Kolín má nové přístaviště osobních lodí, začala stavba úvaziště pro malá plavidla
Přístaviště osobní dopravy Kolín. Pramen: MDČR
Jde o jednu z plánované série nových veřejných zastávek pro osobní lodě na Labi mezi Mělníkem a Kolínem.
Molo o velikosti 9 x 4 m stavěli 11 měsíců, raději si nepředstavuji jak dlouho by stavěli cokoliv většího…
Už kvůli tomu postavili v Kolíně i zdvihací most.
To byl tehdy v Bruselu hukot!
Až na to že se nezdvihá a byl asi nejdražší na světě je celkem pěkný…
Ano, toto jsou zásadní dopravní stavby!
(ironie)
Tak z pohledu ŘVC se nedá o velkých a zásadních dopravních stavbách moc mluvit. Přístav pro velké námořní lodě (velké, takže asi Panamax a větší) v Hodoníně je tamtéž co DOL a loňské sněhy. Naštěstí. Nedovedu si představit panamax loď na Dunaji.
.. v češtině to není: https://sl.wikipedia.org/wiki/Panamax
Panamax už dnes nikoho neohromuje protože velká část rejdařů rezignovala na možnost proplout panamským průplavem a objednává flotilu nejv. lodí pro provoz pouze mezi Evropou a Asií takže je zajímá spíše suezmax…
„Velké lodě“ psali psali propagátoři toho přístavu. Tak asi od Panamaxu nahoru, nevím co menšího by mohli myslet velkou námořní lodí.
Berge Stahl (už ji přejmenovali) je v Hodoníně stejně tak reálná jako Habakkuk v Karibiku. Ikdyž ten plující kus ledu je možná reálnější.
PID pro všechnu dopravu v PRAZE i Středočeském kraji= když už tak alespoň jako v DÚK> Lodě, přívozy, autobusy s MHD, vlaky a Lanovky Petřín/Bohnice… Alespoň by byl PID komplet integrace Středočeské přívozy potřebují integraci jako sůl, linek P-přívozy jsou jen P1-P7 měly by se doplnit P-linky na Středočeský kraj a jeho vodstvo linky L-lodě by mohly být v PID jako výkendové atrakce jako třeba lokálky S+T- linky. A co takhle už dokončit integraci všech středočeských MHD do PID, nebo vlaků dálkových Ex(EC/Railjet/IC). PID integruje dva nejlidnatější regiony Kraj+hl.m. tam musí být vše v jednom tarifu PID