Kolem Náchoda začal archeologický průzkum, stavební povolení pro obchvat napadl spolek

Vizualizace obchvatu Náchoda. Foto: ŘSDVizualizace obchvatu Náchoda. Foto: ŘSD

Odvolání se týká platnosti závazných stanovisek, úřady je již potvrdily.

55 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Podolak

Náchod se alespoň možná dočká. Za to Mělníkem stále jezdí tranzitní doprava a asi ještě dlouho jezdit bude

Lambert

Kolem Náchoda je toho víc co napravovat. V případě dokončení obchvatu bych viděl jako optimální pretrasovat původní l/33 v hlavním směru na 303: Police nad Metují – Broumov, aby se zkrátila dojezdová doba do Broumova na 30 minut, melo by se jednat úsekově (4000m) o 3-4 čtyřpruhy vedené v celé délce po obchvatech. V případě železnice dokončit Vysokovskou spojku (současné řešení vychází z toků uhelných a rekreačních vlaků ještě z dob císařství Krkonoše – Vídeň), v době koncipování železnice ve druhé polovině 19.stoleti přetrvávající až do soucasnosti se vůbec neuvažovalo o variantě, že by měl Východ Čech spádovost do Prahy… Číst vice »

Petr David

To, co jste v druhé části popsal je řešení pro zanedbaný region, bohužel jde jen o krásnou pohádku. Na každém kroku vidíme, že přednost má silniční doprava.

Jiří Kocurek

Alespoň nesvolávají protivládní akce, kdy na několik dní přeruší zásobování – máte mít sklad na 3 měsíce. Budete první kdo bude proti takovým skladovým halám protestovat.

Petr David

???

Zdeněk

Náchod je doslova řidičské peklo, a ti, kteří bydlí v sousedství průtahu městem ke státní hranici s Polskem a na něj navazujících komunikací, jsou nuceni denně prožívat další peklo kvůli neustálému kraválu a exhalacím z dopravy. Horší město si v tomto směru snad ani nelze představit. Obchvat bude pro Náchod a jeho obyvatele doslova vysvobozením. Jenže dochází k typicky českému scénáři: jakmile se konečně pohnou ledy a začne se něco řešit, plánovat, neřku-li dokonce budovat, hned se ozvou nejrůznější žvanilové a pseudoaktivisté, rozumějme škodivci, popř. zlatokopové, obvykle maskovaní pod různými názvy občanských sdružení a spolků. Často se jim díky naší… Číst vice »

Jiří Kocurek

Nejde představit? Litomyšl, Vysoké Mýto, Kuřim, Přerov, ValMez, Zlín…

Michsl

Znojmo!

Kodl

Náchod je jedním z největších měst v zemi, přes které dosud jezdí veškerá tranzitní doprava.
A co například Zlín? 😁👍

aaa

Zlín je naprosté dopravní peklo, zvláště ,až se dostaví D49 jen do Fryštáku, a veškerá doprava se střetne na velké křižovatce u divadla.

Karl vB.

Ano, jedním z největších měst v zemi, přes které dosud jezdí veškerá tranzitní doprava je také Zlín.
Teď ještě očekávám, že se ozve někdo z Českých Budějovic… 🙂

PetrN

Jenže toho tranzitu je ve Zlíně naprosté minimum (viz. příspěvek výše)

Karl vB.

Já jsem jen chtěl panu Kodlovi udělat radost.

PetrN

Jo jenže hlavním problémem Zlína není tranzit, ale vnitřní či zdrojová/cílová doprava…. Tranzitu ve směru západ-východ (mezi zacatkem Malenovic a Želechovicemi) je to jen 2000 vozidel denně v součtu obou směrů, což z celkoveho poctu vozu u náměstí Práce je cca 7%… V případě Náchoda je toho Tranzitu, hlavně nakladního nekolikanásobně více, obchvat vyřeší hodně. Zatímco potenciální D49 vedená až do Slušovic/Lípy nebude mít na dopravu ve Zlíně prakticky vliv.

Leštění

Takže pro obyvatele Náchoda bude nejlepší když při stavbě nebude muset zhotovitel dodržovat žádná pravidla?

PavelX

Je pro mě obtížně pochopitelné, že u obchvatu stavěném v poměrně luxusní kategorii, s velkými mosty a dokonce dvěma tunely (z nichž je jeden dokonce z části ražený), v částce přes 3 mld., byl evidentně problém doplnit dvě ramena křižovatek v trase a udělat z nich tak plnohodnotné MÚK. Tomu opravdu nerozumím.

Asd

Také se tomu divím. Když už tak už. Myslím že nejen obyvatelé Náchodu by si něco takového zasloužili.

Kanil83

To je pro to , aby se to muselo předělat až Poláci dotáhnout silnici 2+2 na dohled k hranicím … Škoda ze to není nakreslení tak aby to slo , případně předělat na 2+2. Zmařena příležitost

Swarrior

Také mi to hlava nebere proč je na křižovatce dvou silnic první třídy kruháč.

thebearspook

Asi je to o intenzitě provozu. Vzniky nedávno dva kruháče na 38×9 a 15×9, je to směr Česká Lípa. Situace se tam rozhodně zlepšila a netvoří se tam kolony, aby to stálo za MUK.

Michal82

Tak jeste Vysokovskou spojku a Náchod a Broumovskou se přiblíží civilizaci o desítky minut na dojezdových časech.

Swarrior

Ano to souhlas. Cesta autem z Broumova/Police n. M do HK v pracovní den ráno a zpět večer je šílenost, a bus to neřeší – ten mimo stání v zácpách a na kruhácích ještě pro jistotu vymete všechny vesnice mezi NM n M a HK.

Karl vB.

Našel jsem motto toho spolku:
„Chceme zpříjemnit život ve městě, které je naším domovem.“
Vzhledem k tomu, že svojí činností komplikují akci „obchvat Náchoda“, působí to stejně iracionálně, jako jejich docela příznačný název.
https://frankbold.org/resime/pripad/nachod-kam-s-auty

Jan z Rokycan

Á hele, Frank Bold, profesionální potížisti.

Za peníze z norských fondů rozvracejí snahy České republiky o rozumnou a dostupnou mobilitu.

Jiří Kocurek

Kdopak asi tak může krmit ty norské fondy?

Mysel

Norska tezba ropy a plynu.

Ivo100

Zda se mi to, nebo obchvat bude nepouzitelny pro smer na Broumov? Doufam, ze jen blouznim takhle po ranu, pac zadnou odbocku na Broumovsko z konce obchvatu u Polska nevidim….

Jan Horák
Swarrior

Po dobudování D11 klesne výrazně doprava na hraničním přechodu Běloves, prakticky tam pojede jen doprava do Kladska. Majoritní se tak tak na styku obchavtu Náchoda a Poříčí stane tranzit HK – Hronov/PnM/Broumov. Ale tam je navžen jakýsi T a následný kruháč paskvil. To snad není možné, to bude opět špunt.

Náchoďák

Tím jsem si nejsem tak jist. Poláci budují dálnici do Kladska. Obávám se, že v případě nějaké,,indočíny “ v počasí je stále sjízdnější prehistorická cesta přes Náchod. Nehledě na prognózy, že R11 kapacitně nebude stačit už okolo roku 2040. Už se koneckonců objevily úvahy pomocí podtunelování rošířit trasu z Lázní Chudoba do Kladska v chráněném území.

bkv

Opravdu v mapce nevidíte vyznačenou přeložku silnice II/303?

Ivo100

Byl jsem po ranu asi dost ospaly, nezlobte se 🙂

Zdeněk

Jukněte do mapky a blouznění vás přejde.

Lysimachia

Tak o inteligenci dotyčných vypovídá už samotný název. Oni jsou i nedobrovolní občané? Jezdí po okolí zpívat, že si říkají sbor?

Vypadá to spíš, že Franta, Pepa a Karel toho v hasičárně moc vypili a nenapadlo je nic lepšího, než obměnit název SDH skvící se nad bránou do budovy.

Karl vB.

Můj SW si také nedovede poradit s odpovědí na takovou triviální otázku, co je na občanovi dobrovolného, nebo nedobrovolného.
Občanem buď jsem, když žiju, nebo nejsem, když už to mám za sebou a např. se popelím někde v pixle,

Jiří Kocurek

Tak, že se někdo dobrovolně rozhodl přijmout občanství jiného státu.

Petr Špaček

Věčná škoda, že každé odvolání a námitka se řeší věčnost. Když by úřady rozhodovaly bezodkladně a každé kolo by trvalo řekněme měsíc, tak by se mohl odvolat každý kdo se umí podepsat a stavby by to zásadně nezdrželo. Za mě není největší problém, že se někdo odvolá, ale neschopnost zdejší správy s odvolání efektivně vyřizovat.

mgr.pavel

Je námitka či odvolání blanketní / bezdůvodné? Pak by stát měl během max pár týdnů být schopen ji smést ze stolu a pokračovat v projektu.

Je námitka či odvolání relevantní, k věci a poukazuje na nějaký problém? Potom má zdržení smysl, stát zřejmě v přípravě udělal nějakou chybu (stane se) ze které se samozřejmě poučí, a příště ji už neudělá.

Jako zjednodušuju hodně komplikovaný a nečernobílý život, ale stát selhává v obou výše uvedených přístupech. Je impotentní (blanketní odvolání od Patrika jej zaměstná na dlouhé měsíce) a nepoučitelný (dokola dělá stejné chyby).

mlokXCM

Představa, že se odvolání vyřídí bezodkladně, je hodně naivní. Kromě uplatněných námitek, a bez ohledu na ně, se mimo jiné musí přezkoumat celé rozhodnutí z hlediska zákonnosti, a to i v případě, že proti zákonnosti nebude uplatněna jediná námitka. Je také nutné si uvědomit, že je to právě toto rozhodnutí, které bude případně napadeno u soudu.

Sbor za řidiče je kde?

Proč sakra nevznikne spíš nějaký sbor pro lepší silnice který by bojoval za to aby to postavili rychleji, byly tam čtyři pruhy, žádné tunely a kruháče a 110 km/h minimálně? Za to by se mělo bojovat a ne za nesmysly

bkv

Můžete ho založit, když o něj tak stojíte…

Dachs

Zkuste AŘOV. Ale spíše také doporučuju založit něco vlastního. Racionální platforma možná chybí, zato šašků s nulovým potenciálem být protiváhou bude vylézat dost.

Ondřej

Ten váš vysněný sbor existuje – AŘOV. Jen to je banda pitomců v čele s profesorem Mackem, kterým vůbec nejde o nějaké lepší podmínky pro řidiče a nějaké vyjednávání, ale jen o maximální konzervaci a zpátečnictví. (Podobně jako spolky, které si hrají na ekologické, i když jim o ekologii vůbec nejde)

mgr.pavel

Existuje nějaký infrastrukturní projekt, který přes rozklady, odvolání či žaloby nesabotují nějací … (doplňte si sami vlastní výraz)?

Existuje někde statistika, jak mizivý zlomek takových napadnutí bylo oprávněných? A tedy kolik strašně moc jich jen zdrželo potřebnou stavbu?

noerf

Pár komunikaci se nejde, ale je to tak 5 – 10 %. Někteří lidé chtějí vybudovat komunikace k parcelám, někteří pro to, aby nerušil hluk stavby komunikace, která byla v plánu, ještě když tam byli pole. A někteří dodávají konzultační činnosti k výskytu žab a hrabošů, protože jinak jsou na trhu práce k ničemu. A část z toho chce dostat co nejvíc.
Obvykle technické požadavky a připomínky se řeší v rámci projekce.

Dachs

Bylo by zajímavé i proporční číslo „členů spolků“ vs. veřejný zájem (v tomto případě, aby kamiony nečoudily v Náchodě stovkám lidí doslova pod nos a aby jejich provoz nevytvářel obtížně prostupnou bariéru a bezpečnostní rizika). Žáby a hraboše naštěstí nemáme, ale v nekonečné kauze, kterou sleduju u nás, je to v několika případech o úpravách projektu (vjezdy k nemovitostem, jiné řešení a zvýšení plotů na účet zhotovitele, otázka hluku po dobu výstavby i po zprovoznění… – řešeno vstřícně a promptně). Jedna stěžovatelka šije do hluku, ač u její nemovitosti hluková studie po dostavbě vychází lépe, než je stávající stav –… Číst vice »

Jan

Jistě existuje i řada jiných rýmů ke slovu NĚJACÍ ale to se člověk k něčemu upne…

Jiří Kocurek

Zkusím: Modernizace ČOV?

martin hodek

„Sbor dobrovolných občanů“ jsou tři lidi… TVL.

Průvodce původní Aleš

Ostatní obyvatelé Náchoda tam totiž žijí povinně :-)))

martin hodek

Já vím, jsem místní. Právě proto tak kroutím hlavou.

Zbynek

Kazdy spolek ma tri zakladajici cleny. To je zakonna podminka.

Jiří Kocurek

Takže 2 flašky a 2 bezdomovci, vyřešeno. Neříkám, že to je tenhle případ, ale jsou lidé, kteří za peníze klidně budou propagovat cizí názor.

Martin

Jeden z nich místní zastupitel https://www.mestonachod.cz/mesto/zastupitels

MPE

https://www.zeleni.cz/michal-kudrnac/

Z vlastni zkusenosti mohu zodpovedne prohlasit, ze na nej oznaceni „ekofanatik“ opravdu sedi…