Kolem Náchoda začal archeologický průzkum, stavební povolení pro obchvat napadl spolek
Vizualizace obchvatu Náchoda. Foto: ŘSD
Odvolání se týká platnosti závazných stanovisek, úřady je již potvrdily.
Odvolání se týká platnosti závazných stanovisek, úřady je již potvrdily.
Náchod se alespoň možná dočká. Za to Mělníkem stále jezdí tranzitní doprava a asi ještě dlouho jezdit bude
Kolem Náchoda je toho víc co napravovat. V případě dokončení obchvatu bych viděl jako optimální pretrasovat původní l/33 v hlavním směru na 303: Police nad Metují – Broumov, aby se zkrátila dojezdová doba do Broumova na 30 minut, melo by se jednat úsekově (4000m) o 3-4 čtyřpruhy vedené v celé délce po obchvatech. V případě železnice dokončit Vysokovskou spojku (současné řešení vychází z toků uhelných a rekreačních vlaků ještě z dob císařství Krkonoše – Vídeň), v době koncipování železnice ve druhé polovině 19.stoleti přetrvávající až do soucasnosti se vůbec neuvažovalo o variantě, že by měl Východ Čech spádovost do Prahy… Číst vice »
To, co jste v druhé části popsal je řešení pro zanedbaný region, bohužel jde jen o krásnou pohádku. Na každém kroku vidíme, že přednost má silniční doprava.
Alespoň nesvolávají protivládní akce, kdy na několik dní přeruší zásobování – máte mít sklad na 3 měsíce. Budete první kdo bude proti takovým skladovým halám protestovat.
???
Náchod je doslova řidičské peklo, a ti, kteří bydlí v sousedství průtahu městem ke státní hranici s Polskem a na něj navazujících komunikací, jsou nuceni denně prožívat další peklo kvůli neustálému kraválu a exhalacím z dopravy. Horší město si v tomto směru snad ani nelze představit. Obchvat bude pro Náchod a jeho obyvatele doslova vysvobozením. Jenže dochází k typicky českému scénáři: jakmile se konečně pohnou ledy a začne se něco řešit, plánovat, neřku-li dokonce budovat, hned se ozvou nejrůznější žvanilové a pseudoaktivisté, rozumějme škodivci, popř. zlatokopové, obvykle maskovaní pod různými názvy občanských sdružení a spolků. Často se jim díky naší… Číst vice »
Nejde představit? Litomyšl, Vysoké Mýto, Kuřim, Přerov, ValMez, Zlín…
Znojmo!
Náchod je jedním z největších měst v zemi, přes které dosud jezdí veškerá tranzitní doprava.
A co například Zlín? 😁👍
Zlín je naprosté dopravní peklo, zvláště ,až se dostaví D49 jen do Fryštáku, a veškerá doprava se střetne na velké křižovatce u divadla.
Ano, jedním z největších měst v zemi, přes které dosud jezdí veškerá tranzitní doprava je také Zlín.
Teď ještě očekávám, že se ozve někdo z Českých Budějovic… 🙂
Jenže toho tranzitu je ve Zlíně naprosté minimum (viz. příspěvek výše)
Já jsem jen chtěl panu Kodlovi udělat radost.
Jo jenže hlavním problémem Zlína není tranzit, ale vnitřní či zdrojová/cílová doprava…. Tranzitu ve směru západ-východ (mezi zacatkem Malenovic a Želechovicemi) je to jen 2000 vozidel denně v součtu obou směrů, což z celkoveho poctu vozu u náměstí Práce je cca 7%… V případě Náchoda je toho Tranzitu, hlavně nakladního nekolikanásobně více, obchvat vyřeší hodně. Zatímco potenciální D49 vedená až do Slušovic/Lípy nebude mít na dopravu ve Zlíně prakticky vliv.
Takže pro obyvatele Náchoda bude nejlepší když při stavbě nebude muset zhotovitel dodržovat žádná pravidla?
Je pro mě obtížně pochopitelné, že u obchvatu stavěném v poměrně luxusní kategorii, s velkými mosty a dokonce dvěma tunely (z nichž je jeden dokonce z části ražený), v částce přes 3 mld., byl evidentně problém doplnit dvě ramena křižovatek v trase a udělat z nich tak plnohodnotné MÚK. Tomu opravdu nerozumím.
Také se tomu divím. Když už tak už. Myslím že nejen obyvatelé Náchodu by si něco takového zasloužili.
To je pro to , aby se to muselo předělat až Poláci dotáhnout silnici 2+2 na dohled k hranicím … Škoda ze to není nakreslení tak aby to slo , případně předělat na 2+2. Zmařena příležitost
Také mi to hlava nebere proč je na křižovatce dvou silnic první třídy kruháč.
Asi je to o intenzitě provozu. Vzniky nedávno dva kruháče na 38×9 a 15×9, je to směr Česká Lípa. Situace se tam rozhodně zlepšila a netvoří se tam kolony, aby to stálo za MUK.
Tak jeste Vysokovskou spojku a Náchod a Broumovskou se přiblíží civilizaci o desítky minut na dojezdových časech.
Ano to souhlas. Cesta autem z Broumova/Police n. M do HK v pracovní den ráno a zpět večer je šílenost, a bus to neřeší – ten mimo stání v zácpách a na kruhácích ještě pro jistotu vymete všechny vesnice mezi NM n M a HK.
Našel jsem motto toho spolku:
„Chceme zpříjemnit život ve městě, které je naším domovem.“
Vzhledem k tomu, že svojí činností komplikují akci „obchvat Náchoda“, působí to stejně iracionálně, jako jejich docela příznačný název.
https://frankbold.org/resime/pripad/nachod-kam-s-auty
Á hele, Frank Bold, profesionální potížisti.
Za peníze z norských fondů rozvracejí snahy České republiky o rozumnou a dostupnou mobilitu.
Kdopak asi tak může krmit ty norské fondy?
Norska tezba ropy a plynu.
Zda se mi to, nebo obchvat bude nepouzitelny pro smer na Broumov? Doufam, ze jen blouznim takhle po ranu, pac zadnou odbocku na Broumovsko z konce obchvatu u Polska nevidim….
Na tuto stavbu navazuje stavba obchvatu Poříčí.
https://zdopravy.cz/kralovehradecky-kraj-zacne-pristi-rok-stavet-novou-silnici-u-nachoda-za-pul-miliardy-korun-180964/
Po dobudování D11 klesne výrazně doprava na hraničním přechodu Běloves, prakticky tam pojede jen doprava do Kladska. Majoritní se tak tak na styku obchavtu Náchoda a Poříčí stane tranzit HK – Hronov/PnM/Broumov. Ale tam je navžen jakýsi T a následný kruháč paskvil. To snad není možné, to bude opět špunt.
Tím jsem si nejsem tak jist. Poláci budují dálnici do Kladska. Obávám se, že v případě nějaké,,indočíny “ v počasí je stále sjízdnější prehistorická cesta přes Náchod. Nehledě na prognózy, že R11 kapacitně nebude stačit už okolo roku 2040. Už se koneckonců objevily úvahy pomocí podtunelování rošířit trasu z Lázní Chudoba do Kladska v chráněném území.
Opravdu v mapce nevidíte vyznačenou přeložku silnice II/303?
Byl jsem po ranu asi dost ospaly, nezlobte se 🙂
Jukněte do mapky a blouznění vás přejde.
Tak o inteligenci dotyčných vypovídá už samotný název. Oni jsou i nedobrovolní občané? Jezdí po okolí zpívat, že si říkají sbor?
Vypadá to spíš, že Franta, Pepa a Karel toho v hasičárně moc vypili a nenapadlo je nic lepšího, než obměnit název SDH skvící se nad bránou do budovy.
Můj SW si také nedovede poradit s odpovědí na takovou triviální otázku, co je na občanovi dobrovolného, nebo nedobrovolného.
Občanem buď jsem, když žiju, nebo nejsem, když už to mám za sebou a např. se popelím někde v pixle,
Tak, že se někdo dobrovolně rozhodl přijmout občanství jiného státu.
Věčná škoda, že každé odvolání a námitka se řeší věčnost. Když by úřady rozhodovaly bezodkladně a každé kolo by trvalo řekněme měsíc, tak by se mohl odvolat každý kdo se umí podepsat a stavby by to zásadně nezdrželo. Za mě není největší problém, že se někdo odvolá, ale neschopnost zdejší správy s odvolání efektivně vyřizovat.
Je námitka či odvolání blanketní / bezdůvodné? Pak by stát měl během max pár týdnů být schopen ji smést ze stolu a pokračovat v projektu.
Je námitka či odvolání relevantní, k věci a poukazuje na nějaký problém? Potom má zdržení smysl, stát zřejmě v přípravě udělal nějakou chybu (stane se) ze které se samozřejmě poučí, a příště ji už neudělá.
Jako zjednodušuju hodně komplikovaný a nečernobílý život, ale stát selhává v obou výše uvedených přístupech. Je impotentní (blanketní odvolání od Patrika jej zaměstná na dlouhé měsíce) a nepoučitelný (dokola dělá stejné chyby).
Představa, že se odvolání vyřídí bezodkladně, je hodně naivní. Kromě uplatněných námitek, a bez ohledu na ně, se mimo jiné musí přezkoumat celé rozhodnutí z hlediska zákonnosti, a to i v případě, že proti zákonnosti nebude uplatněna jediná námitka. Je také nutné si uvědomit, že je to právě toto rozhodnutí, které bude případně napadeno u soudu.
Proč sakra nevznikne spíš nějaký sbor pro lepší silnice který by bojoval za to aby to postavili rychleji, byly tam čtyři pruhy, žádné tunely a kruháče a 110 km/h minimálně? Za to by se mělo bojovat a ne za nesmysly
Můžete ho založit, když o něj tak stojíte…
Zkuste AŘOV. Ale spíše také doporučuju založit něco vlastního. Racionální platforma možná chybí, zato šašků s nulovým potenciálem být protiváhou bude vylézat dost.
Ten váš vysněný sbor existuje – AŘOV. Jen to je banda pitomců v čele s profesorem Mackem, kterým vůbec nejde o nějaké lepší podmínky pro řidiče a nějaké vyjednávání, ale jen o maximální konzervaci a zpátečnictví. (Podobně jako spolky, které si hrají na ekologické, i když jim o ekologii vůbec nejde)
Existuje nějaký infrastrukturní projekt, který přes rozklady, odvolání či žaloby nesabotují nějací … (doplňte si sami vlastní výraz)?
Existuje někde statistika, jak mizivý zlomek takových napadnutí bylo oprávněných? A tedy kolik strašně moc jich jen zdrželo potřebnou stavbu?
Pár komunikaci se nejde, ale je to tak 5 – 10 %. Někteří lidé chtějí vybudovat komunikace k parcelám, někteří pro to, aby nerušil hluk stavby komunikace, která byla v plánu, ještě když tam byli pole. A někteří dodávají konzultační činnosti k výskytu žab a hrabošů, protože jinak jsou na trhu práce k ničemu. A část z toho chce dostat co nejvíc.
Obvykle technické požadavky a připomínky se řeší v rámci projekce.
Bylo by zajímavé i proporční číslo „členů spolků“ vs. veřejný zájem (v tomto případě, aby kamiony nečoudily v Náchodě stovkám lidí doslova pod nos a aby jejich provoz nevytvářel obtížně prostupnou bariéru a bezpečnostní rizika). Žáby a hraboše naštěstí nemáme, ale v nekonečné kauze, kterou sleduju u nás, je to v několika případech o úpravách projektu (vjezdy k nemovitostem, jiné řešení a zvýšení plotů na účet zhotovitele, otázka hluku po dobu výstavby i po zprovoznění… – řešeno vstřícně a promptně). Jedna stěžovatelka šije do hluku, ač u její nemovitosti hluková studie po dostavbě vychází lépe, než je stávající stav –… Číst vice »
Jistě existuje i řada jiných rýmů ke slovu NĚJACÍ ale to se člověk k něčemu upne…
Zkusím: Modernizace ČOV?
„Sbor dobrovolných občanů“ jsou tři lidi… TVL.
Ostatní obyvatelé Náchoda tam totiž žijí povinně :-)))
Já vím, jsem místní. Právě proto tak kroutím hlavou.
Kazdy spolek ma tri zakladajici cleny. To je zakonna podminka.
Takže 2 flašky a 2 bezdomovci, vyřešeno. Neříkám, že to je tenhle případ, ale jsou lidé, kteří za peníze klidně budou propagovat cizí názor.
Jeden z nich místní zastupitel https://www.mestonachod.cz/mesto/zastupitels
https://www.zeleni.cz/michal-kudrnac/
Z vlastni zkusenosti mohu zodpovedne prohlasit, ze na nej oznaceni „ekofanatik“ opravdu sedi…