Kolem letiště se objevily billboardy vinící jeho vedení z okrádání. Autor je neznámý
Letiště chystá trestní oznámení. Reklama je umístěna na plochách BigBoardu, kterému na letišti končí dvacetiletá smlouva.
V okolí Letiště Praha se objevilo několik billboardů odkazující na internetovou stránku okradliletiste.cz. Na nich se neznámí autoři pouští do kritiky smluvních vztahů mezi Letištěm Praha a JCDecaux. Snaží se ho dát do souvislosti s probíhajícím propouštěním. Vedení státní firmy kvůli tomu podniká příslušné právní kroky.
Tvůrci webu tvrdí, že kvůli smlouvě s firmou na reklamní plochy přichází letiště každou sekundu o dvě koruny. Stránky jsou podle registru CZ.NIC registrované Frantzem Nowakem „Činnost JCDecaux na letišti proto nelze označit jinak, než že letiště okradli,“ uvádí na stránkách, kde se současně pouštějí do vedení letiště. „Korunu svému snažení nasadili pánové manažeři Řehoř a Puchalský tím, že namísto toho, aby se řádně snažili vymáhat dlužné nájemné, případně smlouvu s JCDecaux vypověděli a přesoutěžili, tak propouštějí zaměstnance,“ píšou tvůrci.
Letiště Praha uvedlo, že tvrzení uvedená na internetové stránce jsou zkreslená, pomlouvačná a poškozují dobré jméno společnosti. „Letiště Praha již proto podniká patřičné právní kroky, včetně přípravy trestního oznámení na neznámého pachatele pro pomluvu. Cílem je zejména očistit dobré jméno společnosti Letiště Praha. Zároveň společnost podá stížnost na Radu pro reklamu z důvodu podezření na neetické využití reklamního prostoru,“ uvedl mluvčí Letiště Roman Pacvoň. Právní cestou chce vymáhat zablokování stránek.
BigBoard odmítá, že by za kampaní stál
Na českém trhu proti JCDecaux bojuje dlouhodobě skupina BigBoard, která je na trhu venkovní reklamy největším hráčem. Její mluvčí Pavlína Stránská odmítla, že by s kampaní měli něco společného. „Rozhodně za stránkami naše společnost nestojí a ani se nedomníváme, že by šlo o záležitost trhu s reklamou. Po bližším prostudování na nás působí spíše dojmem, že jde o snahu podpořit zaměstnanost ve společnosti Letiště Praha,“ uvedla mluvčí BigBoardu Pavlína Stránská
Podle letiště je reklama na plochách patřících společnosti BigBoard. Proto ji vyzve k odstranění. „Lze se domnívat, že za ní mohou stát konkrétní podnikatelské zájmy, které se snaží využít aktuální bezprecedentní situaci způsobenou pandemií onemocnění covid-19 ve svůj prospěch. Letiště Praha přesto nepodlehne žádné formě nátlaku a jeho vedení bude i nadále tvrdě hájit zájmy společnosti,“ dodal Pacvoň.
Letiště tvrdí, že se společností JCDecaux má platnou smlouvu o provozování reklamy uzavřenou v roce 2012. Tehdy ještě letiště ovládal jiný management. „Společnosti BigBoard Praha naopak na konci tohoto roku vyprší téměř dvacetiletá smlouva s Letištěm Praha na pronájem venkovních reklamních prostor,“ dodal Pacvoň. Letiště podle něj stejně jako u všech nájemců i u JCDecaux provádí analýzu, do jaké míry měla na jejich podnikání dopad krize spojená s pandemií covid-19.