dkv_obrazok

Kolem Etny na vodík. Stadler dodá na sicilskou úzkokolejku nové jednotky

Vodíková jednotka pro Ferrovia Circumetnea. Foto: Stadler RailVodíková jednotka pro Ferrovia Circumetnea. Foto: Stadler Rail

K zakázce na dvě jednotky může dopravce přikoupit dalších třináct vozidel.

Společnost Stadler Rail získala další zakázku na dodávku nových jednotek pro italskou železnici. Pro společnost Ferrovia Circumetnea dodá dvě jednotky s pohonem na vodík. Jezdit budou na tratích kolem Etny na Sicílii s rozchodem 950 mm.

Nový kontrakt oznámil dnes Stadler v tiskové zprávě. Jde o další z mnoha zakázek pro malé regionální dopravce s úzkolejkami v Itálii.

Součástí smlouvy je opce na dodávku dalších třinácti jednotek. Cenu za jednotky žádná ze stran zatím neuvedla. Kontrakt počítá s pětiletým plným servisem.

Jednotky budou dvoučlánkové, mezi nimi bude powerpack s vodíkovými palivovými články. Kapacita jednotek bude 87 míst k sezení, 147 celkem i se stojícími. Jednotky budou částečně nízkopodlažní.

Nová vozidla budou mít zatížení na nápravu 11 tun, to má umožnit zvládnout jízdu po sklonově náročnějších úsecích. Nové jednotky se objeví na trati Paternò – Randazzo route, která vede národním parkem Etna.

Stadler v Itálii získal na vodíkové vlaky již objednávky na 19 jednotek, největší je na 8 vozidel pro sardinského dopravce SART.

Stadler má první zakázku na vodíkové vlaky pro úzkokolejky, dodá je na Sardinii a do Kalábrie

Tagy Ferrovia Circumetnea HEMU Stadler Rail
1 komentář