dkv_obrazok

Kolem Etny na vodík. Stadler dodá na sicilskou úzkokolejku nové jednotky

Vodíková jednotka pro Ferrovia Circumetnea. Foto: Stadler RailVodíková jednotka pro Ferrovia Circumetnea. Foto: Stadler Rail

K zakázce na dvě jednotky může dopravce přikoupit dalších třináct vozidel.

Odebírat
Upozornit na
guest
10 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
knedlo

Dĺžka celej jednotky „cez plech“ je X. Koľko % z X tvorí miesto pre cestujúcich? Z obrázku mám pocit, že to nebude ani 50%. Koľko % zaberajú nádrže na vodík? Tipujem, že bude uskladnený v plynnom skupenstve.

Twix

No, vypadá to trochu jako „lokomotiva“ která má po stranách nástupní prostory s místem pro kočárky a bezbariérovým WC, a aby se neřeklo asi i pár sedaček. Doufám že tím aspoň nahradí staré motoráky, které tam pořád jezdí, ačkoliv si předtím objednali Newagy, kus u Catanie změnili na metro a na zbytku tratě těch vlaků jezdí pořád méně a méně.

Kubrt

Délka vlaku je asi 50 m, takže si každý může porovnat, kolik sedaček se vejde do jiných podobně dlouhých vlaků.
Vodík je určitě plynný, zavádět na dráze ještě ke všemu navíc logistiku na kapalný vodík si neumím úplně představit.

Ivan_pha

Nevíte někdo, zda bude prostřední článek průchozí?

Jakub M

Ukazovali ho na Innotransu 2022 a tam průchozí byl.

David V.

Technical features of the new trains The new hydrogen-powered vehicles will be designed and built at Stadler’s headquarters in Bussnang, in the canton of Thurgau, Switzerland. Each hydrogen train consists of two passenger coaches and a central “Power Pack” unit containing the fuel cells and hydrogen tanks. The trains have 87 seats and can carry a total of 147 passengers. The train also has a low-floor access to allow passengers with reduced mobility and elderly people to easily get on board. It is equipped with a universal PRM toilet and areas for passengers with bicycles and/or pushchairs. The particularly low… Číst vice »

Kubrt

Dobrý, to jsme asi našli všichni, ale odpověď na Ivanovu otázku tam není. Já si myslím, že tam ulička není (nedává moc smysl, šířka vozidla), ale co já vím.

Jméno

Když je průchozí u nafťáku, proč by nebyl i vodíkáče?

Berhof

Power pack má Stadler vždy průchozí, výjimkou by neměly být ani úzkorozchodky.

Honza Plomer

Je to přecejen boj o objemu a i klaustrofobická ulička 60 cm X 200 cm je v délce cca15 metrů 18m³, což není obzvlášť u úzkorozchodného vozidla zrovna málo. TSI vyžaduje průchodné vozidlo, ale to zde zřejmě nebude aplikovatelné. Jsem také zvědavý, jak to ve skutečnosti bude.