Koleje Dolnośląskie vyjely s novými jednotkami Pesa Elf II, nasadí je i k českým hranicím
Nová jednotka Pesa Elf II pro KD. Foto: Koleje Dolnośląskie
Kontrakt počítá s dodávkou celkem 25 pětivozových jednotek.
Kontrakt počítá s dodávkou celkem 25 pětivozových jednotek.
Hm… Celková hodnota kontraktu je 726 milionů zlotých, jedna jednotka vychází na 29 milionů zlotých (zhruba 151 milionů korun)
pro srovnání = čtyřvagonový MoraviaPanter pro 330 sedících cestujících a 370 stojícících cestujících stál 179 milionů Kč
https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2020/01/jmksout%C4%9B%C5%BE.jpg
Srovnání je spíš se stejnosměrným třívozovým Panterem 245 sedadel.Ten stál 136 milionů před 10 lety pro Ústecký kraj.
Řekl si jsem si, co dělá inflace a našel si počítadlo na netu: https://www.penize.cz/kalkulacky/znehodnoceni-koruny-inflace#inflace
Výsledek:
Na co vám v roce 2012 stačilo 179 000 korun, na to byste v roce 2021 potřebovali 212 117 korun .
Hej, počítám kravinu, tak znova a líp:
Na co vám v roce 2012 stačilo 136 000 korun, na to byste v roce 2021 potřebovali 161 161 korun
No ta cca 160 mil. Kč kupují ČD třívozového Pantera v roce 2021. Oproti tomu stejnosměrnému je dvojsxstémový a má ETCS.
viz:https://zdopravy.cz/ceske-drahy-objednaly-dalsich-31-regiopanteru-zamiri-na-sever-a-vychod-cech-99907/
Jen mi vrtá hlavou,proč v Polsku kupují Elfa tak draze,když Radim Jančura od té samé firmy kupuje jednotku pro 150 cestujících za necelou polovinu, navíc v dvojsystémové verzi. 🙂
Pravda.
P.S. RGJ kupuje 2 vagonový. Tohle je 5ti vagonové.
Jenže ten dvouvagonový má 53 metrů a 150 sedadel a ten 5 vagonový 90 metrů a 250 sedadel.
Není vagon,jako vagon.
Jelikož ta polská jednotka má Jakobsovy podvozky a z důvodu dodržení nápravových tlaků musí být vozy kratší. Jednotka pro RJ má podvozky klasické.
Z toho by si ČD měly vzít příklad, nové moderní vlaky a ne pořád jen Re-rekonstrukce starých vasokopodlaznich vagónů vyrobených ještě v době komunismu!! A to jen několik modernizovaných na ukázku a ostatní v původním stavu, maximálně tak precalounene, aby to nevypadalo blbě. Jako Honeckery, Bdmtee,Chcipaky 810 a tak. Naposledy jsem to viděl včera: namísto City elefantaj471 na trase Bc Opava – Český Těšín a současně namísto Push pull jednotek na trase Ostrava – Frenštát pod Radhoštěm současné vozy Bdt a z poloviny ani neprecalounene! Opravdu názorná ukázka modernizace!!!
ČD mají objednáno 110 souprav moderních vlaků(25 je již dodáno do Plzeňského a Jihomoravského kraje.Dalších 85 souprav bude do 2 let.
Asi jste chtěl napsat do Jihočeského kraje, ne?
Jo Jihočeského.
Elfy II už dávno v blízkosti českých hranic jezdí — v Cieszynie pod hlavičkou KŚ.
RegioHornet, vypadá to mnohem líp jak eu.elf. Ale dle vkusu každého soudruha že.
Každý výrobce má svou vizuální odlišnost, za mě se líbí a tu je
vnitřek, doufám, že v budoucnu na ně natrefím v Porebě 🙂
https://www.youtube.com/watch?v=Ow8JlU-VMMg
Nevíte, proč tak hezká jednotka má tak ohavnou tlamu? To těm Polákům nikdo neřekl 🙂 🙂 🙂
Když už nemá tak velké oči… 😉
Ty kraso, predator….
RegioWarthog
RegioKladivoun
V rámci zachování konzistence názvosloví bych to poupravil na RegioHammerhead
Snad RegioHammerkopf, aby nebylo zapomenuto na němčinu 😉
https://slovnik.seznam.cz/preklad/cesky_nemecky/kladivo
Hammer je v angličtině i v němčině totéž.
Jenže u patvarých ČD názvů je němčina na konci slova. Např. Cityelefant.
Představa elektrizace trati ze Sklarske Poreby Gorné do ČR je zajímavá.
Škoda, že se tam už nikdy nevrátí legendární Krakonoš. Ten byl na 15 kV, 16,7Hz
Dokonce by to bylo už podruhé, poprvé byla elektrifikována v letech 1923-1945. Sověti pak smotali dráty a pobrali vybavení coby válečnou kořist.
Já chci zpět EN57!!!
Nová vozidla mají kapacitu 250 míst k sezení, se stojícími zvládnou přepravit až 540 cestujících. Jednotky jsou plně klimatizovaní a nízkopodlažní se zásuvkami na wifi. Součástí výbavy je i defibrilátor.
Jednotky jsou plně klimatizovaní a nízkopodlažní 😂😂
Základy psaní i/y se učí na prvním stupni, autor chyběl? 😂
Zásuvky na WiFi 😂😂😂
To by mě opravdu zajímalo, jaká chyba v i/y tam je. Je to normální překlep (í a é jsou vedle sebe) a ne chyba í/ý, vy mistře světa v náběhu na vlastní vidle.
No jo stale jeste maji nekolik rekonsrtuovanych drevolin EN57AL.
„Zásuvky na wifi…“ – zajímavé.
USB porty vedle zásuvek.
na nabíjení mobilů a ostatních přenosných počítačů.
To Wi- znamená wireless, neboli bezdrátový. Zásuvka na bezdrátový (přenos)? 😀
ne, ty porty jsou jen na nabíjení.
Ragujeme tady na článěk, kde před opravou stálo „Zásuvky na wifi…“
Což je poněkud úsměvný překlep.
Mě by fakt zajímalo, jak to ta PESA dělá, že jsou všechny vozidla, který vyprodukují vyloženě ty nejošklivější v historii. Snad až na regioshark je to všechno fakt jak kreace z nočních můr.
jel jsem Elfem I, místa je tam o hodně více než v Regiopanteru, žádné schody, široké chodby
Očividně jste vzorek dnešní doby, vše musí být zaškatulkováno dle běžných konvencí, jinak je to špatné a ošklivé. Pokračujte jen tak dál. Váš bych obešel velkým obloukem. Už z úcty k technice, stroji tak jak byl navržen bych se nikdy nevyjadřoval takovým přízemním způsobem. Není to ošklivé, je to jen jiné. Za mne příjemné zpestření.
„přišlo něco nový, to se vždycky někdo vzteká“, Aleš Brichta, napsal to někdy v 80. letech, vydal to mnohem později.
V každé době se vždycky najdou jisté typy lidí, kterým vadí tohle a jindy zase tohle a většinou proto, že to není podle jejich představ, přitom žádnou představu neměli, než to uviděli. Ale musí to být podle nich, jinak je zle.
Mě se Elf II neironicky líbí, z venku.Vnitřek jsem neviděl.