cargo

Koleje Dolnośląskie řeší nedostatek vozidel, koupí hybridní vlaky

Hybridní jednotka IMPULS 2 typu 36WEh polského výrobce Newag, ilustrační foto. Pramen: NEWAGHybridní jednotka IMPULS 2 typu 36WEh polského výrobce Newag, ilustrační foto. Pramen: NEWAG

Polský železniční dopravce Koleje Dolnośląskie (KD), který je v majetku Dolnoslezského vojvodství, výrazně rozšíří svůj vozový park. Aktuálně vypsal tendr

Polský železniční dopravce Koleje Dolnośląskie (KD), který je v majetku Dolnoslezského vojvodství, výrazně rozšíří svůj vozový park. Aktuálně vypsal tendr na dodávku 11 jednotek. Pět jich má být elektrických o pěti vozech, šest kusů bude hybridních o třech vozech. Hybridy mají kombinovat elektrický pohon z troleje s dieslem.

Dopravce nákup zdůvodňuje mimo jiné rozrůstající se aglomerací kolem Vratislavi a neustávajícím nárůstem počtu cestujících. I proto se rozhodl nakonec pro pětivozové elektrické jednotky, když původně plánoval nákup čtyřvozových. „Každé z nově zakoupených elektrických vozidel bude schopno vzít na palubu o sto cestujících více,“ napsal na svém facebooku. Součástí smlouvy bude i opce na nákup dalších 30 vlaků, 20 elektrických a 10 hybridních jednotek.

Dolní Slezsko je v oblasti drážní dopravy v kontextu Polska i střední Evropy unikát. Vojvodství přebírá od státu do svého vlastnictví některé trati, a to i ty po léta neprovozované či dokonce zaniklé. Začalo to v roce 2008 tratěmi Szklarska Poręba Górna – státní hranice a Vratislav – Trzebnica, které byly i s přispěním fondů Evropské unie revitalizovány.

Dolnoslezské vojvodství má vedle vlastního dopravce, který zajišťuje drtivou většinu regionálních výkonů, i provozovatele dráhy (Dolnośląska Służba Dróg i Kolei we Wrocławiu – DSDiK). S návratem vlaků na dříve neprovozované dráhy a nárůstem dopravního výkonu masivně narostl i výkon přepravní, což vede k tomu, že KD trpí značným nedostatkem drážních vozidel. To se nyní snaží řešit.

Kde budou nové vlaky jezdit:

• Vratislavská aglomerace
• aglomerace pásu Legnica, Lubin, Głogów, Polkowice
• obnovené nebo opravené tratě:
Karpacz – Jelenia Góra
Świeradów Zdrój – Gryfów Śląski
Złotoryja – Lwówek Śląski
Wałbrzych Szczawienko – Boguszów Gorce
Kobierzyce – Piława Górna
Chojnów – Rokitki
Srebrna Góra – Západní Bielawa
Kondratowice – Łagiewniki

Tagy hybridní vlak Koleje Dolnośląskie Polsko Top
37 komentářů