Koleje Dolnośląskie nakoupí další jednotky Pesa Elf2, původní objednávku více než zdvojnásobil
Nové jednotky Pesa Elf2 pro Koleje Dolnośląskie. Foto: KD
Dopravce nakonec odebere třináct nových jednotek, hodnota zakázky přesáhne dvě miliardy korun.
Nemalá paráda, hlavně ten interiér. 🙂
Jak se Vám líbí to čelo Elfů? Mě teda vůbec
Až na to čouhající spřáhlo je to pěkné.
Když někdo vymyslí skládací spřáhlo jako u tramvaje, které ale přenese tažné/tlačné síly 10x větší a stále bude možné ho rozložit za použití 1 lidské síly….
Do té doby to bez spřáhla nepůjde.
Možná myslel na pneumaticky zasouvací spřáhla a otevírací kryt. Otázka je, o kolik by to zvýšilo cenu jednotky a zda by ji chtěli akceptovat.
Hodně lidí je za samočinné spřáhlo vděčná. Furt lozit mezi nárazníky za každého počasí fakt zmáhá- to pak i ten design oželíte a většina cestujích vnímá vlak hlavně zevnitř.
A čelní maska bude ještě jiná ne?
„Prakticky shodné jednotky má u Pesy objednán také RegioJet pro provoz v Ústeckém kraji. Rozdíl bude jen v tom, že půjde o vícesystémová vozidla. Jejich dodávka bude mít zpoždění.“ – Regiojet objednal 100% nízkopodlažní vozidla na jakobsových podvozcích? Z toho co si vybavuji sám Jančura v podcastu říkal, že nechtěl standardní ELFY II, že je proti jacobsovým podvozkům a plná nízkopodlažnost není potřeba, že se v podstatě jedná o úplně novou konstrukci jen s víceméně stejným trupem.
Hlavně nevím, co by Jančura dělal s pětičlánkovými vozidly (jejichž interiér ale jinak na těch obrázcích vypadá docela přívětivě) – ta mohou mít smysl snad pro KD někde v okolí Vratislavi, ale těžko na osobních vlacích, které má Jančura propachtované v Ústeckém kraji a kde mají jezdit.
Když začal s Komárnem, taky tam mělo smysl jedno Desiro a jak to vypadalo po pár letech. Ale pro RegioJet budou ty objednaný jen dvoučlánkový.
Ne že bych nepřál úspěch Regiojetu a prosperitu Ústeckému kraji, ale kombinace Bratislava – Zitny ostrov a Ústí nad Labem – údolí Biliny jsou dost nesrovnatelné.
No coby, nasadil by je místo Plecháče + 4x Honecker. Ale to by musela být jiná soutěž a nejspíš i na jiné trati.