LOT 3a leaderboard

Koleje Dolnośląskie nakoupí další jednotky Pesa Elf2, původní objednávku více než zdvojnásobil

Nové jednotky Pesa Elf2 pro Koleje Dolnośląskie. Foto: KDNové jednotky Pesa Elf2 pro Koleje Dolnośląskie. Foto: KD

Dopravce nakonec odebere třináct nových jednotek, hodnota zakázky přesáhne dvě miliardy korun.

Zpět na článek
12 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Big Fat Fabulous Woman

Nemalá paráda, hlavně ten interiér. 🙂

Beny

Jak se Vám líbí to čelo Elfů? Mě teda vůbec

Jan

Až na to čouhající spřáhlo je to pěkné.

Jiří Kocurek

Když někdo vymyslí skládací spřáhlo jako u tramvaje, které ale přenese tažné/tlačné síly 10x větší a stále bude možné ho rozložit za použití 1 lidské síly….
Do té doby to bez spřáhla nepůjde.

Pája

Možná myslel na pneumaticky zasouvací spřáhla a otevírací kryt. Otázka je, o kolik by to zvýšilo cenu jednotky a zda by ji chtěli akceptovat.

Pája

Hodně lidí je za samočinné spřáhlo vděčná. Furt lozit mezi nárazníky za každého počasí fakt zmáhá- to pak i ten design oželíte a většina cestujích vnímá vlak hlavně zevnitř.

Avlaky

A čelní maska bude ještě jiná ne?

Petrix

„Prakticky shodné jednotky má u Pesy objednán také RegioJet pro provoz v Ústeckém kraji. Rozdíl bude jen v tom, že půjde o vícesystémová vozidla. Jejich dodávka bude mít zpoždění.“ – Regiojet objednal 100% nízkopodlažní vozidla na jakobsových podvozcích? Z toho co si vybavuji sám Jančura v podcastu říkal, že nechtěl standardní ELFY II, že je proti jacobsovým podvozkům a plná nízkopodlažnost není potřeba, že se v podstatě jedná o úplně novou konstrukci jen s víceméně stejným trupem.

pohledem realisty

Hlavně nevím, co by Jančura dělal s pětičlánkovými vozidly (jejichž interiér ale jinak na těch obrázcích vypadá docela přívětivě) – ta mohou mít smysl snad pro KD někde v okolí Vratislavi, ale těžko na osobních vlacích, které má Jančura propachtované v Ústeckém kraji a kde mají jezdit.

Gajda

Když začal s Komárnem, taky tam mělo smysl jedno Desiro a jak to vypadalo po pár letech. Ale pro RegioJet budou ty objednaný jen dvoučlánkový.

Kubrt

Ne že bych nepřál úspěch Regiojetu a prosperitu Ústeckému kraji, ale kombinace Bratislava – Zitny ostrov a Ústí nad Labem – údolí Biliny jsou dost nesrovnatelné.

Jiří Kocurek

No coby, nasadil by je místo Plecháče + 4x Honecker. Ale to by musela být jiná soutěž a nejspíš i na jiné trati.