Koleje Dolnośląskie koupí hybridní vlaky od Newagu, jiná nabídka nepřišla

Elektrická jednotka společnosti Koleje Dolnośląskie. Pramen: NewagElektrická jednotka společnosti Koleje Dolnośląskie. Pramen: Newag

Slezský železniční dopravce Koleje Dolnośląskie investuje do nových vlaků, hybridy koupí od Newagu.

14 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jiří 24

Nechce se Škoda Transportation inspirovat Newagem🤔 Že by do Panterů narvali nějaký dieselový motory (třeba Caterpillar), solidní převodovku, a při potřebě malého vozidla by se čela umístila na oba konce vozů a vznikl by fajn nový motoráček 😅

Kubrt

Nevím, kam by ten dieselový powerpack do panterů dali, ani jak by to vycházelo hmotnostně (už takhle s hmotností dost zápasili), ale zcela určitě by tam nebyla „solidní převodovka“, ale alternátor – byl by dieselelektrický přenos.

Ondra

Myslím, že i u nás by mohly přejít lokálky do vlastnictví krajů.

-TR-

U nás je situace jiná. Důvod, proč na Dolním Slezsku mají vlastního provozovatele dráhy, je především neochota správce infrastruktury PLK opravit všechny tratě, na kterých chce vojvodství objednávat dopravu.

Je sice pravda, že u nás jsou taky takové případy, ale je jich výrazně méně.

Ondra

Ano, ale i tak mi dává větší smysl, aby si lokálky spravovaly kraje spíš než stát, stejně jako silnice nižších tříd.

Jerry

Tomu říkám hybrid ,ne nějaké zbytečně baterky.

Ic540

Jerry. 👍
Dal jsem Vám palec nahoru. Při slově baterky a přidám i vodík se mi totiž zjevuje Unucka. Likvidátor dopravy v Msk…
Takový hybrid co by jezdil ze Štramberka někam dál než na Hlavní si totiž dovedu představit i já…🚂🚂♥️

D.S.

Je pravda, že v Dolním Slezku se toho za poslední léta změnilo hodně k lepšímu, ale stále to má k dokonalosti daleko. Vlaky často jezdí přeplněné, taktový jízdní řád také moc neznají. Tak snad se to s novými jednotkami posune zase o kousek dopředu.

-TR-

O taktový jízdní řád se KD pokouší dlouhodobě. Nedaří se to především kvůli stavebním pracím a častým změnám u dálkových vlaků PKP IC.

Kamui

Taktový jízdní řád je sprosté slovo v celém Polsku. Když se tak rádi inspirují Německem ve všem možném i nemožném, proč ne v tomto?

Jiří Kocurek

Narozdíl od trati 171 … 😀

Avlaky

Lze spojit tento hybrid a čisté elektrickou jednotku a jet na.diesel?

Twix

A řídit to z té elektrické? Dobrá otázka. Estonské Flirty (elektrické a dieselové) to snad umí, na pultech těch elektrických jsou proto i ovládací prvky na zapínání spalovacího motoru.

Avlaky

Spíš jsem myslel jestli je možné táhnout čisté elektrickou jednotku za to hybridní