Kolaps vlaků Čechy – Morava. V České Třebové spadlo vedení, provoz byl na pět hodin omezen
Česká Třebová. Pramen: Správa železnic
Vypomáhaly dieselové lokomotivy, k dispozici byly jen dvě.
Vypomáhaly dieselové lokomotivy, k dispozici byly jen dvě.
NAD byly šroty Irisy Crosswaye, kde je zázrak, že vůbec jezdili. Chaos a můj původní vlak mi prej ujel, ale i tak se na nádraží stále ukazoval, že má přijet. Nakonec jsem jel Slováckým šrotem, ale tak, aspoň jsem dojel jen se zpožděním 2 a půl hodiny. Mimořádnost, až na zmatek a NAD byla dobře udělaná, aha počkat, takže vlastně ne…
S tím žlutým nejlepším dopravcem nikdo nejezdí?Nikde tady nejsou na něho stížnosti.Já zapoměl.Velký jJančula ty místa přeskakuje.
Cestující RJ jsou v těchto situacích úplně stejně namydlení jako zbytek, není v tom vůbec žádný rozdíl.
Teda je tam jeden rozdíl: dokud nejsou vyjedené zásoby, tak v RJ a LE si člověk objedná jídlo/pití na místo. U ČD je těch proměnných výrazně víc a čtyři tatranky v minibaru (pokud jede) to úplně nevytrhnou.
No RJ se o vás vůbec nepostará… klidně budete trčet x hodin někde a nebo použijí své oblíbené „jeďte s ČD“
Něco poslali odklonem.
Jídlo a pití ma s sebou. Stevardi pokud vědí tak informují. Nebo někdy chodí SMS. Co chceš víc ?
Mě těch pár mimořádností na R8 stačilo, a nikdo opravdu nechodil, trčeli jsme ve.vlaku a nevěděli co se děje…
Na internetu bylo informací dostatek.
Jen dodovávám, že poslední větší stavební zásahy do uzlu ČT byly zhruba v 50.-70. letech, ze stavby koridorů v 90. a nultých letech byla ČT stejně jako další velké stanice vyjmuta a celkovou rekonstrukci SŽ hlasitějši slibuje od roku 2016 s tím, že se „už brzy“ začne. Za 8 let se mezitím několikrát upravoval projekt a odhadovaná cena vzrostla z necelých 7 na 20 miliard (aktuálně upřesněná na necelých 18 miliard).
Další důkaz, jak je dobré mít odklonovou trať Kolín-Havlíčkův Brod-Brno. A velké štěstí, že už je pár dní po rekonstrukci průjezdný úsek Křižanov-Vlkov u Tišnova. Aspoň pár vlaků se dalo převést jinudy.
Geograficky i časově to vypadá, že okolo Č. Třebové je nějaký trojúhelník s mnoha záhadami. Musí se to asi přemostit nebo co….
Pondělí ráno … a zase je v České Třebové mimořádnost … technická závada na trakčním vedení, provoz omezen. To je ještě pokračování těch dvou ze včerejška, nebo něco nového, třetího už ?
Na GRAPPu už nějakou dobu visí předpokládané ukončení omezení 10:00. Ale ono zas něco vyhoří nebo znova spadne 😀
Uz vidim toho Stokra pardubickeho kraje jak zachranuje situaci. Slozeni posadky na stroji: topic Netolicky, strojvedouci Bednar
Ví se, jak se to pak řešilo v pražské MHD? Celá nedělní špička v podstatě dorazila v době konce provozu metra, případně po něm. Noční linky ten nápor nemohly zvládnout…
Jak by se to řešilo? Taxi nebo odvoz od známých.
Většina návozu do Prahy v neděli jsou studenti VŠ. U těch první ani druhá možnost moc v úvahu nepřipadá.
Právě studenti VŠ a mladí lidé jsou jednou z hlavních uživatelských skupin platforem jako např. Bolt atd.
Místo stopování devadesátkového strejce v osmdesátkovém mercedesu s turbotaxametrem radši objednají přes spolehlivý dispečink. 😀 ale to neznamená, že se jim chce za to platit.
Zaplatit by jim to měl železniční dopravce 🙂
Proc? Zeleznicni dopravce zodpovida pouze za to, aby dopravil cestujiciho na prislusne nadrazi, co na tom nadrazi bude delat po tom, co z vlaku vystoupi toho dopravce vubec nemusi trapit. Mozna obecne odskodneni za zpozdeni (50 % ceny jizdenky, to by mozna akorat stacilo na ten taxik, ale jinak nevidim duvod, proc by melo byt neco navic).
Studaci umi pesky…
Já jsem si zavolal Uber na koleje, hodně studentů si ho volalo taky, ale jinak byly noční linky neuvěritelně narvané.
Tak si někdo zase trošku zapřeháněl… Zdaleka ne všichni dojíždí do Prahy přes MuN, z Brna se jezdilo přes Brod a i přes tu Třebovou snad mezi tou osmou a desátou ledacos projelo.
Někteří šťastlivci poslední dvě tři metra stihli. Mnoho dalších ne, i včetně těch přes HB. A nebylo to jenom o posledním metru, ale i dalších návaznostech.
Kolegu vykopli v ČT z Pendolína, které tam znovu potrhalo drát a které tam stejně mělo být mimořádně ukončeno (s heslem „poraďte si, jak umíte“), a provoz se kolem desáté opět zastavil a prý po této události zhaslo celé nádraží. Kde je kolegovi konec, netuším 😛 Poslední fotku poslal, jak čeká na nějaký bus. Jeho statečný řidič prý toho měl plný brejle.
Skoda, ze v Praze neumí lidi pěšky, a ty sdílená kola všude slouží především jako záchod pro psy.
Tak půjčovny kol maj svoje podmínky a oblasti. Na Jižním Městě, okolo Volhy, se nedá odstavit.
protože by se jim tam asi trochu hromadily 🙂
Navíc představa jak o půlnoci s krosnou jedu z hlaváku na jižák 😀 ne že bych noční tůry nikdy nepodnikal, ale ne po magistrále, bez sportovního obleku a pár hodin před zápočťákem.
Městská kola se hodí na kratší poskoky. Maximálně tak od metra(Chodov) na Volhu a fakt je, že by se těžko dostávalo zpátky.
U trojskych koleji se to nedeje, tak proc by to byl problem na Chodove?
Ve dvě ráno z hlaváku na koleje s kufrem přes celou Prahu…
Jasně, přijedeš po pětihodinovém čekání ve vlaku o půlnoci do Prahy a potom půjdeš pěšky s báglem třeba na Hvězdu na Petřiny. Super plán.
Vlaky stojí, auta jedou, Svoboda se drží sesle. 🤷♀️🤣
Tak hlavně že má pan ředitel SZ pan Svoboda postavené dva baráky v Dlouhé Třebové za 60 000 000kc 🤣🙃🤮
No tak alespoň viděl na tem masakr z okna.
A u toho chroustal popcorn :-)))) A přemýšlel jak postaví další barák z přebytků z přestavby uzlu ČT. :-)))
Takovej pěknej adventní věnec z vláčků. No kdo z vás to má. Řekněte sami. 🙂
Kde? dejte misto na mape radi se podivame 🙂
Dlouhá Třebová ulice niva 437 tam kde je vedle místo k pastvině už stojí i druhej barák jeden za 30 000 000kc
To je nějaká Svobodová. 🙂
Asi ňáká sestřenice či co. 🙂
Alternativní trasa ke koridoru není trať Choceň – Velký Osek, ale trať Kolín – Brno přes Havlíčkův Brod. Protože když se něco stane z Chocně do Třebové, tak je hotovo. Je mi jasné, že u vlaků na sever Moravy už to není taková výhra, ale u delších omezení je tato trasa funkční a kapacitně v pořádku. Omezují jí jen výluky, které jsou ovšem non stop.
Alternativa to sice je, ale převážně pro koridor dolů od Brna. Pro vlaky, co projíždí Zábřeh, je to slavná jednokolejka Přerov – Brno. Pro některé vlaky dokonce úvrať.
Další věc je, že použitím této trasy se odstřihne od vlaků velká část republiky včetně dvou krajských měst.
V momentě, kdy budete mít větší problém v úseku Choceň – ČT zbyde jen tato možnost. Jinak, ať vede přes Hradec pořádná trať, ale to by nesměla končit v Chocni, aby byla alternativou.
Trať přes velký Osek je ale zase odolná proti mimořádnostem v Kolíně.
S počtem motorových lokomotiv nesouhlasím. V reálu bylo k dispozici i několik loko ČDC, nicméně přepisový alubismus již vzájemné zapůjčky neumožňuje. Až bude výborné etcs, tak už ani 742 a 750 nepužijete. Pod taktovkou sž máte co jste chtěli.
Při MU se udělá výluka ETCS. Není nic, co by nešlo, když se bude chtít.
No jo,ale budou snesena návěstidla,jezdit se bude podle žezla?
Někde snad mají být snesená návěstidla? Odjezdy a vjezdy, případně cesťáky v odůvodněných případech, budou zachovány, jen bude výrazně okleštěno návěstění.
Nedávno tady byl článek a dost zajímavá diskuse.
To je dnešní moderní dobou. Žádné zálohy, vše ve šrotě. Jak tu každý nadává na staré šroty, jak by se jim teď hodily, ani by nepípli. Ano s příchodem etcs to bude zajímavější, na to se těším. Spolupráci matky s dcerou komentovat ani nelze, jedna společnost a hážou si klacky pod nohy.
A kolikrát za rok taková situace nastane? Případně vlivem počasí? Budete takhle držet X lokomotiv a strojvůdců v neustálé pohotovosti? Platit je jen za to, že čekají na katastrofu? Asi ne, co?
Není důvod. Lidi umí chodit do práce na telefon a traktory se drží na jinou vozbu. Byť ne u ČD. Tohle vaše opakované dogma si už konečně vymažte z budoucích komentů. To prostě už dávno neplatí.
Člověk na telefonu taky stojí peníze.
Ale ne tolik, kolik neodjetý vlak.
Tak sám píšete, že diesely mezi dceřinkami už není možné půjčovat tak pružně jako kdysi a pak si začnete protiřečit, že to vlastně problém není.
Neumožňuje, ale za určitých okolností je ředitelný. Dejte si dohromady podmínky a uberte alibismus sž a řešení to má.
Včera to bylo názorně vidět, kolik lidí a motorů sehnali.
Tak ono kdyby se to stalo v Horní dolní tak to pochopím ale Česká Třebová? Dooravni uzel, je tam Depo ČD a oni nemají pár dieslu na vytlačení??? Že nechají sedět lidi před Třebovou 2h v poli………jinak teď mluvím o tom průšvihu ve 22h co se stal,fakt SKAZA Železnic je připravena na mimořádné události jedna báseň
Není pravda. Minimálně u ČDC je traktoru dost. Je to o predpisech atd.
Matka vs dcera za to nemůže. Račejí se podívat kdo na sz dělá předpisy a jak. Co rok to změny. Výhrůžky přezkoušení. Jednou se něco nesmyslně zavede a obratem zruší. Vyprávčí drží ústa, neboť dostali 12tis navíc do odměn.
Traktory sice čdc má, ale kolik jich jezdí? Strojvedoucí kteří mají dispečerky, nebo zálohy se dají použít například. Co má sž společného se soužitím matky s dcerou?
Pokud se v takových případech dcera staví vůči matce, příhodnější výraz je maceše, ani se nedivím. Dcerunko pomoz a potom si sama poraď, jak umíš.
Dokonce je v depu čmelák a sergej, na kterých byli večer kluci a volali jim dispečeři, jestli to maj pojízdný. Maj, ale stejnak je nakonec neposlali.
Soutěž: kdo měl největší zpoždění? Můj ec 140 dosáhl magických 400 minut, to je 6h 40m. Dojel misto 19:34 ve 2:15. Samozřejmě do Tábora už nic, takže reálné zpoždění tak 12 hodin. Ale to už není nic pro mě, čili hotel v Zábřehu a ráno v 6 pokračování v cestě. Není důležitý čas příjezdu ale datum… no už ani tohle neplatí…. bejvávalo
V noci měl Ec511 stojící v UnO nějakých 455min.
Jo na zlatou medaili vypadá ec511, tam se podělalo úplně všechno co šlo
Oprava: je to ic 511, a v Ostravě měl už 482 min. Takže rovných 8 h. To je co říct!
8 hodin zpoždění na cestě trvající něco málo přes 3 hodiny…
Slovácký expres měl trapných 195 minut. Ale místo toho, aby to protáhnul ze Starého města přes Hradiště do Veselí, tak ho ukončili ve Staráku. Lidi do Hradiště poslali Arrivou (při hlášení společnosti se jim vtipně zakuckal rozhlas, asi to nelze spolknout), lidem do Veselí snad sháněli taxíky a lidem do Brodu a dál se vysmáli s tím, že mají lístky na Arrivu (je tam jinak přestup na courák na Bojkovice). A mladík od ČD mi doporučil, že si nemám kupovat lístky přes Idos, ale přes eshop ČD. Jak bych tam pořídila ten na Arrivu, když tam poslední ČD nejedou, už… Číst vice »
Pokud máte dvě přepravní smlouvy tj dvě jízdenky tak nemusí. ČD Vás musí dovézt do cíle což je Starák, to splnily. To, že máte další jízdenku od Arrivy a ta Vám ujela to už je Váš problém. Pokud máte jednu jízdenku třeba OneTicket, tak Vás dopravci musí dostat do Vaší cílové stanice či se o Vás postarat.
A co si zkusit přečíst Smluvní podmínky OneTicket? „Jak bych tam pořídila ten na Arrivu“ … tam nijak, stejně jako u Arrivy nekoupíte jízdenku na ČD. Ale co třeba v aplikaci Arrivy, ve vlaku bez přirážky, přes Fairtiq, …? Protože přesně to děláte přes ten IDOS, kdy … Jízdenky přes IDOS? Výborně. A víte o tom, že si přes ten IDOS zakupujete jízdenky jednotlivých dopravců podle jejich smluvních podmínek, takže když Vám ta Arriva ujede, tak máte smůlu, protože prostě nemáte jednu jízdenku, ale 2, 3, 4 jízdenky podle počtu dopravců? A pokud si přes ten IDOS kupujete ne jednotlivé… Číst vice »
Když si cestující přečte Váš komentář, tak bere laso a zamíří k lesu(nic proti Vám) ještě že nejsem závislý na MHD, ČD atd. To je prostě neuvěřitelné. V každém městě jiný systém zakoupení jízdenky, jet vlakem se taky musí dnes umět. Go West.
One Ticket nikdy, už kvůli ceně. A většinou kombinuju vlak + bus, což umí akorát Idos (i když do něj občas musím dost bušit, protože algoritmus občas preferuje ne zrovna logické nebo stihnutelné spoje). Navíc má asi nejširší portfolio způsobů platby, Inkartu mi schroustá. Takže ve výsledku asi občas risknu taxík za své (za cca 20 let dálkového ježdění po koridorech i lokálkách je to ostatně poprvé).
Z Mlade Boleslavi do Brna jsme jeli skoro 6 hodin,jako celkem masakr tohle to co se dneska delo
To je ještě klika.
Dobrý večer, v této souvislosti by mě zajímala jedna věc – neustále se zmiňuje kritická infrastruktura TV v Třebové. Jezdím tudy občas, ale všiml jsem si před cca rokem, že se vyměnily (minimálně) sloupy. Co si pamatuju byla ustřižena ta průvěsná lana přes celé kolejiště z příhradových nosných sloupů a nahrazena trubkovými sloupy s nosníky na lanech. To ale neodpovídá tomu, že se čeká na celkovou rekonstrukci uzlu. Má někdo info, co se tedy rekonstruovalo?
S rekonstrukcí TV v prostoru nad nástupišti se SŽ rozhodla nečekat na celkovou rekonstrukci uzlu a udělala to v předstihu. Jak zmiňujete, šlo o ten úsek, kde původně byly obří sloupy a lana přes celé kolejiště. Jinde se na TV nesahalo. Umístění nových sloupů TV má co nejvíce odpovídat projektu celkové rekonstrukce, ale i tak se do něj ještě bude zasahovat. Například na nástupištích by v cílovém stavu měly být sloupy TV integrované s podpěrami zastřešení, podobně jako třeba v Pardubicích. Ještě dva postřehy: 1) Na den železnic prý TV taky taky spadlo, na loko zaparkovanou na kusé koleji u… Číst vice »
Mám pocit, že stejnosměr potřebuje větší tloušťku. Od toho pak větší váha a namáhání.
To je sice pravda, ale i střídavé dráty padají, tady ovšem nelze upřít stáří vedení. Jinak brány místo převěsů se začínají více používat i na tom západě.
Tenhle stát už zjevně přestal být schopný provozovat železnice.
Už to funguje v režimu náhodných spojení.
Jak by se teď hodila Zamračená od Šotohejtmana. I ten Štokr by nebyl marnej, kdyby měl zrovna zatopeno.
A nebo volské potahy, povinný chov okolo tratí pro všechny majitele pastvin. Načež můžeme otevřít akademickou debatu o výhodách lanových převěsů.
Když budou mít etcs, je debata relevantní.
Stačí jezdit autem a ne hrát loterii SKÁZy Železnic dojedu nedojedu
Máte pravdu, jen ne vždy má člověk náladu řidit
A hejtman by to sám odvezl ! Protože sám chce do kurzu na strojvedoucího !
Ec223 se pohnul ze Zámrsku v 0.04 s +329
Tak odhad obnovení provozu na grappu se mění na 2:15, což je dobrá zpráva pro cestující, kteří v cíli pokračují „navazujícím“ vlakem, protože až tedy dojedou do cíle, tak aspoň nebudou moc dlouho čekat na „zítřejší“ první vlak.
17:30 jsem prijel do Cesky Trebovy do 21:40 jsem nevedel co mam delat a kam mam jit 😀 kdyz tam bylo 500 lidi hlava na hlave a autobus jen maximalne tak jeden za pul hodiny a nikdo se tam nevesel. Venku x lidi a i vevnitr, z vlaku nas vyhazeli a rekli ze vlak tu konci a starej se. Potreboval jsem do Pce a z Pce do Trutnova.. Az ted jsem dorazil domu 23:55. Jak mam sam od sebe vedet, ze musim do Usti pak do Chocne a pak do Pardubic ? Kdyz jsem tam nikdy nebyl.. Nechapu proc to… Číst vice »
Jojo, vždycky problém 1 je samotná mimořádnost (která vlastně není mimořádnost, protože se děje každou chvíli) a její řešení. Problém 2 je informování cestujících i zaměstnanců dopravců. Oboje je dlouhodobě katastrofální a nezlepšuje se to.
ČD?Způsobily ten problém?
Prodaly mu jízdenku ale neřekly co s ní (padesátkrát přestup v místě x1 na spoj y1 z nástupiště z1)
Neříkám, že v případě mimořádností informuje Regiojet nějak lépe.
Ze zkušenosti funguje o dost hůře
Vystoupil jsem v Cesky Trebovy a nikdo nerekl, ze mam jet do Usti pak do Chocně apod a cekat tam 🤣 Jako to nerekli 300 lidem tak ani mně .. Reklo se jizda konci a cus, cekacka 4 hodky na bus parada 🤣
Možná kdyby to SC502 vzal ještě zkratkou přes Liberec… Jo vlastně, tam problémy s trolejovým vedením nemají.
https://imgur.com/a/ZCRkSU2
Srandičky, srandičky, ale my už naštěstí jsme v Praze. Na rozdíl třeba od LE 1260, který vyjížděl z Olomouce o pár minut před náma a teď teprve projel Kolínem. Hodně sil všem co ještě pořád cestují 🙏
502 vyhrál. Plus těch pár dalších, co mohli přes Vysočinu.
Nezávidím tu noční těm co řídí provoz, protáhnout ty vlaky plus náklady, no peklo a vlakový čety jsou ještě větší chudáci plus pokladny
Za mě jsou největší chudáci cestující, kteří jsou oběťmi tohoto cirkusu!
Průšvih je, kolik jich bude jen nadávat, ale stěžovat si to ne. Na nás se dá dřevo štípat.
Ono stížnost malokdy něco zmůže. Většinou dostane člověk jen predpřipravený radoby pozitivně psaný text. Občas se povede na několikaty pokus ziskat aspoň voucher. Jinak nic. Lidsky vás chápu, že to není příjemné když vám nádavají, ale.tak nějak to patří k profesi.
no dobře – a co byste tak jako chtěli? jako je to technika a ta je od toho, aby se občas posrala
fňukáním se ještě nikdy nic neudělalo
Když se posere udržovaná technika, tak to člověk pochopí. Ale ta technika zrovna v České Třebové je v hodně dezolátním stavu, že si toho všimne i lajk, že to není zrovna v top kondici.
Jenže pokud si nikdo oficiálně nestěžuje, není co hlísit a vše je OK, protože všichni spokojeni.
tím, že někdo někde bude jen fňukat, se ještě nic nespravilo
Je nějaký podstatný rozdíl mezi nadávklu a stížností? Řekl zaměstnanci dodavatele, že je nespokojen – řekl. Člověk z helpdesku to asi může nějak dál postoupit v korporátu, ale to průvodčí snad taky.
Je a velký, pokud sepíše stížnost alespoň každý druhý, musí se tím někdo zabývat.
Jako asi jo, ale ty vlakový čety, ty musí dostávat chudáci, těch mi je líto nejvíc a pak tech co řídí provoz, popravdě si myslim ale, že stejně nejvíc info strojvedoucí berou odsud nebo z grappu, že jim dispečeři stejně nic neřeknou ale nevim…, protáhnout tak ty spoje je peklo
zlý jazykové říkají, že vlakové čety jsou na to zvyklé.
Jedu EC 112 a nevšimnul jsem si, že by to vlaková četa dostávala. Akorát chudáci mají ještě míň informací než já z třeba z této diskuze. Což je trapný. Správa železnic informuje strašně zpožděně. Neumí asi dát ihned informace na web. 😀
No přeji vám šťastnou cestu domů a snad snad to bude už rychle, nezávidím vám tohle tam čekat
Naštěstí bydlím ve městě na koridoru. Takže dorazím. Horší to mají lidi, kterým ujely přípoje a budou muset někde čekat až na ranní vlaky.
Každopádně děkuji, snad už se povede projet Českou Třebovou. Jedeme, zastavíme… Už takhle 3x od Třebovic.
To ty nešťastníky fakt nechají čekat na ranní vlaky? Už se neproplací taxi?
No žádná taková proaktivní nabídka se neobjevila. A hodně cestujících nemá o svých právech ponětí.
Proaktivní nabídka? 🤦🏼♀️🤣
Ano představte si, že mají podnikatelé povinnost ze zákona v jiných oborech informovat spotřebitele o jeho právech (tj. prokazatelně mu to sdělit). Na železnici úplné tabu. Kdyby se podnikatelé v ostatních oborech chovali jako včera ČD, tak se prohnou pod pokutami. Ale to železničáři nepochopí, protože svět železnice je stát ve státě s jinými pravidly a cestující je pouze obtěžující červ. Tohle je reálný pocit ze včera.
Bohužel, železnice se svými zákazníky nehraje fair play. Jedná s nimi ve stylu „zaplať a drž ústa“
Tohle jsem zažil jednou v životě, před nějakými třemi lety. Velice asertivní operátor na ČD infolince nám sdělil, že žádná náhradní doprava za poslední spoj nebude a ukončil to tradiční nas*ávací formulkou „můžu pro vás ještě něco udělaaaaat?“.
Žádný jiný způsob jak získat v reálném čase péči dopravce nebyl dosažitelný, museli jsme se dopravit po vlastní ose.
Ne musíš si ho zaplatit ze svého a pak můžeš žádat…..ale samozřejmě to ti jen tak někdo neřekne
Aha, já zažil tohle naštěstí jen jednou (rok 2014) a to jsme dostali od průvodčí nějáký poukaz, potvrzenku a taxi nám rovnou domluvila po cestě do přestupní stanice v ní jsme jen přelezli a hned jeli. Ale je to 10 let zpátky
Já teď jedu EC122, vlaková četa to neschytává, snaží se co může, ale bohužel nic neví…
Přesně tak. Chudáci jsou všichni, ale především cestující, kteří za tuhle zkušenost dokonce zaplatili (a předpokládám že pokud se sami aktivně neozvou, tak to ani nedostanou automaticky zpátky). Navíc se nezřídka ocitli v pozici zadržovaných, kteří by si třeba i obstarali jinou formu odvozu a touhle dobou už mohli být v cíli, ale kvůli předpisům jim bylo/je bráněno opustit stojící vlak.
Ti ostatní to taky mají těžké, ale dostávají za to aspoň výplatu a mají to v rámci výkonu profese, kterou si dobrovolně zvolili. V lepším případě mají i nějaké školení, jak podobné situace co nejlépe zvládat.
Kompenzace budou směšně nízké, navíc budou dělat všechno proto aby žadné nebyly…
Kompenzace by v tomto případě,pokud je teda vina na SŽ,jako že už to je jasné,měla cestujícím v plné výši proplácet,třeba prostřednictvím dopravců,Správa železnic.
Zákazník uzavřel přepravní smlouvu s ČD, nikoli se SŽ, kompenzace musí tedy vyplatit dopravce a ten je pak vymáhat po SŽ
Když pracuji pro bandu Ingorantu Sprca…. železnic musí tohle čekat každou chvilku…….nejhorší je že výpravky a dispečeři za takový výkon nedostanou ani K na víc ale zato darmošlapky z vedení SŽ ty si dají určitě odměny……..Do vlaku když nemusím radši ani nelezu…..
Prasknutí lana trakčního vedení bylo příčinou velkých provozních problémů už 24.června letošního roku. Nyní, po 5 měsících, ve špičce v neděli večer, se situace opakuje. Rekonstrukce uzlu ČT ještě nezačala.
Cestování vlakem ve směru z Prahy na Olomouc začíná silně připomínat drážní loterii.
No kdyby to prdlo jinde, ale Třebová je nejdůležitější uzel na hodně smeru
Když začne, tak to bude obden 😉
Rekordmanem je zatím Ex 1045 s 394′
Řekl bych, že momentálně je rekordman IC 511 „Ostravan“, který zůstal stát v Ústí n. O. s nějakými 445 minutami.
Ex 511 aktuálně „krásných“ 466 minut.
to by mě zajímalo, co se jim stalo, že to na prázdné trati zvýšili o další čtvrthodinu na 480?
515 shořel? 🙂
Ne.ten před nim
Na jak dlouho?🤓
tvl, tak to je hustý bizár. Hlášku „V 22:09 hod provoz opět přerušen z důvodu opětovného poškození trakčního vedení a následného požáru u trati.“ jsem si dovolil zaarchivovat pro pobavení budoucích generací.
https://web.archive.org/web/20241201221544/https://cd.cz/jizdni-rad/omezeni-provozu/mimoradnost/58009
jen řečnická otázka: myslíte, že 20 minut živnost trolejového vedení donutí zamyslet se SŽ jestli jsou hákovnice OK při rekonstrukci takového rozsahu a v tak kritickém místě? (nemusíte odpovídat, odpověď znám).
termín odhadovaného obnovení provozu už ČD ani neuvádí. Místo toho je jen „Správa železnic pracuje na obnovení provozu.“ 😀
Slovní spojení Správa Železnic a práce zní hrozně komicky 😀
Podle grappu se to rozjíždí. Zase.
Už se to zase rozjíždí.
Provoz zastaven do 00:15. Ale stromek v MuN svítí.
Zdravím z R 882 Slovacky expres, kolik nás tu je? 😅
Zdraví Vás EC 112 stojíme vedle vás 😀
Potvrzuji znovu se nejezdí, nová mimořádnost , poškození trakčního vedení.
Ví někdo co se děje
Dlouhodobě se ví, že trakční vedení je v České Třebové ve špatném stavu, ale jelikož se plánuje modernizace uzlu, tak se na ní čeká. A snad se jí dočká než spadne.
Vtipné, jak SŽ neinformuje vůbec, tak si tady píšeme v diskusi.
informuje jen neumíš hledat
Informuje úplně na hovno. Neodpovídá to realitě.
Server SŽ byl určitý čas nedostupný.
Správně jste zdůraznil, že na stránkách SŽ se MUSÍ UMĚT hledat!
To, abyste si na horní liště kliknul na heslo „Cestující“ a rovnou na vás vykoukla čerstvá informace o mimořádnosti, to by bylo příliš logické.
https://www.spravazeleznic.cz/cestujici
Cestující?? Proč ne rovnou firemní benefity?Mělo by tam být rovnou mimořádné události.
A to má nové dispečery infrastruktury… k čemu….
Ještě že sedím v klidu a teple domova.Vcera v Břeclavi na rj 370 že závada na hnacím vozidle( hlásila průvodčí) jen 30min….je mi líto lidí co to dnes vinou SŽ postihlo…
Provoz znovu zastaven, údajně požár trafostanice..
Takze informacia z Ceske trebove, RJ Praha > Zilina stale stoji v stanici, z dlouhe teebove nas pocas 2 hodin prevazali autobusmi…. Absolutna dezorganizacia 🙂 pred 3 hod sme mali byt v Bratislave
Tak co myslíte. Poletí Svoboda ze své teplé židličky, anebo ho tam nekdo podrží?
Neměla by spíš ta otázka znít: přispívá dost do pokladničky ODS?
A nebo podfinancované za posledních 20 let?
Ten by přežil i atomový výbuch. Jeho odvolání nedopustí kamarádi z firem co mají zakázky od dobré správy.
Může být úplně v klidu, na uklizení toho bordelu nemá nikdo ze současné vlády koule. Ani jednu.
Spíše zájem.
Svoboda to má opravit? Nebo může za to, že nejsou peníze na opravy? ČT měla být v rekonstrukci -20 let. To samé třeba ostravský uzel, který je v hrozném stavu. Pražský uzel také strašné.
Nepoletí, postaví další barák 🙂
Nikde nevidím co dělá se svými cestujícími Regiojet?On to přeskakuje?
dieselove loko tahají
ano, nas RJ z Olomouce odtahla dieselovka snad az do cile. Po 5 hodinach jsem se dostala domu.
¡No pasarán!
V 22:09 hod provoz opět přerušen z důvodu opětovného poškození trakčního vedení a následného požáru u trati.
https://images.fineartamerica.com/images-medium-large-5/none-shall-pass-daniel-clark.jpg
„dobrá správa“ nepřestává překvapovat, chudáci lidi
Dovedete si představit jak budou udržovat VRT? Je mi 66, už se toho neštěstí snad nedožiju.
Že prý v některých případech i dvě hodiny. Kéžby. Třeba R884 byl v České Třebové odřeknutý, ale zároveň jiný vlak co zůstal stát na druhé straně mimořádné události v Ústí nad Orlicí na něj byl přeznačený, takže v systému R884 přijel se zpožděním asi 140 minut a dokonce mi i CD appka posílala notifikaci abych opustil vlak, zatímco jsem stejně jako všichni cestující z původního R884 čekal v České Třebové na NAD do Ústí nad Orlicí a do Prahy dojedeme přinejlepším se zpožděním 4 hodin🙃 A co jsem slyšel od spolucestujících čekajících na NAD tak valašský expres se podobně „teleportoval“… Číst vice »
GRAPP ukazuje IC 502 Opavan s +316 minutami za Žďárem nad Sázavou! Podle detailu jízdy se normálně dostal do Třebové, pak ho otočili do Brna a pak z Maloměřic na trať 250.
Je to jen chyba v zadání dat, nebo to fakt někdo poslal přes dvě úvrati?
RJ 1037 se otočil v Zámrsku zpět do Kolína a do Brna přes Havlbrod.
Ano jede přes Brod, je to i na ČD napsané a je to Pendolino btw
Vypadá to, že tudy fakt jede, píšou to i ČD v detailu mimořádnosti
Dvě úvrati. Stáli jsme v Rudolticích, pak nahlásili, že pojedeme přes Brno, a jelo se ke Třebové, úvrať, a na Maloměřice.
A že to nevzali rovnou na Polsko
Osobně jsem jej spatřil v Brně -Kralově poli, takže tudy jel
Ať se na to vykašlou a jdou provozovat něco jiného a ne vlaky.
Ale předtím musejí ty dnešní vlaky dopravit do cíle!
Již brzy!
Cyklostezky. 😉
V 22:09 hod provoz opět zastaven z důvodu požáru u traťové koleje.
Asi upalují nějakého náčelníka ze správy kolejí a drátů.
Přihodím pražec!
Betonový
Svoboda v České Třebové bydlí. 🤣👍
Požár rozvodny u nádraží.
https://www.hzspa.cz/vyjezdy/udalost.php?id=226293053
Podle toho, jak de blýskalo od smetáků těm pár vlakům, které místem projely vlastní silou, brzkému vyřešení nedávám velkou naději ohledně finálnosti.
Je mi líto všech, kteří tráví začátek adventu ve vlaku.
jídelní vůz bude brzy vypitej. co potom? kdo ví
A lidi ve 223 si vesele užívají stání v Zámrsku, protože je fíra na hodinách a okolní vlaky jenom prosviští.
To to jako dispečer neví, že tam těm lidem nezastaví něco jiného ?
Ono by jim to stejnak bylo prd platný, když ve Třebové hoří 😀
Mohli mít pole position v Dlouhé. Při dalším pokusu. 🙂
Ješeta má jiný starosti než se starat o cestující.
IC511 asi stále čeká v UnO na tu motorovou lokomotivu, bohužel pro ty cestující 🙁
Zbytek už se hnul, asi vlastní silou. Tak tam bude jiný problém.
Fajront fíry…
No, asi na fíru, ale proč tam nezastavil IC515, aby si to něj lidi přestoupili, to nechápu.
Protože by si moc nepomohli už stojí 70 minut za odbočkou parník
Ve kterém místě přesně se to stalo? Někde na pražském zhlaví?
Grapp ukazuje korektně
Že prý v některých případech i dvě hodiny. Kéžby. Třeba R884 byl v České Třebové odřeknutý, ale zároveň jiný vlak co zůstal stát v Ústí nad Orlicí na něj byl přeznačený, takže v systému R884 přijel se zpožděním asi 130 minut a dokonce mi i CD appka posílala notifikaci abych opustil vlak, zatímco jsem stejně jako všichni cestující z původního R884 čekal v České Třebové na NAD a do Prahy dojedeme přinejmenším se zpožděním 4 hodin🙃
A mapy spravy zeleznic zkolabovaly úplně
Ve 21:25 hod. obnoven provoz po jedné ze dvou traťových kolejí
A Babitron se zasekl, polohu vlaků ukazuje chaoticky.
Podle webkamery v Ústí n.O. už vlaky od Pardubic jedou.
Už zase ne. Další stržení vedení v Třebové a požár u traťové koleje 🤣
Jedna velká komedie toto
Vlaky stojí, auta jedou. Jako vždy.
auta mají hafo objízdných tras a staví se pořád další a další. Na úkor železnice
https://www.youtube.com/watch?v=0woyfX-Mc3o někde ještě další kamera ?
„Stav trakčního vedení v České Třebové je dlouho velmi špatný, ukončit tento problém má rozsáhlá modernizace uzlu.“
Svobodo, pokud budeš provozuschopnost namísto řádné údržby řešit rekonstrukcí jednou za 30-50 let, tak spolehlivou železnic mít nebudeme nikdy
Tak o tom určitě rozhoduje Svoboda
Jo, GŘ vybírá kafe do kávovarů a jídelníček v kantyne.
Takový ředitel SŽ Kolář prý vybíral zařízení do své kanceláře, audinu a grafiku na kalendáře a péefka
Tak asi to vyhrál dneska ten kdo se evakuoval z vlaku a dojel to Boltem, nebo měl šanci na odvoz od rodiny, známých….
Předpokládám, že Kupka to přejde jako vždy. To je krásný ukázkový stav naší krásné železnice. První adventní neděle a cestující se nedostanou tam kam potřebují v čas. A pak vážení jezděte vlakem ! V tom autě to alespoň skoro vždy nějak objedete.
Opravdu objedete 30km kolony na D1, když na krajských silnicích je to ještě ucpanější? Zřejmě máte létající auto. To se máte.
Zatím z 95% jsem vždy našel jinou cestu, možná pomalou, ale našel. Lepší být v pohybu než stát na místě. To obecně platí i v životě..
Kupka řekne, že netrestá… Jako toho píp Janečka. Nebo vedení ČD co jezdí za naše peníze na vejlety…
Přestavba má začít ještě letos v prosinci. Co má teda Kupka udělat?
Odvolat vedení SŽ, nařídit dopravxům vyplatit tučné kompenzace cestujícím (ktere dopravci SŽ proplati) a pak sám.rezignovat
sedím v rj373 do prahy z brna, který dle čd mimořádnosti měl jet odklonem přes vysočinu. jedem ale na svitavy. dle info od vlakvedoucího jedem na třebovou, z důvodu toho, že strojvedoucí tam musí vyzvednout jiný vlak a jet zpět. takže riskujeme jestli 800 lidí dnes dojede domů. pokud má někdo info, jak se situace vyvijí budu rád. 🙂
pardon, z brna do prahy samozřejmě. to je to pivo
Už tuhne ve Svitavách. Omezení prodlouženo do 23:50. Stejně i kdyby skončilo teď hned, tak se to bude hodiny rozjíždět.
Tady na te zprave neco nesedi…
jj 372 rejpale, a opačný směr
Mě taky ne ve Svitavách stojí RJ 372
Číslo vlaku.
Už jste mohli být v Praze.
A blbé je že problémové místo jménem ČT se neplánuje nějak řešit ani v budoucnu. V návaznosti na V. Osek – Choceň by bylo potřeba postavit zcela novou trať Choceň – Svitavy podél dálnice.
Chocen – Svitavy nemaji smysl. To vyresi RS1. Vetsi smysl vidim v protazeni UCha do Rudoltic…
Obchvatem České Třebové, předpokládám?
Ano, ale bohužel s touto variantou nikdo nepočítá. 🙂
Protože modré mozky z Městečka u Nádraží počínaje hejtmanem by nespolkli, že by něco mohlo středobod vesmíru objet…
Stejně tak se nepočítá s obchvatem Břeclavi od Brna na Hodonín… 🙁
Však bude, vrt…
V roce 25344 se možná začne stavět
Stát se to může kdekoliv, ale překvapuje mně, že v tak velkém uzlu jsou k dispozici jen 2 dieselové lokomotivy.
spíš se divím tomu, jak při současném stavu našly 2 dostatečně výkonné naftové mašiny a ještě k nim lidi
Asi máme trochu věští naroky na společnost jako jsou CD. Je ostuda, že tohlenprislonpo 4 hodinách, tohle bych čekal do půl hodiny, kor, když se to stalo v CT.
Proč ČD? Jim spadlo trakční vedení? A vy jim zaplatíte jen tak stojící zálohy pro případ, že se něco stane na síti SŽ?
Ano, ale jsou to CD, která v CT mají velké depo, SZ samozřejmě nehajim
Pokud je tlak na co nejnižší ceny , nejnižší režii apod. Tak nikdo nebude držet desítky lokomotiv které pak využije možná jednou za rok. Když bude štěstí že zrovna budou odstavene u budoucí nehody
Tohle je daň za „konkurenci“
Tohle by se promítlo do nákladů, ikdyby konkurence nebyla.
O kolko viacej ste ochotny platit za listok ?
Už tak za to jízdné dostávám málo…
No já nevím, ale zatím se tam vůbec nic nehýbe, pokud nepočítám ty 2 vlaky, co dojely z Opatova do ČT. Tak asi to ty diesely nevytrhly.
Tak první – EC276 projel, v dieslu.
počkejte, až spustí etcs a toto se stane tak nebude ani jedna 😅
Proč? To jako je nějaký paragraf, že diesel nesmí mít ETCS? Nebo že při mimořádnosti nebudou moct jezdit mezistaničně?
však uvídíte 🫴
Nikdo nebude cpát miliniony do etcs v dieslu kvůli použití jednou za rok.
Jasně, ale to má být brovozní záloha zohledněná ve výběrku.
No samozřejmě je otázka zdali při takovém kopalksu by vůbec ECTS fungovalo.
Proč by nemělo fungovat?
Proč by nemělo, z troleje napájené není.
To je normalní, totéž je slavný Bohumín, tam jsem jednou čekal na loko skoro 2hodiny 😀
A k čemu by tam ČD měly mít dieselové lokomotivy, když jsou na všechny strany elektrizované tratě a na lokálky (Lanškroun a Moravská Třebová) jezdí motorové vozy / jednotky. To tam mají stát a čekat i se strojvedoucími až SŽ spadne trolej, aby pak vyjely? A kdo to ČD zaplatí?
Cargo tam má pár dieslových lokomotiv na posun a na manipulační vlaky po okolí, které o víkendu většinou stojí a strojvedoucí jsou doma.
Přesně, pro železničáře nejdůležitější místo ve vesmíru, ale založní loko tam není 😀
Mám po těch uvízlých vlacích různě šest kolegů či známých. Jako asi mnozí z nás. Už mi dochází s blížící se půlnocí invence posílat jim humorné zprávy (kromě aktuálního info, …mezi nímž se vyjímá ta, že „nepodařilo se zajistit dostatek autobusů náhradní autobusové dopravy“, taky při neděli večer, že.)
Jestli nepadne vedení SprŽele ani po tomto, tohle jsou stovky, ne-li tisíce uvízlých lidí, na hodiny, zřejmě v důsledku zanedbané údržby, tak už vážně nevím. Bez pardonu. Na hodinu.
A ten hlavní dotaz by stejně mířil jaksi na stát…
Chybí nějaký krizový dispečink nad dopravcema, pro náhradní dopravu a tyto situace. Nejezdí se blbých 6 km, to je pěšky hodina, i kdyby tam dělala most taxislužba nebo tak něco tak to nemůže dopadnout takovouhle dopravní zdí…
To by museli na železnici přemýšlet a pracovat a to se jim vůbec nechce
v civilizované vedení by nepadlo jen vedení SŽ, ale spíš celá vláda, ne jen ministr
Ano, odvolejte ministra, který konečně tu rekonstrukci dotáhle do realizace, jeho předchůdci jsou v tom nevinně!
EC 276 uz se rozjelo. Pry je tahne diesel lokomotiva.
A jaké diesely se podařilo sehnat? Mohli využít Sergeje, co dnes dělal postrk na mikulášském vlaku do Dolní Lipky:-)
Cargo 731.024 to vezla (veze)
Při nasedání do Bouzova v 18:34 v Zábřehu jsem měl pocit, že přitáhl od Jeseníku Brejlovce, ale ověřené to nemám.
Ten tam jezdí vždycky.
Vždycky určitě ne. Možná vždycky na podzim kvůli listí. Minulý týden určitě nejel.
Z Jeseníku do Zábřehu jezdí Brejlovec na Sp Bouzovech zcela pravidelně …
Tak ještěže můžou jet odklonem po VRT.
Aha, ona je ta VRT zatím jen na papíře, tak nic.
Ale buďte v klidu, na D1 je kolaps každý den.
Jak je možné, že vlaky z České Třebové můžou jet po trati přes Žďár nad Sázavou a Ždáráci musí do Bna předsedat v Křižanov na autobus…
Slovy klasika: „Ano, to je možné“ XD
Myslím, že to je kvůli chybě v byrokracii, někde tu byl k tomu článek. Každopádně to dobře ilustruje fungování SŽ. #mynic
Protože přes všechny mediální proklamace není trať přes Vysočinu stále dokončena a má silně sníženou kapacitu….
No zjevně je lepší jet po té podivné jednokolejce, kde se z Křižanova do Vlkova a z Kuřimi do Králova pole jezdí 50 než stát před Českou Třebovou … ale jaké zpoždění potom chytali ty Osobáky to netuším. My jeli podvečer z Tišnova, a čekali jsme v Kuřimi, projížděl RJ, po té jednokolejce a chytili jsme 10 minut …
Necestuji tak často, tak mě napadá, jsou na tyto mimořádnosti ve vlacích nějak připraveni? Nějaké zásoby pití/sušenek, co se dají kdyžtak cestujícím rozdat, nebo tohle dělají jen soukromí dopravci? Díky za odpověď
záleží na vlaku, pokud je jídelní vůz tak rozdávají kompenzace, za které si koupít jídlo.. v osobácích bych s tím ale nepočítal
zkušení vědí, že sekerka a jídlo na 3 dny k cestování vlakem prostě patří.
Nejsou, pokud se s vámi četa vůbec baví tak vám řekne jen že se bude čekat…
Cestující by to zneužili!
IC 502 veden přes HB, což je zajímavé, pokud nejde o chybu.
Původně SC 502, teď prý Ex 502. Jedu jím, už se blížíme Brnu.
Jak to prosím vypadá? Mám ve vlaku syna s kamarády, do náhradní bus přepravy je nevrzali…jak a kdy se dostanou domů? Olomouc.
Slovácký expres se hýbe. Mrkněte na grapp.spravazeleznic.cz tam je reálná poloha vlaků.
Vindobona, co měla v Osové +97 nějak zmizela z mapy.
Rekordmanem asi Opavak s cca + 6h
No a teď se blíží k Brnu od Svitav!
Tak nám v Pendolinu Olomouc -> Praha, aktuálně stojícímu v Rudolticích, právě hlásili, že pojedeme odklonem přes Brno a Havlíčkův Brod
A Pendolino zase jednou vyuzije naklapeni v trati CETR – Brno a nove i nektere useky z Brna do HB 🙂
Jdu si to užívat, právě jsme vyjeli z Brna
Pendolino spatřeno v ČT. Že Slováckého expresu.
No co už…. Dřív se nasadil na příprez traktor a jelo se dál 😉mimochodem za 14 dní konci některá oblastní centra oprav!!! Tak to teprve bude mazec!!
A kudy by tak ten traktor asi jel, když jsou tam ve všech 4 kolejích spadlé dráty a musí se to uklidit a opravit.
Držím všem, kteří uvízli, hodně zdaru a trpělivosti (a zásobu jídla a pití).. Trasu Brno-Praha jezdím každý týden v pozdním odpoledni, dnes jsem výjimečně jela už dopoledne a vážím si toho, že naše EC mělo zpoždění jen hodinu :‘)
Děkuji, vyrážím z Prahy sice až teď (IC 521 jako náhrada za SC 517) ale už vím, že to bude zábava
Já sedím ve vlaku IC 511, který už ani není v aplikaci, naposledy měl zpoždění 180 minut. Furt to není to nejhorší, co jsem zažil ale. Nejhorší co jsem zažil byla mimořádná událost před pár lety, vlak před námi rozmašíroval někoho na kolejích. Kousky těla byly i pod naším vlakem. Hasiči nás evakuovali v Hladkých Životicích. Původně pro nás měly přijet náhradní autobusy, nakonec pro nás vypravili vlak. Hluboko přes půlnoc, na VŠ kolej jsem dorazil až někdy ve 4 ráno. V 7 jsem měl mít přednášku ve škole. Rozhodl jsem se ji vypustit a vyspat se. Tohle je ještě… Číst vice »
Jak jako “není v aplikaci”? Doufám, že si redakce požádá o celkový účet zpoždění.
Tohle zavání zase nějakou lumpárnou.
IC 511 stojí v Ústí, kam přijel v 16:56. (grapp)
Přijel tam v 17.02 a stále na první staniční stojí. A celou dobu v něm sedí lidi. A mezi 21 a 22h vedle zastavilo i pár vlaků a předjely ho. Zřejmě stejný případ jako 223 v Zámrsku.
Manšinfíra měl po šichtě, potřeboval vystřídat, a nikoho nemohli sehnat. Už se to konečně rozjelo. 8 hodin zpoždění. Průvodčí říkala, že už zažila v mrazech i 12 hodin zpoždění, když byla tuhá námraza. I když to není český rekord, je to můj rekord. Doufejme že poslední.
České dráhy už nedokázaly udržet aktuální informace v aplikaci. Na cedulích uvnitř vlaku stále svítí informace o pouhém desetiminutovém zpoždění, dávno to neodpovídá realitě. Na nádraží na Svinově si zažádám o zpožděnku, a uvidím, jak velké zpoždění to ve skutečnosti je. Co jsem si spočítal, tak je to 8 hodin zpoždění. Vlak měl do cílové stanice dojet ještě ten samý den, kdy vyjel. Dorazí až ten další, tedy dneska. Pro mě to znamená probdělou noc. Protože mě už se v tuto chvíli nevyplatí jít spát. Ráno mám normálně vstávat do práce. To zrovna. Budu rád, když dojedu do Ostravy v… Číst vice »
Tohle se děje v takových situacích často. Vlaky ze systému zmizí / zruší se / udělá se předčasný obrat / a tak podobně. Fakt by mě zajímalo, jak a jestli vůbec se takové vlaky započítávají do statistik zpožděných spojů. Jednou jsem taky zažil, že žpožděný vlak sice do cílové stanice sice dojel, ale v okamžiku brždění u nástupiště se aplikace tvářila, že dojel už před třemi minutami. Hezký trik, jak pár minut zpoždění ubrat.
EC 274 směrem do Prahy ve Vranovicích +131
Jojo, sedíme v tom. Měli jsme vystupovat v Pardubicích. Teď jsem zjistil, že to tam vůbec zastavovat nebude a jede to odklonem přes Havl. Brod do Kolína…
Jako číst to, když člověk trčí v Ústí nad Orlicí ve vlaku směr Praha-Bohumín, tak je chuťovka. 😀
Odklonová trasa by byla Ústí nad Orlicí – Hanušovice – Zábřeh ale nejsou diesel lokomotivy
Rychlost 50km, přes mosty 20km na Podlesí stojí odstavené nákladní vagóny, na Červeném potoce vagóny na dřevo…..takže maximálně jednosměrně. A jen z Ústí n.O. do Hanušovic podle TJŘ to trvá 80min.
Pořád by to bylo rychlejší než to co udělali s IC 502 myslím si že do 120 minut by se to povedlo z Ústí do Zábřehu 🙂
Což by bylo rychlejší než těch 320 na Ostravanovi, který tam stál když jsem čekal na Slovácký šrot
Ikdyby byly, tak jednokolejka dopravu z koridoru nepobere. Hanušovice-Zábřeh je 34 minut pravidelných rychlíkem, nepravidelným to bude víc, v součtu přes 2 hodiny.
To už by bylo lepší tahat dieslem pendl mezi Zábřehem a Ústím na Orlicí přes nákladové koleje. Asi tak o hodinu rychlejší. Jen by to nebylo šoto.
Proč Zábřeh – Ústí přes nákladové nádraží dieselem? Jestli to nejde elektricky, tak už to nejde nijak.
Jeden by čekal, že trolej mají vypnutou kvůli opravám a uvolnil by si alespoň jednu kolej, aby to mohl objet, zatímco se na ostatních pracuje.
To by šlo, když by to nedrželo na lanech. Bohužel, když se to stane na starém vedení tohoto typu, padne to celé…
Přičemž teda jízda přes nákladové nádraží není nutná, to jen v případě, že by to jinudy nešlo.
Celou ne, ale něco ano.
Prostě tady chybí ta odklonová trasa, ale dělá se dál všechno pro to, aby nebyla.
Sosna dělá
Trochu se bojím co bude v dalších přihrádkách adventního kalendáře…..
Adventní kalendář samozvane „dobre spravy“
Samozvaná, jo?
Jo. https://zdopravy.cz/szdc-dobra-sprava-aneb-zeleznice-zacala-pouzivat-nove-logo-a-heslo-23004/
MuN je hodně velké nádraží. Když se strhne trolej, tak je bez proudu celé nádraží? Nedá se ten problematický úsek „objet“ jinudy v rámci nádraží, třeba i mimo nástupiště, a cestující z/do MuN dovézt NAD z nejblžších stanic?
Bohužel spadlo to v nejhorším místě okolo podjezdu na ulici Litomyšlská, kde jsou všechny čtyři koleje na společném vedení a pokud se trhne nosné lano letí všechny dolů. Vlaky od Třebovic na nákladní skupiny jezdí, ale dál se jet nedá takže odklon přes nákladní skupinu není možný.
Zákon schválnosti. Murphy k tomu sarkasticky dodává, že pokud to stálo zato, tak se to stane zase.
Prasklo směrové lano, to je to co je natažené přes všechny 4 koleje a drží směrovou klikatost trolejového vedení.
A taky asi nejhorší co může prasknout, nosné lano podrží pevné body a dá se „snadno“ opravit, u směrového lana musíte na všech kolejích kde vylo udělat klikatost znovu.
Ta Třebová je nějaká zakletá a přitom když se tam něco stane tak je pořádný průser
Protože nic nevede kolem, přitom nějaké možnosti zrychlení (a potažmo objízdné trasy) se dlouho nabízejí. Navíc je to udělaný tak dobře, že problém na jedné koleji vypne všechny
Protože se kdysi šetřilo železem na nepravém místě a rekonstrukci…
Probíhá vyhodnocení soutěže na dodavatele stavby.
https://zakazky.spravazeleznic.cz/contract_display_15063.html
Tak, první vlak Ex3 už jede do Nových Zámků přes Vysočinu. Snad je strojvedoucí vyrozuměn se všemi omezeními na trati. Trať by už měla být komplet dvoukolejná vyjma úseku z Kuřimi do Krpole. Tam se finišuje s trolejemi.
1037 RegioJet otočil v Zámrsku zpět do Kolína a pojede do Brna přes Havlbrod.
Tam je teď kapacita sotva pro regionálku (a ještě omezenou).
Vindobona, jedoucí odklonem, je už v Havl. Brodě. Jede s ním přítelkyně.
U Kr Pole zas chybí kolej, pro změnu ta druhá než tu co slavně od léta opravují
no, spíš aby v tom kr.poli někdo neuváznul – z 2Sk do 1TK směr majlont je to křížem, do kopce, do oblouku, max. 40 km/h a hlavně bez napětí
to je přece strategie Sosny a Svobody – pořád dokola se jen hrabat ve stávajících tratích, protože VRT se nehodí do krámu…
Kdo přesně vybírá, jestli dáme prostředky na rekreační plavbu nebo udržování hlavního koridoru v provozuschopném stavu?
Beztak by ty ušetřený peníze šly díky sž akorát na opravu 20 let nevyužívanýho nádraží v horní dolní.
A co se Vám na tom nelíbí?
že máme sice opravené baráky na vesnicích, ale infrastrukturu tak sto let za opicema
Ze je to sice krasne, ale kdyz se sedi ve vlaku, nema to vyuziti. Pokud by na ty krasny nadrazi svazeli lidi na svacinu, bylo by to OK 😀
A co Vám pomůže údržba, stále máte úzké hrdlo kde když se něco … Tak stojí celá doprava na mezi západem a východem? Pokud nebudete mít objízdnou náhradní trasu někde blíž než u Brna, tak ani pozlacené koleje nezaručí provoz 24/365.
Když ministrovi (z jakékoliv strany) známí a přátelé dávají přednost rekreační plavbě a vlakem nejezdí, to je pak těžký.
Pokud budou politici, budou vždy mít nějaké preference, Je to prostě lidská vlastnost. Jenže jak ten lidský faktor nahradit.
Jojo pro pana Kupku je důležitý jez na Labi a průplav u Přelouče
a samo Baťův kanál a kotviště pro jachty všudemožně
SŽ má rozpočet srovnatelný s ŘSD a přitom vlaky mají s bídou 5% přepravních výkonů … penězi a ještě těmi na reakreační přístavy to fakt není.
Nemyslím si, že by autobusy pobrali tolik cestujících jako vlaky.
ŘSD ale neudržuje silnice III třídy, kdežto SŽ udržuje (pokud se to tak dá nazvat) i lokálky.
ŘSD mám pocit udržuje jen dálnice a I. třídu.
nejen udržuje, ale i staví..sž staví všechno
Inu, Dobrá Správa!
Už mají stavební povolení na rekonstrukci a to i přes odpor zhrzených šotoušů, protože tam bude jenom 80 km/h a nebudou se lidem bourat domy.
Co má stavební povolení společného se zanedbanou údržbou TV?
to že se to celé udělát nově..
Jasně, aby se TV v kritickém místě české železnice dostalo do lepšího stavu, je třeba čekat mnoho let na monstrózní miliardovou investici.
vy si taky stavíte nový barák protože se vám nechce malovat a vyměňovat okna?
To je logika jak cyp. Nebudeme cpat peníze do udrzby, vždyť se to za 2 roky stejně celé zbourá.
Už? Nač ten spěch?
Jak by řekl Viktor Černomyrdin – “Nikdy se nic takového nestalo, a je to tu zas!”
To byli určitě moravští separatisté, D1 u Brna už ovládli a s jídlem roste chuť…
Předpokládaný konec je teď už uváděný až ve 20:00. Krásná první adventní neděle na železnici
Poruchy jsou všude, zařízení není taky neomylné, bohuzel, ale musím říci ze zrovna tady v tomhle bodě je to asi nejhorší věc kde se to muze stát, asi by to chtělo uz zmodernizovat, nevíte jestli se fakt začne příští rok? kopat
„Poruchy jsou všude“
Takto časté teda roznodně nejsou ani v Přerově, ani v Olomouci ani v Kolíně, dokonce ani když se ty 3 stanice sečtou.
Teď už ve 21. Bohužel jsem v jednom z těch vlaků 😂
upřímnou soustrast
Snad máte dost slivovice … přeji ať se co nejdřív dostanete kam potřebujete
Děkuji za podporu! Jezdí tu kyvadlově dva autobusy.
lol, to je hustý, pořád nic neobnoveno a všechny lidi z tolika vlaků mají nějak efektivně posunout dva busy. Jako jasně, v třebové se stejně nic narychlo nesežene, ale to už bych snad lidi nechal ve vlaku
😂 a já jsem v tom vlaku kterému se to stalo. Bohužel bez náhradní dopravy a možnosti jít ven.
30 minut od Olomouce kde jsem měla vystupovat 👌🥹
Tak to taky upřímnou soustrast! 😢
Taky.. bohužel informováni cestujících tragické. Na CDP jeden jediný, kdo mluví s vlaky, takže to holt nestíhá..
Fira ví, ale sotva vezme telefon a předává informace k vlakové četě, tak už mu vola síťový, že změna..
Na 276 Metropolitanu se vlakvedoucí v rámci možností informovat snaží. Pochvala!
Tak hlásím z EC 124, že nakonec jsme to dali v kombinaci vlak+autobus+vlak se zpožděním „jen“ 130 minut. Ale jen ten, kdo si všiml v aplikaci Můj vlak, že je vlak za Třebovou zrušen. Kdo se spoléhal na to, že se rozjedeme, do autobusu se nevešel.
Zas aspoň to není v létě v plus 30 bez klimatizace. Trochu mi je líto těch, co uvíznou někde v polích, kde není ani pořádně signál:(
Jestli některý vlak vlítnul přímo do toho, tak je bez topení.
Tak lidi v kupe se můžou poprat – smrad nebo teplo? Zatím nejsou takové mrazy, aby to nešlo zadejchat.
Prý konec až 20:00h.
Nedělejte si iluze. Odhady SŽ jsou jako zpoždění na tabulích. Pravidelně se přihazuje. Nad vámi někdo v diskuzi psal, že už to posunuli na 21 a teď když se dívám na grapp, tak tam je 22. Takže realisticky řečeno, před půlnocí byste mohli vyjet, pokud Vás nezachrání autobus. Mezitím se zatím můžete bavit vtipy, třeba „na železnici není důležitý čas příjezdu, ale datum“. Ten přestává být vtipný až po půlnoci.