Kolaps v Dubaji. Emirates ruší kvůli zahlcení hal až do pondělí řadu letů, mezi škrty je i Praha

Kolaps na terminálech na dubajském letišti. Zdroj: X.com/ryan bridcuttKolaps na terminálech na dubajském letišti. Zdroj: X.com/ryan bridcutt

Aerolinka kvůli přeplněným terminálům a nedostatku personálu omezila vydávání nových rezervací.

Odebírat
Upozornit na
guest
22 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Captain

No ted jsem doletel z Dubaje do Vidne a jsem rad , ze jsem teda skoro doma. Je to tam chaos, lide cekaji az 2 dny na navazujici lety, salonky jsou jak nocleharny, lide odpocivaji vsude kde se da….

Panoramix

Se divím, že více nevyužili odklonů na jiná letiště. V té oblasti je několik mezinárodních letišť, která nejspíše nebyla do takové míry zasažena těmi bouřkami. A na kterých by se pěkných pár tisíc lidí dokázalo otočit. Aneb „provozní důvody“ a na zákazníka se opět kašle. To je asi jako když se u nás Ryanair kvůli nemožnosti přistát v Praze neodkloní do Pardubic či Budějic, ale radši se vrátí do Španělska. Naprosté úlety, které aerolinky vyvádějí jen aby nepálily peníze. Primárním zájmem je vždy uspokojit akcionáře, nikoliv cestující. 🙁

Air Traveller

Jaké kašláni na cestující?

Dovedete si predstavit ten chaos, kdyz by cast letu litala do/z abu dhabi, dalsi cast do Sharjahu, dalsi do Rasu a dalsi kdo vi kam? Jak by ti lidi prestupovali, kdyz by prileteli do Abu Dhabi a navazny let letel ze Sharjahu? Co udrzba letadel … taky nic?

To co jste napsal je, ve vsi ucte, jedna z nejvetsich pitomosti, ktera tu kdy zaznela

Lkprak

Ano, hlavním cílem soukromé firmy je vydělávat peníze a proto se volí většinou ta řešení, které budou pro danou firmu ekonomicky výhodnější. Jak překvapivé….

Y.K.

Tak to je takový obecný a zcela pochopitelný princip, protože tak se nechovají jen firmy, tak se chováme všichni.

Trochu jiná otázka je, jak udržet takhle složitý systém s takovým „průtokem“ cestujících běžet, protože když se to zadrhne, což se zadrhlo, tak lidi uvíznou v Dubaji. Ta řada zrušených letů a přebookovávání na později vytvořilo přetlak na dalších spojích a ten přebytek nad kapacitou odbavit poněkud trvá, protože kapacita linek je jen omezená, množství letadel taky (nejde jen tak přidat let). Takže holt na chvíli omezí přílety do hubu což by mělo „buffer“ vyprázdnit.

Apex

Bohužel, takhle to nefunguje v situaci, kdy máte „své“ letiště zasažené tak, že jeho provoz je na svých limitech, a to jak z hlediska infrastruktury, tak personálního zajištění tohoto provozu. Divertovat na jiné letiště je řešení, když je letiště krátkodobě uzavřené a je předpoklad, že bude uvedeno do provozu v řádu hodin. Pokud jde o EK a FZ, je nutné brát do úvahy ještě další faktor, a to, že DXB je primárně letiště, které je využívané k transferům, což znamená, že když budete divertovat část flotily do DWC, AUH, něco do RAK, další třeba do FJR (abychom zůstali v Emirátech),… Číst vice »

Leinad

Cestující poučený o nárocích odškodnění, zcela mimo cíl krerý si zaplatil, taky není pro akcionáře terno.
Ale jak bylo řečeno, někdo chce přestoupit. Přiletí letadlam divertovaným na letiště A a může jít pěšky na letiště B, kam se divertuje druhé letadlo. Možná mu časem do cíle přijdou i kufry. Není lepší cestujícímu platit hotel v místě odkud letí, než mu dopřávat taková dobrodružství?

Apex

Tak odškodnění v tomto případě není na pořadu dne, na tyto situace se nevztahuje.

Apex

Dělám to nerad, ale u článku na odborném serveru bych očekával vyšší kvalitu, zejména pokud jde o terminologii (Emirates …. omezila prodej a vydávání nových rezervací? To snad ne…). A celkově po jazykové stránce je to dost neučesané, jako kdyby byly některé informace jen prohnané překladačem: „Omezení se netýká stávajících letenek a zákazníci mohou pokračovat v přebookování a změně trasy,“ oznámila společnost.
Jinak rušení letů se týká i dalších společností, ať už FZ, tak i těch, které nejsou v Dubaji bázované.

Air Traveller

Ten clanek je sice malinko nestastne napsany a ponekud “omezeny” jen na emirates, i kdyz dotcena je spousta dalsich aerolinek, ale v jedne veci ma pravdu – rezervace na lety do do toho data fakt neprodavaj.

IGCT

Tak emirates tam víceméně převažuje.

Jaaa

To nemá se změnou klimatu nic moc společného. Statisticky tam k takovým povodním docházelo a docházet bude dál, akorát to tam ještě nestálo to letiště, ty silnice a obecně ta infrastruktura.

Jiří Kocurek

Právě, nebylo letiště, takže nebyli žádní lidé, kteří by na něm uvízli a tak se to do zpráv nedostalo. Stejně jako se do zpráv nedostane povodeň na řece v naprosto neobydleném území.

M19

Vědci naštěstí nepracují se zprávami z medií, ale z vědeckými daty. Narozdíl od zdejších pseudoodborníků.

Air Traveller

Take by me zajimal zdroj informace, ze to souvisi s klimatem. Sami odbornici tvrdi, ze to s klimatem vubec souviset nemusi. – a pokud, tak driv, nez za par mesicu to nejsou schopni vyhodnotit.

Pražec

Souvislost s klimatem tu je, ale ne v podobě mediální zkratky.
Nemůžeme ukázat na jednu konkrétní událost a prokázat kauzální souvislost. Ale statisticky těchto jevů přibývá a to je fakt.

Totéž se řešilo v souvislosti s požárem NP České Švýcarsko. Podmínky (tj. extrémní sucho) k tomu, aby se úmyslně založený požár rozšířil do takto obludných rozměrů, dřív nenastávaly každé léto. Poslední desetiletí už ano.

Mickey

Tak s klimatem déšť souvisí zcela určitě. Jestli i se změnou klimatu je otázka.

Jaaa

Souhlasím, nicméně frekvence těchto povodní neukazuje nic o abnormální výchylce. Je to stoletá voda podle srovnání se zaznamenanými prameny. Prostě se jen na tu protipovodňovou ochranu vyflákli, tak jako my před rokem 2002.

Apex

Toto je už dost mimo téma článku…., ale zrovna na rozsahu požáru v NP České Švýcarsko mělo kromě sucha zejména podíl hromadícího se množství suchého kůrovcového dřeva, které představovalo zvýšené požární nebezpečí, absence regulací tohoto zasaženého hořlavého materiálu v lese a opatření proti šíření požáru (např. požární pásy). Navíc zde bylo rozhodnutí Správy NP oheň v počátku nehasit, ale nechat oblast vyhořet.

M19

Statisticky se vždy najde popírač, co vědecké závěry zpochybňuje na základě dojmologie z médií, logikou typu, k nehodám docházelo vždy a proto úmysl neexistuje. Gratuluji. Získáváte zlatého bludišťáka.

tarten

Vždycky se také najde dojmolog, který se zapřísahá vědou, i když jev s nějakou vědeckou teorií vůbec souvislost mít nemusí. Který vědec prohlásil, že déšť v Dubaji je výsledkem změny klimatu?

Jaaa

Sorry, ale klimatologii jsem studoval na VŠ, takže nějaké to povědomí o tom mám. Jeden jev není statistika. Zlatého bludišťáka získáváte vy.