Hřib rezignuje na funkci radního. Dopravy se nově ujme expert na dotace Beránek
Náměstek primátora Zdeněk Hřib a šéf TSK Filip Hájek s modelem rekonstrukce Libeňského soumostí. Foto: Zdopravy.cz

Beránek o sobě uvádí, že ho trápí "SUV a elektrické koloběžky ve městě, globální oteplování a lidská hloupost."
Dokavať bude na financí sedět žába jméno Kovářík tak se v tomto městě nic nepohne. Tak snad za rok bude někdo mít odvahu komunikovat co tato ropucha 4 roky dělala.
Smazáno pro neschopnost vyjádřit názor slušně. Trvalá blokace uživatele pro opakované porušení pravidel slušné diskuze.
Z Pirátů nej volba.
I když na to, že jsou za chvíli volby a bude to všichni proti všem … moc toho nestihne a bude to schytávat ze všech stran.
Však on sem pan Beránek občas leze a dokonce pod svým jménem a s fotkou, tak kde je teď, když se na něj kydá hnůj? „… a lidská hloupost.“ To jsem zvědav, jak bude chtít proti tomuto bojovat. Také nemám rád lidskou hloupost, nicméně je snad normální respektovat lidi kolem sebe a uvážit jejich názor, ať je jaký je. Politik by měl být pro lidi (vím, trochu utopie). Vzdá se pan Pan Beránek některé ze svých četných výborových funkcí, aby měl sílu věnovat se nové hlavní pozici? Trochu pochybuji, protože z funkcí tečou členům slušné peníze. Třeba tu ale napíše… Číst vice »
Pár čistě technických. Za výbory i komise má každý akorát tak velký … s výjimkou uvolněných zastupitelů, ale to Beránek myslím není … zjistit se to dá na webu Prahy, ale su línej. Za druhé, členové rady nejsou členy výborů a většinou (aspoň mne nikdo nenapadá za hodně dlouho) ani komisí … to by tak trochu nedávalo smysl. A proti lidské hlouposti se dá bojovat různě … dobré je začít tím, že se člověk snaží sám hloupým nebýt;-). Jo, Piráty jsem nevolil a nemíním s tím začínat;-), nicméně proto tu žiju od narození … a hodlám to dotáhnout až do… Číst vice »
Nejlepší náměstek v historii ČR, děkujeme za vše a ať se daří
Nemyslíte spíš pana Scheinherra?
Za Hřiba (primátora a pak náměstka pro dopravu) se pohyb po Praze výrazně zlepšil. Stalo se z ní (při všech jejích problémech – dva miliony lidí v pohybu, dopravní uzel republiky, pořád relativně nízká hustota obyvatel) město příjemné pro žití. Zda se, že Jaromír Beránek bude v tomto trendu pokračovat.
Nejaka snaha tim smerem byla, ale strasne malo. Realne nam v tomhle zbytek Evropy totalne ujel.
Pražané mají Prahu rádi tak trochu nemoderní a trochu zaprděnou. I turisté (feedback který mám od zahraničních kolegů). Narozdíl od hypermoderní prefabrikované dystopie v Dubaji například.
Netvařte se, jako by neexistovalo nic mezi. Kodaň, NL města, Stockholm, Oslo, Helsinky, Lublaň, dneska už i Paříž, Londýn, řada měst v Polsku, nemálo německých měst, Barcelona, atd. atd. Včetně historických. navštěvovaných, … Praha má bohužel namířeno na naprostej konec jakýhokoli žebříčku kvality života a příjemnosti města v Evropě. A to má přitom potenciál obrovskej, jenže ho odmítá naplňovat a radši se sama likviduje. Hřib jako primátor a Adamem Scheinherrem jako náměstkem pro dopravu tenhle propad dokázali trochu zpomalit, Hřib jako náměstek pro dopravu spíš ani to ne. Ke cti je mu třeba říct, že ho aspoň nezrychliloval, i takoví… Číst vice »
Hřib může dělat pouze to, co mu developeři zastupovaní koalicí Spolu dovolí.
Ani omylem nezpochybňuju, že neměl jednoduchou pozici. Ale výsledek je opravdu v podstatě nic, promarněnej čas a další velký zaostání za zbytkem Evropy. Okořeněnej vítěznejma pirátskejma tanečkama nad zaříznutím lanovky a podobně.
Jj, ve Vídni jsem měl tu čest tři roky bydlet. Byly drobné rozdíly, ale zásadní rozdíl oproti Praze jsem tam neviděl. A normální Vídeňan do nových hypermoderních čtvrtí jako Seestadt Aspern ani nepáchne – i když to Vídni určitě zvyšuje průměr hodnoceni.
Už to nehulte, prosím
Tak jo, Instagram díky tomu ušetří za datové úložiště a třeba budeme mít zase náměstka, který dokáže i něco nastartovat. Držím palce a opatrně se těším.
„ho trápí „SUV a elektrické koloběžky ve městě, globální oteplování a lidská hloupost.“
Zní jako rozený diplomat schopný prosadit skutečná, funkční řešení…
Zrovna tento výčet věcí, byť zjednodušeně, docela dobře identifikuje bolavá místa pražské dopravy.
Nejbolavejsim mistem prazske dopravy je uz dlouha leta radni pro dopravu.
A co si představujete, že s tím radní pro dopravu může udělat?
Akorát se v tom seznamu poněkud míchají příčiny problému a projevy problému.
Ne, on reflektuje realitu společnosti a bohužel to, že ten člověk není, o čem mluví.
Co chce jako radní pro dopravu dělat s lidskou hloupostí a globálním oteplováním? Jo nic, ale může si připadat lepší než hloupý plebs a navíc má populární téma, se kterým nic neudělá. Že ho třeba netrápí metro D, přeplněné MHD, zkorumpovaný DPP bez peněz.
On nepíše, že s tím chce něco dělat jako radní pro dopravu. Má to prostě jenom na profilu Pirátů jako motto a asi dlouho. Jestli jste se k tomu dočetl.
Taky mám na Xku, že nesnáším lhaní a hloupost a moc řešení mne nenapadá.
Řešení existuje celá řada, pouze zatím chybí dostatek politické vůle je zavést.
Jako radní pro dopravu v Praze může pro zmírnění důsledků globálního oteplování v pražských ulicích dělat to, že omezovat asfaltové a betonové plochy v ulicích a nahrazovat je stromy, omezovat exhalace ze spalovacích motorů, které teplejší podnebí v Praze zhoršují. A proti globálnímu oteplování může dělat to, že bude podporovat energeticky méně náročnou dopravu a omezovat dopravu produkující skleníkové plyny.
Metro D a řešení přeplněné MHD je shodou okolností v obou skupinách – zmírňuje to dopady globálního oteplování i omezuje jeho příčiny.
Mě nad takovým výrokem také trápí lidská hloupost. Doufám že je to jen vytržené z kontextu a pan Beránek není nějaký eko šílenec. Neb si myslím, že než SUV, které přijede v neděli z chalupy a v pátek odjede na chalupu by pana Beránka a další podobné mělo v Praze trápit auta typu Fodora, Bolt a košící a další, kteří díky lenosti zejména mladé generace si nechávají dovézt nákup až před rohožku a nejsou schopní si zajít pro jídlo do obchodu či restaurace, tak je po Praze deseti tisíce zbytečných jízd denně, A nic na tom nezmění „zelená“ značka některých… Číst vice »
No spis kraksny ze kterych jde okem viditelny coud (coz casto je i Bolt ap.)
Hmm, k čemu je potřeba více aut? Aby každá domácnost měla 1 auto zaparkované před domem, a jezdili s ním na nákup, nebo aby 1 auto rozváželo nákupy pro několik desítek domácností za poplatek?
S těmito novými službami mám také své problémy, ale co jste napsal je blbost. A stěžovat si na mladou generaci? Vaše problémy bych chtěla mít. Vybrečte mi řeku.
Ono to bude Sofie tím, že třeba nemáte rodinu, jste zdravá mladá dívka do 30-40 let a pak je samozřejmě auto pro člověka bydlícího u MHD a nenavštěvující rodinu někde na vsi ještě v pohodě. Ale věřte, věkem poznáte, že vše není jen tak růžové. Ono totiž ty domácnosti ta auta – když už ho mají, tak si dokáží dojet na měsíční nákup do Glóbusu a nepotřebují Košík a večer pizzu přes Fodoru. Oni zvládnou cestou z metra nakoupit a večer uvařit. Takže stále tu máme 2 zbytečné jízdy denně vs třeba 2 víkendové jízdy. Schválně si stoupněte v Praze… Číst vice »
Jardo (Asi jsme si začali tykat?). Rodinu mám, a proto vím, že je vysoce neefektivní každý den nakupovat na cestě domů. Raději nakoupíme větší množství jednou za dva týdny (možná by vás mohlo zajímat, že ve skutečnosti i na dodávkových službách existuje incentivum nakupovat spíše ve velkém, v podobě cen za doručení a minimálních objednávek). Dvoutýdenní nákup pro několika člennou rodinu je metrem tahat docela náročné, klobouk dolů, jestli to děláte. A i když k tomu v současnosti používáme auto, zvládnu si domyslet, že by se nám více vyplatilo, být mladá rodina bez auta, nakupovat na těchto službách.
Tak tykat si klidně můžeme, nemám s tím problém. (Nevšiml jsem si sice že bych Vám tykal, takže nechápu narážku.) Představte si že zvládám obstojně nakupovat cestou z práce pro celou rodinu i bez košíku a pizzu taky dokážu donést (i když toho nejsem zastánce, v restauraci je lepší, nebo se udělá doma). No vidíte a já spočítal, že rodina když by jezdila na výlety a za rodinou vlakem/autobusem a nebo zaplatí za auto, tak je to stále VHD dražší, protože je to smutné, ale je dražší i pro jednu osobu. Já nevnucuji někomu ať jezdí autem, nebo vlakem, ale… Číst vice »
Vy jste ale zjevně nějak nepobral, co je to kritizované, tedy „skutečné“ SUV. Auto podstatně těžší než běžné, co se nevejde na běžné parkovací místo. V Paříži se za něj platí několikanásobné parkovné.
Já vás v principu chápu a rozhodně by se mělo tlačit více na to, aby rozvážkové služby více používali menší dopravní prostředky (elektrická kola nebo skútry atp.). Ale ohledně těch SUV (či zde spíše aut obecně) vám nedochází pár věcí: 1. Chci vidět někoho, kdo skutečně jede se svým autem jen 2x týdně. 2. I kdyby tomu tak bylo, stejně musí to auto někde parkovat a zabírat místo. 3. Proboha netahejte sem ty zvyky jezdit na nákup 1x za týden nebo nedejbože měsíc jako v USA. Mnohem lepší je si každý den cestou pěšky domů z MHD koupit čerstvé ovoce,… Číst vice »
1. Je to jak kdy, ale do dvou cest autem týdně se asi vejdeme. Minimálně to nebude daleko. Někdy taky nikam autem nejedeme 14 dní. 2. Jo, parkujeme na ulici, v modré zóně. Dokud to město podporuje naprosto nesmyslně nízkou cenou takových míst, byli bychom hloupí, kdybychom to nevyužili. 3. Jen ty měsíční nákupy jsou blbě, to máte pravdu, ale spousta potravin je trvanlivých a dají se kupovat do zásoby. Jo, něco je lepší brát čerstvé častěji, ale rozhodně to není potřeba denně. zejména když např. ovoce a zeleninu kupujete na trhu nebo v Tržnici (a víte, od kterého stánku… Číst vice »
Pracuju z domova, všechny smlouvy pro moji firmu jsou ze zahraničí. Mám několik dětí a bydlím v centru Prahy.
Cesty autem jsou většinou kvůli nákupům nebo když se logisticky nedá zvládnout více úkolů jinak (např. kroužky), případně jde o cesty mimo město. Jinak chodíme pěšky nebo používáme MHD, pokud to dává smysl – a většinou to smysl dává.
Máme jedno auto, není to SUV, ale větší MPV, aby se tam vešla celá rodina.
Může na mě někdo útočit, dokud to nevzdám – dokud nenechám byt prázdný nebo pronajmua opustím.
A to víte jak, že ty rozvozy, ať už potravin nebo hotových jídel, domů používaj hlavně lidi, kteří nemají vlastní auto? Může to být samozřejmě bublinou, ve které se pohybuju, ale co vidím v okolí, největší objednávači těchto služeb často vlastní auto maj, někdy i víc v rodině. Naopak nemálo lidí bez aut tyhle služby nepoužívá nebo výjimečně na velkej nákup jednou za 14 dní a pro čerstvé potraviny chodí pěšky do krámů v okolí nebo jezdí MHD nebo na kole. Možná vás to překvapí, ale nejsou (pořád ještě) jen obří hypermarkety, kam se jinak než autem nedostanete. Furt jsou… Číst vice »
Ale kecy, Jardo.
Mám rodinu i auto, ale měsíční nákup v Globusu je totální utrpení a hodiny zabitého času. Oproti tomu Rohlík to rozveze jednou elektrickou dodávkou po celém sídlišti, já šetřím čas a auto nikam nemusí.
Schválně si stoupněte v Praze na pár minut k magistrále a uvidíte kolik zbytečných vidláků potřebuje jet sám v SUV až do centra.
V čem je SUV horši, než normální auto?
Takže ťreba Superb je OK, ale Karoq je špatně? Ačkoli ten Karoq je menší a ekologičtější?
Horší je zejména ve viditelnosti (jak z pohledu řidiče který sedí nízko tak před zaparkovaným autem když chci přejít ulici), druhá věc je že následky srážky s chodcem jsou daleko horší než u auta s nízkou kapotou. Řidič se taky cítí bezpečněji a může jezdit méně ohleduplně vůči ostatním, k tomu bych ale rád chtěl vidět data. Ale pokud to zabere stejně místa jako průměrné malé auto tak prosím, proti takovým nic dalšího nemám.
„V čem je SUV horši, než normální auto? … Horší je zejména ve viditelnosti (jak z pohledu řidiče který sedí nízko … “ Jako že v SUV sedí řidič nízko? To mluvíte o OTéčku v okopu nebo … ? Plus každý kdo tu má chytré řeči na SUV by si měl uvědomit, že SUV je i takový prcek jako Kamiq nebo Ignis a že všechny argumenty proti SUV je možno aplikovat i na MPV, o kterých jsou ale překvapivě všichni zticha. Jo, SUV nemám a zatím nechci .. až budu jednou ještě víc chromý, tak uvidím, leze se do těch… Číst vice »
MPV maji jen nektere problemy SUV a vyvazuji je nasobne vyssi prakticnosti. Proto nejspis automobilky tuto kategorii az na vyjimky v podstate zabily.
Plus jak jsem psal vyse, neni SUV jako SUV, nektera maji tech problemu spojenych s touto kategorii min, nektera vic.
Nejde to rict podle dvou modelu. Problemy nejcasteji spojene se SUV jako kategorii jsou vyssi vaha, vyssi odpor vzduchu (a tim dohromady horsi spotreba, hluk, oter pneu, opotrebeni vozovek, atd.) vyse polozene teziste, vyssi predni hrana kapoty, horsi vyhled do blizkeho okoli auta. Samozrejme nic neni cernobily a najdou se SUV, ktery tech problemu maj relativne min a najdou i prakticky vyuziti, i takovy, ktery jako by byly navrzeny na jejich maximalizaci pri minimalni uzitecnosti (napada me z evropskych modelu treba X6, myslim ze ma i ekvivalent u Mercedesu, oznaceni se mi nechce hledat, Range Rovery na nizkoprofilech, v podstate… Číst vice »
Jste ve všem úplně mimo, Jardo. Byl bych dost nerad, kdyby lidé jako vy někdy něco svým hlasem ovlivňovali. Nikde není psáno, že Košík a Fodoru používají jen lidé bez auta. Naopak si pamatuju, jak ten Rohlík a spol. řešili kolegové v práci, když se objevily, dřív a víc než já – a ti auta mají. Ten parametr je lenost, případně využití času (nákup v hypermarketu je opravdu utrpení). Línější jsou lidé s autem. U Rohlíku i Košíku máte minimální částku nákupu, takže pokud nechcete za jídlo utrácet litr za den, tak vám opravdu nepřijede s každým rohlíkem. Navíc jestli… Číst vice »
Opravdu jste nad tím přemýšlel, než jste tohle napsal? Víte o tom, že to auto Košíku neobsluhuje jenom jednu rodinu, ale že těch nákupů doveze za týden stovky stovkám rodin? Pořád ještě trváte na tom, že jedno auto Košíku je větší problém, než stovky aut zaparkovaných v ulicích, aby s nimi někdo jednou týdně dojel na nákup do Glóbusu?
To samé to vaše SUV. Opravdu si myslíte, že je lepší vaše SUV, kterým jedete dvakrát týdně a po zbytek doby překáží na ulici, než když někdo nemá žádné auto a dvakrát týdně si objedná dovoz jídla?
No, zúžit problém IAD ve městě jen na parkování je docela ne chytrý argument.
A je otázka zda je lepší, například pro kvalitu ovzduší ve městě, jednou za týden zajet na velký nákup a tím mít cesty po městě z krku (zbytek realizovat mimo město), nebo si 3-4 x objednat dovoz tu nákupu, tu jídla.
Ono je to vždy případ od případu a tahle univerzálně platná moudra často bývají dost mimo.
Já jsem ovšem problém IAD ve městě nezúžil jen na parkování. Když mi jednou týdně přiveze nákup elektrická dodávka a třikrát týdně mi jídlo přiveze cyklista, je to pro kvalitu ovzduší rozhodně lepší, než kdybych jel jednou týdně na velký nákup autem se spalovacím motorem. Bude to vycházet pořád podstatně líp, i kdyby ta dodávka nebyla elektrická. A když někdo jede autem na týdenní nákup, neznamená to, že si pak ještě neobjedná jídlo kurýrem.
Ano, univerzálně platné moudro, že největším problémem pražské dopravy jsou kurýři, je opravdu dost mimo.
Eh, když si nakoupím online a dodávka to takto rozveze do patnácti domácností, tak je to horší, než kdybych sedl do auta a jel někam na kraj Prahy do hypermarketu? V čem přesně?
Tak to si myslíte špatně. Protože to auto, co v pátek odjede na chalupu, zabírá celý týden úplně zbytečně místo na ulici. Naproti tomu auta Foodora, Bolt nebo Košík dělají celý týden něco užitečného. V mnoha případech nahradí jiné cesty autem a lidé, kteří je využívají, pak třeba nepotřebují mít zaparkované auto před barákem. U Foodory (případně rozvoj jídla Bolt) je zbytečné, že se to někdy vozí autem, když se to dá odvézt na skútru nebo na kole. To je jediný problém. A je to především chyba města – kdyby v Praze fungovalo mýto, vozit dva obědy autem se nemůže… Číst vice »
Je to ještě trochu složitější. Kdyby to u těch rozvážek opravdu byly vždycky desítky domácností na jednu cestu, bylo by to super. A někdy to tak i je a pak je to fajn. Proti tomu jdou ty jejich nabídky typu do hodiny/90 minut od objednání, atd. Včetně rozvozových aut typu Citigo a spol. Taky se nedá počítat s tím, že by to nahrazovalo jen cesty autem tam a zpět do hypermarketu na kraji města, nahrazuje to i cesty pěšky/na kole/MHD do blízkýho menšího supermarketu, atd. Navíc maj jejich, firmou do nesmyslných výkonů tlačení řidiči, tendenci jezdit a parkovat nebezpečně a… Číst vice »
Naprosto souhlasím s tím, že to, aby půlkilový oběd vezl osmdesátikilový chlap, který pro odvoz sebe sama (a toho oběda) potřebuje tunové auto, je naprosto absurdní. A ekonomicky to vychází jen díky kombinaci třech důvodů: 1. Spousta těch kurýrů to bere tak, že auto už stejně mají, tak aspoň vydělává. Že to po započtení amortizace vůbec nevychází, neřeší. 2. Využití ulic auty je zdarma, takže je skoro jedno, jestli to všechno veze kolo, skútr nebo auto. 3. Praha rezignovala na jakékoli vymáhání pravidel silničního provozu, takže kurýři jezdí agresivně, parkují kde je napadne atd. Nicméně i když je to absurdní,… Číst vice »
Takže na tu chalupu … k rodičům/domů/na výlet a tak … se ti lidé mají dostat jak? Bo realita VHD u nás je taková, že pokud by byli odkázáni jen na ni, tak by se buď často moc nikam nedostali, nebo by jim z toho víkendu moc nezbylo.
Třeba veřejnou dopravou. Nebo si auto půjčit, když ho výjimečně potřebují. No a možná když se bude ve městě žít lépe, protože bude přizpůsobené lidem a ne autům, nebudou mít potřebu co nejčastěji z města prchat na chalupu.
Mimochodem i když k tomu někdo strašně nutně potřebuje auto (mnoho domácností ne), pořád ještě to neznamená, že to auto musí být přes týden zaparkované na ulici před barákem.
JJ, přesně tak, protože auto potřebuju jen občas, zdaleka ne každej den, klidně ho budu parkovat na nějakým placeným parkovišti nebo v parkovacím domě někde dál od bydliště.
Až přestane město to parkování na ulici nesmyslně dotovat dumpingovou cenou rezidentskýho parkování. Do tý doby sorry, nejsem blbej, aby za měsíc platil násobně víc, než na ulicích kolem za rok. A taky pak budu chtít blízko u domu místo na krátkodobý zastavení pro naložení/vyložení. A infrastrukturu, která mi umožní si řadu věcí k tomu autu nebo od něj odvézt na kole.
Můj děd, dej mu pámbu klidný spočinutí, si pronajímal garáž. Cca 3 kiláky od domu. Když se někam jelo, za rodinou/na výlet, jak říkáte, tak šel pěšky přes kopec do garáže pro auto, přijel k domu, všechno a všechny naložil a jelo se. Ani ve snu by ho nenapadlo hodit auto někam na chodník, protože “přece někde parkovat musí”…
Chválím, že nebude kumulovat funkce. Kdyby takových bylo víc.
Ale bude 😀 Zastupitelem zustava…
Tak chtělo by si to prvně nastudovat co všechno má na práci klasický zastupitel (byť i tak velkého města, jako je Praha) a co třeba náměstek.
Jen Vám poradím, ať zbytečně nečtete moc knih – Zastupitel je obecně činnost při zaměstnání. Náměstek je již plně uvolněná funkce.
To muže být i nemusí. Muže být uvolněný zastupitel , ale i neuvolněný primátor. Záleží na tom, jak si to politická garnitura nastaví. Jinak i zastupitel je placená funkce. Sice symbolicky, ale je.
Jo a ještě jedna věc… To zaměstnání při zastupitelování může bejt i poslanecký mandát….
Zastupitel je neuvolněná funkce a jednání zastupitelstva probíhají zhruba jednou do měsíce. Samozřejmě pokud se na to má řádně připravit tak to stojí čas navíc, ale v rámci zastupitelského klubu se to dá řešit efektivně plus něco připraví jeho asistent. Nejhorší jsou ti, kteří mají několik placených pozic najednou.
Bohužel se tím Piráti zase střílí do vlastní nohy. V jiných stranách ti populární politici kandidují všude, protože je volič zná. Jestli bude pražským lídrem nějaký Beránek, tak Piráti na dobrý výsledek asi mohou zapomenout.
Piráti nejsou strana jednoho muže, naopak u nich docela dobře funguje nabírání zkušeností přes komunál a pak se podle schopností dostávají dál. Je dobré si nechat vyrůst další krajské lídry než celou stranu táhnout na známosti jednoho či dvou tváří. Před sedmi lety Hřib kandidoval jako relativně neznámý člověk, dnes už se vypracoval.
A po výkonu ve funkci náměstka pro dopravu, kdy proti hradbě Spolu, STAN a ANO téměř nic důležitýho neprosadil a menší věci, kde byla šance, spíš vypustil ve prospěch těch velkých neúspěšných, IMO není pro piráty v Praze nějakým zásadním přínosem.
To asi jo, tak snad se tam vypracuje. Asi ideální čas změnit lídra.
„Dobro došli“. Snad se nebude snažit zviditelnit.
Portlikovi odpovedet, ze stav je takovej, jakej muze byt, kdyz Kovarik na nic uzitecneho neda prachy a kdyz potrebne veci blokuje v zastupitelstvu neformalni koalice Spolu, ANO a nekdy STAN.
Nikdo Pir nenuti v te koalici byt. Sviti jako ve Fialove vlade…
To jim rikam dlouhodobe.
To je sice hezké říkat, ale pokud by Piráti nebyli ve vedení Prahy, bylo by to ještě horší. Pro mne je současná koalice, kde jsou i Piráti, za současného rozložení sil, nejlepší možné řešení z těch špatných. Jenže jiná než špatná řešení neexistují a rozhodli to tak voliči, bohužel.
On to hlavně rozhodl Pospíšil, když ovládl krajské sdružení a přidal topku k ODS… Bez toho by ODS nevládla.
Rozdíl je poněkud v tom, že zatímco ve sněmovně měli Piráti postradatelný a zanedbatelný 4 poslance, tak v pražské koalici jsou s přehledem nejsilnější strana a v celým zastupitelstvu jsou druzí jen o jeden mandát za ANO.
Přesně tak. Představa, že v Praze vládne Spolu a ANO s podporou SPD mne docela děsí…
Ok, povládne ODS+ANO+Motoristé … budete mít co jste chtěl;-)))
Asi těžko, v Praze se Motoristé nedostanou. Teď v parlamentních měli v Praze 5,15 a za ty dva roky do komunálních se stihnou znemožnit ještě víc, možná i vypadnou z parlamentu…
Jo, komunální volby jsou vlastně už za rok. Ale ODS kandidující samotná bude hodně nezajímavá stranička.
Jeden za osmnáct, druhý bez dvou za dvacet – nezmnění se vůbec nic.
Co si pražané zvolili to mají. Kdybych do Prahy nemusel tak bych jim to i přál 😀
Přesně, pražskou dopravu místo venkovského lékaře vyléčí expert na mezinárodní vztahy. Chtěl bych mít jeho trápení…
Titulek působí dost zkratkovitě, tak bych chtěl uvést, že Jaromír Beránek je aktuálně členem dopravní komise na Praze 3, členem dopravního výboru na magistrátu, členem výboru pro IT a Smart City, kterému v předchozím volebním období předsedal. Takže to není člověk, který by se o dopravu vůbec nezajímal. Zaznamenal jsem, že občas i přispívá do zdejších diskuzí.
Takže šotouš… no, kvalifikace na funkci bezvadná 😀
Tak pořád lepší kvalifikace, než jenom umět točit volantem, ne? 🙂
Především je to člověk se skvělým vzděláním, na to by se také nemělo zapomínat.
Nejsem si jistý, jestli jeho vzdělání dosahuje kvalit dopravní fakulty Vysoké školy života, jejíž absolventi mají naprosto jasno v tom, že jakýkoliv Pirát se na takovou funkci a priori nehodí.
No a doprava na Praze 3 poslednich par let je katastrofa. Nic se nedeje mimo omezovani obcanu. Nikdo v okoli treba Vackova/Jarova/Parukarki je spokojen co se deje a chysta.
naopak trojka je víc a víc místo k životu, ještě zrušit část parkování a udělat nějaké pořádné cyklostezky
Nemyslíte, že tu dopravu na Praze 3 si primárně řeší místní radnice? Například ten ostrůvek na Biskupcově jde čistě za ní.
To vypadá že se Beránek tak trochu trápí sám…:)
Doufejme, že bude politicky schopnější v prosazování dopravní politiky. Tedy i schopen vyjednat nějaký kompromis, který postrčí projekty a úpravy.
Mnoho úprav je v kompetenci městských částí. Rozdíly mezi P3, P7 na jedné straně a P2, P4, P8 jsou vidět na první pohled.
V Praze ODS aktuálně jede politiku do všeho hodit vidle, peníze dávat do matrace a ukazovat prstem na všechny okolo, jak jsou neschopní. Prostě doufají, že to vysedí a za rok ovládnou Prahu.
S tím jak se chovají ovládnou starou belu.
Kodiaq je o nekajych 20cm kratší než Superb, stejně tak ovce vs Karoq … za tim SUV hejtem neni noc jiného než závist.
Kodiaq má vyšší kapotu a je o 200 kg těžší. Je z něj taky horší výhled těsně před sebe. Všechno hlavní faktory pro bezpečnost chodců, převážně malých dětí
A šířka, výška, hmotnost, spotřeba, brzdná vzdálenost, hlučnost? Řešíte jen velikost a ještě k tomu se zaměříte na ten jeden rozměr, který je zrovna co se týče prostoru ve městě tím asi nejméně podstatným a pak děláte ukvapené závěry.
Délka vozu je nejpodstatnější parametr co se týče množství parkovacích míst ve městě. Většina míst je totiž podélných.
Jste si tím jistý? A co když je víc kolmých a šikmých? Pak dost záleží také na šířce…
Jako SUV je jedna věc, ale proč si lidi bydlící na Vinohradech pořizují věci jako RAM 1500 nebo Ford F150, to mi hlava nebere…
Delka opravdu neni jedinej parametr, kterej ovlivnuje miru problemu, ktery vozidlo ve meste zpusobuje. SUV jsou v pomeru k uzitecnosti horsi nez jine typy aut ve vetsine z nich…
SUV jsou hlavně dražší …takže o ty jejich užitečnosti celkem obstojně hlasují jejich majitelé svými peněženkami.
Takže fakt jen ta závist?
https://www.autohled.cz/porovnavac?cars=skoda-superb-combi-combi-2-0-tdi-scr-4×4-dsg-4296141&cars=skoda-kodiaq-2-0-tdi-4×4-dsg-7415874
Tech 1.5cm šířky a nebo 50kg váhy asi reálně takový problém asi nebude 🙂
https://www.euroncap.com/en/results/skoda/superb/51925
Vs
https://www.euroncap.com/en/results/skoda/kodiaq/51924
Oba score 82% u chodců.
Jo jsou hrozně negativní studie o tom jaký jsou SUV a pickupy zlo…z US, kde jsou trochu jiny pick-upy a SUV.
Tolik asi k dnešnímu okénku demagogie a nenávisti.
Jo, v USA (resp. Severni Americe obecne) je to jeste vyrazne horsi. To neznamena, ze by v Evrope to bobtnani aut nebyl problem, ze by i Evropa nemela problematicky modely a ze by se nekteri nesnazili sem dostat i co nejvic tech opravdu vrazednych US nesmyslu.
Zamyslete se prosím v klidu na chvíli nad vaším argumentem. Pokud by byla problémem skutečně jen závist, tak by SuperB za milion asi vadil víc, než Karoq za 700k. Zase jste si vybral naprosto nepodstatný parametr a upínate se na něj.
Řada těch problémů se netýká majitelů, ale okolí, takže nemálo majitelů nezajímají. Plus automobilky SUV všemožně tlačí, jak marketingem, tak třeba dodacími lhůtami. Nevím, jak je to dnes, ale není to dávno, co v době nedostatku dílů při Covidových lockdownech Škodovka klidně dodala SUV rychle, zato Superba slibovala za rok nebo déle s tím, že to není úplně závazný termín.
A srovnání dvou modelů jedné automobilky opravdu nemusí být vypovídající pro celou kategorii.
Ne závist to fakt není, SUV bych nechtěl ani zadarmo (respektive, zadarmo bych si ho vzal, obratem prodal a koupil něco užitečnějšího).
SUV jsou dražší na pořízení i provoz a výrobci na nich mají vyšší marže, proto je tak moc tlačí do prodeje.
Já si myslím, že délka je přesně ten parametr, který David v životě primárně sleduje…
SUV nemají problém s půdorysem, nezabírají více místa než hatchbacky. Nejsou ani o moc těžší než normální osobáky (a lehčí než většina e-aut). Problém SUV je jinde — lidé se pro ně rozhodují z důvodu “bezpečnosti” (nutno dodat, že je to jen ta pasivní bezpečnost). Takový člověk při výběru auta bere silnici a ulici jako apriori nepřátelské prostředí, které ho chce zranit nebo zabít. Takový řidič do ulic Prahy nepatří.
Takže v Praze k 31. prosinci končí všechny zácpy, ne? Aspoň tak to vypadá, když člověk čte diskuze na Fb.
ano a 31.2. se otevře nová linka D
Nezbývá než doufat, že bude odvážnější a o regulaci IAD se nebude jen mluvit ale i konat.
Jen tak připomínám, že piráti mají 13 zastupitelů z 65. S tím se velké zázraky v tomto směru dělat nedají.
To je jedině dobře. Pusť si Piráty nebo Zelené do dopravy, a z normálních probélmů máš během půl roku velké problémy.
No jasně, protože Praha pod ODS a TOPkou byla proslulá svou bezproblémovou dopravou, žejo 🙂
Doprava by byla bezproblémová, protože by třeba dodnes nebyl zrekonstruovaný Barrandovský most. Ano, Barrandovský most, toho se ODS bála jak čert kříže a spící Bohoušek při svém občasném procitnutí prorokoval totální zhroucení dopravy v celé Praze. A přitom se nic takového nestalo. Asi proto, že byla příprava dopravních opatření byla kvalitní, ne tak jako kdyby je měla pod taktovkou ODS…
Už jsou postaveny okruhy? U nich P+R parkoviště napojená na rychlou a kapacitní MHD? Ne? Tak co chcete regulovat?
Samozřejmě. Právo jezdit autem do Prahy nám dal Bůh s hůry, 11. přikázání přeci je: Auto z města nevykážeš. Vůbec nechápu, proč by se mělo přistupovat k IAD jako tak zásadní věc, že ji není možné omezit bez náhrady. Dělat z některých ulic jednosměrky, a třeba snížit rychlost na magistrále může městu hodně pomoci. Někteří se možná dostanou do Prahy o trochu později. A co? Jiným to zase pomůže. Cyklisti a cyklistky budou ve větším bezpečí, bude méně hluku, a méně splodin (hlavně kvůli menší poptávce po IAD, v důsledku větší atraktivnosti MHD oproti autům. Již takhle jsou automobilisté ve… Číst vice »
A co je nejzajímavější, v těch městech, kde se narozdíl od Prahy nebojí auta citelně omezit, aby vytvořili bezpečnej, pohodlnej a lákavej prostor pro ostatní, pro město efektivnější druhy dopravy, se pak i líp než v Praze jezdí autem. Protože míň aut v ulicích je dobré pro úplně všechny, včetně řidičů aut…
Jinak řečeno, nikdy si víc nepřeju, aby co nejvíc lidí mělo důvod jet radši jinak než autem, než ve dny, kdy sám autem do Prahy z jakéhokoli důvodu musím…
Jojo, stačilo si přečíst nářky redaktora (myslím) Garáže, když přijel do Paříže. Naříkal, že Paříž přeci byla vždy město automobilů a dnes ta hrůza, vůbec se nedá kvůli těm otřesným omezením po Paříži jezdit. Ono se samozřejmě dá, ale je zajímavé si porovnat Paříž před a po zavedení opatření z pohledu chodce. Před zavedením opatření jsem se v Paříži docela bál chodit pěšky, ale dnes je to nádhera. V klidu v pohodě se dá chodit po nábřeží Seiny, tam všude vládly automobily. Mnoho dalších ulic bylo zjednosměrněno, rozšířeny chodníky a zavedeny cyklopruhy. V ulicích je najednou klid a dá se… Číst vice »
Takový lidi není možné brát vážně.
Ale třeba v anketách navigace Waze mezi řidiči aut vychází poměrně často Nizozemí jako nejpříjemnější místo pro ježdění autem…
Paříž dobře znám, dřív bych si do ní autem asi ani netroufl, nebo se k tomu musel dlouze odhodlávat (a to jsem docela zkušenej řidič), dneska po těch změnách klidně.
Rychlost na magistrále je snížena na 50 km/h, více už jí nemá smysl snižovat v celé délce. Naopak by to za překročení padesátky chtělo tvrdé pokutovat. Jenže to se neděje… Snížení rychlosti by mělo smysl pouze v úseku od Státní opery až k Nuselskému mostu, ale to je politicky naprosto neprůchodná záležitost. Pokud by tam byla zavedena třicítka, tak by si tam nikdo nedovolil jet více než 40 km/h. Stejné opatření by bylo vhodné pro Žitnou, Ječnou a Resslovu, Jiráskův most apod.
Na těch komunikacích, které uvádíte, se spíš poskakuje krokem od rána do večera. Omezovat zde rychlost nemá praktický význam.
Snižovat rychlost pod 50 ve velkých ulicích je nesmysl. Samozřejmě pokud to není zrovna pěší aj. zóna. V obytných enklávách mezi nima je to ale docela fajn. Samozřejmě ale jde především o vymáhání.
Vy to nechápete, jiní to chápou. Od toho je taková věc … volby se jí říká … a v nich se lidé rozhodnou.
Ale zatím to na ty vaše zářných zítřků úplně nevypadá … holt ty lidi budete muset vyměnit;-))).
A zadarmo ta P+R parkoviště, nezapomeňte a přímo na metru. Jako v pravicových snech.
Smazáno pro momentální zaostalost uživatele.
Jediní šílenci jsou někteří s vejfukem
Já nevím, tohle je snad taky urážka? Minimálně silně zkreslený pohled. Jako fakt nejsem členem ani přívržencem nejmenované strany, ale co takhle uznat, že lidi, co jezdí auty jsou prostě normální lidi, kteří nemají jinou možnost nebo jim prostě nebyla v potřebné kvalitě nabídnuta. Fakt ve svém věku a zdraví nesednu ani na kolo ani nebudu jezdit na koloběžce. Naštěstí pro pohyb směrem do centra mám kvalitní spojení MHD a tak ho 100% využívám. Ale do krámu s týdenním nákupem a na víkend prostě hromadnou nepojedu. A služebně na stavbu mimo jakoukoliv rozumnou alternativu taky ne.
Naprosto souhlasím. Ne všichni voliči v Praze jsou fanatičtí cyklisté či výhradní uživatelé MHD. Vždy jde o kompromis a rozumnou domluvu se všemi zúčastněnými. Až na vedení P7.
Nejde o to, že lidi jezdí a někdy i reálně potřebují jezdit auty. Taky mám auto a když potřebuju, tak jím jedu, i když se cestami autem snažím šetřit, když je použitelná alternativa. Mimo jiné i proto, že jak mě řízení stále baví, řídit po městě a tvrdnout v zácpách je naprosto zoufalej opruz. Problém, je v tom, že narozdíl od zbytku Evropy, kterej už z této slepé uličky postupně vycouvává, někde rychle, jinde pomaleji, Praha stále dělá infrastrukturu tak, jako by pohodlí lidí v autech bylo nadřazeno všemu ostatnímu, včetně bezpečnosti lidí pohybujících se po městě pěšky nebo na… Číst vice »
Tak osobně bych si nebral příklad ze západní Evropy – tam je dost problémů a navíc rostou. Spíš bych se poučil a šel vlastní, lepší cestou. Co se týče aut, souhlasím alespoň s tím, že lidé, kteří nežijí v Praze, by měli mít možnost pohodlně dojíždět autem – ale jen do doby, než budou vybudována dostatečná P+R parkoviště. Jakmile budou k dispozici, mělo by být finančně nevýhodné pokračovat autem dál do centra. Jako někdo, kdo bydlí v centru Prahy a používá auto jednou týdně – na nákup, občas kvůli logistice (kroužky pro děti), nebo při cestách mimo Prahu – nechci,… Číst vice »
Ne, že by neměli své problémy, ale co se týče dopravy ve městech, řada těch západoevropských udělala v posledních letech obří pokroky, když se konečně vyhrabali zpět ze slepé uličky, do které se sami předtím vehnali. A život v nich to silně zpříjemnilo. A když to tam člověk znal dřív, občas ta města ani nepoznává. Podobně i řada těch východoevropských.
Bohužel Praha stále drží kurz plnou parou vpřed do zdi na konci té samé slepé uličky.
A k „řešení“ všespásnými P+R parkovišti – Praha aktuálně staví jedno místo na P+R za +- milion korun. I kdyby to někdo dokázal zkrouhnout na polovinu nebo dokonce na čtvrtinu, pořád jsou to statisíce utopený v něčem, co často nevydělá ani na provoz a běžnou údržbu, natož aby to splatilo cenu stavby a šetřilo na pozdější rekonstrukce… Pár P+R je dobrej doplněk systému, to jo, ale chtít jimi dopravu v Praze spasit je neskutečně naivní. Město potřebuje především nabídnout funkční alternativy k autu daleko víc lidem na daleko víc cest i bez P+R. Včetně bydlení přímo ve městě, včetně příjezdu… Číst vice »
Proto píšu “někteří”