dkv_obrazok

Hřib rezignuje na funkci radního. Dopravy se nově ujme expert na dotace Beránek

Náměstek primátora Zdeněk Hřib a šéf TSK Filip Hájek s modelem rekonstrukce Libeňského soumostí. Foto: Zdopravy.czNáměstek primátora Zdeněk Hřib a šéf TSK Filip Hájek s modelem rekonstrukce Libeňského soumostí. Foto: Zdopravy.cz

Beránek o sobě uvádí, že ho trápí "SUV a elektrické koloběžky ve městě, globální oteplování a lidská hloupost."

Odebírat
Upozornit na
guest
35 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jarda79

Mě nad takovým výrokem také trápí lidská hloupost. Doufám že je to jen vytržené z kontextu a pan Beránek není nějaký eko šílenec. Neb si myslím, že než SUV, které přijede v neděli z chalupy a v pátek odjede na chalupu by pana Beránka a další podobné mělo v Praze trápit auta typu Fodora, Bolt a košící a další, kteří díky lenosti zejména mladé generace si nechávají dovézt nákup až před rohožku a nejsou schopní si zajít pro jídlo do obchodu či restaurace, tak je po Praze deseti tisíce zbytečných jízd denně, A nic na tom nezmění „zelená“ značka některých… Číst vice »

Sofie K

Hmm, k čemu je potřeba více aut? Aby každá domácnost měla 1 auto zaparkované před domem, a jezdili s ním na nákup, nebo aby 1 auto rozváželo nákupy pro několik desítek domácností za poplatek?

S těmito novými službami mám také své problémy, ale co jste napsal je blbost. A stěžovat si na mladou generaci? Vaše problémy bych chtěla mít. Vybrečte mi řeku.

Václav

Chválím, že nebude kumulovat funkce. Kdyby takových bylo víc.

Pavel

Ale bude 😀 Zastupitelem zustava…

Petr

„Dobro došli“. Snad se nebude snažit zviditelnit.

Jakub P

Portlikovi odpovedet, ze stav je takovej, jakej muze byt, kdyz Kovarik na nic uzitecneho neda prachy a kdyz potrebne veci blokuje v zastupitelstvu neformalni koalice Spolu, ANO a nekdy STAN.

Miro Novak

Nikdo Pir nenuti v te koalici byt. Sviti jako ve Fialove vlade…

Jakub P

To jim rikam dlouhodobe.

JosefK

Jeden za osmnáct, druhý bez dvou za dvacet – nezmnění se vůbec nic.

Emil

Co si pražané zvolili to mají. Kdybych do Prahy nemusel tak bych jim to i přál 😀

michal001

Přesně, pražskou dopravu místo venkovského lékaře vyléčí expert na mezinárodní vztahy. Chtěl bych mít jeho trápení…

Jan Tichavský

Titulek působí dost zkratkovitě, tak bych chtěl uvést, že Jaromír Beránek je aktuálně členem dopravní komise na Praze 3, členem dopravního výboru na magistrátu, členem výboru pro IT a Smart City, kterému v předchozím volebním období předsedal. Takže to není člověk, který by se o dopravu vůbec nezajímal. Zaznamenal jsem, že občas i přispívá do zdejších diskuzí.

Pavel

Takže šotouš… no, kvalifikace na funkci bezvadná 😀

J.K.

To vypadá že se Beránek tak trochu trápí sám…:)

Sch

Doufejme, že bude politicky schopnější v prosazování dopravní politiky. Tedy i schopen vyjednat nějaký kompromis, který postrčí projekty a úpravy.

David

Kodiaq je o nekajych 20cm kratší než Superb, stejně tak ovce vs Karoq … za tim SUV hejtem neni noc jiného než závist.

Kafro

Kodiaq má vyšší kapotu a je o 200 kg těžší. Je z něj taky horší výhled těsně před sebe. Všechno hlavní faktory pro bezpečnost chodců, převážně malých dětí

micat1

A šířka, výška, hmotnost, spotřeba, brzdná vzdálenost, hlučnost? Řešíte jen velikost a ještě k tomu se zaměříte na ten jeden rozměr, který je zrovna co se týče prostoru ve městě tím asi nejméně podstatným a pak děláte ukvapené závěry.

Jakub P

Delka opravdu neni jedinej parametr, kterej ovlivnuje miru problemu, ktery vozidlo ve meste zpusobuje. SUV jsou v pomeru k uzitecnosti horsi nez jine typy aut ve vetsine z nich…

David

SUV jsou hlavně dražší …takže o ty jejich užitečnosti celkem obstojně hlasují jejich majitelé svými peněženkami.

Takže fakt jen ta závist?

https://www.autohled.cz/porovnavac?cars=skoda-superb-combi-combi-2-0-tdi-scr-4×4-dsg-4296141&cars=skoda-kodiaq-2-0-tdi-4×4-dsg-7415874

Tech 1.5cm šířky a nebo 50kg váhy asi reálně takový problém asi nebude 🙂

David

https://www.euroncap.com/en/results/skoda/superb/51925

Vs

https://www.euroncap.com/en/results/skoda/kodiaq/51924

Oba score 82% u chodců.

Jo jsou hrozně negativní studie o tom jaký jsou SUV a pickupy zlo…z US, kde jsou trochu jiny pick-upy a SUV.

Tolik asi k dnešnímu okénku demagogie a nenávisti.

Jakub P

Jo, v USA (resp. Severni Americe obecne) je to jeste vyrazne horsi. To neznamena, ze by v Evrope to bobtnani aut nebyl problem, ze by i Evropa nemela problematicky modely a ze by se nekteri nesnazili sem dostat i co nejvic tech opravdu vrazednych US nesmyslu.

micat1

Zamyslete se prosím v klidu na chvíli nad vaším argumentem. Pokud by byla problémem skutečně jen závist, tak by SuperB za milion asi vadil víc, než Karoq za 700k. Zase jste si vybral naprosto nepodstatný parametr a upínate se na něj.

Jakub P

Řada těch problémů se netýká majitelů, ale okolí, takže nemálo majitelů nezajímají. Plus automobilky SUV všemožně tlačí, jak marketingem, tak třeba dodacími lhůtami. Nevím, jak je to dnes, ale není to dávno, co v době nedostatku dílů při Covidových lockdownech Škodovka klidně dodala SUV rychle, zato Superba slibovala za rok nebo déle s tím, že to není úplně závazný termín.

A srovnání dvou modelů jedné automobilky opravdu nemusí být vypovídající pro celou kategorii.

Ne závist to fakt není, SUV bych nechtěl ani zadarmo (respektive, zadarmo bych si ho vzal, obratem prodal a koupil něco užitečnějšího).

Ondra K.

SUV jsou dražší na pořízení i provoz a výrobci na nich mají vyšší marže, proto je tak moc tlačí do prodeje.

radovan.jokel

SUV nemají problém s půdorysem, nezabírají více místa než hatchbacky. Nejsou ani o moc těžší než normální osobáky (a lehčí než většina e-aut). Problém SUV je jinde — lidé se pro ně rozhodují z důvodu “bezpečnosti” (nutno dodat, že je to jen ta pasivní bezpečnost). Takový člověk při výběru auta bere silnici a ulici jako apriori nepřátelské prostředí, které ho chce zranit nebo zabít. Takový řidič do ulic Prahy nepatří.

Silničář v zácviku

Takže v Praze k 31. prosinci končí všechny zácpy, ne? Aspoň tak to vypadá, když člověk čte diskuze na Fb.

alph

Nezbývá než doufat, že bude odvážnější a o regulaci IAD se nebude jen mluvit ale i konat.

Kubrt

Jen tak připomínám, že piráti mají 13 zastupitelů z 65. S tím se velké zázraky v tomto směru dělat nedají.

Michal

To je jedině dobře. Pusť si Piráty nebo Zelené do dopravy, a z normálních probélmů máš během půl roku velké problémy.

zlevněme dráhu

Už jsou postaveny okruhy? U nich P+R parkoviště napojená na rychlou a kapacitní MHD? Ne? Tak co chcete regulovat?

Mašina

Smazáno pro momentální zaostalost uživatele.

Ondra

Jediní šílenci jsou někteří s vejfukem

zlevněme dráhu

Já nevím, tohle je snad taky urážka? Minimálně silně zkreslený pohled. Jako fakt nejsem členem ani přívržencem nejmenované strany, ale co takhle uznat, že lidi, co jezdí auty jsou prostě normální lidi, kteří nemají jinou možnost nebo jim prostě nebyla v potřebné kvalitě nabídnuta. Fakt ve svém věku a zdraví nesednu ani na kolo ani nebudu jezdit na koloběžce. Naštěstí pro pohyb směrem do centra mám kvalitní spojení MHD a tak ho 100% využívám. Ale do krámu s týdenním nákupem a na víkend prostě hromadnou nepojedu. A služebně na stavbu mimo jakoukoliv rozumnou alternativu taky ne.

michal001

Naprosto souhlasím. Ne všichni voliči v Praze jsou fanatičtí cyklisté či výhradní uživatelé MHD. Vždy jde o kompromis a rozumnou domluvu se všemi zúčastněnými. Až na vedení P7.