Kolaps tramvajové tepny. Ječná bude zavřená až do soboty kvůli trubce

Tramvajová trať, Ječná ulice, Praha. Pramen: twitterTramvajová trať, Ječná ulice, Praha. Pramen: twitter

Chybí trať na Václavské náměstí. Ječnou tramvaje neprojedou až do soboty.

65 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Xyz

mna by skor zaujimalo kolko hodin denne v akych poctoch sa tam pracuje

v inych krajinach by sa to riesilo 24/7 nech je to cim skor, ale v prahe leharko vsak kam sa ponahlat

Ketchup1970

Šak si oblečte oranžovú vestu a hýbat do výkopu. Nie je to vec, o ktorej ste pískal v škole sloh :”čím budem”? Kto napísal -kopáčom?

Xyz

takze najnovsie uz hovoria ze to bude az v pondelok, bravo, opravovat havariu kusu potrubia tyzden to chce ozaj expertov, skoro na urovni Pata a Mata ktory stavaju vytahy na karlaku dva roky, inde za ten cas postavia celu linku metra, most a ine, ale 2 roky stavat vytahy je tiez iny vykon

Jiří Kocurek

Máme středu. No do soboty docela daleko, snad to stihnou rychleji. Jinde VaK takové poruchy opravduje do 24 hodin, holt v Praze je to těžší. Chete tam dostat bagr a nákladní auto? Nákladní AUTO!!! Automat startuje…

Radek

Aktuálně prodlouženo do pondělí. Není to obyčejné potrubí, ale roura o světlosti 40 cm.
A v pondělí odstartuje havarijní oprava potrubí v Korunní ulici, skoro na 3 týdny.

Gwann

Hmmm, takže 10 a 16 hned tak normálně jezdit nebudou…

Zjevně je do trubek často investováno…

jva

Tak často, jak to umožňují poznámky znalců na téma „už to zase zavírají“…

Peeetr

Taky by se to dalo řešit rozšířením kolektorů do těchto dvou klíčových míst v centru.

Greta

Jakože budete protahovat 40 cm vodovodní řad kolektorem? Jste Copperfield?

Kalanis

A to je problém? Takové trubky tam jsou normálně. V Praze tam není jen kanalizace.

Richard

Ja myslim, ze by pomohlo zavrit Jecnou pro auta, udelat tam ctyrproudou tramvajovou trat, sest pruhu pro kola a otevrit nejake kavarnicky

Halamus

Neblbněte, nebo se toho auto*mat chytí.

KarelF

Určitě 6 pruhu pro kola, 4 pruhy pro chodce a 1 pruh pro tramvaj s řízením provozu dle předpisu D3. Protože ta tramvajová doprava je zbytečná a zavést autobus do Žitné tramvaje jezdí po kolejích tak jsou zbytečné. Takto by nám to sem napsal DPP Odporník.

Jan

Takové fantasmagorie jsou pouze v komentářích a v šotodiskuzích, nikoho to nenapadá ani na magistrátu, ani v DPP.

Bob

Neblázněte, to by mohlo být i užitečné. Držel bych se metody Malostranské/Mariánské náměstí: vytrhat dlažbu a koleje, nastrkat tam bár betonovejch květináčů, aby se tam nedalo chodit ani jezdit, a mezi to nastrkat pár hipsterskejch židliček a stolečků, kde se nedá sedět.

David

Uměle vytvořený problém, Ječná se dá objet přes Otakarovu a Albertov.

Martin

A dal az pres Cechovo nam… na Otakarove se neda odbocit do Belehradske…

Martin

Takze nejde, je to zajizdka jako blazen..

Bob

Vždycky se to tak dělalo.

David

Dnes jsem jel přes zastávky Nuselské schody, Otakarova, Nám bří Synků, Divadlo Na Fidlovačce

bohyn

Do belohradske se odbocit da, je ale potreba objet blok na synkaci. I tak je to na objizdku ale dost daleko.

Martin

Jenze se vam tam protoci na jedne koleji tramvaje z obou smeru,… ale ano jde to…

Frantisek

A poměrně rychle to tam zcela ucpou, pokud nebude vypnuto světelné řízení a ještě možná i zakázán vjezd aut, což by jejich příznivce zřejmě vybudilo až k demonstracím. 🙂

Jiří Kocurek

Naložili ho do sanitky, chytil ho amok. Tak ho zase vyložili…

KarelF

Zrovna jsem to chtěl napsat, ale je to dost krkolomné navíc jednokolejné.

Kalanis

Jde. Objezdem přes Synkáč.

Bob

Tak jistě, anebo se třeba taky dá jet někudy jinudy někam úplně jinam. Vždyť je přece úplně jedno, odkud kam co jede, že?

MartinS.

I kdyby se dalo jednoduše odbočit na Otakarově do Bělehradské (a ne objezdem přes Zámeckou), tak nemůžete do Jamrtálu k těm linkám, co tam normálně jezdí, přidat tolik dalších. To by to zase stálo tam.

Frantisek

Obávám se, že větší kolaps by nastal v samotné křižovatce. Údolím už se projede, ovšem nesmí se moc dlouho čekat na dalších křižovatkách.

Gwann

Než tahle zajizdka, tak raději pěšky z IPP na Karlak

Frantisek

A spoje ukončit na Zvonařce či objezdem přes Vinohradskou?

Gwann

Přesně tak.

Štěpán

Proč jenom došlo ke zrušení těch tramvajových tratí v centru? Stále dokola se ukazuje jaká to byla chyba.

MaT

To se ukazuje už desítky let, ale stejně se i dnes najdou tací, co budou tvrdit, že tramvajová trať z Vinohradské na Václavák je „zbytečná, bo je tam metro“…

Hojakar

Ano je to zbytečné a vaclavak bude odepsany totalne

ene bene

Vaclavák je odepsaný už roky, ale tramvaj by se tam šikla, protože bych po tom ničemném náměstí nemusel chodit, když potřebuju z céčka na tramvaj.

Jan

Tramvaj naopak ten Václavák oživí. Co ho dnes zabíjí jsou záhony uprostřed, široká vozovka a úzké koridory pro pěší mezi tím. Nově bude tramvajová trať spolu s prostorem pro pěší a ještě přibyde stromů na zastínění, konečně to bude zase živá městská třída v centru.

Kamui

Co Ječnou dočasně zavřít pro IAD, aby mohly jezdit náhradní autobusy?

Jakub Kosmider

Na co autobusy? To ten kilometr nedojdete pěšky? Pokud opravdu nemůžeme, tak máte metro … pokud spěcháte máte koloběžky, kola, taxiky!

sch

Jistě máte pravdu, že ty tramvaje stejně musí jet jinudy. Jde spíš o princip a zažité paradigma, že IAD najdeme průjezd a náhradní dopravu do toho případně docpeme. Ono pro spoustu lidí je pěší výlet z Karlova náměstí na I. P. Pavlova docela výkon. Navíc pokud je zachován jen jeden pruh, tak těch aut projede tak málo, že úplné uzavření už není takový rozdíl. Ječná již navíc není celoměstsky významná jen lokálně, její vyšší význam nahradila Blanka.

MartinS.

Blanka nahradila spojení Smíchova s Vinohrady, Žižkovem, Karlínem, Pankrácí?

sch

Smíchov s Pankráci se da jet po Jižní spojce a ten zbytek nikdy nebyl podstatný podíl dopravy.

Gwann

Aha, takže to parkoviště že smíchova přes Resslovu, Jecnou po magistrálu…nic není…hmmm.

Frantisek

Většinou jen dojezd do širšího centra, který by tam byl i tak, protože je přece in 1) bydlet na periferii a dělat v centru a 2) jezdit autem. 🙂

MartinS.

Je to sice dál, zato horší cesta. Jasně všechno se dá někudy objet…

Martin

Jasne, misto 5 min. busem nebo autobusem to pujdu pesky pres nekolik semaforu cca 1/2 hod… super… a jak krasne se v Jecne dycha… Nastesti nejsou vedra a je to docela do kopce… cca 30-40m na 1km, coz pro mnoho lidi neni zrovna pekna vychazka, napr. starsi lide,…

Gwann

1/2 hodiny???? To jdete pozadu, tancujete u toho nebo co?

Já to šel 12 minut. Z kopce dolů. Nahoru by to bylo o minutu či dvě déle…

Když někdo neujde 1km, pak sorry jako, pojede dyl, třeba metrem nebo s přestupy.

Frantisek

Ti, co to neujdou, budou mít problém i s výletními přestupy v metru. 🙂 Jinak ano, pro zdravého člověka je na tom nejhorší ten vzduch, který tam kvůli autům budou inhalovat.

Prag

Tak choďte Kateřinskou.

Jan Neruda

Vy Pražáci jste líní jak vandráci. Máte lítačku takže udělat krok pěšky je na revoluci. My chodíme na vlak, autobus dál a denně, nevadí nám to. Proto jsou ve velkoměstech lidé tak tlustí

Frantisek

😀 Pěkné. Až na to, že většina z vás už přesedla do aut, ne? Čest výjimkám. Také mi nevadí se občas kus cesty projít. Lepší, než se vozit autem a pak jezdit (opět autem) sportovat (třeba na kole). 🙂

Frantisek

No prolézačka přestupy v metru je oproti kilometru, byť ve svahu, opravdu výhra. 🙂 Nejhorší na té procházce je asi koncentrace výfukových plynů, takže auta by měla být omezena už jen kvůli tomu. 😉

Martin V.

Ta díra je až skoro na Pavláku. To by tam těch pár dní nemohla pendlovat kačena se dvěma řidiči z Karláku nahoru a zase zpátky? Hodně lidem by to pomohlo a ten kousek přes magistrálu by došli pěšky.

Jakub Kosmider

Trať přes Václavák by tomu kolapsu podstatně pomohla …

XXXD

Taky si říkám. Přes Lazarskou a Vodičkovu taky nemůžou jezdit všechny linky.

Kalanis

Tohle by řešila trať Příkopy a spojka kolem Muzea. V tu chvíli by šlo vytížené linky „posunout“.
Jo, bude zase objíždění přes smyčku Synkáč?

Martin

To jde jen obtizne, setkaji se vam tam tramvaje z obou smeru,…
Nejlepsi by bylo obnovit trat pres vaclavak a kolem nadrazi,… ale pomohlo by take obnoveni trati na zizkov v Husitske na Ohradu, a na Prikopech…

Nebo metro od Kotlarky pres Andel, IPP, Mirak a dal na Zizkov…

Kalanis

Linka E? To už taky někde mám. Avšak není to z Kotlářky ale ze Strahova. https://mapy.cz/s/rakohesovu

Gwann

Ta Husitska/Konevova strašně chybí!

Samotný Václavák vyřeší jen částečně.
Chybí totiž ještě tratě na místě magistrály – k nádraží, Mezibranska, ale i propojení přes opletalovu a také napojení tratě z husitské na seifertovu. Jakkoliv dnes by bylo lepší to táhnout navíc i do Karlína.

Frantisek

To metro už je hodně mimo (jak pro daný případ, tak celkovou efektivitou), ale ty první tři by byly fajn, čtvrtou bych tak netlačil (nebude takové využití).

Martin

Ani bych nerekl, smerem na Repy jezdi 4 linky tramvaji z toho jedna v polovicnim intervalu, celkem dost aut a 2 kloubove autobusy, jeden na Homolku a druhy na Strahov… Andel je velka krizovatka, metro + dalsi tramvaje z Barrandova a Radlic, mj. Andelem a Zizkovem pak jede krom 9 v polovicnim intervalu, take 5 a 15 (ta oklikou), 4,10,16,… z IPP se pridaji jeste 11 a 13 smerem k flore spolu s 10 a 16, na Zizkove je pak jedina tramvajova trat s preplnenymi tramvajemi 5,9,15,26 a autobusy 133 a 207 z Florence a 136, u nakladoveho nadrazi vznikne… Číst vice »

XXXD

Jenže tady je řeč jen o trati na Václaváku a ta sama o sobě problémy s kapacitou v centru moc nevyřeší.

Jan Dobiáš

S kapacitou přímo ne, přinesla by ovšem větší směrovou nabídku (i když pořád ne dostatečnou) a jako objížďka Ječné by stačila (směrově, když ne kapacitně).

Frantisek

Jak kde. Přinejmenším rozloží zátěž, jinak záleží i na tom, co a kam by tamtudy jezdilo.