Kolaps na hlavní trati. Koridor u Poříčan stál kvůli poruše trakčního vedení, živly zastavily provoz u Děčína a Tišnova
Zaplavená trať u Děčína. Foto: České dráhy
Velkou komplikací jsou výluky na jiných tratí v blízkosti koridoru.
Když se rozestaví prakticky všechny příjezdové tratě do Prahy, tak se není čemu divit, že to není kudy objíždět 😉
Jojo stáli jsme s vlakem RJ 1036 z Vidne přes dvě hodiny v Břeclavi a čekali na českého strojvůdce, který nabral zpoždění
Cus! Co znamenaji zkratky: PK, SNV Vysvetli mi nekdo?
PK = postrk (správně se píše pk). SNV nikde nevidím.
Tusil jsem co znamena PK 😉
„Běžné PK na Štrbu – z Liptovské Mikuláše malé žilinské bobiny, v opačném směru PK ze SNV E 669.3“
SNV = Spisska Nova Ves
Diky
SNV byla (je?) rovněž zkratka pro „stanice Sdružené Nakládky a Vykládky“ (sypké hmoty). To jen pro doplnění
No vida, strom a voda; to budeme stejnou logikou jako u stromů teď všude kopat třímetrové příkopy, když půlmetrové nestačí? 😉
Proč druhá? Já jsem přesvědčen, že by měly být 3.
Ta druhá elektrizovaná trať do Německa fakt chybí.
Berlin – Horka – Liberec – Praha kdyby se chtělo?
Nebo chybí dostatek velkých dieselů. Ono se podívejte do Německa a Polska, kolik se toho tahá v nezávislé trakci.
To není zrovna dobrý plán do budoucna, muset na 50 km přepřahat hned 2x. A k tomu ještě hmotnostní a délkové omezení dané přeshraniční tratí.
A jak nasviňu, jednokolejka moc kapacity nepobrala. 4 vlaky tam a další hodinu otočit směr. A doufat že do toho nepřijde adhoc osobní vlak. Těch jenokolejek by bylo potřeba tak 4 až 5 kousků, aby nahradily dvojkolejku.
Však také to není plán do budoucna, jen povzdech nad rozhodnutím v minulostí. A proč přepřahat v Německu znají buben tajgy také.
Zda se mi to, nebo je v tomhle state zeleznice kazdy rok horsi? Uz se skoro neda nekam jet, aby clovek nenarazil na vyluku?
Otázkou je, jak tu železnici vylepšit a přitom neudělat žádnou výluku.
Už by se opravdu mělo zamyslet nad tím, zda hlavní koridory nerozšířit o 1 až 2 koleje, kde je to možné. Protože takto budou výluky pořád, protože 2 koleje jsou prostě málo na současný provoz a každou chvíli se nyní musí něco opravovat. A i když budou VRT, tak se rozšíření koridorů vyplatí, protože by kamionová doprava mohla jezdit po železnici, jelikož by kapacita tratí na to byla. Ale bylo by také potřeba obnovit místa pro nakládku ve stanicích, kde byla zrušena. Rozšíření koridorů o nějakou tu kolej by bylo dobré také proto, kdyby nastal 10 ti minutový interval příměstských… Číst vice »
Takový maly detail, jsou místa, kam tu třetí (čtvrtou kolej) prostě nenarvete z prostorových důvodů.
Tak vzhledem k tomu, že ten druhý pár kolejí by byl — řekněme tranzitní — nemusela by snad být 3-4kolejka v celé trase souběžná a vést zastavěným uzemím, viz třeba Güterumfahrung St. Pölten, což by šlo praktikovat zrovna jižním objezdem Kolína.
Tak a co dotáhnout tu prvorepublikovou záležitost s rychlým pacifikem? I když.. to by bylo pomalu na novostavbu v celé délce skoro a to neprojde jen tak.
Tak třeba ten II. hlavní tah přes Znojmo, to by jít mohlo i bez velkých výluk. Problém je jak to kolem Znojma levně zatočit. A nebo nějaká Nedvědická rampa a zdvojkolejnění Staré Tišnovky? Ale to asi neprojde, protože to jde poměrně turistickou oblastí. A nebo se po stavbě Ústí-Choceň zdvojkolejní přes Letohrad do Polska a ještě se upraví Letohrad – Týniště aby byla i tato alternativa?
Stavět na zelené louce a výluky dělat jen v noci. Nic lepšího nikdo nevymyslel.
Stavět i nové trasy. 😉
Co třeba výluky synchronizovat, nemít zároveň rozkopané možné objízdné trasy (Poříčany + Lysá).
Dělat výlukové GVD na celou trasu, ne se záporným pobytem v první stanici za výlukou.
Úplně by stačilo stavět/opravovat rychleji, aby ty výluky byly kratší.
@jiri kocourek: myslim, ze by vyluk melo byt min, ale na rozsahlejsich usecich a dobre naplanovanych. Prijde mi, ze se strategii, kterou dnes pouziva Sprava zeleznic, ktera by se dala popsat jako „Na kazdou trat alespon jedna vyluka“, tu zeleznici tak akorat zcela paralyzuji, zatimco nejake skutecne zlepseni je absolutne v nedohlednu. Nez timhle nekonecnym flikovanim neco realne zlepsi, to uz vsechny cestujici a nakladni dopravce vyzenou.
Zákazníkem SŽ totiž není ani cestující, ani dopravci, ale strejcové na MD. Dokud to tam řídí übermenschové jako Sosna, ke zlepšení nemá šanci dojít.
Jak to tu tak čtu…to se to kecá, co? Takhle hezky v klidu u klávesnice… Víte o tom hovno, ale hubu toho máte plnou! Typický síťoví hrdinové.
Zatímco TY jsi samotný novodobý Jan Perner a Říkonínský viadukt jsi postavil vlastníma rukama.
Ne, já tu záležitost mezi Tišnovem a Řikonínem řešil osobně… A proto mě tyhle kecy pokaždé dost naserou. Taky proto, že jsou naprosto mimózní a uráží všechny profíky, který na těchhle záležitostech makaj jak o život. Místní kecalové většinou vůbec netuší, co to všechno obnáší, ale musej si k tomu něco říct.
Žlutý 1046 „TO“ vzdal v BV 20:00 místo 9.36 a dále žlutými gumokoly, ale těch + 624 se do „naší“ soutěže nepočítá, zpoždění vzniklo mimo SOUTĚŽNÍ ÚZEMÍ ….
Paradoxem je, v Grappu je jako výchozí stanice uvedena ŽILINA
To chci vidět jak taj provoz bude vypadat přes zimu, když taj v červenci s při nejhorším krátkou bouřkou kolabuje celá vlaková doprava z Čech na Moravu každejch pár dní. A nebo by to chtělo nový SŽDC!
V zime nejsou bourky tak caste 😉 Takze je sance na zlepseni. Take min fouka a na stomech nejsou listy, opet sance, ze jich nebude tolik padat na koleje. A jelikoz bude zima, lidi budou radi za to, ze sedi v teple ve vagonu.
Chce to myslet pozitivne 😀
A co mráz, námraza, elektronika?
Není bouřka jako bouřka. Vašimi slovy je i tornádo jenom větší větříček.
Jinak – pomalu se potvrzuje podezření, že tahle civilizace holt už teď má, co chtěla. A bude hůř.
Děčín směr Drážďany stojí dál ??
Podle Grappu a ČD Mimořádnosti ano
179 v BSch (???), Letní kometa rovněž …. v BSch patrně zaplavila voda z lesů nad nádražím
No to je hezký jsem v Berlíně a zítra odtud jsem z Hbf.chtel jet EC 379(?) Z Kielu do Phy, tak asi to jistí Flixbus
To je určitě rozumný nápad, bude to asi rychlejší než NAD Dresden – Ústí.
Ano. Zatím minimálně do 6:00, úsek Děčín hl.n. – Prostřední Žleb je zatím do 7:00 zítra.
SŽ zakázala výjezd nákladních vlaků směr Děčín st.hr. z výchozích stanic, došly jí odstavné možnosti.
U Říkonína údajně strom v trakčním …..
No, to bude asi ještě zajímavé.
Vzpomněl sem si na Šimka s Grosmanem: Poté, co se požár rozšířil do dalšího domu, řekl velitel zásahu, že s tímto nechce mít nic společného a dal povel k ústupu….
Možná jo, dočasný premiant 257 zatím neodjel z Vlkova, na Grappu zatím + 439
Takže ano, EC 281 už tam má v protisměru 130 min.
Dnes je to spíš o zážitcích, než o přepravě, cestující by si měli připlatit…
Omluva:Tak to není protisměr. Už to asi jede.(?)
No nazdar. Murphyho zákon v akci:
Chyba se stane.
Nemůže-li se stát, tak se stane.
A když se stane, tak ve chvíli, kdy napáchá největší škody
Máte to špatně. Dnes je naštěstí SOBOTA. Takové průsery se nejčastěji stávají v pátek odpoledne.
Furt je kácej a furt jim padaj…😂
A v soutěži o nejvyšší zpoždění – aktuálně vítězí RJ 257 VINDOBONA – s 359 minutami ….
V Českém Brodě 10,48 – 16,19
My měli 360 minut😡🤗
IC 30115, 365 minut
Dík, ale ….
Vlkov – Řikonín 257 stojí, a „ujímá se opět vedení“ ….
20:27 = + 434 v Krpoli ….
… ve 21.28 = + 449 opouští v prostoru hraničních znaků X/39-7 a X/39-8 vlak RailJet 257 výsostné území České republiky ….
At si rika kdo chce, co chce, proste takto to dal nejde. Koukam se na grapp a to je neuveritelny… Normalne bych tady mel jako vetsina diskutuhicich spoustu navrhu a kecu ale.. Snad jedina moznost bude proste udelat konkurenci i ve spravovani koleji, a kde udelali soudruzi chybu ? V tom ze se stali soudruhy. Chudáci cestující
Správa železnic bude ohledně své kompetentnosti něco asi jako legislativní odbor min.zdrav….
Většina diskutujících chápe, že přepálení troleje / či co závadu zavilo není „lajdácká údržba“, tím spíše, když TČ je v Poříčanech prováděna obnova TV několika firmami, takže SŽ / EU / OTV nemohla nic zanedbat …
Odklonová trasa via Lysá neupotřebitelná …
A vžijte se do extrémní situace, vytvoří se „tornádíčko“, semele celé poříčanské nádraží (bude / nebude) a veškerá technika bude v lepším případě „koly na boku“ nebo nahoře, v horším, si drobet montážní vozy & ostatní zalétají …. a může se začít komplet znova, pokud bude vůbec „kým“ ….
Tys vstoupil donějakého katastrofického kroužku? Nebo si jen už předem připravuješ výmluvy?
A k čemu by to bylo? Jen by to vedlo k zbytečně velké roztříštěnosti. Údržba musí zůstat co nejvíc celistvá, pro efektivnost.
Tu efektivnost vidíme každý den. Pak se něco vy…. mezi dvěma uzly a protože pro efektivnost je tam jen jedna posádka, tak to tvá x hodin, než se to opraví. To že nějakou reko už v podstatě SŽ není schopna dělat vlastními lidmi a musí si najímat externí firmy je další věc.
Záleží na velikosti poruchy, ale je zcela běžné, že v případě něčeho většího, se sjedou klidně 2 (3) party. A vzájemně se zaskakují. Například je více výluk, tak jednu výluku jde dělat sousední OTV. Nebo nastane porucha, ale parta z OTV, pod kterou spadá daný úsek je na výluce, tak tam elektrodispečer pošle vedlejší OTV. Vím o poruše, kde se sjeli tři party OTV, kvůli tomu, jak to bylo velké. Toto by při roztříštěnosti nebylo možné, nebo složitě, a do toho nemluvím o předpisech, kdyby se strojvedoucí musel učit předpisy třeba 3 (4) provozovatelů dráhy, protože jede například Ústí nad… Číst vice »
Kdo chce, hledá způsoby (jak by to šlo). Kdo nechce, hledá důvody (proč by to nešlo). A modrá guma hledá důvody i způsoby (jak to zhatit).
Privatizace opravdu není recept na všechno.
Domluvili by si různí správci schválně (kartelově) výluku v Lysé nad Labem a v Poříčanech?
To asi ne, ale o to víc by je nezajímalo, zda je na vedlejší trati výluka, nebo ne, když není pod jejich správou.
A Spržel si to naschvál zařídí, výluku na náhradních trasách, s vědomím že vlaky počkají.
Ono to bohužel občas takto vyjde.
Toho bohdá nebude, aby trafikant pod nestátní firmu spadal!
Ještě jedna možnost: Rezignace pana GŘ. Je před volbami.
Tak jsme si v zájmu zkrácení jízdní doby o celé 4 minuty rozkopali skoro celou železniční síť a teď to nejezdí vůbec, natož pomalu 😛😛🤦♂️🤦♂️
Otázka je, jaká byla příčina té poruchy.
O to tady vůbec nejde. Jde o to, že když se něco takového stane není to kudy objet.
A když se trať nezrychluje, tak se na ní nemusí nic udržovat, opravovat nebo měnit?
Vidíte v okolních státech běžně, že je tam rozkopaná, nebo dokonce uzavřená hlavní trasa a zároveň je na objízdné trase výluka?
Jak SŽ připravilo výluku v Bezpráví, když zpoždění v řádech desítek minut jsou tam na každodenním pořádku? Čí je to jako vina? Jak je možné že jedu Railjetem přes vysočinu a stejně je tam nějaká výluka a v Kolíně máme 25min zpoždění? … je to všechno běžná údržba nebo prostě smůla? Odpovím si sám, je to amaterismus a alibismus.
Přesně tak. Nic neopravovat, nechat to zarůst trávou a do Prahy se bude chodit pěšky…
Nebude to trvat dlouho a pesky to bude rychlejsi.
Dcera včera Praha – Jablonné n. Orlicí 7,5 hodiny!!! oproti 2,15 hodiny v porovnání s normálem, kdy nebyla na třech místech rozkopaná páteřní trať a vše okolo, kudy by se to mohlo v případě mim. události objet. Tak jaký je v tom rozdíl??
Jsem z této situace poněkud v rozpacích…
Jak tak koukám na ten ilustrační obrázek, tak ta „moderní technika“ SŽ neumožňuje ani bezpečný vstup a výstup do kolejiště. :-/
Vždyť je to přestavěná 810, jaká moderní technika?
Vozy pro údržbu TV šly z fabriky jako M 153.0,5 – pak 892 ….(1981 – 1992)
Nic nového to není,jen rekonstrukce MVTV 2.0, a ani ne moc zdařilá. I když nové MTW100 nejsou o moc lepší.
Copak, je v nich vedro?
Koridorová trať má být naddimenzovaná, aby k přetížení El. sítě nedošlo ani při souběžné jízdě. A hodit to na fíru, to už je takovej klasické zvyk SŽ(správa žalostná).
Když ona ta DC soustava byla navržená pro 2MW Bobiny, a ne 6MW Taurusy…
Přepálení troleje se povedlo i strojvedoucím stojícím v noci s bobinou na soupravě na HLN …. nebo i bez soupravy …
Od roku 1974/1975 se Goriluje se 4 MW, ten Taurus s 6 MW s nějakými 7 vozy 6 MW nepotřebuje ….
ES499.0 (350) se 4 MW výkonu na stoupání 8 promile a zátěži 550 tun už rychlost 160 km/h neudrží. 6MW Tauruse pro provoz v ČR mi přijde tak akorát.
Ale to není o rychlosti, na stoupání z Tišnova do Vlkova se mohl brát PK nad 750 tun, v dané době (těžké balkánské R) tam bylo 100, resp. při těžkém chodu soupravy mohl strojvedoucí žádat o PK / přípřež …. do Vlkova ….
Většina vnitrovlaků tak těžká nebyla = 570/571 (13 vozů = cca 570 tun na háku), 178/179 (12 vozů), Strely (10), Draci (9) ….
Měl jsem na mysli moderní železnici kde se v osobní dopravě jede plnou traťovou rychlostí i do stoupání.
Myslíte si, že v mezimenirenskem úseku je pouze jeden vlak? A co zpětná cesta, kde jsou tlumivky 2x500A. A další vlivy, když to vše sečtěte tak vám moc výkonu nezbývá, natoz bezpečný provoz napájení 3kV
A že se na nákladním vlaku ty bobiny objevovaly často ve dvojici. Někdy i s postrkem.
To spíše šestikolák přes Jablukovský průsmyk a další šestikolák na konci do Čadce, resp. naopak. Ten šestikolový krám tam jezdí dodnes (PK Třinec – Čadca), i když jsou vpředu 2×363.5 nebo dvojče 131 …. (= cca 10 MW / 7 MW) Podobně se jezdilo z Valach na Střelnou – vepředu šestikolák, vzadu další … Na Střelné se zastavovalo pro odvěs PK a strojově pro další vlak. Podobně se strkala 21 – ta jezdilo bobinami dvojmo, na Valachách / Vsetíně s PK. Vlaky z Púchova do Lidče strkala malá púchovsko/žilinská bobina … Běžné PK na Štrbu – z Liptovské Mikuláše malé… Číst vice »
Opravdu bylo nutné rozkopat koridor v době, kdy je rozkopaná i jediná odklonová trasa (Lysá – Praha)?
Holt máme vzhledem k poptávce málo tratí.
To asi ano, ale stejně je kravina zavřít jediné dvě tratě v daném směru, s tím, že „to se nějak zvládne“. Nezvládne, a ani bych se nedivil že to lidi z dlouhodobého hlediska vyžene z vlaků.
Penízky se musí točit a eFka inkasovat. 😉
Do čeho? D1 je taky rozkopaná a busů po ní jezdí pomálu.
A málo kolejí…
V příměstských úsecích by to chtělo mít 4 koleje.
Vydržte do příští soboty, to je ÚPLNĚK, na Smíchově se dá přestavit po zamlumlání hesla příslušná výhybka a na šlapací drezíně si můžete zajet do Zababova a ctihodného pána se na to zeptat …
Jenom aby to nebylo jako s některými horami.
On by se tam zakecal, vylezl za 30 let – a nestačil by se divit.
Na nádraží 4 koleje (všechny dopravní), místo ohromné budovy jen přiměřená odbavovací hala na místě dnešního 3.nástupiště a před tou zastávkou tramvajová smyčka o průměru 75 m.
A asi by se divil, co to je při pohledu na sever za díru (https://mapy.cz/s/latudususu)
Mašinka výhybka hradlo most, prosím Tebe o milost, pusť mne k panu Zababovi 👀
Ano, přece SprŽel nebude výluky synchronizovat, ještě by se jim jezdily vlaky.
Nechápu, proč se o kolapsu železnice píše extra článek. Vždyť to není v poslední době nic mimořádného. K velkým zpožděním dochází v poslední době tak často, že když někde musím být včas, jedu autem. Minulý týden jsem jel spojem IC 525 z Prahy do Zábřehu na Moravě a z Prahy byl odjezd ve 20:24,příjezd do Zábřehu místo ve 22:37 v 1:07 se 150 minutami zpoždění. Po započítáni cesty na vlak a od vlaku (bydlím daleko od nádraží) dlouhá cesta. I bez chybějící D35 bych byl autem mnohem dříve doma. Já to beru jako fanda železnice s pochopením. Snažil jsem se… Číst vice »
To je holt osud, mně z důvodu poruchy TV ujel vlak v Maďarsku, a to jsem měl rezervu 4 hodiny, další jel za krásné 24 hodiny ….
To byl nějaký výletní vlak, že jezdil jen 1x za 24 hodin?
Proto když máte jinou možnost dopravy ta jdete tomu osudu naproti.
Podle jedné legendy cestující kterému ujel v Berouně poslední vlak do Rakovníka, prohodil lavičku zkrz prosklení pokladen.
Tohle se stává a stávat bude. Pokud by SŽ místo plánů na afaltování přinesla plán, kde a jak by šlo realizovat objízdné trasy klidně s využitím třeba tělesa části nepoužívaných tratí, tak by se daly maléry řešit líp operativně. Jasně, stálo by to peníze a dalo by to práci. Ale už by nebyly třeba tak velké výkupy pozemků. Rekonstrukce, elektrifikace, propojení dvou úseků…
Záložní je trať přes Lysou, kde se aktuálně vyměňuje most a kapacita je mizivá.
Pří „nickolejném“ provozu není kapacita vůbec ….
Jenže – obé je patrně nějak dofinancováno z „bruselských“ peněz, tudíž je tam závazný termín … na obé se nepochybně dělal tendr, pak stačí, aby se neukojený uchazeč odvolal a nastává zdržení, jehož výsledkem je kolize …. dokud odvolání nebude podloženo složením kauce řekněme ve výši 25 % nabízené sumy – na úhradu škod spojených s odsunem akce (tady by se z tohozaplatilo zpoždění, odškodnění cestujících, NAD ….) tak zjevně změna nenastane ….
Já za průšvih považuji spíše tu nutnost vyčerpat peníze do určitého data.
Mám prachy vyhrazené na investice. Jestli nemůžu stavět teď, tak je zkusím zhodnotit (aspoň termínovaný vklad) a stavím za rok.
Ale az tam bude, to bude ficaaaaaak 😉
To je blbý, že ten most vyšel ve stejný čas.
Příměstský prostor kolem Prahy by další plnohodnotnou trať na východ, sever i jih v pohodě uživil. Dokud nebudou možné koridory zastavěny urban sprawlem, což už je opravdu často problém.
Ale o to se prostě nikdo nestará, jen se trvá na schématech z 60. let, které uvažují pouze základní silniční sít a žádnou satelitní výstavbu, na kterou je navázána velmi silná dojížďka.
VRT sama dopravní potřeby města a jeho okolí opravdu nevyřeší.
Dobrá myšlenka,ale kudy chce v hustě obydleném území kolem Prahy vést liniovou stavbu? Horko těžko se našla trasa na východ,ale proti se zvedá velmi silný odpor.
Nějaké náčrty tu jsou, ale jak říkáte. Není to v územněplánovací dokumentaci a každý majitel každého domečku bude tvrdě proti. Ale jiné udržitelné řešení moc nevidím. Tady opravdu není jiná cesta než dále neprotežovat auta ve městě. Teprve až pak budou lidé „chtít“ něco jiného I když racionálně je všem jasné, že úroveň dojížďky autem do města je nezvládnutá a nezvladatelná, přesto každý jeden člověk stále zkouší to, že jeho samotného se to netýká a vždycky si nějakou skulinku na projetí najde. Důležitý je holt ten pocit řidiče, že „má všechno pod kontrolou“, tudíž „je svobodný“, i když v městském… Číst vice »
V tunelu…
To myslíte vážně, že by koridorový provoz převzala zaasfatovaná lokálka vedoucí do HEřmanova městce a dál nikam? Ikdyž teda zaasfaltovaná není.
Nebo že by to jelo kolem Sázavy, po trati kterou nikdo rušit nechce?
tak railjet taženy dvojsprezim brejlovcu po pacifiku, to by bylo eno-nuno.
ale vážně…lepší než těch 6 hodin sekyra, to snad i poslat na brno přes veselí a jihlavu…
To taky nejde, úplná výluka Brno-Zastávka u Brna.. 🙂
myšleno jihlava-smiluv brod-tisnov. ale do toho hodil vidle strom kdesi u vlkova
Jj, pokud už ve vlaku sedíte, budete rádi za dvoje Brejle, nebo v budoucnu třeba Herkules, Traxx – dosaďte si. Jede TO oklikou je někdy lepší než stojí TO a čeká neznámo jak dlouho.
Ne. Že by na tělese staré trati vznikla pokud možno elektrifikovaná trať vedoucí odněkud někam, s rychlostí alespoň 80 km/h a klidně z části využila nepoužívané těleso/málo využívanou trať. O to míň bude třeba výkupy pozemků, možná i snadnější projednání EIA atd.
jen tady v tomto směru chybí i to těleso zrušené trati
A největší sranda je, že za to nikdo nemohl. Došlo k přetížení a přepálení. Spadlo to samo… Ale když to na někoho hodíte vypadá to zajímavě.
Ale mohl, vám neříká nic jméno ZABABA … nositel tohoto jména může za všechny maléry na české železnici ….
Já myslel že Jančura. :/
To je beztak jeho synovec nebo tak něco.
Jo. Proto máme na mašinách kamery…
Jsem s dcerami bohužel taky mezi postiženými. Ale mám tuto banánovou republiku rád i když je to často o hubu. Teď už oařekli Slovácký expres a další rychlíky.
A kolik se uvolnilo kapacity?
Zase někdo nepoužil neutrální pole? Ach jo.
Nebo hákovnice, to by odnesl jen smeták.
A záleží kde se to stalo, ono použít neutrálního pole není všespásné, např. Pardubice pod mostem na přeloučském zhlaví, tam prostě stáhnout musíte.
Je lepší, když to neodnese nikdo. Dopravní infrastruktura má být „odpouštějící“, ono se to vyplatí.
Ale jde o fyziku, to by pak tu infrastrukturu museli docela dost nadimenzovat, a ani tak by nebyla nesmrtelná.
Zákonitě musíte vytáhnout oblouk, když zatáhnete napětí do vyloučené a zazkratované části, materiál má taky nějaké vlastnosti, a z každým (byť malým) obloukem dojde napálení, a jednou to prostě rupne, však taky projetí stahovačky na výlukách není nic neobvyklého, to je x krát za jednu výluku.
Přesně tak. V civilizaci to tak dělají. Třeba v Rakousku se pod opracovanými mosty staví nad trolejí dřevěný tunel a jezdí se tam bez omezeni el. trakce.
Jo a v Rakousku taky neznají práci pod napětím, když jste u toho co znají v cizině.
To asi proto, že ty mašiny jsou tak moderní a chytré, že stáhnutí a zvednutí sběrače je pro ně strašný problém.
Nepotřebují pracovat pod napětím, když si mohou každý úsek vypnout.
Pořád lepší teď, než ve špičce v pracovní den nebo v neděli večer. Tam by bylo těch dotčených lidí mnohem víc.
Poslední týdny jsou zpoždění často i ve vámi vyjmenované dny.
Postupně se to u mne přelamuje ve prospěch D1, poslední jízdy úplně v pohodě, s výjimkou jednou nedávno cca 15 min. před Brnem….
Poslední dva týdny běžná praxe. Ve středu jsem stály pro změnu v Pečkách asi 36 minut protože nás přesměrovali na špatnou kolej, které vypadla trakce
jooo…jestli si nějaký seženou……
A kolik má autobusů k dispozici Regiojet či Leo za své spoje?
No tak z Chorvatska už to vyřešili. Tím, že si vezou +9 hodin.
RegioJet na svých stránkách o žádné mimořádnosti nepíše vše je asi v pořádku
To to asi ne, ale modrogumítci můžou přenést pozornost na zlé soukromníky, že
Jen bych doplnil to, že když RJ nemá informace na svých stránkách neznamená, že situaci nijak neřeší. Pořád může cestující informovat personál ve vlaku nebo třeba smskou.
Ale také bych obdobu „ČD mimořádnosti“ u soukromých dopravců vřele uvítal…
Já bych uvítal, kdyby RGJ podporoval Babitron…
9 hodin zpožděný vlak?
To je hodně i na jeho poměry…
No jak říká Mirek.. z Chorvatska 9 hodin a v závazkové R8 bez náhrady..
Lepsi by bylo odřeknout Chorvatsko. A závazkovou R8 odvozit, nevadí že zpoždění přesahuje interval a došlo k podjetí, vlak se odřeknutou nesmí
Jako že odřeknutí několika párů za den je lepší než zrušit vlak kterým jedou stovky lidí na dovolenou a náhrada neexistuje, nemluvě o tom, že jiná skupina by se zas nedostala z té dovolené domů?
To je jako lepší???
Pro některé kritiky odřeknutí R8 asi ano.
Leo Express 5xBUS NAD
Leo by jich měl mít min. 5, ale je to „info z ruky“.
RJ jen o 7 míň.
Je přece víkend ne? Tak jaké autobusy? A navíc vlak nahradit nedokážou ani na lokálce do Mochova, natož na koridoru.
No…ono když má jedno Bmz počet míst jako jeden patrový autobus…