Kolaps na hlavní trati. Koridor u Poříčan stál kvůli poruše trakčního vedení, živly zastavily provoz u Děčína a Tišnova

Zaplavená trať u Děčína. Foto: České dráhyZaplavená trať u Děčína. Foto: České dráhy

Velkou komplikací jsou výluky na jiných tratí v blízkosti koridoru.

155 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Ondra

Když se rozestaví prakticky všechny příjezdové tratě do Prahy, tak se není čemu divit, že to není kudy objíždět 😉

LeKon

Jojo stáli jsme s vlakem RJ 1036 z Vidne přes dvě hodiny v Břeclavi a čekali na českého strojvůdce, který nabral zpoždění

Szymek

Cus! Co znamenaji zkratky: PK, SNV Vysvetli mi nekdo?

Alexandr Mikulka

PK = postrk (správně se píše pk). SNV nikde nevidím.

Szymek

Tusil jsem co znamena PK 😉

„Běžné PK na Štrbu – z Liptovské Mikuláše malé žilinské bobiny, v opačném směru PK ze SNV E 669.3“
SNV = Spisska Nova Ves

Diky

Honza Vrba

SNV byla (je?) rovněž zkratka pro „stanice Sdružené Nakládky a Vykládky“ (sypké hmoty). To jen pro doplnění

Jaaa

No vida, strom a voda; to budeme stejnou logikou jako u stromů teď všude kopat třímetrové příkopy, když půlmetrové nestačí? 😉

Já, kdo jiný

Proč druhá? Já jsem přesvědčen, že by měly být 3.

Jiří Kocurek

Ta druhá elektrizovaná trať do Německa fakt chybí.

Marcel Štancl

Berlin – Horka – Liberec – Praha kdyby se chtělo?

Petr

Nebo chybí dostatek velkých dieselů. Ono se podívejte do Německa a Polska, kolik se toho tahá v nezávislé trakci.

Jiří Kocurek

To není zrovna dobrý plán do budoucna, muset na 50 km přepřahat hned 2x. A k tomu ještě hmotnostní a délkové omezení dané přeshraniční tratí.
A jak nasviňu, jednokolejka moc kapacity nepobrala. 4 vlaky tam a další hodinu otočit směr. A doufat že do toho nepřijde adhoc osobní vlak. Těch jenokolejek by bylo potřeba tak 4 až 5 kousků, aby nahradily dvojkolejku.

Petr

Však také to není plán do budoucna, jen povzdech nad rozhodnutím v minulostí. A proč přepřahat v Německu znají buben tajgy také.

none

Zda se mi to, nebo je v tomhle state zeleznice kazdy rok horsi? Uz se skoro neda nekam jet, aby clovek nenarazil na vyluku?

Jiří Kocurek

Otázkou je, jak tu železnici vylepšit a přitom neudělat žádnou výluku.

beda

Už by se opravdu mělo zamyslet nad tím, zda hlavní koridory nerozšířit o 1 až 2 koleje, kde je to možné. Protože takto budou výluky pořád, protože 2 koleje jsou prostě málo na současný provoz a každou chvíli se nyní musí něco opravovat. A i když budou VRT, tak se rozšíření koridorů vyplatí, protože by kamionová doprava mohla jezdit po železnici, jelikož by kapacita tratí na to byla. Ale bylo by také potřeba obnovit místa pro nakládku ve stanicích, kde byla zrušena. Rozšíření koridorů o nějakou tu kolej by bylo dobré také proto, kdyby nastal 10 ti minutový interval příměstských… Číst vice »

Dominik

Takový maly detail, jsou místa, kam tu třetí (čtvrtou kolej) prostě nenarvete z prostorových důvodů.

Honza Vrba

Tak vzhledem k tomu, že ten druhý pár kolejí by byl — řekněme tranzitní — nemusela by snad být 3-4kolejka v celé trase souběžná a vést zastavěným uzemím, viz třeba Güterumfahrung St. Pölten, což by šlo praktikovat zrovna jižním objezdem Kolína.

K.S.

Tak a co dotáhnout tu prvorepublikovou záležitost s rychlým pacifikem? I když.. to by bylo pomalu na novostavbu v celé délce skoro a to neprojde jen tak.

Tak třeba ten II. hlavní tah přes Znojmo, to by jít mohlo i bez velkých výluk. Problém je jak to kolem Znojma levně zatočit. A nebo nějaká Nedvědická rampa a zdvojkolejnění Staré Tišnovky? Ale to asi neprojde, protože to jde poměrně turistickou oblastí. A nebo se po stavbě Ústí-Choceň zdvojkolejní přes Letohrad do Polska a ještě se upraví Letohrad – Týniště aby byla i tato alternativa?

Já, kdo jiný

Stavět na zelené louce a výluky dělat jen v noci. Nic lepšího nikdo nevymyslel.

Jaaa

Stavět i nové trasy. 😉

Leinad

Co třeba výluky synchronizovat, nemít zároveň rozkopané možné objízdné trasy (Poříčany + Lysá).
Dělat výlukové GVD na celou trasu, ne se záporným pobytem v první stanici za výlukou.

MildaIV

Úplně by stačilo stavět/opravovat rychleji, aby ty výluky byly kratší.

Ondra L.

@jiri kocourek: myslim, ze by vyluk melo byt min, ale na rozsahlejsich usecich a dobre naplanovanych. Prijde mi, ze se strategii, kterou dnes pouziva Sprava zeleznic, ktera by se dala popsat jako „Na kazdou trat alespon jedna vyluka“, tu zeleznici tak akorat zcela paralyzuji, zatimco nejake skutecne zlepseni je absolutne v nedohlednu. Nez timhle nekonecnym flikovanim neco realne zlepsi, to uz vsechny cestujici a nakladni dopravce vyzenou.

Jaaa

Zákazníkem SŽ totiž není ani cestující, ani dopravci, ale strejcové na MD. Dokud to tam řídí übermenschové jako Sosna, ke zlepšení nemá šanci dojít.

erpe

Jak to tu tak čtu…to se to kecá, co? Takhle hezky v klidu u klávesnice… Víte o tom hovno, ale hubu toho máte plnou! Typický síťoví hrdinové.

A. Mikulka

Zatímco TY jsi samotný novodobý Jan Perner a Říkonínský viadukt jsi postavil vlastníma rukama.

erpe

Ne, já tu záležitost mezi Tišnovem a Řikonínem řešil osobně… A proto mě tyhle kecy pokaždé dost naserou. Taky proto, že jsou naprosto mimózní a uráží všechny profíky, který na těchhle záležitostech makaj jak o život. Místní kecalové většinou vůbec netuší, co to všechno obnáší, ale musej si k tomu něco říct.

Miroslav Zikmund

Žlutý 1046 „TO“ vzdal v BV 20:00 místo 9.36 a dále žlutými gumokoly, ale těch + 624 se do „naší“ soutěže nepočítá, zpoždění vzniklo mimo SOUTĚŽNÍ ÚZEMÍ ….
Paradoxem je, v Grappu je jako výchozí stanice uvedena ŽILINA

Hans

To chci vidět jak taj provoz bude vypadat přes zimu, když taj v červenci s při nejhorším krátkou bouřkou kolabuje celá vlaková doprava z Čech na Moravu každejch pár dní. A nebo by to chtělo nový SŽDC!

none

V zime nejsou bourky tak caste 😉 Takze je sance na zlepseni. Take min fouka a na stomech nejsou listy, opet sance, ze jich nebude tolik padat na koleje. A jelikoz bude zima, lidi budou radi za to, ze sedi v teple ve vagonu.
Chce to myslet pozitivne 😀

ušatá

A co mráz, námraza, elektronika?

Jaaa

Není bouřka jako bouřka. Vašimi slovy je i tornádo jenom větší větříček.

Jinak – pomalu se potvrzuje podezření, že tahle civilizace holt už teď má, co chtěla. A bude hůř.

svojsin

Děčín směr Drážďany stojí dál ??

Miroslav Zikmund

179 v BSch (???), Letní kometa rovněž …. v BSch patrně zaplavila voda z lesů nad nádražím

Zdenek

No to je hezký jsem v Berlíně a zítra odtud jsem z Hbf.chtel jet EC 379(?) Z Kielu do Phy, tak asi to jistí Flixbus

Petr Šimral

To je určitě rozumný nápad, bude to asi rychlejší než NAD Dresden – Ústí.

Petr Šimral

Ano. Zatím minimálně do 6:00, úsek Děčín hl.n. – Prostřední Žleb je zatím do 7:00 zítra.
SŽ zakázala výjezd nákladních vlaků směr Děčín st.hr. z výchozích stanic, došly jí odstavné možnosti.

svojsin

U Říkonína údajně strom v trakčním …..
No, to bude asi ještě zajímavé.

Vzpomněl sem si na Šimka s Grosmanem: Poté, co se požár rozšířil do dalšího domu, řekl velitel zásahu, že s tímto nechce mít nic společného a dal povel k ústupu….

Miroslav Zikmund

Možná jo, dočasný premiant 257 zatím neodjel z Vlkova, na Grappu zatím + 439

svojsin

Takže ano, EC 281 už tam má v protisměru 130 min.
Dnes je to spíš o zážitcích, než o přepravě, cestující by si měli připlatit…

svojsin

Omluva:Tak to není protisměr. Už to asi jede.(?)

Jiří Kocurek

No nazdar. Murphyho zákon v akci:
Chyba se stane.
Nemůže-li se stát, tak se stane.
A když se stane, tak ve chvíli, kdy napáchá největší škody

Petr Šimral

Máte to špatně. Dnes je naštěstí SOBOTA. Takové průsery se nejčastěji stávají v pátek odpoledne.

medical_examiner

Furt je kácej a furt jim padaj…😂

Miroslav Zikmund

A v soutěži o nejvyšší zpoždění – aktuálně vítězí RJ 257 VINDOBONA – s 359 minutami ….
V Českém Brodě 10,48 – 16,19

Dana

My měli 360 minut😡🤗

Jiří Kocurek

IC 30115, 365 minut

Miroslav Zikmund

Dík, ale ….
Vlkov – Řikonín 257 stojí, a „ujímá se opět vedení“ ….

Miroslav Zikmund

20:27 = + 434 v Krpoli ….

Miroslav Zikmund

… ve 21.28 = + 449 opouští v prostoru hraničních znaků X/39-7 a X/39-8 vlak RailJet 257 výsostné území České republiky ….

Cukroušek

At si rika kdo chce, co chce, proste takto to dal nejde. Koukam se na grapp a to je neuveritelny… Normalne bych tady mel jako vetsina diskutuhicich spoustu navrhu a kecu ale.. Snad jedina moznost bude proste udelat konkurenci i ve spravovani koleji, a kde udelali soudruzi chybu ? V tom ze se stali soudruhy. Chudáci cestující

Zdenek

Správa železnic bude ohledně své kompetentnosti něco asi jako legislativní odbor min.zdrav….

Miroslav Zikmund

Většina diskutujících chápe, že přepálení troleje / či co závadu zavilo není „lajdácká údržba“, tím spíše, když TČ je v Poříčanech prováděna obnova TV několika firmami, takže SŽ / EU / OTV nemohla nic zanedbat …
Odklonová trasa via Lysá neupotřebitelná …
A vžijte se do extrémní situace, vytvoří se „tornádíčko“, semele celé poříčanské nádraží (bude / nebude) a veškerá technika bude v lepším případě „koly na boku“ nebo nahoře, v horším, si drobet montážní vozy & ostatní zalétají …. a může se začít komplet znova, pokud bude vůbec „kým“ ….

A. Mikulka

Tys vstoupil donějakého katastrofického kroužku? Nebo si jen už předem připravuješ výmluvy?

Dominik

A k čemu by to bylo? Jen by to vedlo k zbytečně velké roztříštěnosti. Údržba musí zůstat co nejvíc celistvá, pro efektivnost.

Lukáš

Tu efektivnost vidíme každý den. Pak se něco vy…. mezi dvěma uzly a protože pro efektivnost je tam jen jedna posádka, tak to tvá x hodin, než se to opraví. To že nějakou reko už v podstatě SŽ není schopna dělat vlastními lidmi a musí si najímat externí firmy je další věc.

Dominik

Záleží na velikosti poruchy, ale je zcela běžné, že v případě něčeho většího, se sjedou klidně 2 (3) party. A vzájemně se zaskakují. Například je více výluk, tak jednu výluku jde dělat sousední OTV. Nebo nastane porucha, ale parta z OTV, pod kterou spadá daný úsek je na výluce, tak tam elektrodispečer pošle vedlejší OTV. Vím o poruše, kde se sjeli tři party OTV, kvůli tomu, jak to bylo velké. Toto by při roztříštěnosti nebylo možné, nebo složitě, a do toho nemluvím o předpisech, kdyby se strojvedoucí musel učit předpisy třeba 3 (4) provozovatelů dráhy, protože jede například Ústí nad… Číst vice »

A. Mikulka

Kdo chce, hledá způsoby (jak by to šlo). Kdo nechce, hledá důvody (proč by to nešlo). A modrá guma hledá důvody i způsoby (jak to zhatit).

Jaaa

Privatizace opravdu není recept na všechno.

Leinad

Domluvili by si různí správci schválně (kartelově) výluku v Lysé nad Labem a v Poříčanech?

Dominik

To asi ne, ale o to víc by je nezajímalo, zda je na vedlejší trati výluka, nebo ne, když není pod jejich správou.

Leinad

A Spržel si to naschvál zařídí, výluku na náhradních trasách, s vědomím že vlaky počkají.

Dominik

Ono to bohužel občas takto vyjde.

A. Mikulka

Toho bohdá nebude, aby trafikant pod nestátní firmu spadal!

Jan Pytela

Ještě jedna možnost: Rezignace pana GŘ. Je před volbami.

Tumor2017

Tak jsme si v zájmu zkrácení jízdní doby o celé 4 minuty rozkopali skoro celou železniční síť a teď to nejezdí vůbec, natož pomalu 😛😛🤦‍♂️🤦‍♂️

medical examiner

Otázka je, jaká byla příčina té poruchy.

Tumor2017

O to tady vůbec nejde. Jde o to, že když se něco takového stane není to kudy objet.

Jiří Kocurek

A když se trať nezrychluje, tak se na ní nemusí nic udržovat, opravovat nebo měnit?

Výkolejka

Vidíte v okolních státech běžně, že je tam rozkopaná, nebo dokonce uzavřená hlavní trasa a zároveň je na objízdné trase výluka?
Jak SŽ připravilo výluku v Bezpráví, když zpoždění v řádech desítek minut jsou tam na každodenním pořádku? Čí je to jako vina? Jak je možné že jedu Railjetem přes vysočinu a stejně je tam nějaká výluka a v Kolíně máme 25min zpoždění? … je to všechno běžná údržba nebo prostě smůla? Odpovím si sám, je to amaterismus a alibismus.

Dan

Přesně tak. Nic neopravovat, nechat to zarůst trávou a do Prahy se bude chodit pěšky…

none

Nebude to trvat dlouho a pesky to bude rychlejsi.

Tumor2017

Dcera včera Praha – Jablonné n. Orlicí 7,5 hodiny!!! oproti 2,15 hodiny v porovnání s normálem, kdy nebyla na třech místech rozkopaná páteřní trať a vše okolo, kudy by se to mohlo v případě mim. události objet. Tak jaký je v tom rozdíl??

Rozpaky kuchaře Svatopluka

Jsem z této situace poněkud v rozpacích…

Jaaa

Jak tak koukám na ten ilustrační obrázek, tak ta „moderní technika“ SŽ neumožňuje ani bezpečný vstup a výstup do kolejiště. :-/

Jiří Kocurek

Vždyť je to přestavěná 810, jaká moderní technika?

Miroslav Zikmund

Vozy pro údržbu TV šly z fabriky jako M 153.0,5 – pak 892 ….(1981 – 1992)

Dominik

Nic nového to není,jen rekonstrukce MVTV 2.0, a ani ne moc zdařilá. I když nové MTW100 nejsou o moc lepší.

medical examiner

Copak, je v nich vedro?

Jura

Koridorová trať má být naddimenzovaná, aby k přetížení El. sítě nedošlo ani při souběžné jízdě. A hodit to na fíru, to už je takovej klasické zvyk SŽ(správa žalostná).

Kamui

Když ona ta DC soustava byla navržená pro 2MW Bobiny, a ne 6MW Taurusy…

Miroslav Zikmund

Přepálení troleje se povedlo i strojvedoucím stojícím v noci s bobinou na soupravě na HLN …. nebo i bez soupravy …
Od roku 1974/1975 se Goriluje se 4 MW, ten Taurus s 6 MW s nějakými 7 vozy 6 MW nepotřebuje ….

Rudolf Tuček

ES499.0 (350) se 4 MW výkonu na stoupání 8 promile a zátěži 550 tun už rychlost 160 km/h neudrží. 6MW Tauruse pro provoz v ČR mi přijde tak akorát.

Miroslav Zikmund

Ale to není o rychlosti, na stoupání z Tišnova do Vlkova se mohl brát PK nad 750 tun, v dané době (těžké balkánské R) tam bylo 100, resp. při těžkém chodu soupravy mohl strojvedoucí žádat o PK / přípřež …. do Vlkova ….
Většina vnitrovlaků tak těžká nebyla = 570/571 (13 vozů = cca 570 tun na háku), 178/179 (12 vozů), Strely (10), Draci (9) ….

Rudolf Tuček

Měl jsem na mysli moderní železnici kde se v osobní dopravě jede plnou traťovou rychlostí i do stoupání.

Wondon

Myslíte si, že v mezimenirenskem úseku je pouze jeden vlak? A co zpětná cesta, kde jsou tlumivky 2x500A. A další vlivy, když to vše sečtěte tak vám moc výkonu nezbývá, natoz bezpečný provoz napájení 3kV

Jiří Kocurek

A že se na nákladním vlaku ty bobiny objevovaly často ve dvojici. Někdy i s postrkem.

Miroslav Zikmund

To spíše šestikolák přes Jablukovský průsmyk a další šestikolák na konci do Čadce, resp. naopak. Ten šestikolový krám tam jezdí dodnes (PK Třinec – Čadca), i když jsou vpředu 2×363.5 nebo dvojče 131 …. (= cca 10 MW / 7 MW) Podobně se jezdilo z Valach na Střelnou – vepředu šestikolák, vzadu další … Na Střelné se zastavovalo pro odvěs PK a strojově pro další vlak. Podobně se strkala 21 – ta jezdilo bobinami dvojmo, na Valachách / Vsetíně s PK. Vlaky z Púchova do Lidče strkala malá púchovsko/žilinská bobina … Běžné PK na Štrbu – z Liptovské Mikuláše malé… Číst vice »

Kamui

Opravdu bylo nutné rozkopat koridor v době, kdy je rozkopaná i jediná odklonová trasa (Lysá – Praha)?

Jaaa

Holt máme vzhledem k poptávce málo tratí.

Kamui

To asi ano, ale stejně je kravina zavřít jediné dvě tratě v daném směru, s tím, že „to se nějak zvládne“. Nezvládne, a ani bych se nedivil že to lidi z dlouhodobého hlediska vyžene z vlaků.

Jaaaa

Penízky se musí točit a eFka inkasovat. 😉

Tomáš Gottschalk

Do čeho? D1 je taky rozkopaná a busů po ní jezdí pomálu.

medical examiner

A málo kolejí…
V příměstských úsecích by to chtělo mít 4 koleje.

Miroslav Zikmund

Vydržte do příští soboty, to je ÚPLNĚK, na Smíchově se dá přestavit po zamlumlání hesla příslušná výhybka a na šlapací drezíně si můžete zajet do Zababova a ctihodného pána se na to zeptat …

medical examiner

Jenom aby to nebylo jako s některými horami.
On by se tam zakecal, vylezl za 30 let – a nestačil by se divit.
Na nádraží 4 koleje (všechny dopravní), místo ohromné budovy jen přiměřená odbavovací hala na místě dnešního 3.nástupiště a před tou zastávkou tramvajová smyčka o průměru 75 m.
A asi by se divil, co to je při pohledu na sever za díru (https://mapy.cz/s/latudususu)

Pája

Mašinka výhybka hradlo most, prosím Tebe o milost, pusť mne k panu Zababovi 👀

Leinad

Ano, přece SprŽel nebude výluky synchronizovat, ještě by se jim jezdily vlaky.

Nádražní Vrabec

Nechápu, proč se o kolapsu železnice píše extra článek. Vždyť to není v poslední době nic mimořádného. K velkým zpožděním dochází v poslední době tak často, že když někde musím být včas, jedu autem. Minulý týden jsem jel spojem IC 525 z Prahy do Zábřehu na Moravě a z Prahy byl odjezd ve 20:24,příjezd do Zábřehu místo ve 22:37 v 1:07 se 150 minutami zpoždění. Po započítáni cesty na vlak a od vlaku (bydlím daleko od nádraží) dlouhá cesta. I bez chybějící D35 bych byl autem mnohem dříve doma. Já to beru jako fanda železnice s pochopením. Snažil jsem se… Číst vice »

Miroslav Zikmund

To je holt osud, mně z důvodu poruchy TV ujel vlak v Maďarsku, a to jsem měl rezervu 4 hodiny, další jel za krásné 24 hodiny ….

medical examiner

To byl nějaký výletní vlak, že jezdil jen 1x za 24 hodin?

Rudolf Tuček

Proto když máte jinou možnost dopravy ta jdete tomu osudu naproti.
Podle jedné legendy cestující kterému ujel v Berouně poslední vlak do Rakovníka, prohodil lavičku zkrz prosklení pokladen.

Pája

Tohle se stává a stávat bude. Pokud by SŽ místo plánů na afaltování přinesla plán, kde a jak by šlo realizovat objízdné trasy klidně s využitím třeba tělesa části nepoužívaných tratí, tak by se daly maléry řešit líp operativně. Jasně, stálo by to peníze a dalo by to práci. Ale už by nebyly třeba tak velké výkupy pozemků. Rekonstrukce, elektrifikace, propojení dvou úseků…

Jarek

Záložní je trať přes Lysou, kde se aktuálně vyměňuje most a kapacita je mizivá.

Miroslav Zikmund

Pří „nickolejném“ provozu není kapacita vůbec ….
Jenže – obé je patrně nějak dofinancováno z „bruselských“ peněz, tudíž je tam závazný termín … na obé se nepochybně dělal tendr, pak stačí, aby se neukojený uchazeč odvolal a nastává zdržení, jehož výsledkem je kolize …. dokud odvolání nebude podloženo složením kauce řekněme ve výši 25 % nabízené sumy – na úhradu škod spojených s odsunem akce (tady by se z tohozaplatilo zpoždění, odškodnění cestujících, NAD ….) tak zjevně změna nenastane ….

Leinad

Já za průšvih považuji spíše tu nutnost vyčerpat peníze do určitého data.
Mám prachy vyhrazené na investice. Jestli nemůžu stavět teď, tak je zkusím zhodnotit (aspoň termínovaný vklad) a stavím za rok.

none

Ale az tam bude, to bude ficaaaaaak 😉

Pája

To je blbý, že ten most vyšel ve stejný čas.

Jaaa

Příměstský prostor kolem Prahy by další plnohodnotnou trať na východ, sever i jih v pohodě uživil. Dokud nebudou možné koridory zastavěny urban sprawlem, což už je opravdu často problém.

Ale o to se prostě nikdo nestará, jen se trvá na schématech z 60. let, které uvažují pouze základní silniční sít a žádnou satelitní výstavbu, na kterou je navázána velmi silná dojížďka.

VRT sama dopravní potřeby města a jeho okolí opravdu nevyřeší.

On:

Dobrá myšlenka,ale kudy chce v hustě obydleném území kolem Prahy vést liniovou stavbu? Horko těžko se našla trasa na východ,ale proti se zvedá velmi silný odpor.

Jaaaa

Nějaké náčrty tu jsou, ale jak říkáte. Není to v územněplánovací dokumentaci a každý majitel každého domečku bude tvrdě proti. Ale jiné udržitelné řešení moc nevidím. Tady opravdu není jiná cesta než dále neprotežovat auta ve městě. Teprve až pak budou lidé „chtít“ něco jiného I když racionálně je všem jasné, že úroveň dojížďky autem do města je nezvládnutá a nezvladatelná, přesto každý jeden člověk stále zkouší to, že jeho samotného se to netýká a vždycky si nějakou skulinku na projetí najde. Důležitý je holt ten pocit řidiče, že „má všechno pod kontrolou“, tudíž „je svobodný“, i když v městském… Číst vice »

Petr Šimral

V tunelu…

Jiří Kocurek

To myslíte vážně, že by koridorový provoz převzala zaasfatovaná lokálka vedoucí do HEřmanova městce a dál nikam? Ikdyž teda zaasfaltovaná není.
Nebo že by to jelo kolem Sázavy, po trati kterou nikdo rušit nechce?

Gwann

tak railjet taženy dvojsprezim brejlovcu po pacifiku, to by bylo eno-nuno.

ale vážně…lepší než těch 6 hodin sekyra, to snad i poslat na brno přes veselí a jihlavu…

David S

To taky nejde, úplná výluka Brno-Zastávka u Brna.. 🙂

Gwann

myšleno jihlava-smiluv brod-tisnov. ale do toho hodil vidle strom kdesi u vlkova

Pája

Jj, pokud už ve vlaku sedíte, budete rádi za dvoje Brejle, nebo v budoucnu třeba Herkules, Traxx – dosaďte si. Jede TO oklikou je někdy lepší než stojí TO a čeká neznámo jak dlouho.

Pája

Ne. Že by na tělese staré trati vznikla pokud možno elektrifikovaná trať vedoucí odněkud někam, s rychlostí alespoň 80 km/h a klidně z části využila nepoužívané těleso/málo využívanou trať. O to míň bude třeba výkupy pozemků, možná i snadnější projednání EIA atd.

Gwann

jen tady v tomto směru chybí i to těleso zrušené trati

Petr Frýdlant

A největší sranda je, že za to nikdo nemohl. Došlo k přetížení a přepálení. Spadlo to samo… Ale když to na někoho hodíte vypadá to zajímavě.

Miroslav Zikmund

Ale mohl, vám neříká nic jméno ZABABA … nositel tohoto jména může za všechny maléry na české železnici ….

Jiří Kocurek

Já myslel že Jančura. :/

Jaaaa

To je beztak jeho synovec nebo tak něco.

Petr Šimral

Jo. Proto máme na mašinách kamery…

astrablaster

Jsem s dcerami bohužel taky mezi postiženými. Ale mám tuto banánovou republiku rád i když je to často o hubu. Teď už oařekli Slovácký expres a další rychlíky.

medical examiner

A kolik se uvolnilo kapacity?

soumar

Zase někdo nepoužil neutrální pole? Ach jo.

Dominik

Nebo hákovnice, to by odnesl jen smeták.
A záleží kde se to stalo, ono použít neutrálního pole není všespásné, např. Pardubice pod mostem na přeloučském zhlaví, tam prostě stáhnout musíte.

soumar

Je lepší, když to neodnese nikdo. Dopravní infrastruktura má být „odpouštějící“, ono se to vyplatí.

Dominik

Ale jde o fyziku, to by pak tu infrastrukturu museli docela dost nadimenzovat, a ani tak by nebyla nesmrtelná.
Zákonitě musíte vytáhnout oblouk, když zatáhnete napětí do vyloučené a zazkratované části, materiál má taky nějaké vlastnosti, a z každým (byť malým) obloukem dojde napálení, a jednou to prostě rupne, však taky projetí stahovačky na výlukách není nic neobvyklého, to je x krát za jednu výluku.

Qěcy

Přesně tak. V civilizaci to tak dělají. Třeba v Rakousku se pod opracovanými mosty staví nad trolejí dřevěný tunel a jezdí se tam bez omezeni el. trakce.

Dominik

Jo a v Rakousku taky neznají práci pod napětím, když jste u toho co znají v cizině.
To asi proto, že ty mašiny jsou tak moderní a chytré, že stáhnutí a zvednutí sběrače je pro ně strašný problém.

Potulný wechtr

Nepotřebují pracovat pod napětím, když si mohou každý úsek vypnout.

Tomáš

Pořád lepší teď, než ve špičce v pracovní den nebo v neděli večer. Tam by bylo těch dotčených lidí mnohem víc.

svojsin

Poslední týdny jsou zpoždění často i ve vámi vyjmenované dny.
Postupně se to u mne přelamuje ve prospěch D1, poslední jízdy úplně v pohodě, s výjimkou jednou nedávno cca 15 min. před Brnem….

Jeníček

Poslední dva týdny běžná praxe. Ve středu jsem stály pro změnu v Pečkách asi 36 minut protože nás přesměrovali na špatnou kolej, které vypadla trakce

petr

jooo…jestli si nějaký seženou……

Hodně štěstí

A kolik má autobusů k dispozici Regiojet či Leo za své spoje?

Mirek Zv.

No tak z Chorvatska už to vyřešili. Tím, že si vezou +9 hodin.

Marcel Štancl

RegioJet na svých stránkách o žádné mimořádnosti nepíše vše je asi v pořádku

svojsin

To to asi ne, ale modrogumítci můžou přenést pozornost na zlé soukromníky, že

Dan

Jen bych doplnil to, že když RJ nemá informace na svých stránkách neznamená, že situaci nijak neřeší. Pořád může cestující informovat personál ve vlaku nebo třeba smskou.
Ale také bych obdobu „ČD mimořádnosti“ u soukromých dopravců vřele uvítal…

medical examiner

Já bych uvítal, kdyby RGJ podporoval Babitron…

medical examiner

9 hodin zpožděný vlak?
To je hodně i na jeho poměry…

Petr

No jak říká Mirek.. z Chorvatska 9 hodin a v závazkové R8 bez náhrady..

Leinad

Lepsi by bylo odřeknout Chorvatsko. A závazkovou R8 odvozit, nevadí že zpoždění přesahuje interval a došlo k podjetí, vlak se odřeknutou nesmí

Výkolejka

Jako že odřeknutí několika párů za den je lepší než zrušit vlak kterým jedou stovky lidí na dovolenou a náhrada neexistuje, nemluvě o tom, že jiná skupina by se zas nedostala z té dovolené domů?
To je jako lepší???

Leinad

Pro některé kritiky odřeknutí R8 asi ano.

Víme

Leo Express 5xBUS NAD

svojsin

Leo by jich měl mít min. 5, ale je to „info z ruky“.

asdfsfgdhjfghng

RJ jen o 7 míň.

Jiří Kocurek

Je přece víkend ne? Tak jaké autobusy? A navíc vlak nahradit nedokážou ani na lokálce do Mochova, natož na koridoru.

medical examiner

No…ono když má jedno Bmz počet míst jako jeden patrový autobus…