Kolaps koridoru mezi Prahou a Kolínem. Provoz omezila porucha trakčního vedení
Montážní vůz trakčního vedení MVTV. Foto: Pohled111 / Wikimedia Commons
Osobní vlaky nahrazují autobusy, dálkové spoje musejí přes Lysou nad Labem.
Trasa přes Lysou nad Labem je čtvrtý rok v rekonstrukci a v jednom úseku se jezdí jen po jedné koleji. Sotva se tam protlačí pravidelné osobní vlaky a teď tam nahnaly dálkové rychlíky, jak to mohlo dopadnout?
Co by to bylo za týden, kdyby na hlavním koridoru nebyla alespoň jednou týdně nějaká mimořádnost.
@redakce: Bylo by prosím možné zjistit, co je to za poruchu a čím/kým byla způsobena?
Správná otázka . Takže 1) nebude odpověď, 2) bude jakási nesrozumitelná /nekonkrétní . Kdyby to ale strhl fíra, tak to by byl článek jak v Rudém právu . Nebo-li, pokud je na vině SŽ, tak „jako hrob Velebnosti“. Ale pokud dopravce a spešl ČD, tak je to snad i zločin a neomylná SŽ vydá opět hromadu opatření . Že nemám pravdu ? Tak jen malý příklad . Hlášení o zpoždění vlaku : Pokud je to v gesci SŽ, tak neupřesněno, nespecifikováno . Ale když dopravce, tak se to zmíní a někdy jsem i zaslechl, že závada na voze, na lokomotivě… Číst vice »
… příčina poruchy je zatím v šetření. Nicméně – došlo ke zkratu na trakčním vedení a následně i jeho poškození. Možná by nebylo od věci získat vyjádření od dopravce Regiojet, proč má jedna lokomotiva řady 386 ze dne 01.11. poškozený sběrač a čirou náhodou˝ se vyskytovala v místech, kde bylo poškozeno trakční vedení v délce několik desítek metrů..
Podle mých informací šlo o lom trakčního vedení.
Lom trakčního vedení je co? To neznám.
Trošku off-topic.
Dneska vyšla, konkrétně na iOS nová verze aplikace Můj vlak, která už umí nákup jízdenky na zpožděný spoj.
Co to je zase za bejkárnu? Když si koupím lístek tak je snad jedno jakým vlakem pojedu , ne?
Není. Můj vlak prodává jízdenky jen na vlaky s budoucím časem odjezdu a na čas odjezdu je i navázaná platnost jízdenky.
Ono je to provázáno i s kontrolou jízdenek. Nelze to praktikovat tak, že by si cestující koupil jízdenku až ve vlaku, když vidí průvodčího a kdyby se neobjevil, tak nekoupí nic. Lidi, ne všichni, mají tendenci „ochcat“ systém.
Třeba PIDlítačka umí vlastní vyplnění času od kdy jízdenka platí (minimum čas nákupu + 2 minuty) nemusí to být na čas pravidelného odjezdu něčeho.
Tak napriklad jsou vlaky, co jsou povinne mistenkove, bejku. A predevsim jizdenka je platna od casu odjezdu vlaku, takze prijdu na nadrazi, chci jet necim co jede opozdene ale nemuzu, protoze si na to nemuzu poridit platny listek.
Někdy má člověk na výběr jen ze zpožděných vlaků…
No jo. To jsou holt ty novoty. To za našich mladých let nebývalo. Člověk si koupil jízdenku a bylo jedno čím jede natož jestli ten vlak jede jak má nebo je opožděný a teprve přijede.
Dneska je možné vrátit jízdenku 15 minut před odjezdem bez storno poplatku. Můžu jet ten den téměř čímkoli pozdějším, ale ne dřívějším.
Ono je to provázáno i s kontrolou jízdenek. Nelze to praktikovat tak, že by si cestující koupil jízdenku až ve vlaku, když vidí průvodčího a kdyby se neobjevil, tak nekoupí nic. Lidi, ne všichni, mají tendenci „ochcat“ systém. Snad už je ti to jasnější.
V MSK zbytečné, za měsíc už na ni stejně nikam nedojedu. A apka Odiska, světe div se, platí jen v ostravě na MHD. No nádhera.
To je divné, já jsem si přes Odisku před pár dny koupil normálně lístek na příměstský bus z Frýdku do Ostravy (3ČSAD myslím).
Ano, to bylo trochu nepříjemné, ale nikdy jsem to moc neřešil, jízdenku koupil, nastoupil do dřívějšího zpožděného vlaku a personál ČD to vždy akceptoval.
Podle podmínek ČD mám jízdenku platnou od xx:yy, když je zpoždění tak můžu jet tím co jede ve skutečnosti 15 minut před daným časem. Že persovál bere i když vlezu do dřívějšího – to se mi nestalo, já nechodím na nádraží moc brzo před pravidelným odjezdem.
Já to udělal jednou průvodčí to taky vzala, ale řeči měla 🙂 Zvalidovat jí to nešlo (jízdenka ještě neplatila), tak po kázání že jako přijde později… 🙂
Nás opravdu zachrání jen teleporty. Ale nesmí je provozovat tahle firma
Koridor by měl být to nejlepší co máme a přitom je to jen obyčejná trať, co se ani nedá projet od začátku do konce bez projíždění výlukama.
Jak tedy dělat průběžnou údržbu?
Jak to dělají například v Norsku, Japonsku ? Tam má člověk pocit, že mají snad kouzelný prsten princezny Arabely.
Nebo v Rakousku. Jestli je někde potřeba měnit kolejnice co dva, tři roky kvůli obloukům, provozu a z toho plynoucího opotřebení, tak se to ukecat nedá.
Někde jsem slyšel, že Japonci na Shinkanzenu dělají údržbu v noci, kdy tam není provoz.
Jenže po shinkanzenu nejezdí nákladní vlaky.
Po Chuo-sen náklady jezdí, i když jen málo (ostatně, v Japonsku jich nikde moc nejezdí).
A když jsem podél ní šel po nějaké návštěvě hospody kolem půlnoci do ubytování, tak jsem tam viděl pracovníky japonské SŽ, jak tam něco brousí a svařují.
Ono je to tam vůbec takové jiné. Přišlo mi nezyklé, když u jednoho depa měli hned u haly pečivě upravený trávník a v něm hezky zastřižené kamélie, ale zas tam chyběl rozlitý olej, hromady rezavého harampádí a špína.
Nejdriv to udelat poradne a v pripade udrzby ji provadet tak, ze se zacne a skonci,. Ne ze se zacne, pul dne se nic nedeje a pul se opravuje.
Údajně „už“ zprovoznili jednu kolej
Ke zprovoznění jedné koleje došlo už před 11. hodinou. Ne před pár minutami. Napsáno to v článku je.
Když někdo vytuneloval projekt modernizace, tak není divu při stávající intenzitě provozu
Vlaky stojí, auta jednou, .-)))
Jen do první nehody na dálnici. 😄 A že jich tam je, nejméně 7 týdně. 😉
A kde? 🙂
Většinou na D1 a D5
Tam nejezdím, vlaky stojí auta jedou 🙂
Až nepůjde proud pojedou jen některá.
A vlaky pojedou? .-)))
Nesmrtelná 810, stačí kýbl nafty. Ta pojede ikdyž dojde ropa!
Řepky máme dost, to je pravda.
810 není vlak 🙂
Pokud bude nějaký diesel to to vezme tak jo.
Žádná sláva, na dálnicích to taky často stojí
Kdyby jen na dálnicích. 🙂 Už v páně Leninově spisech se psalo “Stát musí….”. :-):-)
Andrej by tam natáh dráty osobně, nebo by alespoň na místo vyslal multiministra, který svoji práci dodělal zítra, když by si přivstal už o půl třetí ráno.
A ještě by si to dal na Instagram!!!
Tse placatozubý Havlíček už by tam dávno šrouboval a Dupalová z Malhostovic by mu podávala vercajk a spojovák. Prostě jiná liga, zatímco tenhle pětispolek klidně nechá lidi sedět ve vlaku na trati když jsou na krku dušičky! Hnus toto!!!
Vtííííp… 🙂
Nene, mluvka Havlíček zavede trvalou výluku bez přípojů… Viz Blansko
Andrej by to svedl na živnostníky a malé firmy. Poslal by kontrolu do … a ředitele kontrolované firmy by nařknul, že má COVID.
Nějak takto: https://d15-a.sdn.cz/d_15/c_img_F_F/pIoCAv9.jpeg
Nooo. Že Havlíček byl imbecil prvního řádu to nenamítám nic, ale Kupka už ho o krok předběhl.
Jsem zvědavý kdy už SPOLU i jejich voliči začnou psát prusery nejen v dopravě na svoje futra a nebudou všude jak malý haranti svádět vše na jiné.
Ty jo, vy jste jak Fiala, za vsechno muze Andrej 😀
Dobrá spravo, fakt díky. Zabitej čas tisíců lidí. Nechcete dělat třeba modelový kolejiště? To by jste asi udržovat zvládli, když je nejdůležitější trať v zemi opět neprůjezdná.
Za to nemůže Správa železnic, ale Fiala.
Tobě jeblo Hektore?
Proč? Jen názorně paroduji stupiditu lidi, kteří všechno svádí na Fialu a tvrdí, že za vše může on a za Babiše tady byl ráj na zemi.
Máš s tím nějaký zásadní problém, že v této zemi žije 30% lidí, kteří mají takovéto názory a dají hlas stebakovi a odsouzenému lháři?
Ach jo. A jak to bylo za covidu kdy tehdejší opozice tepala vládu za její opatření aby pak neudělala nic jiného než že rozvolnila ?
https://www.novinky.cz/clanek/domaci-opozice-odmita-nouzovy-stav-je-to-neschopnost-vlady-tvrdi-40337643
Fakt krátká paměť
Opakovaný vtip přestává být vtipem.
Pokud sje tomu tak, tak za to mohou především lidé co byli u voleb a svým hlasem přispěli.
A ti co nebyli u voleb, ti za nic nemůžou … :facepalm:
Ale mohou a jestli si myslí, že ne, tak jsou na velkém omylu.
Byl jsem účastníkem nehody. Sice jste u toho nebyl, ale můžete za to.
To je trochu něco jiného, protože já jsem nemohl nijak ovlivnit výsledek. Ten kdo nejde volit však svým nehlasování o vítězi spolurozhoduje.
Účastí souhlasíte s tím, že podporujete vládu lidí. Jenže když „člověk panuje nad člověkem k jeho škodě“, nikdy nenajdete vládce, s kterým budete spokojeni.
Už sv. Augustin říkal, že je-li lid vážný a stará se o společné dobro, má se mu dovolit, aby si sám volil úředníky, kteří veřejné věci spravují.
No a v tom „je li lid vážný a stará se o společné dobro“ bude asi ten problém.
To tady dlouho nebylo.
Pravidelná dávka mimořádností. Tak prodejte auta a jezděte VHD 🙂
Co by to bylo za život, kdyby všechno šlo hladce a bez komplikací? Vás by takový živt bavil? Takhle je alespoň člověk vystrčen ze stereotypu a musí taky někdy více přemýšlet.
Kdyby na VHD bylo spolehnutí? Ano! Takový život by mě velmi bavil!
Řekněte tohle těm lidem, kterých se to týká. Ti určitě ocení takové „vystrčení ze stereotypu“ znamenající například to, že nedojedou včas kam potřebují, nestihnou přípoje, práci, školu atd. Pro většinu cestujících není cesta cílem a opravdu je nepotěší na této cestě trávit další hodiny z jakéhokoli důvodu.
Jé, a takové auto vás nemůže nechat někde na cestě? Tak holt přijdou později, protože trolej. To se holt může stát a nestává se to každý den.
Auto se může pokazit, můžou být dlouhé kolony atd. Disproporčně častěji mě nechal někde vlak než auto, ať se na to dívám jakkoliv.
A to se dnešní MU stala na úseku, který je možné nějak smysluplně objet. Jinde by zpoždění byla násobně vyšší.
A víte proč Vás auto nechá někde méně často? Možná je to proto, že za péči o něj zodpovídáte sám a jako řidič máte volné ruce a možnost rozhodovat o trase. Když je kolona sjedete a vezmete to oklikou. Sice třeba ujedete více km, ale zdržení bude menší. U VHD nemáte prakticky žádnou možnost technický stav nebo trasu jako cestující ovlivnit. Jediné co můžete je vystoupit (pokud je to možné ) a zavolat si taxi.
Což je všechno samozřejmě pravda. Nicméně moje reakce byla prapůvodně k myšlence, že se vlastně nic moc neděje a „jen“ plno lidí dojede pozdě. Protože tito lidé k tomu takový smířlivý přístup mít nemusejí.
Souhlasím. Každý jsme jiný. Jeden to vezme sportovně a jiný se bude soudit o náhrady.
U vás se klidně stane že vlak nepřijede vůbec, železnice nevrací nic ale lidé se vrátí domů. Prostě žádné nervy kurňa zítra je taky den.
Asi tak nějak :-).“ Když něco nejde co na tom sejde my máme čas“ 🙂
Plus mínus 70 let není moc, navíc ke konci už to stojí za prd. Proto není slušné plýtvat cizím časem.
Nikdo neví dne ani hodiny.
Tak. Váš systém železnice je ve své improvizaci geniální! Nutí cestujici myslet!
No, to máte pravdu 😉 . U nás musí cestují hodně přemýšlet. Zejména pokud má třeba informace o tom, že jeho vlak přijede k 2. nástupišti a on místo toho přijede k 1.. Kdo takové situace zažil ví, že přemýšlet musí. Minimálně o tom jestli informace které má jsou „na beton“ nebo to bude jinak.
Včíl by mně zajímalo, esli ten dráteník na fotce konečně hópne z té Mandelinky důle. Dyť tam visí nejmíň rok
Škoda, že nejde těch plusů dát víc. Dal bych nejméně tucet, protože fakt pobavilo 🙂
Mínusáři všech zemí…….!
Na plusy nehraju. Stačí mi vědět, že jsem Vám vylepšil den. 😉
Kdyby jen to. Prodloužil jste mi život minimálně o 15 minut.
To je náš Laďa, možu řéct, že už dohópnul.
Udržet ve spolehlivém chodu alespoň hlavní tahy Plzeň – Ostrava, Děčín – Budějovice je pro dobrou správu docela problém…
Co se může pokazit, pokazí se!
Jeden z Murphyho zákonů.
Děláte si legraci, kdyby se netunelovali trendy, tak rekonstrukce může být kvalitnější a k těmto situacím nemusí docházet
Moooc se těšíme na VRT Polabí.
Jo no. Jenže podle Murphyho zákonů by se stalo to, že porucha trakčního vedení by byla na VRT a na koridoru by zrovna v tu chvíli byl sebevrah. Jak se říká „na posraného spadne aj hajzl“ 😀
Však včera byl sebevrah na 011, dnes potrhané dráty tamtéž a oba dva dny je jedna kolej z Poděbrad do Libice vyloučena, ruší se neutrální pole pod mostem na I/32.
Tak to můžete běžet do libovolné banky, že záložní server je nesmysl.