Kolaps dálnice D1. V kolonách stály tisíce vozidel
Aktuální situace na 81,1 km dálnice D1 ve směru na Brno. Zdroj: ŘSD ČR
Od 70. kilometru ve směru na Brno zablokovaly provoz kamiony, které uvízly ve stoupání. Sypačům se nedaří projet.
Ano zdražují se dálnice a kde jsou parkoviště pro auta .Nikde jen se hlásá kolik km se opravilo.A stačí jet večer a vidí spousty kamionu kde parkující.Vlado styďte se vy jste večer v posteli.ale řidič kamionu musí taky dělat pausu
Tady se to hemží odborníky na dopravu.
Člověk nemusí být odborník. Odpovědní sedí ve svých funkcích za deseti tisicove platy a co za ty léta vyřešili? Jedno jediný opatření napište, ktere udělali, aby se ta situace každoročně neopakovala. Zpráva, byla nasazena všechna technika, ale pro husté sněžení nebylo možné situaci zvládnout, tak to bych uměl taky. Jak jsem psal, nemají parkoviště, info tabule, které budou upozorňovat už před Prahou, nemají systém. Neumí nic.
Ja to napsal z důvodu jak tady každý hází špínu na kamiony.ŘSD má akorát upovídaného mluvčího kterého když slyším v rádiu tak se mi chce zvracet.
V takových situacích si říkám, jaké jsou vlastně u nás možnosti ohledně přepravy kamiónů po železnici? Za normálních okolností asi ne příliš ekonomicky efektivní způsob, ale v případě očekáváneho špatného počasí určitě efektivnější, než stát hodiny zapadnutý na dálnici….
I když při velké kalamitě může stát i vlak
Koleje jsou vytížené. A když napadne centimetr sněhu, vlaky mívají taky hodinové spoždění.
Koleje jsou vytížené, protože vlády za třicet roků neměly koule na zkapacitnění. Na rozdíl od silnice.
Zpoždění v době kalamity nejsou kvůli sněhu, ale kvůli spadaným stromům. A kácet se nesmí.
Není zkapacitněno nic. Kolejím nerozumím a silnice se sice zkapacitňují, to nerozporuji, ale pořád to o dvacet let pokulhává proti současným potřebám. Můj názor je, že i kdyby se všechny procesy dopravy optimalizovaly (bez peněz, jen tím co je v lidských silách a lze to uskutečnit poctivostí, pílí rozumem a slušností), stále bychom byli v mínusu.
U zkapacitneni silnic budete v minusu vzdy, dokud nebodete mit silnice odhadem pro 20 mil. aut, a nevybourate pulku mest tak, aby v nich byly 4-6 pruhe dalnice napric mesty a spousta parkovist… Vzdycky to musi byt mix dopravy verejne a individualni, jinak mesta zahltite… zkuste treba v praze zastavit MHD a vsichni co muzou sednou do aut a zahlti i silnice, kterymi se obvykle nejezdi… Zeleznice je 100 let za opicema, nikde na svete se do ni neinvestovalo tak jako treba v Japonsku, u nas ale temer vubec krom nutnych oprav a rekonstrukci, koridorizaci… a v ni mame obri… Číst vice »
Přesně. V podmínkách střední Evropy nerealizovatelné. Nejsou tu rozsáhlá území (nejlépe roviny) jako např. v USA, kde se namaluje moderní město s bulváry a obřími křižovatkami, které zabere vzhledem k lidnatosti 2-3 násobek rozlohy, kterou by zabralo v Evropě. To už nejde dohnat. Muselo by se chtít (zařídit) po lidech i zboží, aby se tolik nepřesouvali, a už vůbec ne just-in-time.
K tomu poslednímu co jste napsal, pokud jsem to pochopil, bych dodal, že absolutně neexistuje osvěta o veřejné dopravě, místo toho tady máme reklamy, které se snaží vytvářet vizi o svobodě, které zajistí jedině auto. 99% reklam ukazuje auto jedoucí SAMO krajinou.
Ale vlastně na co osvěta VHD? Ekonomika státu je totálně závislá na výrobě aut, proč by si politik vypouštěl rybník?
No tak to podvědomí tam taky bude hrát roli, jak píšete. To je síla reklamy.
O bourání města tu vůbec nešlo. Rozšíření D1 na 3 pruhy představuje „zabrání“ zhruba 10-15% plochy „navíc“ … plus lepší organizace údržby (protahování). No a pokud pak k tomu dojde jednou za několik let – ce’st la vive…
V tomto konkrítním případě o průjezd městem vůbec nešlo, tam problém nenastal…
Tento konkrétní druh problému by z větší části (ne absolutně) řešil třetí pruh na dálnici (do kterého by už podle současné legislativy neměly kamiony vjezd). Plus možná výslovně zamítnout pojem „objíždění“ pokud stojí už dva pruhy, ale to je relativně maličkost. A samozřejmě vynucovat dodržování, pokud někdo uvízne v nejlevějším pruhu tak začít vyprošťování automatickou pokutou 10000 Kč a o dalších (zvýšeních) jednat až od této čáry… tak jako je automaticky při každé kontrole dnes alkotest.
Tak o nějakých volných kapacitách na železnici se taky nedá mluvit ještě mnoho let…. buď je trasa naprosto vytížená nebo je to na několik let staveniště s výlukama. A pokud je i možnost postavit kapacitní trasu na úrovni aspoň 55 km, tak to třeba dopadne jako Plzeň-Domažlice, kde se mají udělat jen dvě krajní části do 200 km/h dvoukolejně a uprostřed se zadrátuje stávající jednokolejka na 100 km/h 🙁
No, však se podívejte kolik to i tak bude stát… jestli i v tom není zakopaný pes.
Hlavně, takhle ze dne na den vám těžko někdo sežene volnou kapacitu, ty plošiny tam nejezdí prázdné a bnečekají až někdo přijede, ty je třeba dopředu objednat…
Ve Švýcarsku neshání nic ze dne na den, tam náklad razantním zvýšením mýtného převádějí nastálo.
No pokud jsem (jedním okem) viděl statistiky, tak na zdrojovém/cílovém provozu ve Švýcarsku má vlak podíl asi 25%… teprve na tranzitu to dosahuje nějakých 50%… ano, jsme o proti tomu i tak níž, ale není to všemocná spása, ANI TAM. A to tam mají superdlouhé železniční tunely které citelně zkracují oprati silnici (na ní mají tunely taky, ale ne tak drastické).
Prostě jistě, jen nás dál srovnávejte se zemí která si může dovolit násobně větší investice do infrastruktury…
Ptal jsem jen, jestli je u nás aspoň nějaká možnost, tedy zda takový systém vůbec existuje. Kdysi RoLa fungovala, ale to už asi dávno padlo…
Ro-La fungovala v úseku Drážďany-Lovosice, fungovala kvůli hraničnímu přechodu. Jde o reletivně kráký úsek, proto po zrušení kontrol došlo k ukončení provozu.
Na RoLo potřebujete taky terminál a slušné napojení na silniční síť, a to není zrovna levné.
Chybí světelné informační tabule nad dálnici, které by poslaly kamiony při těchto situacích na parkoviště, které NEMAME. Na celé D1 je JEDENO odstavne parkoviště mimo dalnici. Ve funkcích ctizadostivy, urputní neználkové. Zkrátka, nemá to řešení
Já si tedy myslím, že většina těchto problémů je způsobena tím, že mnoho lidí si stále kupuje a řídí něco tak směšného, jako je auto s jednou hnanou nápravou. To je naprosto komický koncept pohonu! My, kdo jsme okusili kouzlo japonských zázraků s plejádami ve znaku, se na podobné „kalamity“ vyloženě těšíme:-).
Samozřejmě je nutné se vyhnout místům, která zablokují kamiony nebo podobné technické anomálie, ale pak čím víc sníh, tím víc jízda!
Subaru mám rád a jsem rád, že nácky jak Ty za jejich volantem nepotkavam často….
Až bude Subaru dělat all-track kamion, včetně pohonu na návěsu, tak sem zase napiště nějaký chvalozpěv. Do té doby tu na břečce budou kamiony váznout dál.
Vite co, on vás navádí abyste jel po „staré“ s tím že pokud se to i tama zaseká, tak to hodlá projet „po poli“… no jako všechny rádoby „rychlá“ řešení to i tak skřípe. Průměrné Subaru (Impreza, Outback, dokonce ani Forrester) nemá světlou výšku na to aby jelo polem. Po libovolné asfaltce – to ano, ale ani polňačkou s velkým „břichem“ to nedá… teda pokud si ho nechcete rozbít případně uvíznout ne na dálnici, ale raději rovnou v divočině!
Za tyto situace by měl mít někdo plnou zodpovědnost !!! Že pane Kupko??!!!!!!! Jel jsem Rakouskem, kde na dálnici vedle sebe 4 pluhy, za ními sypací vozy, a vysoušecí 2 vozy s tryskovými motory. Cesty suché jak pepř!!!! Vy, pane Kupko umíte jen žvanit a ŘSD na to kašle!!!
Vy jste viděl v Rakousku prd a ne „vysoušecí vozy s tryskovými motory“
Ja zase jel v patek z Holandska do jiznich Cech, a kdyz jsem videl, jak ty dalnice v Nemecku vypadaly, tak jsem radsi prespal pred Drazdanama, abych neriskoval noc nekde zaseknutej.
A v sobotu jsem pak videl pomerne dost sypacu v CR oproti zadnemu v Nemecku (a to tam ty dalnice rozhodne ciste nebyly).
Kupka nebo Ťok a jeho nesjízdný průsmyk na D1?
Však toto s ministry nemá nic společného…
Zkusil jste někdy vzít do ruky lopatu a odklízet sníh? Obzvláště v situaci, která byla od 23.12. do 24.12. 2023???
Sněžilo tady snad víc než v Rakousku či Švýcarsku, chcete říct?
No víte ono D1 je potřeba uklízet jinak než lopatou…
Stačí se podívat na mapu dálnic v ČR, na to, že jsme tranzitní země, naše jediné dálniční spojení je D2 od hranic do Brna, pak D1 z Brna do Prahy a následně D5 a D8 k hranicím. Ono jaksi není kudy jinudy jezdit. D46, D7 a podobně nejsou dálnice, ale výsměch.
Nevím jestli musíme být tranzitní zemí, ale mám za to, že když ano, tak raději po kolejích.
A ti češi co tam viseli na dálnici to byli tranziti? Anebo na hranicích dáte závoru a cizím náklaďákům zabráníte vjezdt?? A našim jo? To bude kvikotu (a v tomto případě oprávněně)…
Jsem proti zákazům, závorám a podobným nesmyslům. Jsem pro systémové, stálé opatření, pro převod nákladu na koleje.
Ono by stacilo se na tohle domluvit s Rakušákama a vzhledem k situaci ve Švýcarsku by to zcela změnilo koncepci nákladní dopravy v polovině Evropy… 😉
Vcera som to taktiez zazil, ale isiel som okolo Humpolca este o 12:30 kde v stupani v 3-pruhu boli zaseknute prve 3-4 kamiony a dalo sa medzi ne este len tak tak prekluckovat. Problem vyjst do kopca ale mali aj dodavky a plne nalozene kombiky. Paradoxe uplne lavy pruh v tom stupani v ten moment zasekol flix bus, ktory sa vedla kamionov tiez nevedel na snehu do kopca pohnut. Netvrdim, ze chyba je len v udrzbe a je mozne ze neskor sa kamiony zasekli aj v lavom pruhu + samozrejme husto snezilo, kazdopadne prvy sypac som stretol az daleko za… Číst vice »
Troufnu si říct, že pokud je hlášena kolona na více než hodinu tak to dostatečně indikuje, že dálnice je neprůjezdná.
Normálnímu člověku někdy ano. Jenže jsou místa, kde takové kolony vznikají klidně na začátku a končí prázdnin i za hezkého počasí. Ale průměrný točvolant to nepochopi. I kdyz mu řeknou, že je to nesjízdne, tak to stejně zkusí….
Spousta autistů vůbec neposlouchá dopravní zpravodajství, ani nepoužívají navigaci, protože trasu přece znají. Naposledy jsem to takhle viděl na D5. První a zároveň poslední tabule někde u Přimdy informovala, že D5 je u Kladrub zavřená. Všechny kamiony sjížděli na Ag a všechny os. jeli furt, přímo do kolony. Pravda, čekal bych, že to PČR zavře a odkloní.
Jel jsem z Německa, taky tam měli dost sněhu, ale tam silničáři vozovku nejprve vypluhují a teprva pak sypou sůl. Kdežto u nás se vozovka většinou rovnou solí a jezdí se se zdviženou radlicí. Výsledek je příšerná klouzavá břečka.
Zimní údržba je realizována v souladu s českými předpisy.
To znamená, že ty české předpisy jsou nějaké kazové, když jsou vozovky tak často nesjízdné. Německé jsou bezesporu lepší.
Lepší jak se vezme. Tam se solí jako o duši a ty spodky aut to pak nedávají. Hlavně japonské vozy.
Taky jsem jel v patek pres Nemecko a kdyz jsem videl ten provoz a stav dalnice, tak jsem radsi pred Drazdanam prespal nez riskovat straveni noci v aute na dalnici.
Ono je to totiž rychlejší a spotřebuje se míň paliva, když vás nebrzdí kupa sněhu před radlicí. Navíc pořád jsme v situaci, kdy stačí prohlásit „spotřebovali jsme už 15 tun soli, což je o tři tuny více než loni….“ a všichni zodpovědní řeknou, že se silničáři starají dobře.
Možná na tyhle případy nasadit práškovací letadla se solí :))
Helikoptéra
Kupka (ODS) bude mít na řádnou údržbu až po zdražení poplatku i s inflační doložkou? Kdyby to bylo za Havlíčka toby byl zase jiný kvikot.
Dálniční známky se na rozpočtu podílí asi jako kapka v moři. Pořád nevím, co by řidiči OA chtěli. Ta cena je směšná. Jeďte do Itálie, Francie nebo Chorvatska. Tak tu částku projedete v rámci dnů.
Řidiči kamionů si stěžují za omezování vjezdu do levého pruhu a pak způsobí takovýto kolaps. Místo kritiky by si v prvé řadě měli zamést před vlastním prahem a udělat si pořádek ve vlastních řadách.
No nevím jak před prahem, ale kdyby si zvládli zametat ještě před a za autem, tak by to taky mohlo pomoci. 🙂
Tahle nějak?
https://www.youtube.com/watch?app=desktop&v=vh6vhzVT3Zc
tohle video me nejde prehrat… vadi mu vypnuta historie a adblock…
Jste normální? 😄 Takovou techniku ani neukazujte. 🤫Ještě se toho někdo na vyšších místech chytne a silnice začnou být sjízdné 🤦♂️😅
Tak ti nezapomeňte omlátit o hlavu ministrovi, tak jako jste to udělali Ťokovi.
Tomu se mlatilo o hlavu predevsim to, ze tam nebyla dodelana oprava, coz samozrejme k problemum v takovemto pocasi prispeje.
…a tehdy k tomu byla obrovska hromadna nehoda, ne jen zaseknute kamiony. Kazdopadne nechapu, proc tam tolik lidi muselo za kazdou cenu jet, kdyz se stacilo podivat doma z okna a i v praze bylo jasne videt, ze bude problem. Vzdyt takove situace u nas trvaji obvykle hodiny a ne cele dny jako nekde v kanade.
Kamion prostě do třetího levého pruhu ve stoupání, nepatří a kdo si to myslí, ať odevzdá řidičský průkaz. Tvrdě bych to trestal.
Teď je mě jasné podle palců dole pod mým příspěvkem, proč jsou u nás furt ucpané dálnice, když si někdo myslí že třetí rychlý levý pruh ve stoupání je určen pro kamiony. Je mě jasné že u nás v Německu jistě nejezdite, to už by jste byli bez peněz a jistě i bez řidičáku.
Tak jako vždy silničáři nikde a až se silnice zablokuje tak teprve pak dostanou povel to posypat.Občas se stane i v D,A že nezvládnou kvůli přívalu sněhu oba nebo 3 pruhy tak jedou jen ten pravý.U nás na to každý rok prdí stejně.Snad jen ve Znojmě mají myslící vedení.
možná by stálo za to se podívat jak to tam včera padalo a jak to pár minut po projetí sypače opětovně vypadalo..opravdu nemáme tolik sypačů a pluhů aby mohl být co 2km na každé silnici, protože tolik jich by bylo reálně potřeba
Přesně, dimenzuje se to na běžný spad a ne na kalamitní. Bylo by to zbytečně drahé. I v D nebo A klidně uzavřou celý úsek dálnice a pak jej uklidí, ale pokud trvá intenzivní spad, tak to není možné zvládnout nikde. Běžně se upravuje nejdříve pravý pruh, levý až v druhém sledu. Bohužel kamioňák jede, dokud to samo nezastaví.
Jenže to co je v A normální, vy tady už dávno prohlašujete za kalamitní.
Ano, rakousko má velkou část území v horách, ČR ne.
Proto by stačilo se soustředit na mnohem menší plochu… plus prakticky jedinou dálnici procházející Vysočinou.
Píšou že bylo 23.12. v Humpolci úhrn 32mm srážek za 24 hodin, nevím jaký je poměr sníh vs. voda ale to prostě nezní jako nějaká supr kalamita…?
Vcera jsme jeli z Lipska do J. Cech. Sypacu jsme potkali nekolik. V Nemecku byl stav dalnic a frekvence sypacu naprosto srovnatelne.
Jel jsem tudy (smer Praha->Brno) kolem 12 hodiny. Oni nemeli nejmensi sanci s tim neco udelat. Snih padal opravdu intenzivne a provoz byl velmi husty. Tam vazne stacila drobnost a nastal kolaps. Z naseho smeru ulicka docela fungovala, ale i tak. Zadna sance.
Zajímalo by mě (a nemyslím to jako rýpnutí), zda je technicky možné, aby sypače / vyprošťovací technika přijely od nejbližšího exitu jízdním pásem protisměrně nad uvízlé kamiony a dálnici ošetřily / vozidla vyprostily? Budu vděčný za seriózní odpověď.
Tak jet na dálnici v protisměru ny vyžadovalo trošku jistoty, nepotkali by sypači prokličkovaného motorkáře (smart, malý osobák) 😀
Takže by stačila policejní asistence.
Stačila, ale pokud to lze v řádu nižších jednotek hodin uvolnit, tak to riziko nikdo podstupovat nebude. Policejních hlídek tam je taky jen omezený počet.
Vždyť to tak udělali.
Taky že se tam tímhle způsobem dostali 😀
Od zachranaru vim, ze to je mozne jen tehdy, pokud policie uzavre dalnici. Jinak ani zachranka na dalnici v protismeru nesmi. Takze technicky by to mozne bylo, ale nejdriv se na misto musi dostat ta policie.
Dobrý den,v pátek večer jsem jel po dálnici z Poděbrad na Olomouc a dále až do Mohelnice a ačkoliv padal sníh nepotkal jsem ani jeden sypač.35 let jezdím s kamionem po celé Evropě, Skandinávie atd a všude i když je i pitomich 3-4 stupně nad nulou jsou vydet sypače a preventivně už sypou jenom u nás si nechají nasnezit a pak teprve vyjedou ale to už je pozdě.Dalnice D1 u Humpolce je v tom vyhlášena každý rok ale Pan Rygl generální ředitel Silnic se stále jenom diví a a svádí to na kamiony protože je sám neschopný a mít tu… Číst vice »
Možná by bylo lepší,kdyby řidiči kamionů trošku přemýšleli a když vidí že to jejich auta nedají,snad ví jestli mají naloženo nebo ne,tak to raději odstavit a počkat buď na sypače nebo nasadit řetězy .Ona ta stoupání na D1 jsou dost velká.Jenze dnešní řidiči nejsou už řidiči.Cest výjimkám.To samé platí i u některých řidičů osobních aut .
Kam to ale odstavit?když je sníh všude a hlavně v odstavném pruhu z kterého by nevyjela ani Tatra.Hele taky jezdíme OA tak víme jak je to jednoduché se zimními pneu.Bohužel kamiónu stačí 1cm sněhu i na rovince a stojí.
ano proto je ideální zacpat raději všechny tři pruhy ve stoupání na dálnici, pak neprojede nikdo hodiny..ani oni sami, místo toho raději počkat a nebo na takovou situaci se pořádně vybavit, včera to bylo prostě neudržovatelné a kdo chtěl jet se bez řetězů neobešel
Jasně proto všichni jedete, dokud se ta vaše almara sune alespoň krokem dopředu.
A co tak použít to kulatý co máte na krku? Když vidím že je kalamitní stav a nebo prostě cesta nesjízdná tak to odstavíme na místě kde to jde a počkám až to půjde? Máte vysílačky, internet apod. Tak moc dobře víte jaká je situace před váma….silničáři to často nezvladnout to je pravda, ale vy kamionaci tomu často hodně pomůžete….v Německu, Rakousku apod byste dostali takový glastr, že vás to ani nenapadne, ale v CR no problém. A vaší dispečeři taky moc dobře ví, jak to vypadá na cestách….
Vy jako kamioňák jedete 80km/h, sypač jede podobně. Z matematického pohledu je zřejmé, že ve Vašem směru žádného ani potkat nemůžete, protože se prostě nedoženete. Co se protisměru týče, máte sledovat provoz před sebou, ne co se děje v protisměru. Tohle je přesně to uvážování čechů, vždycky to svézt na druhé. Ač ŘSD nese určitou část viny, není to jenom její chyba. Technika na vyproštění/sypače se k cíli nemohli dostat, protože řidiči selhali vytvořit dostatečně širokou záchranářskou uličku (bez ohledu na typ vozidla, které řídili). Dále je třeba říct, že pokud kamion stojí v pravém pruhu, neboť to nemůže vyjet,… Číst vice »
K několika mimózním bodům ve Vašem příspěvku:
1. Sypače většinou jezdí 60-70kmh, mají-li radlici dole. Kamiony 80-90 kmh, tedy rozdíl je většinou okolo 20kmh. Z Poděbrad do Mohelnice to jsou 2 hodiny jízdy, tedy lze konstatovat, že rozestup mezi nepřítomnými sypači byl alespoň 40km. Tedy byly maximálně 4 v jednom směru, ale spíše méně.
To je prostě málo.
2. Je to chyba ŘSD v každém případě, pokud už nestíhají, mají hodit ručník do ringu a zavřít to kompletně.
40 km je 30-40 min.
Jaka by ta frekvence podle vas mela byt?
Kde všude jezdíte je úplně jedno. Zimní údržba v ČR je zcela v souladu s předpisy a závazky ČR v této oblasti. Váš dojem, že počas Vaší jízdy jste neviděl sypač je zcela bezpředmětná. Jednak máte pozornost věnovat své jízdě a svému vozidlu a hlavně polohu sypačů i stav údržby si můžete zkontrolovat online na stránkách ŘSD. Pokud Vás to tedy opravdu zajímá.
Ve Skandinávii se moc nesolí. Tam kamiony umí jezdit i v 10 cm na silnici a když nevyjedou tak to odstaví před kopcem v bezpečí.
Nebylo by lepší než čekat na protažení, kdyby měla policiie pár sad sněhových řetězů na nákladní vozy, a těm prvním blokujícím to dala ať vypadnou z levého?
Na kamion který už uvízl sněhové řetězy nenasadíte,musí být schopen ještě popojet a najet na ně.Nehledě na to,že v hlubokém nebo rozbředlém sněhu řetězy stejně příliš nepomohou
Tak pokud by byly úspěšně nasazeny na všech kolech hnacích náprav tak by se asi prohrabaly až na asfalt, zase nenapadlo půl metru… ale jasně to nasazení na uvízlý je kompikované až nemožné.
Nebylo by jednodušší jej odstranit po částech (rozřezaný)? 🙂
Na uvízly ti stačí kocouři a uzávěrka. Prohrabani na asfalt i řezání je spíš sotouchylka z nevědomosti. Tohle šlo celé za neschopnosti údržby, nulová prevence predsoleni a nemít v zimě dostatek paliva , léků či potravin s sebou není ani vtipné
to co padalo včera nemá smysl předsolovat..to je otázka 10minut spadu a je po předsolení, včera by pomohlo leda vyhřívání vozovky, jinak to nebylo reálné udržet, to by muselo být té techniky a řidičů tak 20x více
A neměli by, když už, mít ty řetězy ve výbavě kamioňáci? Proč by je měla rozdávat/půjčovat Policie?
To už by pak policie mohla na E 55 rozdávat těm řemeslnicím co stojí u silnice i kondomy a teplé nápoje.
Veselé Vánoce všem.
V rámci možností.
Nazývat D1 dálnicí je dneska už jen přežitek z minula. Když ji stavěli (za komunistů) byl jiný provoz, je dimenzovaná na menší hustotu provozu. Plánovat si cestu přes D1 je plánovat sebevražednou misi s možností přežití. A za ten přepich si připlatíme na dálniční známce v roce 2024.
„přepich“ mě opravdu pobavil 😀
Když máte v koloně stojící pár hodin vhodný objekt, píchání tu dobu zkrátí.
A není moc mrtvých? 🙂
No v tom hustém mokrém sněhu se jít dívat po objektech k přípichu, to chce kvalitní obuv a oblečení. S takovou výbavou už radši vedle do lesa pro nějaké dříví.
Ach jo,hlavně že jsi zanadáváš do komunistů ty doopravdy nemůžou za blbé počasí a závodníků za volantem 😞
A jak bys chtel D1 nazyvat kdyz ne dalnici? Podivej se, co za silnice si vyslouzilo „Decko“ pred par lety. A stale se stavi (a budou stavet – D11 u hranic, D35 u Olomouce) Decka v puvodne Rkovych standardech. Oproti tomu je D1 skutecne dalnice. I kdyz poddimenzovana.
D1 ale maximálním stoupáním nevyhovuje normám na dálnice
Když jedeš po dálnici oblasti Alp stoupání je srovnatelné ne li o hodně větší.
Kterým normám? Prosím odkaz a konkrétní hodnoty.
D1 je dálnice a plní veškeré na ní kladené nároky. Po technické stránce se jedná o nejmodernější dálnici v ČR. Telematické systémy na D1 představují to nejlepší co existuje. Váš komentář je bramboračka keců, emocií a lží.
V autě si vozím teplé hadry,ponožky,Kulicha,deku,,4 litry benzinu v kanystru,pětku s vodou,rezervní kolo,startovací kabely,lano,sušenky,pětka s vodou,,,,co kdyby,,,nepřipravení v zimě trpí
Proč ne rovnou desítku s vodou?
Dvě pětky jsou lepší, může třeba jednu darovat… 🙂
Jinak samozřejmě je rozumné mít než nemít. Ideální by byl ještě spacák…
Řešením je, aby v podobných případech policie kamiony zastavila v pravém pruhu a povolila jim další jízdu až za projíždějícím sypačem, který dálnici ošetří. A takto postupovala opakovaně vždy, když se dálnice stane pro kamiony nesjizdnou. Když jde zakáza jízdu vozidel nad 3,5 tuny na silnici I/10 z Tanvaldu do Harrachova, tak proč by to nemohlo jít na Vysočině na D1.
Nedokážu si představit praktické provedení. Budou stát hlídky na krajnici a budou si říkat, jestli uz je čas? Tohle se semele během kratinké doby, jsou to desítky vteřin kolikrát. Záleží, za jak dlouho uvízne v levém pruhu idiot, který to určitě projede.
Předpověď počasí na hodinu dopředu je velice přesná a dispečinky údržby k ní mají přístup. Už dnes se provádí preventivní údržba ještě než sněžení přijde a dopravní hlídky dálničních oddělení Policie se na dálnici také pohybují. Jak silničáři tak Policie má informace přímo z terénu a kde jsou kritická místa také vědí. Na dálnici jsou elektronické informační tabule, informaci o zákazu jízdy pro kamiony lze tedy zobrazit a potom už nic nebrání tvrdému postihování řidičů, kteří by zákaz jízdy nerespektovali.
Chci vidět ten tvrdý postih. 1000 Kč na místě. Známe. Další věc je, že za povodní se utopily 2 soupravy na Florenci. Bylo to špatně, tak v roce 2013 preventivně uzavřeli metro mnohem dříve a zase to bylo špatně. Proto říkám, že je to strašně zrádné
Prostě jak někde ve Švýcarsku ( trochu vyšší metry nad mořem), tam jsem zažil v dubnu , že to zavřou sedlo klidně pro všechny a čeká se až se situace zlepší a udělá se údržba, i tady by to bylo řešení, bohužel dost vytížená komunikace ta D1
Tak, bohužel dost přetížená ta D1, a navíc zatím stále bez náhrady (dokončené).
Trochu by mohlo pomoct dodělat třetí jízdní pruh (i za cenu minimalizace odstavného a použití nouzových zálivů), pak by nebylo třeba vůbec žádný zákaz předjíždění kamionů vyhlašovat, platil by automaticky a neustále (zákaz jízdy náklaďáků nejlevějším pruhem), stačilo by ho jen pravidelně vynucovat…
Minimalizace odstavného = provozně velmi nebezpečné.
Jenže i kdyby měla dálnice 5 pruhů ti kamioňáci ji stejně zablokuji. IQ ještěrky, mloka, žáby
Pracovat s tím asi lze, ale myslím, že tak jednoduchý to taky nebude. Tady se všichni tváří, že těch „pár“ kamionů co už tam je, zůstane stát v pravým pruhu a ostatní to odstaví někde na záchytným parkovišti. Na to tu ale prostě není kapacita. Přinejlepším skončíte s deset kilometrů dlouhou nudlí kamionů v pravým pruhu.
Otázkou je jestli by nebylo jednodušší udržet sjízdnost když „Předpověď počasí na hodinu dopředu je velice přesná; Už dnes se provádí preventivní údržba ještě než sněžení přijde; a kde jsou kritická místa také vědí“
Kdo zaplatí techniku která bude roky neužitá čekat v pohotovosti na takovéto podmínky?
Cekat roky? Na D1 se to opakuje pravidelne v ruznych rozsazich i vicekrat za zimu.
Mýto. Vybírají měsíčně přes miliardu. Nebo z povinného ručení, na prevenci škod. Zdroje jsou, provedení kulhá.
Rozhodně by BYLO jednodušší udržet alespoň jakžtakž rozumnou sjízdnost dálnice. Bohužel jaksik svátky (ne každý rád sedí den před štědrým dnem „zakleknutý v blocích) a pak ono to taky něco stojí mít lidi a techniku připravenou „na zavolání mobilem“, takovou hlídku (musí být téměř okamžitě dostupný) nikdo nebude držet jako pionýr zadara…
(teda, možná by se pár desítek takových dobrovolníků našlo, ale zase do takových by se muselo napřed investovat – školení, pojistka atd.)
A že tohle jde udělat ve Francii i ve Španělsku
Praktický a standardně se to provádí v civilizované Evropě běžně.
Po půlnoci jsme projeli 162-192 km naprosto v pohodě jen mokro, zato průjezd I/37 přes Vysočinu připomíná bobovou dráhu…
Všichni dělají na D1…
Tolik dnů dopředu hlášený sněžení, a na fotkách 15 cm netknutýho sněhu? No tak asi se šéfíci nekoukli na předpověď… V kancelářích teplo, tak co by se obtěžovali starostma o sjízdnost…. Dokud nebudou za tenhle šlendrián vyhazovat, příští zasněžení je to tu nanovo…. Selhání systému v plný nahotě. Hlavně že mají nový národní úřady sledování provozu atd, techniku za miliardy, …. Je to jen penězovod bez jakéhokoli výsledku pro řidiče. Už se mi z tohodle nechce ani blejt… Mohli by teď před kameru vystrčit mordu, jak jsou na ten sníh připravený, a kolik že to radlic za celej den nepotkáš!
I kdyby ty radlice člověk potkal, vozí se jen ve vzduchu. Sypač s radlicí dole je vzácnost, normálně jen vyrábí břečku pomocí soli, a doufají, že to náklaďáky rozjezdí.
O oni to v jednu chvíli nerozjezdí, a to je ten moment, kdy řeknou – za to mohou kamiony.
Sypač s radlicí nahoře je třeba sypač někoho jiného a jede na jiný úsek (projíždí např. po silnici 1. tř. a jede ošetřit 2 a 3 tř., kterou spravují kraje), 1tř. a D spravuje stát a ten si taky zajišťuje údržbu. Nikdo bez smlouvy nebude ošetřovat něco, co mu nepřísluší.
Ale on sype přitom sůl, takže tam patří na ten úsek, a přesto neodhrnuje.
Ta břečka, kterou tím vyrábí, ucpe sebehlubší vzorek pneumatik.
Musí ji odhrnovat, a pokud to nedělá, dělá to špatně, a je mi jedno čím ho chcete omlouvat.
Sype, ale nemá smlouvu 😀
I kdyby – pokud dochází k tomu, že nájezdová trasa správce A vede přes silnici správce B, proč smlouvu neuzavřou? A dostane zaplacený přejezd, B zaplatí jenom náklady.
Zkuste si nejdříve zjistit, jak se zasmluvňuje údržba komunikace. ŘSD vypíše tendr a někdo ho vyhraje a podepíše smlouvu. To že nějaká mistni SUS prejizdi např. 10km s radlicí nahoře na svojí II. nebo III. ŔSD nezajímá.
spočítej si kolik je techniky a jak často mohou každý úsek ošetřit..a pak se podívej jak dlouho trvalo než napadlo těch 15 cm..
Ach jo , je to každý rok .. nechápu proč to nemůže alespoň z části fungovat alespoň jako v Rakousku ASFiNAG..
Je to smutné.. Tam jsou Alpy a jede to .
A na jaře se budou chválit , kolik posypových materiálů ušetřili , jelikož byla mírná zima ..
Ano sůl nad zlato , ale Vážení šéfové od silnic laskavě si nepleťte pohádky s tvrdou realitou ! Copak sůl je nad lidské životy , které svým nekonáním svých povinností ohrožujete ?
článek jsi nečetl, příčinu kolapsu nepochopil, ale hlavně že sis zanadával a ulevilo se ti, co?
Přicinu ti naopak přesně popsal. Příčina je vjíždět až do napadaného sněhu bez zasolení nikoli uvízla vozidla. To je jen dusledek. Pokud je v A i D pěkně a přesto vidíš solit sypače víš že se cosi bude dít a zohlednis to. Zde vyjel až do vrstvy a blokace. Proč?
Váš problém zase je, že věříte slepě tomu, co prohlásí údržba do novin. Ale ti, co jezdí do Rakouska, mají srovnání, a vidí, jak to tady funguje špatně. Začíná to důkladným posypem solí dopředu. Často je na dálnici více bílo od soli, než od sněhu. Pak sypače vyjíždějí už poklesu teplot, nebo před příchodem počasí, i když ještě nepadá ani vločka, ale jsou na trase. Je jich více, potkáváte jich do hodiny jízdy tak 4 v protisměru, a třeba 1-2 předjedete. Pokud na silnici něco zůstává, mají radlici dole, a odhrnují to. Velký rozdíl oproti chování sypačů v ČR. To… Číst vice »
Při intenzivním spadu sněhu, je ti předsolení celkem k prdu, protože potřebuješ uklidit tu hmotu sněhu co napadne a to fakt předsyp nerozpustí a problém to neřeší – ten se aplikuje spíš na námrazu. Pokud ale např. prší, tak sypat preventivně je taky nesmysl, protože to déšť spláchne. Solit do sucha ti rozfoukají projíždějící auta, musíš použít solanku. Pak je tu ještě dozor správce a tomu musíš zpětně vysvětlovat, proč bylo zasáhnuto preventivně a pokud se jim to nezdá, tak to zhotoviteli nezaplatí. Držet pohotovostní kalamitní techniku zaplatí jako kdo ? Každej se snaží ušetřit. Prostě je zima. Zajímavé, že… Číst vice »
Samý výmluvy máš.
Samozřejmě že solení je jen prevence, podstatné odstraňování sněhu.
V Rakousku, cestou z Lince do Pasova, tedy vzdálenost 76km, hodina cesty zhruba, je běžné při sněžení potkat 3-4 sypače ve svém směru, při 90kmh rychlosti.
Kolik jich potkáme na 80km u nás?
Tak když je ok že v horách lidi zapadnou, a počkají až je vytáhnou, tak ať si lidi zvyknou na to, že na D1 najedou večer, a sjedou ráno.
Vždyť to píšu, stačí pochopit psaný text. Sypačů máme na silnicích tolik, kolik si jich stát/kraj/město objedná.
V tom vámi citovaném Rakousku by prostě kamionům zakázali jízdu dokud by nebyla dálnice pro ně sjízdná, aby neblokovaly údržbu.
No a to by bylo špatně? PS pracuji ve spedici, tak mi nemusíte hned říkat, jak všude musí být všechno včas. V drtivé většině případů se zpoždění způsobená externími vlivy dají se zákazníky domluvit.
Určitě by to nebylo špatně a podobné odstávky by určitě byly kratší než když dojde k zablokování dálnice a vytvoření mnohakilometrových kolon.
Jenže to u nich muselo sněžit dvojnásobně. Do té doby umí odstraňovat břečku mnohem lépe.
Každou zimu to není. Narozdíl od Alp u nás takhle sněží jednou za pár let a to je přesně ten problém. Nikdo nezaplatí techniku která se využije jednou za několik let.
Věřím že včera bylo v terénu všechno co bylo k dispozici, jenom jsou u nás početně dimenzovaní na sněžení „několik mm za den“ nebo preventivní posypání suché vozovky aby nenamrzla. Muselo by u nás takhle sněžit častěji (jako v Alpách) aby dostali techniku navíc a měli šanci zvládnout takovou situaci.
Kdyby dělali jako v tom Rakousku smlouvy se zemědělci, tak by přibylo ve stodolách jen pár radlic, a sníh při kalamitách by se dal odstraňovat daleko rychleji. Nebo podobně rychle, a specializovaní silničáři by se mohli daleko víc soustředit právě na ty dálnice.
Ale u nás jsou údržby silnic, které udržují pouze dálnice a nic jiného.
Tak je to chyba v organizaci ŘSD potom.
Smlouvu si můžeš udělat s kým chceš, ale pokud má ta technika být v pohotovosti, tak to zadarmo není a nikdo ti nepůjde do smlouvy, aby byl v pohotovosti a nic z toho. I pohotovostní řidič musí dodržovat přestávky, apod., takže nemůže přes den jezdit s náklaďákem s tím, že odpoledne možná pojede. Zpětně je to o penězích.
Jenže toto se stává i v Rakousku. Před pár lety úplně to samé na A21. Auta tam stály mnoho hodin a musela zasahovat armáda.
Jenže tam byl drobný rozdíl. Patnáct stupňů a osmdesát centimetrů
V tom Rakousku se předpisy dodržují. Tam kamion/y nezablokuje/í celou dálnici dle hesla: Když nemůžu jet já, tak nepojede nikdo.
Zimní údržba dálnice je dlouhodobě přehlídka totální neschopnosti ŘSD. Při přesných předpovědích je to skandální. Musí to být šílené stát na D1 v zimě s dětmi v autě 6 hodin.
Zažil jsem tam jednou tříhodinovou zácpu. Nejhorší bylo, že pak byly ucpané i nájezdy k benzinkám, tudíž nebylo ani kam jít na záchod.
Když máte zácpu, záchod nepotřebujete.
Jenže mě se chce v kolonách hlavně čůrat.
Že by kamiony v obou pruzích, i když nesmí?
Zákaz předjíždění neznamená, že když v tom pravým ty auta stojí a nehnou se a ty ještě jedeš, že je neobjedeš. To už není předjíždění. Bohužel ve většině případů nedojede ten kamion o moc dál, jak ty co už stojí vpravo.
Zákaz předjíždění ale neznamená ani to, že když v tom pravým ty auta stojí a nehnou se a ty ještě jedeš, že je vjedeš do levého pruhu, kde je sněhu ještě víc než v pravém a zablokuješ tím celou dálnici i pro údržbu.
Nebylo by jednodušší tam poslat hasiče, ať rozvážejí teplý čaj, a počkat do dopoledne, než sníh roztaje? 🙂
A kudy by tam ti hasiči asi projeli?
Můžou jít pěšky
No přece záchranářskou uličkou 😀
Ahoj, píšu z dálnice D1, cca 17km před Humpolcem. Jsem s manželkou a zvířetem již ~8 hodin uvězněn v tomto pekle. Nikdo nic neví, nikdo nemá žádné informace, v rádiu jen velice stručné a strohé. Nikde není ani policie, ani dopraváci, ani údržba silnic, ani nikdo z RSD. Celkově jsme z Berlína již cca15 hodin na cestě. Je to tady opravdu Peklo a stále to aktuálně nevypadá, že by se cokoliv hýbalo jakýmkoliv směrem. Toto je epické selhání kvůli 5cm sněhu. Nemám slov. Jsou tady tisíce a tisíce rodin bez vody a jídla, pomoc nikde žádná. Epické failure.
Kamiony stojí naprosto všude kde se dá a blokují úplně všechno. Nehýbe se ale ani levý ani pravý pruh s kamiony. Nikdo nemá absolutně žádné informace co se děje, kde, proč a jak ještě dlouho. LTE je přetížené a velmi pomalé.
Za 8 hodin v autě jsme viděli zhruba 3 policejní a dvě hasičská vozidla. Toť vše. Kamióny se vůbec nikdo nesnaží organizovat.
Je 01:36 a stále se nic nerozjelo, vše stojí, nikdo nemá naprosto žádné informace. Jsme aktuálně 16km od Humpolce a Google Maps hlásí další dvě hodiny jen do Humpolce. Myslím, že tady budeme všichni do rána.
Je to zcela skandální a na výměnu celého vedení ŘSD. Je třeba se jen modlit abyste tam nemuseli zůstat do jara…
Privatizovat ŘSD.
Hned by takové události přestaly.
Že?
: – )
Všichni víme jak RSD funguje, černá dira na penize, jako celý stát.
Nie je to škandálne a vedenie ŘSD za to skoro až nemôže. Naviac, kde dnes môžem stretnúť to budúce lepšie vedenie ŘSD?
Od půlnoci v rádiu naprosto žádné nebo absurdní minimum informací. Na takovém mostě nad dálnicí jsme právě asi zahlédli reportéry s kamerou a reflektory. Byli oblečení do vest, reportérka tuším blonďatá paní.
Je 01:54, to co vidím kolem je šílené. Lidé nemají kde chcát či jít na velkou. Co se zde děje je naprosto ponižující a nelidské. 🙁
Už 9 hodin. Upřímně nechápu, co se stalo. Já jsem nějak v pohodě, protože jsem v autobuse a natáhnu se. Ale pro řidiče to musí být násobně horší. Co mě mrzí nejvíce je nedostatečná informovanost. Nikdo neví co se děje a jak dlouho to bude ještě trvat. Už je to na hraně.
chceme toitoi na každém kilometru, i kdyby se měly použít jen jednou za rok!
Díky Lojzo. Vždycky se najde někdo, jako ty 😉
Cítíme s Vámi, musí to být traumatizujicí zážitek. Je to další skandální důkaz totální neschopnosti ŘSD.
Jsem tu take a verte ze jsem zoufaly. Pres 9 hodin – mam hlad, potrebuji na zachod, nemuzu nic. Ale tohle neni dukaz neschopnosti RSD ale o nezodpovednych kamionacich co jezdi na ojetych pneu a zpusobi milionove skody (krome spousty zoufalych ridicu).
Je to jasný důkaz absolutní bezohlednosti a neprofesionality řidičů kamionů, kteří jsou schopni zablokovat všechny pruhy dálnice v přesvědčení, že když kolega nevyjel v pravém pruhu oni v levém, méně projetém projedou.
Jasně i za toho odborníka co to zablokoval úplně může ŘSD. Prostě kamioňák dokud to jede i krokem tak pojede, až se mu ta almara zastaví tak začne nadávat na všechny okolo. To že zablokuje celou dálnici mu je u pr..le, protože on musí včas dovézt bublinky do vodováhy a když to nestihne včas, tak se svět zastaví.
Přestaň brečet a umři jako chlap!
Lehce po 3 hodině ranní se to začalo velmi opatrně rozjíždět. Od rozjezdu jsme viděli jednu hlídku policie a jeden sypač s radlicí, bohužel ve špatném směru na Prahu. Další úseky připomínaly špatně udržovanou ledovou dráhu, absolutní ukázka totální neschopnosti údržby dálnice když je 1 stupeň nad nulou a napadne pár cm sněhu. Naprostý skandál. Jezdím po celé Evropě včetně Švýcarska, Rakouska, Německa, Belgie a Francie a takovýto Fail epických rozměrů jsem ještě nikdy nezažil.
Děkuji moc ŘSD, Policie a údržbě dálnic za naprosto katastrofální sobotu a neděli a hlavně za nepředstavitelně šílených 9 a 1/2 hodiny v zácpě na D1 před Humpolcem. Nechali jste tisíce a tisíce lidí a rodin s dětmi cestujících za rodinami ze všech koutů Evropy na Vánoce naprosto ve štychu po naprosto neuvěřitelnou dobu. Jste neschopní a už ne k smíchu, ale bohužel k pláči. Právě jsem s manželkou dorazil k rodině do Zlína, je 6 hodin ráno, 19h po odjezdu z Německa.
Poděkujte řidičům kamionů, kteří zablokovali všechny pruhy dálnice a znemožnili tak provádět její údržbu.
Už se vykašlate na ty kamiony .Taky to jsou takové a mami co jedou za rodinami. A navíc vezou zboží aby jste si mohly nakoupit na svatky.
Touhle dobou mají lidé na svátky už dávno nakoupeno.
Přestaňte už s tím, že kdyby jste to nedovezli, tak všichni pomřeme hlady. To že něco dovezete o pár hodin později, tak kvůli tomu se svět nezboří. To že Vás zákazník/šéf apod. doslova vykořisťuje a sankcionuje je problém mezi Vámi a jím, nás ostatním je to u pr..le. Není to důvod nedodržovat předpisy a používat zdravý rozum.
On nějaký kamion bránil sypačům, aby se zařadily do proudu vozidel a odhrnovaly sníh už ve chvíli, kdy začal padat?
Nebo sypače čekají, až kamiony přestanou jet, a pak to kolem nich obhrábnou, a zamávají jim při čekání na oblevu?
Nerozumím těm mínusům. To si jako mínusáři myslí, že jste měli jet z Německa do Zlína vlakem? Nebo jsou to lidé, kteří si v teple domova říkají, že cestovat v tomto počasí může jen hlupák? Já se domnívám, že je ubohé mínusovat někoho, kdo jede na Vánoce za rodinou a kdo trpí tím, že veřejné služby v této zemi nefungují dobře. Mnozí diskutující zde píší o tom, jak dálnici zacpaly kamiony v levém pruhu. To by si většina z nich v Rakousku prostě nedovolila!!! Já vím, že nasazovat řetězy v tomto počasí není žádný med, ale to bohužel nikdy, když… Číst vice »
Mínusují třeba lidé kteří kvůli předpovědi cestovali o pár hodin dřív a pak se doma v teple mohli smát hlupákům kterým chyběl respekt před přírodou?
Dispečeři určitě vědeli, že bude padat, ale mají jen dané prostředky, které můžou použít. Pokud sypač neprojede z důvodu zablokování, tak asi těžko něco uklidí.
Asi štouchnu možná nevhodně ale nedá mi to. Píšete že jste byl na cestě x hodin z toho x hodin na špatně sjízdné dálnici. Tím že jste jel z Německa předpokládám že jste jel od Prahy . Nechcete aby jsme věřili tomu že za celou cestu od Prahy k Humpolci což je bratru 80 km minimálně jste v rádiu nebo na proměnlivých návěstích nezaznamenal že je před Vámi problém se sjízdností. A i kdyby jste nejel po D1 tak v rádiu ve zprávách o problému říkali. A proč jste tedy pokud jste ten problém zaznamenal pokračoval dál v cestě po… Číst vice »
Příště do/z Berlína přes Katowice a Wroclaw, většina Ostraváků jezdí takhle, dálniční poplatek v Polsku je zanedbatelný.
Díky za tip, udělám. Jen dotaz, jsou už ty šílené dálniční schody hned za německou hranicí v Polsku opravené? Tuším A4 nebo A14 nemůžu si to přesně vybavit. Díky moc
Ve směru do Berlína nejkratší cestou, tj. u Krzyzowe odbočit z polské A4 na A18 (Cottbus), v opačném směru raději přes Drážďany a po A4 (shodné označení v DE i PL) na Wroclaw.
Původní Adolfův beton už je všude pryč. Pár úseků se ještě jezdí obousměrně, ale už po novém povrchu. Většina už je hotová. Dálniční poplatek v úseku Wroclaw – Gliwice je zrušen, takže v celé délce bez poplatku. Nepříjemný je úsek Legnica – Wroclaw v původním provedení z 30.let, úzký a bez odstavného pruhu, krátké připojovací pruhy apod. Tam když se něco semele je z toho kolaps a „Slezská rallye“ po vesničkách s dlážděnými vozovkami, po kterých chodil ještě Kaiser Wilhelm osobně. Na druhou stranu si znalci můžou natankovat u původní pumpy z 30. let, obousměrně u Wroclawi a směr Berlín… Číst vice »
To je v pohodě.
Představte si, že byste jel vlakem a ten měl 20 minut zpoždění a průvodčí nikde.
Hrůzná představa.
Zvláštní, že v minulých obdobích za to mohli ministři (Ťok), teď najednou řidiči…
Doporučoval bych nastudovat, co tehdy bylo ještě příčinou (btw, v prvních zprávách o koloně toto označení ani tehdy používáno nebylo )
Tenkrát nadávali Ťokovi, že tam nechali zúžení moc dlouho.
Pak zúžení nebylo, tak nadávají řidičům kamionů.
Zavedou zákaz předjíždění, nepomůže to.
Tak zavedou další zákaz, vjíždění do levého pruhu, a zkusí ho i tentokrát vymáhat. Stejně to nepomůže.
Ještě pár let, a možná dojdou k tomu, že přece jen je lepší si půjčit na tu Vysočinu techniku i z okolních krajů, když má sněžit, a přece jen ten sníh odhrnovat dostatečně a včas.
Tak na kde jakou venkovskou železniční stanici jsou stovky milionů, ale na dálniční odpočívadla pro kamiony pořád nic? Lví podíl na tomhle má to, že když stojí dýl, tak to odstaví a čerpají přestávku, jinak je příští hlídka těžce zkasíruje.
František má pravdu, i kdyby se šotoušci 10x na hlavu stavěli…
Odstaví v odstavném pruhu a levý zůstane volný. Mimochodem vážně je překročení doby řízení závažnější přestupek, než zastavení na zákazu?
Ano, minimálně podle trestů které za ty přestupky hrozí. Trest za nedodržení povinných přestávek je pro řidiče z povolání v podstatě likvidační vzhledem k tomu že je tam mimo jiné zákaz řízení na 6-12 měsíců.
Za špatné parkování nehrozí zákaz a dokonce ani body.
Podle výše sazeb možná.
Byl na to někdy precedenc? (řidič na hodinách dostal pokutu za blokování nebo řidič dojíždějící se zpožděním na první možný odstav dostal pokutu za překročení)
A co má, Ferdo, venkovská stanička s tím, že kamiony zatarasily dálnici, aby, kdy ž ne oni, tak i nikdo jiný, včetně sypačů a PČR nemohl projet?
EU dotace „snižování energetické náročnosti budov“.
Za to fakt odpočívadla postavit nejde.
Já teda nechápu jednu věc ,mluví se o tom jaká je tam kalamita a osobní auta tam najíždějí jako blázni.Tomu nerozumím může mi to někdo vysvětlit?
Hodně záleží jestli daný řidič používá navigaci. Mě waze varovala že mám sjet Žďáře a napojit se až u Domašova. Bohužel za Ostrovem n. Oslavou v kopci uvízli dva kamiony. v tom samém místě jako na začátku prosince taky v kalamitě. Naštěstí projíždějící řidič nás varoval a vyhnula jsem se prudkému brzdění. Za celou cestu jsem potkala dva sypače ve městě jinak si hřali nohy v teple
Prosila bych stránky aby si nehráli na simulátor zavírání oken.
Vánoce jsou tady, Vánoce jsou tady, cítíš to kouzlo Vánoc je kolem nás, ten třpyt a lesk je krásné být spolu zas. Vánoce jsou tady, D jedničku si vychutnej 🙂
Tak snad jen doufat, že žádný z těch zaseklých kamionů nevezl Coca Colu. 🙂
Srazí se s kamionem vezoucím Mentos a problém kolony bude vyřešen
Hlavne kdyz trzby z mytneho rostou. Skutecne tu potrebujeme, ale hlavne chceme tolik (nejen tranzitnich) kamionu?
A nevytahujte radobyargument, ze nekdo mi tu ty rohliky z balkanu, mebo rajcata z Maroka dovezt musi. Protoze nemusi.
Vzdyt se po te dalnici neda kolikrat rozumne jet ani za sucha, tepla a svetla. Natozpak kdyz zacne v prosinci necekane snezit a tma je uz ve 4.
Nečekaně? Vždyť se to předpovídalo už nejmíň 3 dny.
Jediné, co se zřejmě nedá čekat, je používání hlav k přemýšlení u řidičů nákladní dopravy a jejich dispečerů. Dispozice by měla být jasná: Odstav to nejblíž, kde to půjde, a počkej tam, až se to nejhorší přežene.
Ráno už bude pršet.
A kromě dispozic dispečera i samotný řidič.
Mám před sebou auto stejné jako moje, které uvázlo. Co udělám, a) pokusím se ho objet, abych zablokoval ještě vedlejší pruh. b) zastavím za ním, nechám prostor pro průjezd osobáků a čekám.
Jenže ono není každý kamión stejný,takže se nedá takto paušalizovat,že mám před sebou stejné auto jako moje,které uvázlo,či udělám… Úplně jiné schopnosti na sněhu má sedlový tahač s návěsem než tandemová souprava nebo než dokonce sólo nákladní vozidlo.Na pneu samozřejmě také záleží,ještě mnohem víc pak záleží na nákladu,který převážíte, respektive hlavně na jeho hmotnosti a co je ještě důležitější,jak si tu hmotnost po ložné ploše rozložíte.Pokud zrovna máte to štěstí,že vezete takový náklad,kde to rozložení hmotnosti můžete ovlivnit.Protože zdaleka ne vždy to lze.Když ještě takovéhle počasí bývalo po většinu zimního období,byla vždy snaha zatížit více přední část návěsů a tím… Číst vice »
„Musím mít naprostou jistotu,že ho skutečně zvládnu objet a vyjet bez problémů až na kopec“ – ano. Není tandem jako tahač.
No právě! „Odstav to nejblíž, kde to půjde.“ Mohu se, prosím pěkně zeptat, kde to půjde?
Ve směru z Prahy? Někde za Brnem.
Pokud je dálnice nesjizdná, a to evidentně je, když už tam uvízly kamiony před ním, tak na místě, kde dojel ty uvízlé kamiony. Pokud narážíte na nedostatek odstavných míst na odpočívadlech tak jste mimo, za této situace by k odpočívdlu stejně nedojel.
Kdyby používali hlavu, tak si najdou jinou práci
Někdo to musí dělat. Jiná otázka samozřejmě je, proč je na silnicích tolik nákladů. Kdykoli přijde řeč na jejich možné omezení, okamžitě se strhne smršť obhájců současného způsobu života, organizace společnosti a s tím související organizace výroby a logistiky. Ještě jsem zažil časy, kdy to šlo i bez systémů just-in-time, kdy sklady materiálu a polotovarů bývaly ve fabrikách (k tíži nákladů těch fabrik) a ne na kolečkách na dálnicích (na úkor celé společnosti). A když bylo v Evropě potřeba něco odvézt přes hranice opravdu rychle, jako třeba sezónní potraviny nebo živý dobytek, tak to šlo po kolejích mezinárodními nákladními expresy… Číst vice »
„Necekane“ byla IRONIE Hanku. Kdo by cekal, ze bude v prosinci snezit?
Hladká vozovka – hladké pneu kamionů…
Velka vetsina kamionu nejsou rajcata, ale soucastky do JIT prumyslu.
Podobne jako u rajcat, da se bez toho asi zit, na ziti staci jenom voda, suchy chleb a trochu tepla. Ale v JIT prumyslu a navazujicich sluzbach pracuje jenom u nas kolem 2 milionu lidi, a uplne o praci prijit nechceme. Okolni zeme jsou na tom stejne.
Takze se stavim spis za to, aby teda kamiony u nas jezdit mohly, ikdyz par dni v roce kvuli nim mozna skolabuje dalnice na Vysocine. Mit extremne nizkou nezamestnanost mi prijde jako mensi zlo. Jako bonus budeme mit k tomu jeste i rajcata.
Tak proč ty stížnosti na ŘSD.
To vaše povídání by mohli pouštět v rádiích těm v koloně a on i by rádi svůj úděl přijali a bez nadávek tady.
To jo, ale musi vscihni ostatni okolo platit za to, ze nekdo nechce mit sklady, aby (nemalo) usetril?
No ja spis nechapu ze na D1 neni preventivne zastaven provoz kamionu pokud je takove pocasi-nechat stat v odstavnem pruhu dokud nebude dalnice v primerenem stvu. Takto nakonec totiz nejede vubec nikdo. A deje se to pravidelne. Nechapu to.
Zastavis kamion, zastavis svet. Tato civilizace je na nich zavisla 😉 Musime neustale prevazet cokoli kamkoli…
A ted snad neco jede? Mohli jet alespon ty osobaky. A jsem presvedcen z pokud by ty pluhy mohly tou dalnici projet, tak nakonec i ty kaminy pojedou drive nez kdyz to takto zablokuji ve vsech pruzich a cisteni dalnice je v podstate nemozne.
Ale to je opatreni aby prave mohly co nejdriv jet. Ted stoji taky.A nemuzou kvuli nim projet sypace.
A jinak jo, musime porad neco prevazet cokoli kamkoli. Jenom osobni automobil se sklada z desetitisicu soucastek, ktere se svazi od tisicu ruznych dodavatelu. Zivi to velkou cast Cechu, a vubec Evropanu.
„…musime porad neco prevazet cokoli kamkoli.“
Nemusíme, chceme. Dokud to půjde. A až se tahle civilizace zhroutí, teprve budeme horko těžko vzpomínat, jak jsme to dělali v dobách, kdy jsme ještě nemuseli/nechtěli, kdy fabriky skladovaly materiál a polotovary ve svých skladech a ne na kolečkách na dálnicích.
Viděl jsem to z druhého směru.Na straně bylo jen 4-5 kamionů (oba), pak o pár km později maximálně 2-3 kamiony v levém pruhu, blokující jeden sypac.Jinak Brno-Praha 3 hodiny dnes mezi 13-16 hodin.
Celkem nezvládnutá situace..
No vida, tady se furt řeší že máme málo odstavných parkovišť pro kamiony – a oni si řešení našli sami… 🙂
silničáři za celý de projížděli na D1 na Vysočině jen 1 pruh tak co se divíte,já jel dneska Praha-Brno osobákem 4 hod . 20 min.
Ano je to dané množstvím techniky. U dálnic se prioritně upravuje pravý pruh a když je kapacita, tak i levý.
Na Vysočině zavřeli D jedničku
Kamiony hrály na honičku
Takzvane rallye Letní gumy
V tym kopce u Meziříčí spěchali s melounama a teď jsou v…
Však vy víte kde
(škoda jen geopolitické orientace autora..)
Aha, protože dostal od jistého prezidenta státní vyznamenání za přínos kultuře za překlady literatury a písničky, tak je nejspíš tajný agent … ach bože.
Kdyby to vyznamenání dostal Nohavica od Hitlera tak by to bylo taky v pořádku? Asi ne co? Ale Putin je naprosto stejný ty agente 😡
Zakázat Nohavicu i sněžení.
Tajný agent nejspíš není, ale totální geopolitický naivka to tedy je.
Převzít 4 roky po ruSSácké agresi na Ukrajinu z rukou prezidenta agresorského státu medaili za cokoliv a myslet si, že nejde o politiku? To je stejně naivní jako říkat, že olympijské hry s politikou nesouvisí.
A nevzdát se tohoto ocenění ani v situaci, kdy verbálně říkám, jak strašně jsem proti té válce..? Slova umí, činy ne.
Apropos, pokud je tak proti válce, to si už v tom roce 2018 nevšiml, že jím oceněný stát jednu válku explicitně začal (o 4 roky dříve)?
A ptal Jste se na ŘSD jestli třeba vědí že je zima. Kopat do kamionu je jednodušší.
To se Ti kamioňáčtí myslitelé snažili už uvízlé kolegy předjíždět levým pruhem? Točvolanti jedni.
Nemsí být. On takový kamion umí zablokovat dálnici i bez toho, aniž by něco předjížděl. Dokonce ani nemusí jet v levým pruhu. Ne že bych je chtěl obhajovat, to samozřejmě ani omylem.
Samozřejmě, máte pravdu 🙂
Ale kdybych si měl vsadit, tak bych stejně asi vsadil na předjíždění.
Nevsázejte se, pokud kamion v pravém stál, jednalo se o objíždění
To je úplně jedno.
Kamion nemá v levém pruhu co dělat, bez ohledu ma to, jestli předjízdí nebo objíždí.
Jenže nejde o ten první uvízlý, ale o ty v koloně za ním, pokud nevznikne dost široká záchranářská ulička, sypače tou kolonii neprojedou. To může nastat, tak, že si nějaký kamion stoupne do levého, ale i tak, že při zastavování na konci kolony nezajede do odstavného, pokud sněží tak se později už nemusí rozjet, aby uhnul. Ale má těžkou volbu, odstavný není odklízený od sněhu, takže když tam zajede a zastaví, bude muset čekat na vyproštění.
Pořád ale opakujeme, že v Německu i Rakousku to funguje, musí to fungovat i u nás.
I když kamion bude stát v pravém a osobák v levém (kamion pravé zrcátko nad čárou odstavného, osobák levé zrcátko nad čárou krajnice) tak mezi nima bude ulička – možná ne pro každého, ale menší projede.
Dobře jste to napsal,jen podotýkám,že ani v Německu nebo Rakousku nejsou podobných situací ušetřeni.V obou těchto státech už jsem osobně zažil při hustém sněžení uzavřené a neprůjezdné dálnice,pokaždé jsem tam během čekání udělal i řádnou, jedenáctihodinovou přestávku
Srovnání s cizinou jasně ukazuje na totální až skandální neschopnost celého ŘSD.
Nedávný Mnichov 3 dny bez tramvají to „v Německu se to nestane“ jasně dokazuje…
Jasne, ja jsem nel na mysli treba situaci, kdy to chte nechte postavi napric dalnici, treba kvuli snehovym podminkam. Ani nemusi predjizdet.
To je fakt takový problém ten provoz trochu zorganizovat? Zavřít na chvilku dálnici a poslat tam trojici sypačů najednou jako na Brenneru? To nikdo nesleduje počasí?
Tak sleduje, ale plány na sváteční dovolené se dělaly už dávno, takže při tom sledování zbývá už jen se modlit aby nesněžilo „moc“… To že se někde nemůže sypač protlačit pak veškeré plány (plánované „natěsno“) totálně rozhodí…
To by ta trojice sypačů musela na dálnici být. To že to jde v Rakousku neznamená že půjde tady.
Nejsme v Rakousku. To už byste mohl vědět že řízení našeho státu funguje jinak 😉
To je ale chyba nás všech, že jsme to dopustili.
Koukám, že na Vysočině se dnes „daří“ i na železnici…
https://www.cd.cz/jizdni-rad/omezeni-provozu/mimoradnost/50796/
https://www.cd.cz/jizdni-rad/omezeni-provozu/mimoradnost/50782/
https://www.cd.cz/jizdni-rad/omezeni-provozu/mimoradnost/50805/
Vsadím se, že ani tentokrát se nesnaží kamiony stahovat.
A kam prosím? V Jihlavě nejezdí MHD. Takže kamiony určitě nepřijedou okolní silnice. Nehledě na to že je tam všude zákaz transitu.
Asi myslel alpské stahování. Zaškrtíte to cca 3 kiláky před kopcem, každý si maličko couvne, voilá, je místo na uvolnění levého pruhu. Jen to musí někdo organizovat.