Kolaps D1. Chyba řidičů kamionů, tvrdí ŘSD. Bohorovnost silničářů, zlobí se dopravci

Situace na D1 ve středu 12.12. 2018 odpoledne. Foto: Oldřich SládekSituace na D1 ve středu 12.12. 2018 odpoledne. Foto: Oldřich Sládek

Sdružení autodopravců Česmad Bohemia se pustilo do ostré kritiky Ředitelství silnic a dálnic kvůli kalamitě na dálnici D1. Ta začala

37 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Děčíňan

Nepředvídali???? Že měli sjet??? Kam??? Mimo dálnici nesněží??? Neexistuje navíc jiná trasa!!! ŘSD, je banda šupáků.

Pibik

Dle diskuze z to může dopravce, že jede po zastaralé, zúžené neudržované silnici (to není ani dálnice, když to má jeden pruh zůžením nebo neúdržbou, ale rozumím tomu, peníze se rozdaly někde jinde). O to více vystupuje to, jak je infrastruktura podfinancovaná. Se divím, že dopravci a řidiči nepodají kolektivní žalobu na stát, že za obrovské peníze, které platí, ještě uváznou a mají další ekonomické ztráty. Dnešní škoda jde jistě do miliard, stát jim za to nafaří pokuty, rozmázne to na tiskovce nějakýma fotkama s haldama neodklizeného sněhu a nakonec ukáže fakáče…No měli jsme tu marxismus, máme socialismus, je na… Číst vice »

jack ketch

Ztráta už je jenom to, že na ten tankodrom musíte vyjet. 100 kilometrů na D1 zničí kamion víc, než 1000 kilometrů v Rakousku. Nevím, kolik diskutujících tady řídilo kamion, ale můžu všechny ujistit, že pokud je náklad naložen tak, že to trochu víc drncá, tak na D1 celkem běžně skákají věci položené na poličce

Tomas

Že by ŘSD na D1 osadilo proměnlivé tabule, které by operativně zakázaly vjezd kamionů do levého pruhu nebo jejich vjezd do postiženého úseku úplně, to je samozřejmě naprostá scifi.

A.R.

Lidi, co si založili životní styl na krmení čtyřkolového pekáče, si nezaslouží moji lítost, pokud tam zkejsli 14 hodin. Aby nedošlo k nedorozumění, mám na mysli jen ty, co nevezou nic, nepřevážejí nikoho, a jedou autem jen kvůli pohodlí. Už jakou dobu jsou s D1 problémy a oni se pořád nedokážou poučit.

Tomáš V.

Pak je tu druhá věc, a to fakt, že alternativní veřejná doprava je zcela přetížená, a tudíž ani vzdáleně se nepřibližující něčemu, čemu by šlo říkat pohodlí. A tím nemám na mysli, že bychom se měli rozmazlovat, ale jet do Prahy přetopenou a narvanou šunkou typu B249 na lince R9, to už si vážně dovedu představit, že se někdo (kdo na to má čas, peníze a nervy) plouží autem.

A stejně jste nenavrhl žádné řešení. Páteřní tratě jsou na konci svých kapacit a ploužit se busem? Díky pěkně.:)

A.R.

Vůbec nemáš zač. 🙂
Jde o to, že řidiči nesou polovinu viny za tohle všechno. Ovšem nakopal bych ty, kteří se o rozšíření infrastruktury nepostarali. Čili druhá polovina viny je na představitelích státu a krajů.
Měl jsem dnes jednání v Třebíči. Do Prahy jsem se vracel vlakem, v teple, s připojením k internetu. Protože kdybych měl jet autem, tak tam dojedu asi příští týden.

Petr Novák

D1 je totálně přetížená to je fakt a větu a dešti neporučíte. Řešením je omezení vjezdu kamiónů v případě kalamitních situací, zákaz předjíždění kamiónů (v místě dvou pruhů) patrně celoročně a zahájit přípravu rozšíření D1. Neí jiné řešení, jen to státní správě bude pár let trvat.

babilon

Ucpání kamiony je jenom důsledek zaspání s údržbou. Policejní mluvčí zrovna prohlásil něco o extrémně nepříznivých klimatických podmínkách. Takže se to zřejmě bude v zimě každou chvíli opakovat.

Rossec

A co Ťok, mlčí, asi ho je konec, když za sebe nechal blábolit spojku Rýdla

Rossec

Mluví na tiskovce a odstupuje z funkce…

Dedek

At me nikdo nevypravi, ze kamion jak hovado nedokaze zvladnout na rovine s minimalnim stoupanim par centimetru snehu. Verim,ze spousta kamionaku s tim problem nema, sle asi mezi sebou maji spoustu nemehel.

železničář v důchodu

Jenže ona ta „D1“ zase až tak úplná „rovina s minimálním stoupáním“ ani zdaleka není …

dědek

Dálnice má určené parametry, aby to mohla být dálnice a to se týká i stoupání. Kdyby měli pořádné obutí či řetězy, nemusí k tomu docházet. Vždy se směju těm kalamitám co způsobí pár cm sněhu.U nás by auta nemohli vyjet snad půl zimy. K nám ale přijedou většinou dost připravený.

Hanzí

Problém číslo jedna je, že dnes se vozí věci zcela nesmyslně z jednoho konce Evropy na druhý. Jablka vyrostou zde, odjedou do Německa kde dostanou nálepku či se zpracují, aby se pak následně prodali u nás v marketu. Klády z lesa se naloží jedou do Rakouska kde se udělají skříně, které prodá Ikea. Atp, atp. Bohužel všechny tyto aspekty pak mají vliv na to že dnes je dálnice v jednom pruhu doménou kamionů. Chyba je v systému jako takovém, každý ví, že kamion si čuchne k vločce sněhu a má problémy s vyjetím kopečku a je zcela evidentní, že v… Číst vice »

A.R.

Mám stejný pocit.

Honza D.

Vážená paní Jano Šebestová zaměstnáním z Velkého Beranova, co by ty kamiony dělaly na silnicích převážně druhé třídy, kde se o údržbu starají okresní správy silnic? Kdy se okresní cestáři dostanou k údržbě těchto silnic křížících D1 a kdy dálniční cestáři od Vás z Velkého Beranova? Ti to mají např. do Humpolce 29km, na Větrný Jeníkov 15km a na starost mají POUZE D1. Navíc sněžení bylo predikováno a není vina uživatelů dálnice, že jste na to neuměli zareagovat. Nebylo by ku prospěchu, aby v těchto případech jste měli sypaše a pluhy v pohotovosti např. u Humpolce na jedné straně a… Číst vice »

Daniel Mach

Jestliže kamióny stojí v obou pruzích a část dálnice řidiči kamiónů využívají pro své nucené přerušení jízdy, pak si nemyslím, že by byla vina pouze na ŘSD. Je zajímavé, že při jízdě po dálnicích přes Alpy, na které se „odborníci“ z Česmadu odvolávají, se žádný „profesionál“ neodváží najet do pruhu pro předjíždění a neodváží se tam jet na svých oblíbených hladkých gumách s výmluvou, že žádné zimní pneumatiky neexistují (pravda, posledních 5 let se už na neexistenci zimních pneumatik nevymlouvají). Jde jen a pouze o ohleduplnost. Když kamióny neucpou oba pruhy, tak se tam údržba s posypem prostě nedostane. Jen… Číst vice »

Miloslav

Proč si ČESMAD ta parkoviště nepostaví a neprovozují, když jim chybí?

Vít Jůza

Správná a logická úvaha, že by si dálnice s potřebným příslušenstvím mohl vymýšlet, budovat, vlastnit a provozovat ČESMAD jako svůj sooukromý podnik. Proč se má stát do něčeho takového plést? Možná z vojenskostrategických důvodů? Určitá potíž je v tom, že s tím stát už začal, a jestli by ČESMAD nebo kdokoli za stávající dálnice nabídl odpovídající cenu.

železničář v důchodu

„Privátní dálnice pro kamiony“ je asi nesmysl, ale privátní parkoviště pro kamiony kromě těch veřejných „státních“ by si skutečně ČESMAD postavit mohl – v tom by mu jistě nikdo nijak zásadně nebránil.

AAA

protože ČESMAD nevybírá mýto ani SPD z PHM.

železničář v důchodu

Z mýta a SPD z PHM ovšem zaplatíte s bídou tak pouhou (pořádnou) údržbu a opravy stávajících zařízení a vybavení – nová parkoviště jsou stejně investicemi navíc.

AAA

stejně tak jako investice do železnic (natož pak VRT budou-li někdy) se nezaplatí z poplatku za dopravní cestu

železničář v důchodu

Souhlas.

Pavel

Dnes se „Rallye Vysočina“ zvrtla a kamiony ucpaly všechny pruhy. Jenže jak kamiony omezit, když na železnici není jednoduše místo? Kdepak soudruzi z ČR udělali chybu? Ve státě, kde se dálnice začaly stavět už těsně před válkou, na území, kde vznikaly jedny z prvních evropských železnic, ve státě s jednou nejvyšších hustot železniční sítě. Jo těch záhad je až příliš mnoho! ŘSD bych to toho moc netahal, chyba je v systému jako takovém a už dlouho. A ještě poznámka z jiného úhlu pohledu. Já bych tam nahnal všechny ty patriky a jemu podobné škůdce u variant (resp. dokončení) D1, D3,… Číst vice »

MaLer

Škudcové sedí hlavně na ŘSD, neumí pomalu jediné výběrko udělat tak, aby jim to někdo nehodil na hlavu.

Jakub

To, že někdo podá stížnost nesvědčí nic o tom, že výběrové řízení je špatně provedené. Takže píšete nesmysly.

Miloslav

mnohem větším viníkem zpoždění výstavby všech dálnic je katastrofálně neprofesionální příprava ze strany investora- tedy státu a jeho organizace – ale opakovaná lež že za všechno můžou „ekoteroristi“ evidentně padá na úrodnou půdu

mirekk

Ano, údržba se podcenila. Ale velikou vinu na vzniklé situaci mají právě ti řidiči kamionů tím, že ucpali všechny pruhy. Myslí si, že když ten před nimi uvíznul, on je větší frajer, zkusí ho předjet a uvízne taky. A je vymalováno, ani pluh neprojede.

Sch

A to právě zapomněl Cesmad říct, že když na západě uvizne kamion na dálnici, a při hustém sněžení se to stává všude, tak ostatní kamiony za ním sporadane čekají, až ho přijede někdo vyprostit, místo aby jej zkusili objet, zablokovali i druhý pruh a tím znemožnili objetí kolony vyprostovacim vozidlem. To pak musí dorazit v protisměru, Policie kvůli tomu musí dálnici bezpečné zablokovat a celý průšvih je na světě a trvá daleko déle, než kdyby počkali v pravém pruhu.
ovšem ty zúžené pruhy to celé dost komplikují a smluvní pokuta pro stavare je bohužel dost malá.

Sch

Omlouvám se za češtinu, myslel jsem na řidiče a psal jsem o kamionech…

PeBe

Kdyby u nás všechny kamiony zůstaly stát v jednom pruhu, tato kolona by dosáhla nevídaných rozměrů 🙂

železničář v důchodu

Taková kolona by ovšem nikomu kromě řidičů těch kamionů asi příliš nevadila …

Vendelín

Má praxe je jiná, nevím odkuď čerpáte tyto informace. To co se děje zde, ohledně objíždění chcete-li předjíždění uvízlého kamionu , se děje jak v Německu tak i v Beneluxu. Jediný rozdíl je , že se to stane ojediněle, protože tam se solí už předtím než začnou padat ty sračky na silnici a jakmile padají průběžně jezdí pluhy s radlicí na silnici a sypou . Nečekají jestli to náhodou neroztaje či to nerozjezdí auta.

Roman T

… všimal jsem si cestou do Brna MRZ kamionů, … samý Bulhar, Maďar, Rumun, Makedonie, Polsko……. aplikovaná mentalita Balkánu (poláci si nezadají) asi také přidá své…. . Zajímalo by mě, jestli se podobná lavina valí i po rakouských dálnicích.