„Kocoury“ ČD Cargo modernizuje za dvě miliardy CZ LOKO a Bombardier

Lokomotiva řady 742 společnosti ČD Cargo ve Mšeně (před rekonstrukcí stanice). Foto: ČD CargoLokomotiva řady 742 společnosti ČD Cargo ve Mšeně (před rekonstrukcí stanice). Foto: ČD Cargo

Společnost ČD Cargo uzavřela jeden ze svých největších tendrů na obnovu lokomotivního parku. Modernizaci až 50 lokomotiv řady 742 a

36 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Železničář

Takže zase další eko šumítko místo pořádnýho motoru, kterej měl tak perfektní zvukovej… Ostatní věci, kromě těch kamer, samozřejmě chvalitebné, ale z pohledu fandy železnice (nikoliv šotouše) ty výměny motorů se záměrem, aby pomalu nebyl slyšet… Přece ten pocit když člověk otočí kontrolérem a ozve se ten hřmot motoru a pískání velkýho turba je něco, co člověku vykouzlý úsměv ve tváři… A krom toho, z pohledu člověka který se v prostředí dílen nějakou dobu pohyboval, vím, že chod motoru, jeho spotřeba nafty a oleje je závislá na mnoho aspektech, např. stav čerpadel, stav těsnění, typ regulace, např. u lokomotiv 751… Číst vice »

Dědek

Když někde vidím Kocoura při rozjezdu,tak pára mě přijde ekologičtější.A když má za sebou jen jeden vagón, tak zlatý kamion.

K.S.

Jednou jsem viděl kocoura, nebo něco podobného jak to jede přes královopolské nádraží, v bláhové naději, když jsme viděl jak se nad domy kryjícími od Semilassa výhled na trať valí sloup bíločerného dýmu, že uvidím nějakou páru jsem přidal do kroku a mezerou mezi stromy vidím průjezd jakéhosi kocouroidního dieselu kterému z výfuků letí dýmu jak z parní lokomotivy, ten objem proti rychlosti byl neskutečný.

ondřej

742 ku mám moc rád ,ale ten výhled s ní je na draka.Modernizace si zaslouží , max. rychlost se asi nezvýší?

Apollo17

Rychlost min.100 km/h-píše se v požadavcích.Takže se určitě zvýší.

Děčíňan

Modernizace je sice třeba, ale škoda je, že už to pak nebude Kocour.

Prádlo

Ruční brzda? Klasická vřetenová? Proč to nemůže mít pružinovou střadačovou?

Petr.R

protože když to má vysoušeč a nemá to přimazávání vzduchu, válec když má vyschlou manžeta, tak ta pružina to nezabrzdí, lépe řečeno nemažeš nebrzdíš.

TrainDriver

To Petr.r: raději bez komentáře
To Prádlo: tyto stroje budou mít stejný rám, podvozky, TM stejné jako původní bangle. Tedy od rámu dolů původní a od rámu nahoru novostavba. Takže i původní brzdu. Proto zůstává klasická ruční brzda.
Oproti tomu stroje 744 budou úplně nové, takže včetně střadačové brzdy, nových podvozků, asynchronních TM……

Petr.R

ale proč, pán není technicky zdatný a bojí se diskutovat s tím co má k pružinovým válcům blízko?

Asdf

Může mi někdo vysvětlit, co je na tom ETCS tak drahého?

X 1

Asdf
Vývoj.

Qěcy

Ne. Monopoly a oligopol

X 1

Jo. To hlavně.

Radek

M.j. neustálé změny specifikace, proto neustále nový vývoj a schvalování.

noerf

Nevíte někdo, kolil stoji nový Effiliner 1600 nebo Effishunter 1600 od CZ loko?

Indian

Taky mi přijde, že ta cena se blíží nové lokomotivě. Nicméně ono z té staré zbyde tak akorát rám a možná podvozky. A možná ani ty podvozky ne, vzhledem k požadavku na vyšší konstrukční rychlost.

Výhodu v rekonstrukci bych viděl v tom, že zřejmě nebude třeba splnit všechny požadavky TSI.

Apollo17

Tak podvozky jsou stejné,jako u Brejlovce,Bardotky a ty mají 100 km/h.Mají jiný převod z motoru na nápravu.
Určitě zbude z 742 rám,podvozky,trakční motory.Jinak by nemělo cenu rekonstruovat starou lok,ale vyrobili by novou komplet.

TrainDriver

Přesně tak 🙂

Roman

Můj dotaz směřuje hlavně k celkové finální podobě modernizace. Máme tedy očekávat něco podobného ? viz odkaz :http://spz.logout.cz/foto_novinky/n1655_2016_1.jpg

Dušan

Technická specifikace Lokomotivy Základní požadavky: • Provozní určení – lokomotiva je určena pro traťovou a posunovací službu, maximální rychlostí minimálně 100 km/h na tratích celostátních, regionálních a vlečkách o rozchodu 1435 mm, se zachováním uspořádání pojezdu Bo´Bo´. • Klimatické a geografické podmínky: teplota okolí –25 až +40 °C, nadmořská výška až 1 000 m. • Úprava skříně a stanoviště vozidla tak, aby došlo ke zlepšení rozhledových poměrů, vytvoření „věžového“ uspořádání, čelní okno musí v celé ploše umožňovat sedícímu strojvedoucímu pohled přes horní hranu kapot. Na každém čele kabiny strojvedoucího jedny dveře pro vstup z ochozu lokomotivy. • Schválení pro provoz… Číst vice »

Petr.R

podle popisu je na co se těšit a tedy to bude s nízkou kapotou.

TrainDriver

Toto jsou původní požadavky, které se v průběhu jednání změnily, takže něco zůstalo ale něco se vyškrtlo nebo změnilo.

Jan Sova

Je někde na internetu k vidění nějaký prototyp po rekonstrukci ?

Kubrt
TrainDriver

Tak nějak….. 🙂

Kubrt

Jak se bude podílet Bombardier? Tím ETCS, nebo? Děkuji.

Mirek

Jedná se tedy o závod BT ve Švédsku?

MB

A já myslel, že stejná spotřeba oleje a nafty byla u sergeje. 😀

X 1

MB
To máš pravdu. Sergej (T 679/ 781) žral všechno. Aj trávu okolo štreky.
Navíc rval uši a první verze bez tlumiče rozbíjeli okna.

Petr.R

dvoutaktní diesl měl nezapomenutelný zvuk.

Vorech

A hlavně likvidaci českých projektů lokomotiv Co Co

Pepa

Akože Čmelák není největší série lokomotiv na světě čičo? Dej si facku 🙂

Petr.R

cz loko vyrábí aji šestikolo EffiShunter 1600 tak není problém.