Kocour Českých drah a trať do Vejprt si zahrály v akčním filmu služby Netflix
Lokomotiva 742 ČD Cargo. Autor: autor: ŠJů, Wikimedia Commons
V rámci přípravy filmování probíhaly i obhlídky tratě, na které byly použity motorové vozy řady 810 a Regionovy.
https://www.frekvence1.cz/clanky/celebrity-osobnosti/chris-hemsworth-lituje-nataceni-v-cesku-mozna-bylo-lepsi-zustat-v-australii.shtml?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu#dop_ab_variant=669430&dop_source_zone_name=hpfeed.sznhp.box&dop_req_id=YVXvRygmyMR-202112110756&dop_id=14520257
Četl jsem, spíš to jenom vypadá že má strach že se nedostane do Austrálie na svátky, což chápu. Dštít síru by měl ale spíš na Australany. Nehledě na to to už asi týden klesá.
Problém je jiný, ta opatření rozežírají samotnou podstatu společnosti, její soudržnost. Je otázka jestli škody, vyčíslené i nevyčíslené ba nevyčíslitelné v tento moment, nejsou horší než případné ztráty z úmrtí.
Proč by ne, když si Pendolino ČD „zahrál v jednom z filmů Mission Impossible. Ten to ale chudák pěkně schytal 🙂
Eurotrip FTW!!! 😀
Už je po natáčení a na trati do Vejprt (Křimov) se natáčelo jen asi 2 tydny (minimálně s Chrisem). Někdy asi od 23.11 do 6.12. Zde v tu dobu lítaly denně vrtulníky.
https://chomutovsky.denik.cz/zpravy_region/chomutov-extraction-nataceni-20211119.html
Otázka je, kolik těch záběru bude použitelných neb se jim během natáčení změnilo klima.
Klima se nezměnilo, jenom počasí 😉 A na použitelnost záběrů to nebude mít vliv, sníh se dodělá/odstraní v post-produkci.
Kdysi jsem se byl podívat na natáčení filmu ,,Zbraně pro Prahu“. Z dvoudenního natáčení bylo ve filmu 25 sekund.
No jo. Nejvlivnější profese filmařského průmyslu = pan/paní co dělá „střih“
Dobré.
Netflix točil na podzim roku 2020 i v Praze. A dnes již ve filmu Armáda lupičů můžete vidět nějaká Esa s osobními vozy (za to se asi ČD neplatilo), pak asi na půl vteřiny Bangli METRANSu a asi na půl minuty vůz Sggnss taktéž METRANSu a to na Vyšehradě, v Bubnech a nakonec na mostě přes Vltavu 🙂 Natáčelo se to 26. a 27.9.
A gratuluju že uplatnili salonní vagonek… což asi některý z kousků s kódem SR https://www.vagonweb.cz/popisy/CD_zvlastni_vozy.php
V takovém bych se někdy rád svezl (samozřejmě za nadprůměrné jízdné)
P.S. Jezdil vůbec před čínským virem vagonek Kinematovlak?
V tom post scriptu chybí vireček ne? 😀
Ne, ne, ne… prosím, prosím, ne. Jsme na serveru o dopravě, ne na mimibazaru…
Úplně by stačilo, kdyby šlo někteří individua proste jenom nezobrazovat. …
Úplně by stačilo, kdyby pasažérští nádražáci si uvědomili svůj hlavní problém = nemají dost SOLVENTNÍCH cestujících (a proto před čínským virem víc než 70% sedaček ČD vozilo vzduch, nikoliv cestující). Nedostatek pasažérů ve vagoncích ČD je o to zvláštnější, vzhledem k často přecpaným silnicím a parkovištím… Takže co tak začít se zjednodušováním nádržáčtiny = aby se přiblížila češtině. Viz zkušenost mé tety (z Vysočiny), které prý jakýsi nádražák poradil, že vlak na který přestupuje „je tam co je Krysa“….Marně jsem tetě vysvětloval, že nádraží mívají spoustu neduhů, ale krysami se to nehemží… A že „Krysa“ je jen nevýstižná/nesrozuitelná přezdívka…. Příkladem… Číst vice »
Kinematíčkovagonek?
😀
Zkusil jsem Vaši myšlenku říct prckům, co máme doma.
Nerozuměli.
Možná až dorostou do školního věku.
Třeba by pomohlo, kdyby do toho dětského věku dorostl jejich otec (alespoň mentálně)
Nebudu se sebehodnotit, neboť „sebechvála smrdí“…. Pro začátek by stačilo, kdyby pasažérští nádražáci se přestali zabývat sami sebou nebo nějakými podružnostmi
= až pasažérští nádražáci budou mít pasažéry jako svoji hlavní prioritu, tak pasažérští nádražáci budou mít perspektivu,ve zhruba současném rozsahu.
Momentálně spíše představují příklad „zombie firmy“, kterou leckdy obtěžují její zákazníci a která přežívá i díky masivnímu dotování ze společné kapsy.
Neboť peníze ve společné kapse nejsou, takže na získání spousty SOLVENTNÍCH cestujících mají tak max. 5 až 7 let
https://www.e15.cz/zahranicni/cesku-hrozi-vyschnuti-penezovodu-z-eu-musime-si-najit-spojence-i-mimo-region-tvrdi-pospisil-1345990
Aha, takže ČD uchovává pro prezentaci několik desítek starších lokotek, ale filmaři si ani z tak rozsáhlého seznamu lokotek nevyberou. A radši šáhnou po aktuálně provozované.
https://www.cd.cz/cd-nostalgie/historicka-vozidla/-29672/
Tož tak
Jestli nádražáci si to své oficiální muzeum „nehýčkají“ kvůli sobě, nikoliv kvůli prezentaci veřejnosti?
P.S. Třetí řada JackRyan se natáčela i na Slovensku, tož uvidíme jakou tamní techniku použili či nepoužili.
Američtí filmaři považovali kocoura za historické vozidlo
Nebo jim to jenom zapadá do představy typického Američana o tom jak má lokomotiva vypadat a batohy jim na blbosti nikdo půjčit nechtěl.
Možná šlo nedostatek času ńa přípravu filmování.
Do léta platil plán, že natáčet se bude v Austrálii (Sydney)… A přeorganizovat celou filmový tým na úplně jiný kontinent, do jiného jazykového prostředí během necelého čtvt roku asi není úplně snadné
https://www.praguereporter.com/home/2021/8/31/extraction-2-starring-chris-hemsworth-to-reportedly-film-in-prague
Na druhou stranu – je-li zákazník tlačen nedostatkem času, tak obvykle si rád připlatí tomu kdo stihne „nemožné na počkání, zázrak do tří dnů“
Takže doufám, že pasažerští nádražáci v ČD dostali extra zlaťáky za svoji flexibilitu a profesionalitu.
Klouboček, dámy a pánové z ČD (myslím to upřímně). Jen tak dál
no, ona nalestena diesel lokomotiva…asi není do určitého typu filmu vždy to ořechové. a páry nechteli
Parní lokomotivy se do jistého typu filmu taky nehodí… A navíc, nejspíš by si mysleli že jde o romantickou komedii, přece jenom Evropské páry jsou málo drsné na to, aby byly v Amerických akčních filmech.
IMHO spíše vadí, že „pára/dým“zdržuje, při jednotlivých opakovaných natáčení téže scény ve které lokotka hraje hlavní roli…
viz diesel-elektrická lokotka Class 20 použitá – po namaskování – pro GoldenEye (Bondovka z 1995 https://www.youtube.com/watch?v=8JNLxKN1b4g
Zatímco když lokotka „jen“ projíždí na pozadí = když loko tvoří kulisu – tak je to asi jedno
V tom Bondovi to spíš vypadá na potřebu vytvořit „Evil Soviet Train“, než o pokus o parní lokomotivu.
Pokud se nepletu, tak ten „maximálně krutý“ vzhled lokotky souvisel s tím, že mělo jít o vláček vezoucí atomové bomby… Sovětský vzhled je přece jasný: všechno ušmudlané, předimenzované nekvalitní, akorát rudá hvězda na čelním místě…
…. Akorát jestli si příběh bondovky GoldenEye nepletu s clancyovkou Locked On (česky to vyšlo jako Živý terč), kde důležitou roli hrají atomové bomby a vláčky.
V tom vlaku je myslím nějaké velící středisko, Golden Eye je o vesmírném laseru, nebo čem.
aha, díky.
Děj filmu se bude odehrávat v Albánii, takže jim zřejmě kocour seděl nejlépe na albánské prostředí
Viděl jsem jedničku (2020) kde mělo jít o Bangladéš…. Zdá lo se mi, že věrnost reáliím nebyla prioritou filmu.
Tak co jiného do Bangladéše než Banglu.
Kocour, píše se to kocour!
Kocour…🤦♂️
Bangle je to.
Kocour!
Bangle.😁
Kocůr.
Tož to su zvědavý s jakou variantou názvu přispěje například místní diskutér pan „Jiří KocurEK“
nene kocour! ale třeba v teplárně je to lokotraktor
Jak kde, někde jeto: Kocour, Bangle, Buchar, Tranzistor
Je to traktor
Jsou to jen přezdívky, každý jim říká, jak chce.
Teď na podzim si AMU rezervovala jeden celý vložák v jednotce 460 na trati 280. Nevím co tam natáčeli, jestli skřípot palečnic nebo nějaké post-apo.
Napadá mne ještě jedna věc…
Brali i krajinky zkrz zamlžená okna ve vedlejších vozech. Takže nejspíš ne… a to by mohli točit i v depu.
Tak třeba to chtěli dělat takové jakože artové, jako byly ty filmy v minulosti…
P.S. v depu to přece jenom tak nehoupá.
I to houpání jde udělat celkem hodnověrně. Pomocí pajcrů a se zeleným pozadím, takhle třeba na ONJ houpali filmaři s žabotlamem a točili reklamu, tuším že na zubní pastu.
Tak zase nemůžete chtít po studentech aby riskovali že budou platit miliony za opravu když tam něco urvou, ne?
Já si myslím že stejně nejkultovnější participace ČD na světové kinematografii je Eurotrip. 😉
A potom asi Wanted.
No nevím, myslím že na „Mi Scusi!“ to nemá ani náhodou.
Dost významné je z tohoto hlediska také Perfektně osvětleno (Everything is illuminated) s Elijahem Woodem (Frodo z Pána prstenů) v hlavní roli.
Trať mezi Berounem a Královým Dvorem tam hraje příjezd do Lvova, pražské Výstaviště představuje nádraží ve Lvově a ulice Prahy pak Oděsu. Ostatně skoro všechny scény jsou natočeny v okolí Prahy, byť mají představovat Ukrajinu.
Máme i březový hájek?
Kdyby tak věděli, že ta obhlídka byla dělána běžně vypravovanými typy strojů, a ne historickými, to by se divili.
Jako když sem četl titulek, tak sem přemýšlel jestli mám být hrdý nebo se stydět… Zatim sem to nerozhodnul….
Z hlediska silničního „práva“ jsou za historická vozidla považována vozidla starší 30 let ….
Takže v případě kolejových vozidel, na základě pravidla „analogia legis“ lze považovat i kolejová vozidla starší 30 let za historická …
Spíš bych řekl, že takovým vozidlům může být vydán průkaz historického vozidla, ne že tam automaticky spadají.
Proboha, nestrašte! Ještě někoho napadne zapsat Peršany, Banány, Kocúry, Šukafony a nevím kde co jako památky a bude problém! Hlavně ať to nenapadne B Fanboys!
a hlavně tornáda
Tfuj! Radší čerty než tornádo!
TNMN – Tornáda Na Moravě Nechceme!
😀
Pro železniční vozidla je to 50 let.
Což znamená, že první dvousystémové krysy tento termín splní za rok a něco…
Jestli je rozhodný rok 1971, tak máme už dávno fůru historických Bee272, Aee140, Apee139, Bee238, Bpee237 (s drobnými úpravami). Také všechny hydry…
Běžná plánovaná životnost osobního auta je bratru 10 let, u železničních vozidel 30. Takže „analogia legis“ by to u železničních vozidel vycházelo na 3 × 30 = 90 let, ne? 😀
No dobře. Tak třeba 30 + 20 = 50 místo 10 + 20 u aut, už je to lepší? 😀
Dobré kulisy. Neohrožený voják má jízdu českým kultovním vlakem jako neohroženou misi a dotyk reality konce světa a u nás tím musí jezdit i děti do školy , holt cesta vlakem jenom pro otrlé 🙂 🙂
Nebo to lze číst i jinak: České děti jsou stejně schopné a odolné jako otrlí Američtí vojáci.
Tak to určitě. V závěrečné scéně , když se statečná 810 řítí do na tavbu připravené vysoké pece malý školáčci z ní neohroženého vojáčka zachraňují 🙂 🙂 🙂 Bohužel , stroj se zachránit nepodařilo a navíc se musel záběr 290 krát opakovat 🙂 Takže problém vyřešen a nám zbyde na běžné cestování autobus 🙂
I když jde jen o vtip, měl byste si tu metalurgii trochu dostudovat. Jako třeba že i když z vysoké pece teče ven železo tekuté, ten proces uvnitř není tak docela „tavba“ a už vůbec se nezaváží šrotem…
Správně, navíc až se budou likvidovat 810,tak už budou v provozu jen elektropece kvůli emisím.
A ten redukční proces (co běží ve vysoké peci), ten bude dělat elektropec jak? Možnost: Když jde redukovat uhlík fotosyntézou, třeba by se dal vyvinout nějaký organismus, který by fotosynteticky redukoval železo. Zastudena! A bez namáčení!
On existuje nějaký (elektro)chemický proces na to, pokud se nepletu. Zcela jistě to jde aluminotermicky.
Aluminotermicky můžete ocel svařovat(svařování termitem) ale ne z železné rudy dostat železo.
Jde o to že potřebujete z FeO(železná ruda) dostat ten oxid takže použijete C (koks), hodně zjednodušeně FeO+C=Fe+CO. Provoz vysoké pece nikdy nebude uhlíkove neutrální, bud se s tím smířime a nebo už nikdy z železné rudy nezískáme žádné železo.
zaváží se také i šrotem
A máme na to dost vysokých pecí?
Vysoká pec se nepoužívá na zpracování kovového odpadu, jinak vysoké pece ve středních Čechách nemáme od 80.let. Kladno: 1974, Králův dvůr: 1982