Koaliční smlouva v Brně: Mírnější podmínky pro rezidentní parkování a nádraží u řeky
Markéta Vaňková. Pramen: ODS
Zástupci rodící se brněnské koalice (ODS, KDU-ČSL, Piráti, ČSSD) představili po dvou týdnech jednání novou koaliční smlouvu. Dopravu má mít
ženská na radnici to je velký neštěstí a ptejme se, proč jenom pro maminky s kočárkem, to děcko v brně je ze zkumavky? a tátové mají zakázaný jezdit s kočárkem?
„nové vedení radnice chce navíc být vstřícnější k návštěvníkům města a například jim umožnit v neděli parkování zdarma v centru“
??? po zavedení rezidentního parkování v centru od 1.9.2018 návštěvníci platí jen v pracovní dny (24h nonstop mimo 6h-8h ranní), naopak v sobotu i v neděli je parkování bezplatné
To se nám to plánuje megalomanské nádraží, když nám ho pak zbytek republiky zaplatí 😀
i ty brepto…
Ten výčet z koaliční smlouvy jsou jen takové řeči, tyhle záležitosti by se měly dělat automaticky.
Ale pořád jsem zmatený v otázce polohy nádraží. Kde teda přesně bude?
Dle vyjádření politiků a pokud bychom jim měli věřit, je to tak, že dokud nebude v Brně metro (neboli SJKD) , tak nádraží nebude nikde. A z ryzí statistiky nám vychází, že v následujících 50 letech se nestane A) a tudíž se nestane ani B) …rádo se stalo 😉
Bude v Brně. Pod Petrovem hned u řeky.
Šalamounská odpověď. 😀
Apel na redakci: nepoužívejte prosím Kotzianův termín nádraží u řeky, který má zakrývat, že jde o odsun nádraží od lidí a uzlu veřejné dopravy
A jaký termín máme používat?
Označení vítězné varianty nového brněnského nádraží v poloze Řeka (A) vychází ze Studie proveditelnosti 2017. Stejně jako označení druhé, neúspěšné, varianty Petrov (B) nebo také Pod Petrovem. Nic nedělání, resp. žádný rozvoj a jen udržovací práce jsou ve SP2017 označeny jako varianta nulová.
Osobně jsem rád, že se do koaliční smlouvy dostala i Nová městská třída – tedy propojení Cejl – Zvonařka. Chybí mi tam ale požadavek na definitivní rozhodnutí o poloze dálnice ze severu na Vídeň plánované mezi Brnem a Bystrcí.
To jsem se chtěl vždycky zeptat. Vím, že ta třída je v územním plánu, ale k čemu je tam dobrá? Vždyť po Cejlu nelze vést žádnou dopravní tepnu a Cejl samotný nikam nevede a tudíž i ta třída bude jak dálnice do Slušovic 😀
liposh: Třeba to odlehčí přetíženému Kolišti a Křenové v blízkosti hlavního nádraží? Hmm?
Plánovaná Nová městská třída má vytvořit nové polo-okružní spojení kolmo na stávající dopravní tepny (kolmo na Křenovou ul., kolmo na Bratislavskou). Má po ní jezdit trolejbus – spojení Žabovřesk – Králova Pole – Ponavy – Cejl – Křenová – nová Vlněna – Zvonařka, čímž by výrazně odlehčil šaliny (tramvaje) směřující dnes z centra na sever na Krpole. Ale jejím nejdůležitějším úkolem je zpřístupnit „zadní brněnské dvory“ brownfieldy kolem Křenové ul. a kolem stávající trati z Brna na Židenice. Vloni jsem si trasu Nové městské třídy prošel s foťákem …
http://www.onemanbrnoblog.cz/brnenska-nova-mestska-trida/
To, co tady vy říkáte byl ten původní plán, který dával smysl. Ale nejnovější informace jsou ty, že ta městská třída povede jen na Cejl, nikoliv na Miladu Horákovou. Schválně si to v té koaliční smlouvě přečtěte. To spojení „Cejl-Zvonařka“ tam není náhodou. A vy se nyní ptáte: „A k čemu by takové spojení, sakra, bylo, pokud by to nepropojilo až tu křížovatku Milady Horákové x nám. 28. října?“ A přesně tak jsem se ptal já před tím Vás. …Takže nikdo z nás netuší, to jsem rád, že v tom nejsem sám 🙂
Máte pravdu, původní záměr byl propojit Novou městskou třídou Zvonařku a ul. Milady Horákové, dříve měla být zaústěna do Drobného u Nám. 28.října. Poslední verze je stále napojení M. Horákové, byť se o tom v Koaliční smlouvě (radši) nemluví. Pokud se totiž podaří v tomto volebním období propojit aspoň Křenová – Zvonařka, bude to na Brno velký úspěch. V pokračování na Cejl stojí v cestě nízký žel. násep. Kancelář architekta města Brna má za úkol vypracovat Studii v jakých parametrech by Nová městská třída měla být. Tak uvidíme a třeba se toho trolejbusu ze Žabin kolem Lužánek na Zvonařku dožiju… Číst vice »
Tam to zase nějak nemůže projít přes nějaký spolek, „Ponavský Prospekt“ jak je navržený, nebo spíš jak je zakreslený v plánku pana Boučníka, mi přijde poněkud nešťastný, stejně jako toto vedení : ponavka. brno. cz/data/files/13/14_zamery_vyk.pdf Aby to mělo smysl, musí se jít až na Drobného, jinak je to o ničem.
Tak snad se toho budou aspoň částečně držet, aby mohla propuknout aspoň drobná veselice.
„Vytvoříme analýzu nejnebezpečnějších dopravních míst a budeme postupně daná problematická místa odstraňovat.“ … Vybagrují, nebo vybombardují??
Sanace nehodových lokalit vám nic neříká? 😛
Já bych řekl že nechají spadnout… pardon, špatné město… Provedou zřízení rezidenčního parkování, zklidnění dopravy a vjezd se bude muset den dopředu hlásit, tím se to vyřeší, nikdo tam nepojede. Jest avtamašin jest pralbljem, nět avtamašín, nět prabljema.
Jak jde dohromady deklarovaný rozvoj městské železniční dopravy se schválenou variantou Ab a nevyřešenou nákladní dopravou, zjm. tranzitní…
Pan Sosna by to nevěděl?
U Ab, pokud se pamatuji, dost záleží na tom jak to poskládáte do Maloměřic, jestli to bude čtyřkolejka, nebo 2+2, to stejné při nájezdu na Dolní, jestli o bude 6, 2+2+2, nebo 2+střed+2 +Chrlická. při třech dvojicích by nákladní vlaky mohly při tranzitu libovolně po čtyřech kolejích, při stavění v Maloměřicích po jedné dvojici (jde o to aby se zbytečně nekřížilo více kolejí než je třeba). Aby se z toho dělo udělat uspořádání o 6 kolejích, je třeba dostat jednu slatinskou kolej do +2, což by problém být nemusel. Pak by ale nákladní vlaky končící v Maloměřicích musely křížem přes… Číst vice »
Horší než za Hollana a Mrázka (a v pozadí se Zelenými bojovníky proti všemu, co má víc jak dvě kola) to už fakt snad horší být nemůže co se týká dopravy.
Myslíte ty, za kterých se konečně zahájila Plotní a příprava prodloužení tramvají, o kterých předchozí vedení akorát kecala bez reálné činnosti?