Knižní jízdní řád bude. Ujal se ho deník Zdopravy.cz
Knižní jízdní řád pro rok 2020 ve stylu deníku Zdopravy.cz. Pramen: Avizer Z, s.r.o.
Cestující se ani po letošním 15. prosinci nebudou muset obejít bez knižního jízdního řádu. Společnost Avizer Z, která je vydavatelem
Tak už mám ten SŽDC a jsou v tom stejný nesmysly, jako v elektronický verzi.
Tak pro všechny ty, co velebí knižní jízdní řád a nejsou schopni pochopit, že je to opravdu přežitek, jedna aktualita. K dnešnímu dni se od doby předání jízdního řádu do tisku změnilo již devět traťových jízdních řádů. Například na trati 248 ubyla polovina vlaků !!! Jelikož na žádost dopravců již neexistují žádná data změny JŘ a veškeré změny JŘ tedy budou průběžné, je už nyní knižní jízdní řád starý. Vydává se vlastně jen kvůli pár desítkám sběratelů, kteří bez něj nemohou být.
Ano, je to binec, který musí být zastaven a opět musí být jasná pravidla pro provoz na celý rok. Jinak je to blázinec a s tištěným JŘ to nemá co dělat.
Tištěný jízdní řád v knižní podobě není přežitkem. V případě složitější cesty doplněné zpožděním (a s tím spojeným ujetím přípoje) je nejrychlejším způsobem jak si najít náhradní spojení. Vyžaduje to ovšem umět v jízdním řádu hledat a mít jisté znalosti železničního zeměpisu. Různé elektronické vyhledávače spojení jsou sice hezká věc, ale tyhle vyhledávače pracují podle „nějakého“ algoritmu, který nemůže uživatel ovlivnit. Navíc nepracují „se zpožděním vlaku“, čili nabídnou nereálná spojení. Případně nejsou schopné najít spojení, které dle papírového jízdního řádu existuje. Bez tištěného jízdního řádu se obejdu ve Švýcarsku, kde maximálně do hodiny jede další vlak, spíše ovšem pojede do… Číst vice »
Když si ho loni koupilo 18 tisíc „sběratelů“, tak to asi není uplně málo.
A vy zase nejste schopen pochopit, že nutit lidi používat nějakou techniku, závislou na dalších prostředcích, nikdo nemůže.
Já to jsem schopen pochopit, je to úplně v pořádku. Jen prostě ten knižní jízdní řád ztrácí svou aktuálnost každým dnem. Podívejte se například na trať 248 na webu SŽDC a v knižním jízdním řádu. V momentě, kdy se zrušily aktualizace JŘ k určitému datu, se s knižního jízdního řádu stává něco, na co nelze tak úplně spoléhat. A ty tabulky se mění prakticky ob den. Tím ale nezatracuji knižní jízdní řád, kdo chce, ať si ho koupí.
Moc se těším, až si ho koupím. Díky.
Vítám počin soukromé firmy – jen bych prosil i o zveřejnění jízdního řádu všech dopravců (i těch mimo ČD) a také informaci, kde bude možné tento jízdní řád zakoupit.
Děkuji
děkujeme
Děkuji moc! Konečně se toho někdo ujal. Myslím si že i v dnešní přetechnizované době je i starý dobrý tištěný řád minimálně užitečný nejen z nostalgie. moc si vašeho rozhodnutí cením.
No super, ale co jsem koukal na stránkách SŽDC, tak to bylo dost zmršený, sloupce vlaků nebyly v takovém pořadí, ve kterém jedou a podobně. Nevím, jestli už to dali do pořádku, ale s jeho případným tiskem počkám až do začátku platnosti, nerad bych si vytisk zmetek.
Skvělá zpráva. Pouze prosím o info, kdy a kde bude možno knižní vydání sehnat.
Chtěl jsem napsat to stejné, co Aleš 2277. Tuto „bibli“ čtu od konce 70-tých let a zase si rád počtu. Pamatujte na mne s jedním výtiskem – samozřejmě zaplatím.
Dobrá práce hoši!
Super, že se ještě najde někdo, kdo nahradí to, co by měla dělat SŽDC, abychom někdy nemuseli nahrazovat opravu kolejí a správu nádraží. Rozhodně koupím a už se těším.
Ona SŽDC vytiskne (nechá vytisknout) omezený počet výtisků pro vlastní potřebu (údajně 3 000). Pro „rotačku“ je jednoduché vyrobit dalších x tisíc kusů, ale pro SŽDC bude problém je prodat. Vzhledem k antagonistickým vztahům mezi SŽDC a ČD nebudou přece ČD ve svých pokladnách prodávat jízdní řády obsahující informace o vlacích konkurentů. To je bohužel schizofrenní myšlení, které vedlo k tomu, že z matric jízdního řádu se ručně vymazávaly vlaky konkurence na téže trati a takto cenzurované stránky se dávaly do tisku. To samozřejmě stálo spoustu peněz. Na Slovensku vydává Cestovný poriadok správce infrastruktury ŽSR, ale prodávají se v některých… Číst vice »
Koupím…
KOUPÍM SI HO TAKY PO X LETECH
Čím dál více si říkám, ještě že ta dobrá Správa nemá na starosti zubní ordinace… sice všechno rozvrtají, ale nic nedodělají k dobré užitnosti věci a ekonomickému i provoznímu rozvoji, vždycky tam je po té rekonstrukci nějaké to ale…
Fandím odvaze tvůrců a snad se tato akce povede na 1
Držím pěsti a těším se na modrou knížku plnou zajímavých skupin čísel a písmen
Výborná zpráva, že to nebude hanebně tisknout ta státní špatná správa 🙂
Tisíceré díky, nevím jak to jinak vyjádřit!!!!!!
koupí 🙂
Velice děkuji.
Mám dojem, že ve Švajcu šli podobnou cestou: SBB přestaly ofiko KJŘ dávat, tak se toho chopil nějaký spolek, nevíte někdo víc?
Odpovím si sám: https://www.verkehrsclub.ch/angebote/kursbuch-bestellen/
Cena 19,80 SFr. A hned můžeme tipovat cenu toho českého: 400 – 500 Kč.
Bude to o něco dražší než loni, můj tip je někde mezi 150 až 200 Kč, ale dám do 500 Kč 🙂
„Využila přitom otevřená data Správy železniční dopravní cesty a ministerstva dopravy.“ Pane Sůro, zajímalo by mne, jestli je možné jenom tak si stáhnout věci z internetu a komerčně je šířit, nebo máte na to ofic. smlouvu se SŽDC?
Tak smlouva je předpokládám samozřejmostí. Takovou samozřejmostí, že se o ní nemusí explicitně psát…
Tohle je fakt vtipný. Konečně někdo udělá něco dobrýho a ne Ledová královna musí kritizovat, zase se na tom snažíme něco hledat, zase se snažíme rejt a štourat… Elzo, buď ráda, že bude dostupný jízdní řád pro ty, co o něj stojí!
Otevřená data znamená, že jsou volně přístupná i ke komerčnímu využití, čili to povolení dal autor předem a žádná další smlouva není třeba (resp. smlouva je uzavřena použitím za daných licenčních podmínek).
A ve slušném státě by takto otevřená měla být všechna data získaná za veřejné peníze nebo z moci úřední, s výjimkou údajů osobních.
Tak pokud bychom se měli držet striktně zákonných, tak předpokládám, že je potřeba rozlišovat „data“ od způsobu jejich prezentace. Tedy využívat data možné je, ale využívat tabulky SŽDC již ne. Nicméně věřím, že toto si už vydavatel pohlídá 🙂
Každá open data jsou, nebo by měla být, vydávána pod nějakou licencí (CC), která definuje za jakých podmínek se s nimi může pracovat.
To je sice samozřejmě pravda, nicméně samotné tabulky SŽDC předpokládám, že budou pod jinou licencí, než samotná data 🙂
Oboje je na portálu celostátního informačního systému CIS JŘ ftp://ftp.cisjr.cz/
Jak je to s licencemi jsem ale nikde nenašel. Nicméně souhlas ke komerčnímu využití tabulek KJŘ od SŽDC bez problému dostanete.
To neumím posoudit a nechce se mi trávit čas prohledáváním souvisejících stránek. 🙂
Zaměstnanci vámi uváděných firem jsou kryplové?
Pokud využila otevřená data, tak to asi jsou otevřená data, jestli tušíte, co to je.
Výborná zpráva👍
Odvaha, doufám že to ekonomicky vyjde. Několik výtisků také velmi rád pořídím
Koupím a s velkou chutí.
Rád si ho koupím, díky.
Dobrá práce, aspoň někdo ví, že to smysl má. Koupím si ho rád.
Jo? Proč ne.
Já vás miluju…
Hanba SŽDC..,která připravuje konec .Diky Zdopravy…Jan
Klobouk dolů. Všechna čest…
👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
Koupím! Jen doufám, že zveřejníte kde… 😉
Ne, oni ho vydají na vlastní triko a pak budou rafinovaně tajit jeho prodej. Kam na ty nápady chodíte?
Myslím, dle mého skromného názoru, že tu brzy jistě bude někde odkaz+mohutná reklama a cena s poštovným. Nebo, že by ho drze prodávali přímo na pokladnách SŽDC? 🙂 To asi né, co?
SŽDC preventivně všechny své pokladny ruší.
Tam kde mažou a blokuji nepohodlné diskutující tak nic nekoupím.
Díky že to víme 🤪
Vzpomínáme hlavně na petr.r 😀 😀 😀
Nekrmit!!!
Oknaa dveře skříně s našima na dovolenou
Ok
A budou i následné přelepky? 🙂
Zmeny sú na SŽDC zrušené, mení sa priebežne. Ale ak sa im s tým bude chcieť prplať (termínov je neodhadnuteľné množstvo a zdroj dát je iný, ako na východzie JŘ, a nie som si istý, či ide vždy rozlíšiť čo je „len“ výluka a čo je trvalá zmena), tak údaje by mali byť zverejňované v CIS JŘ.
Na CIS JR se nahrava jen kvartalni update. Vyluky ne.
Kvartálny update už práve nie je, všetko ide cez KADR a termínovo nie je nič stanovené. Vlani bola ešte jedna „oficiálna“ zmena v červnu (ale aj tá sa robila cez KADR), tento rok už, čo som si všimol, nie je ani to.
Viď ostatne dátumy, v ktorých pribúdajú jednotlivé XMLká… ftp://ftp.cisjr.cz/draha/celostatni/szdc/2019/
Ale prd. Patláte to dohromady.
§ 42 zákona 266/1994 Sb. – druhou sobotu v červnu je změna jízdního řádu a pak podle toho jak stanoví Prohlášení o dráze. Zpravidla tak bývá jedna změna JŘ.
Ty průběžně zveřejňovaný XML v CIS JŘ jsou ad-hoc trasy vlaků veřejné osobní dopravy, jejichž trasa byla přidělena podle § 34b zákona 266/1994 Sb. To je zařízeno § 54 vyhlášky 173/1995 Sb.
V rámci červnové změny (nebo jakékoliv další změny vyhlášené v Prohlášení o dráze) vydá SŽDC celé nové tabulky u tratí, kde došlo ke změně.
V.
VencaM: Čiastočne máte pravdu, zle som sa pozrel. Tá jedna (podotýkam jedna) zmena tam naozaj zostala aj tabuľky GVD zrejme výjdu nové. Ale nevýjdu (ani tento rok nevyšli) nové výmenné súbory KANGO, takže nemáte pravdu v tom, že v tých XML sú len ad-hocy. Je tam aj kompletná júnová zmena (a všetky ďalšie zmeny, z ktorých si musíte pre zverejnenie v KJŘ u každého rozhodnúť, či Vám to za to stojí, alebo nie). Ostatne nazrime v tom CIS JŘ náhodne trebárs do PA_0054_-KADR016453B_01_2019 a zistíme, že to je DJŘ k trase vlaku TR/1154/—-0000833A/00/2019, čo je podľa tvaru evidentne vlak z… Číst vice »
Pre istotu: Neskúmal som, či sa naozaj menili časové polohy, alebo len nejaký detail. Podstatné je, že tá zmena takto naozaj nastať môže a nastávať bude.
Netvrdil jsem, že jsou tam jen ad-hoc. Pouze to, že „ty průběžně zveřejňované jsou ad-hoc“, abych poukázal na ten rozdíl. Roční jízdní řád a jeho změny jsou tam samozřejmě všechny tak, jak to ukládají právní předpisy, protože původní Kango dávno skončilo. Roční jízdní řád a jeho změny se tam nahrávají v jedné dávce. O tom, jestli je nějaká trasa ad-hoc nebo změna, nerozhoduje doba trvání jízdního řádu, ale jakým způsobem bylo zažádáno o kapacitu. Koukněte do zákona. Pokud dopravce požádá o přidělení kapacity od 9.8. do konce jízdního řádu, tak je to ad-hoc po celou dobu, protože 9.8. nebyla změna.… Číst vice »
Ale to o čom hovorím ja, nie sú vlaky ad-hoc. To sú (časové) odklony vlakov z ročného GVD. O pridelenie kapacity bolo zažiadané v štandardnom termíne pre zadanie do ročného GVD, ale k nejakému termínu nastala nejaká zmena, či už z dôvodu na strane dopravcu alebo SŽDC. A keď takýto odklon platí do konca GVD jedná sa o, videné terminológiou z doby vydávania prelepiek, (mimoriadnu) zmenu GVD. A taký vlak do toho KJŘ zadať chcete, inak je ten KJŘ zdrap papiera. Obdobne, pozrite sa na tie Vaše „ad-hoc“, čo sú zadané na FTP CIS JŘ teraz. Tiež sú tam odklony… Číst vice »
Z pohledu zákona se rozlišují 2 způsoby přidělení kapacity dráhy: pro jízdní řád a jeho změny postupem podle § 34a nebo po nabytí platnosti jízdního řádu postupem podle § 34b zákona 266/1994 Sb. Další věc je, kdy provozovatel předá jízdní řády do CIS JŘ. V případně ročního jízdního řádu a jeho změny tak musí učinit do 7 dnů před nabytím účinnosti. Ve všem ale platí něco, co říkají pravidla, a něco jiného je skutečnost. A česká tvořivost zná jen velmi málo mezí. Pokud SŽDC bude chtít udělat mimořádnou změnu jízdního řádu, tak musí provést změnu Prohlášení o dráze. A abych… Číst vice »
To snad ne!! To opravdu někdo schválil? To už je binec na ntou. Ty termíny změn dvakrát do roka měly svou logiku a chránily jakž takž ten systém, aby se z toho cestující úplně nezbláznil. Vždyť toto není nějaká místní drobná doprava, ale doprava celostátní a snad si umějí udělat jak kraje, tak SŽDC nějaký koncept dopravy na celý rok!
Vzhľadom k tomu, že zvlášť súkromní dopravcovia na termíny zmien nebrali moc ohľad, a pre nákladných boli zasa objektívne príliš zväzujúce, je to vlastne krok vpred. Akurát sa to bije s ideou tlačeného KJŘ, no.
Klobouk dolů před tím koho to napadlo!!
Napadlo to víc lidí. Naštěstí to do konce dotáhl jenom jeden.
Doufám že budou vyznačeny vlaky s koženkou ♡
Ano, i z toho důvodu se objevil nový piktogram – zapařená zadnice. Předpokládám, že jste to už zaznamenal.
A co změny?
Nešlo by je za příplatek vyrábět na samolepícím papíře a s již perforovanýni okýnky?
Když už retro, tak himbajs pořádné. Jako bonus, pokud si někdo koupí tři změny najednou, bude bílá lepící pasta…
Zmeny sú na SŽDC oficiálne zrušené, mení sa priebežne a zdroj dát je iný, ako pre ročný JŘ. Takže so zmenami prajem Avizer Z veľa štastia, bude to prplačka.
Really great! Thank you very much. We have the same problem in Austria, but here the timetable book is printed only inofficially by rail enthusiasts with a small edition of some hundred copies.
dobre vy 🙂
Mno knižní jízdní řád je dnes reálně už jen služba pro důchodce a šotouše.
No tak to jsou pořád dost početné skupiny. 🙂
S těmi důchodci si nejsem tak úplně jistý…
No, tak nikdy to nebylo čtení pro každého, jako Blesk nebo Rytmus života. Většinový čtenář má jiné zájmy, a zájmy toho menšinového mu mohou připadat nesrozumitelné. A chyba nemusí být na straně menšinového čtenáře.
Klasický knižní jízdní řád jsem již dlouho nevyužil, nicméně koupím si jej už jen proto, že této iniciativě fandím. 👍🏻
KJŘ pravidelně kupuji. Kdyby přebývaly, koupím dva.
„Je to poprvé, kdy se vydání knižního jízdního řádu ujala soukromá společnost“ … není pravda. Ale proč si nepolechtat ego 😀
Jistě – třeba Vilímkovo nakladatelství něco podobného vydávalo už před asi 90 lety. Ale tenkrát zase neexistoval Internet, a tedy ani různé „deníky“ a „magazíny“ v elektronické podobě, takže bez papíru se taková věc udělat ani nedala.
Děkujeme za upozornění.
To bude chyb 😵
Ale lepší než nic 😏
Už jste nějakou v té elektronické verzi našel?
Super nápad. Koupím si ho.
Tak tohle jsem nečekal. 🙂 Mockrát děkuji, určitě si jeden objednám. 🙂
KJŘ pro obyčejného cestujícího, který chce jet z bodu A do bodu B faktický význam nemá. Význam má zejména pro nás šotocvoky a sběratele, kteří už jej mají od roku raz dva. Uvidíme, kolik výtisků se ve skutečnosti prodá, a jestli příští rok se bude jednat o bestseller, o který se budou nakladatelství prát. Moc bych si přál, aby tomu tak bylo.
Třeba na tom pan Sůra vydělá a nakonec to bude vydávat pořád. 🙂 A někdo jiný zase ostrouhá, protože neví, jaký potenciál to má. 🙂
Klobouk dolů, v dnešní době jít do rizika něco takového vydat. Cením si toho a pokud na něj někde narazim, tak si ho koupím, nijak ho praktický asi neviuziji, ale spíše ho budu mít jako vzpomínku na jízdní řády. Když nebyl internet rozšířen dříve, tak jako dnes, tak ho měl snad každý kdo cestoval. Před 20 lety jsem ho měl v batohu normálně, nikdy jsem ho nevyndával. Vozík jsem ho celý rok. Dnes používám net, kdy vím aktuální zpoždění daného spoje a také hned vím i z kterého nástupiště spoj jede
Všechna čest 👍👍👍
Možná by stálo za to připojit nějaký BFU-friendly úvodní text / „návod“ ohledně dopravců a různých druhů jízdného a dalších změn na české železnici, protože tohle jsou informace, které mnoho z předpokládaných uživatelů (důchodci, lidi bez internetu) spíš mít nebude…
Je Vám jasné, že takový návod bude miimálně stejného rozsahu jako KJŘ?
Co takle BFU−friendly tarif TR10, pro začátek?
Zajímavý počin. Sice nějak v dnešní době nechápu smysl tištěného jízdního řádu, především proto, že už za pár týdnů je neaktuální, protože vyjde mnoho celoročních výukových jízdních řádů, další stovky kratších výukových jízdních řádů, trvalých změn, takže se podle něj stejně nedá dojet a člověk musí vše online prověřit. Ale asi se nějaký kupci najdou.
Hlavně aktuální stav provozu je často dost vzdálen plánu na papíru. Takže jedině s vyhledávačem který zobrazuje zpoždění a výluky, navíc online ukazuje aktuální cenu pro danou relaci, což se taky může dost měnit.
Skvělý počin 🙂 Tento web se za ty cca 2 roky co funguje dokázal dostat hodně daleko a aktuálně je asi nejlepším a nejvíc citovaným zdrojem co se týče dopravní tématiky.Rozhodnutí vydat jízdní řád je, i přesto, že jsem příznivcem elektronické verze, pro řadu lidí skvělou zprávou a dalším skvělým počinem ze strany redakce.Ví se už zhruba, kolik bude nákald, nebo je to taky stále v řešení ? 🙂
Nezapomente na moznost zasilky do zahranici!
Dobrý den.Oceňuji a určitě podpořím koupí jednoho výtisku…zaslouží si to pochvalu za iniciativu….Omlouvám se,ale mimo mísu se zeptám redaktorů.Nebylo by nějaké bližší info,jak to bude dnes vypadat od sedmi ve Francii?Prej to chtějí zapíchnout včetně nějakých letů.Díky a ještě jednou se omlouvám za dotaz mimo článek.
Zrovna jsem v Pařží na konferenci a všichni, co tu chtěli zůstat do čtvrtka, se snaží zmizet ještě ve středu. Podle všeho bude stávka RATP a pravděpodobně se přidá SNCF. Takže nepojede MHD a RER. Samozřejmě odpolední odlety dnes jsou beznadějně plné. 🙂 Konec je klasicky ve hvězdách. V tomto jsou tady profíci.
Děkuju za info.Já mám letět s klukem příští pátek a AF píšou v řádu dnů až týdnů..Časově neomezeno.
Bude mozne JŘ objednat pres net?
Tak to je bomba novinka! <3
Hustý a velká gratulace. 🙂
Kde bude k dostání?
Doufám, že nebude stát více jak stokorunu.
I kdyby stal 300 kc tak ho koupim
Tak, tak i Slovenský JŘ stojí víc než stovku a to je v něm třetina stran.
Chválihodné!
Chvályhodné by bylo, kdyby byl váš jednoslovný příspěvek aspoň pravopisně správně.
a8n: tak sem nechoď a nečti tyhle zprávy, když tě štvě nějaký jednohrubka. bože. na světě je mnohem více důležitějších věcí. třeba pedofilové, koruoce atd
Nechtěl by sis to po sobě přečíst? Aha, nechtěl, málo času, viď?
wasisdas koruoce???
to je takovy brouk, napada to smrky
Mám radost. Mojí babičce je 82 let, ale ještě pořád sem tam někam cestuje. Knižní jízdní řád dostala vždycky od ježíška, protože internet používat moc neumí. Měl jsem strach, že to letos nedopadne. Díky!
Je mi úzko, když popřemýšlím, kolik lidí jako Vaše babička cestuje vlakem, a jak budou koukat na to, když jim na nádraží řeknou, že jim nemůžou vydat jízdenku z A do B, protože X dopravců, Y krajů.
Těch důchodců co teď budou sedět doma, protože si nebudou umět koupit jízdenku 🤡
chudak babicka, ceho se to na stara kolena dozila! nebo budou mit na nadrazi uplne zavrenou pokladnu…
Můžete prosím těch „více míst“ kde bude Vámi vydaný Jízdní řád v prodeji konkretizovat? Kde to bude třeba u nás v Ostravě? Jaká bude předpokládaná cena? Děkuji.
Viz předposlední odstavec.
V Ostravě určitě bude, cenu včas zveřejníme.
asi to nebude bestseller, ale díra na trhu to je. Díky za to
Jen máloco má náklad vyšší než (loňský) KJŘ – možná tak Bible, Harry Potter a letáky z Kauflandu. 🙂
Určitě kupuje, pan Sůra příjemně překvapil!!
Tak to je fajn, nemyslím že mám šanci vyhrát jeden z těch 300 od SZDC o které se soutěží na fb. Rád si jeden koupím. Na cesty se hodí.
Dva výtisky nepotřebuji, stačí mi opravdu jeden, ale tento počin vydavatele kvituji s uznáním a povděkem. Tzv. „chytrý telefon“ opravdu nevlastním a ani neuvažuji o jeho pořízení. Ale chápu dnešní mladou generaci, která, jelikož už neumí číst, se bez internetu v mobilu neobejde. A v knižním jízdním řádu by se nikdy nezorientovala.
Mluvte za sebe (s tím čtením a neorientaci se v JŘ).
Dovolím si nesouhlasit, je mi 22 let, používám hodně let už jen IDOS a i přes to jsem si jako malý četl v knižních jízdních řádech a stále se v nich dokážu vyznat. Ale z globálního pohledu tomu paušalizování rozumím.
Že to neumí vaše vnoučata, neznamená že to neumí každý. Možná byste měl vzít v úvahu, že zase ta mlada generace se orientuje ve věcech, které byste třeba vy nezvládl.
Víte, že mezi písmenky na mobilu a v knížce není rozdíl? Tady jde o to, že KJŘ se s mobilem nemůže rovnat, protože je „drahý“. Na internetu jsou stejné informace zdarma. Taky méně skladný. O dání knížky do kapsy si mohu nechat jenom zdát. Za hlavní rozdíl bych označil to, že z knížky se nedozvíte zpoždění, mimořádnost, výluky a podobné aktuální informace. Nikoho do koupě mobilu nenutím a pro něj jsou právě vhodné ty knížky. Jen se prostě nemůžete divit, že někdo to chce mít jednodušší než vy. Knížka je určitě fajn jako památka, ale pro běžné použití je prostě… Číst vice »
Jsou situace kdy je možná lepší mít tu knihu sebou, když člověk hledá spojení někde na netu, tak tam musí nastavovat x údajů, kolik minut na přestup, kudy přesně jed, aby mu to nehledalo úplné nesmysli. Když několikrát přesedá, tak se mu hodí, že ví pokud mu ujede ten a ten vlak že za nějakou dobu jede další. Než to člověk naťuká do mobilu, je rychlejší otevřít tu knihu kde najde všechny odjezdy. Stejně tak se mu může vybít baterie v mobilu, a pokud bude někde v terénu, tak těžko zjistí, kdy musí dojít na to nádraží, aby stihl ten… Číst vice »
Já teď budu mluvit za sebe jak to dělám já. Například na idosu je celkem praktická věc posouvání spojů. Můžete vyhledat například spojení z Olomouce do Frýdku Místku. Vidím Pendolino v 13:45, ale řeknu si, že na Svinově je málo času na přestup (věřím, že bude mít například zpoždění), tak jednoduše posunu prstem oba osobáky doleva a podívám se na další spojení, které jede v pozdějším čase. Já fakt nevím co všechno tam nastavujete, ale nikdy jsem neměnil čas na přestup a zadával jsem jen z/do a maximálně jedno přes. Fakt bych byl rád, kdychom se někdy sešli a ukázal… Číst vice »
No konkrétně na PC ten web idosu kompletně předelali. A upřímně ten nový vzhled se mi nelíbí, starý byl lepší. Co se týká aplikace Můj vlak, k té člověk potřebuje online připojení a když je zrovma třeba někde na tůře, nemusí být v horách vůbec žádný signál. Stáhl jsem si jízdní řád offline a najdete tam jen spoje ČD. Zkoušel jsem jedno složitější spojení. Dobu přestupu jsem nechal běžnou. A vyjeli mi divné časy. Nepočítali s tím, že třeba jsem ochotný v přestupní stanici třeba i hodinu počkat na výhodnější spoj. Takže ony ty aplikace mají dost much. V takovém… Číst vice »
Nic nefunguje věčně a starý idos byl s náma spoustu let (asi 13). Za třináct let je technologie v počítačích hodně znát a je potřeba většinu programů časem přepsat, aby fungovaly lépe. Na vzhled si stěžovat můžete, ale stejně s tím pravděpodobně nic moc neuděláte. Jinak já mluvím o idosu na mobilu. Myslím si, že na hory nebudete kvůli idosu na počítač tahat notebook. Pokud třeba já jdu na hory tak se podívám už doma v kolik mi odjíždějí jaké spoje a udělám si nějaký okruh, kdy bych se měl vrátit, abych stihl i to pivo. Určitě bych nevsázel na… Číst vice »
Mezi písmenky na mobilu a v knížce je jeden zásadní rozdíl – velikost displeje.
Jenže velikost displeje s velikostí písmenek ani čitelností nemá co dělat. Na malém i velkém mobilu si mohu různě nastavit velikost písmen jakou jen budu chtít.
Tablet? Hm?
„jelikož už neumí číst, se bez internetu v mobilu neobejde“ Jistě, ten internet v mobilu má jenom obrázky.
Typický zapšklý důchodce. Mladá generace je hloupá, protože s sebou netahá papírový jízdní řád, ale radši si všechno najde pohodlně během minuty na idosu.
tak to ta Vaše generace tu současnou mladou nějak špatně vychovala a málo vzdělávalo. nebo je to jinak a potřebujete si pouze kopnout?
Ta „mladá generace“ by se možná nezorientovala nikdy v knižním jízdním řádu, vy byste zase neuměl „tzv. chytrý telefon“ zřejmě ani odemknout :-))
Doufám, že si ho všichni ti, co volali po jeho knižním vydání, koupí, a nejlépe aspoň ve dvou výtiscích.
Proč ve dvou?
No něco to vydání stojí a aby zdopravy.cz taky něco vydělali a byly okolo toho takové diskuse, tak mně přišlo rozumné koupit si to ve dvou, ale můžete klidně i víc vydání.