Klub přátel úzkokolejek odvezl z Jindřichova Hradce historické vagony

Historický vůz na odjezdu z Jindřichova Hradce. Autor: Jan PíšalaHistorický vůz na odjezdu z Jindřichova Hradce. Autor: Jan Píšala

Vagony stály odstavené na jindřichohradeckém nádraží, kde jim hrozilo poškození vandaly či zloději.

19 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Pája

No podle toho, co jsem četl jinde, zachránil ty vozy pan Šatava. A ještě nějaký tam zůstal.
https://ceskokrumlovsky.denik.cz/zpravy_region/z-hradeckeho-nadrazi-uzkokolejky-odvezl-kamion-dva-vagony-20221109.html

vtvt

Odhlédněme od šotopohledu.

Cílem insolvence je splatit dluhy. Čili existuje-li důvod proč by si insolvenční správnkyně myslela, že jde o majetek zkrachovalé firmy, tak se o vagony bude soudit.

Pokud vagony jsou majetkem JHMD, tak pokud se nenajde zájemce o odkup vagonů, tak skončí ve šrotu.

Čili šotouši, kteří nechtějí podpořit ČD nákupem IN100 za nynější výbornou cenu, tak aspon můžou házet koruny do prasátka. Třeba nadité prasátko bude stačit na odkup vagonů.

Pája

Už jsem Vás několikrát žádal, abyste na moje příspěvky nereagoval. Ale je to marný, je to marný…..

vtvt

Je pouze Váš problém, že ignorujete realitu. V Insolvenci nejde o nic jiného než splatit dluhy.

Jakási „záchrana“ něčeho je nesplnitelný šotosen, když už běží insolvence. Ostatně se to píše i článku na který odkazujete, že pan Šatava očekává spor o vlastnictví vagonů.

Čili máte-li nadité prasátko, tak oslovte insolvenční správkyni JHMD, že chcete něco „zachraňovat“ = ona určitě ocení Vaši ochotu platit značné částky na dřevo. Čím víc bude prasátko napěchované pětitisícovkami, tím je větší šance, že něco „zachráníte“.

Jakub

Hlavně hlídat koleje. Bez nich je to nemožné provozovat.

Vtvt

A kdo je majitel vagonů, když patrně byla dosažena lhůta pro Vydržení věci?

Čím to že okolo vedlejších tratí se vyskytuje tolik „profíků“? KPT Rail, KPL….

Mirek

Leda by existovala nějaká smlouva o zápůjčce 😉

Vtvt

To jo, Smlouva o výpůjčce je dost pravděpodobná. Akorát § 196 Obchodního zákoníku, neboť pan Šatava je prý účasten na onom zájmové spolku, který nárokuje vagony. „Zákaz konkurence (1) Pokud ze stanov nebo z usnesení valné hromady nevyplývají další omezení, člen představenstva nesmí a) podnikat v oboru stejném nebo obdobném oboru podnikání společnosti ani vstupovat se společností do obchodních vztahů, b) zprostředkovávat nebo obstarávat pro jiné osoby obchody společnosti, c) účastnit se na podnikání jiné společnosti jako společník s neomezeným ručením nebo jako ovládající osoba jiné osoby se stejným nebo podobným předmětem podnikání, d) vykonávat činnost jako statutární orgán nebo… Číst vice »

Jan

Ten klub je parta nadšenců, kteří to dělají ve svém volném čase a zadarmo, naopak platí příspěvky třeba na pokrytí pojištění těch vagonů. To nejsou žádní podnikatelé.

Gwann

Axeli, hezké. Sice víte asi o věci prd, ale kopnete si. Bravo.

A abyste mohl dovozovat další zmatené teorie, tak se podívejte o paragraf dále, §196a ObchZ., který stanoví podmínky transakcí osob spřízněných. Jen upozorňuji, obchodní zákoník platil do 31.12.2013, ale na druhou stranu tam ten §196a nebyl od vždy.

Pěkné pátrání.

veli.k

V insolvenčním rejstříku se objevil soupis majetkové podstaty JHMD. Nejsou tam žádné lokomotivy ani osobní vozy, chybí tam asi většina osobních automobilů, které firma využívala a kterých podle zasvěcených bylo ve výsledku více než vozidel železničních.

BND30

Ten je koukám velice stručný. V návrhu na reorganizaci je majetku na několik desítek stran včetně drážních vozidel.

král j

To je nelehké rozhodnutí.

Frantisek

Lepší pod střechou než na povětří, byť poměrně daleko (a ještě po silnici). Snad o ně bude přiměřeně postaráno, než se (doufejme) někomu podaří je opět provozovat.

Martin

Také bych si to přál…ale toto je bohužel konečná….

Martin

Zase mám víc mínusů…no nic, mně je úzkokolejek opravdu hodně moc líto, ale podívejte se na to trochu reálně. Vozidla jsou na rozsypání a několikaměsíční odstávka jim rozhodně neprospěje, to je dobré akorát tak na ještě větší zareznutí a chátrání. Zaměstnanci budou taky všichni pryč, kraje už tam nikdy veřejnou dopravu neobjednají. Koleje zapadávají listím, časem se na ně vrhnou zloději…kdoví jestli už teď nejsou někde v lesích kusy vytrhané… předpokládám, že pan Čajánek asi na obhlídku trati nechodí. Tím, když dráha nebude zajišťovat veřejnou dopravu, nebude mít příspěvky na údržbu trati a tím se ani turistický provoz neuživí. Insolvenční… Číst vice »

Lukáš Chytil

Poslední zhasne?

Cernokneznik Zabava

Brzo je odpoji..

Doctor

Spíš sfoukne, bojím se, že už jedou na přírodní zdroje …