Klimatizace v tramvajích 15T bude, část pražské koalice ustoupila. Zakázku získá Škoda
Klimatizovat či neklimatizovat ve 124 tramvajích Škoda 15T? Otázka, která několik měsíců rozdělovala pražskou koalici, má nakonec odpověď: pražští radní
Klimatizovat či neklimatizovat ve 124 tramvajích Škoda 15T? Otázka, která několik měsíců rozdělovala pražskou koalici, má nakonec odpověď: pražští radní
Ekologii vstříc
Auto je teda pěkně ekologické řešení 👎
Kdyby tak chtěli místo malování dalších kusů nažluto ty nevkusné pruhy zlikvidovat a dát všude tu původní masku, když se to stejně brzy sjednotí…
Je to tak, ta původní verze vypadá mnohem lépe, i ty světla jsou hezčí. Ale chápu, že nějaké zjednodušení designu kvůli menším nákladům při opravách drobných nehod má svůj smysl. Na rozdíl od toho hnusného žlutého pruhu, který se vůbec nehodí ke zbytku tramvaje a nikdy jsem nepochopil jeho význam. Odlišit tramvaj s klimatizací jde třeba podle těch světel, navíc teď už to nebude potřeba řešit.
Nová maska je jiná, z jiného počtu dílů apod.
Ta maska není žlutá kvůli klimatizaci, je to přímo designový návrh s celým barevným řešením a tvarem čela, odlišným od první série. A je to zřejmě kvůli viditelnosti. S klimatizací to má společné jen to, že to je (zatím) rozpoznávací znak. Přes Kotase hybrid neprojde.
A fakt nejde vrátit se k původnímu? Ta křiklavá barva se do historické Prahy naprosto nehodí (přičemž 15T jako taková jinak překvapivě dobře do kulis zapadne), je to jak laciná pouťová upoutávka…
Vím že je čelo jiné, a že tam je ten faktor jiného počtu dílů.
Ale rozpoznání klimatizace je spolu s tou viditelností inzerováno jako hlavní důvod pro ten pruh. Klimatizační aspekt odpadne a co se týče viditelnosti, nějak nedovedu najít racionální důvod, proč zrovna polovina 15T musí mít oranžový pruh, a ostatní stovky vozidel v pražské MHD ne.
A sice nejsem designer a jsem si vědom toho, že design je velmi subjektivní záležitost, ale podle mě pruh žluté barvy na jinak úplně laděném schématu prostě nezapadá. Navíc to jak říkám nesouzní se zbytkem tramvají.
Pruh nezapadá, protože má být výstražný. 🙂 Tím si asi musí projít všichni. U ČSD taky v osmdesátých letech malovali na čela hnacích vozidel výstražný 300 mm široký žlutý nebo oranžový pruh. Pak byl taky jednu dobu 600 mm široký pruh kolem celé skříně (jestli s tímhle DPP přijde, tak z toho Tomáše asi klepne). No a nakonec je to přešlo a Najbrt žádné výstražné pruhy nemá.
To není inzerováno jako hlavní důvod, to je inzerováno jako hlavní rozpoznávací znak – musíte si uvědomit, že lidi mají problém rozpoznat typy, když jem řeknete „ta se žlutým čelem“, je to jasné. Tahle varianta existovala v návrzích Kotase od začátku, DPP si vybral sříbrnou, v půlce změnil názor (asi kvůli horší viditelnosti šedivé ve špatném počasí).
Mě osobně to nedráždí musím říci. A jestli to zabrání pár přehlédnutím v zrcátku, jedině dobře. Více mi vadí, že firmy zajišťující mytí, nedokáží bílou udžet bílou a je to spíše „šmouhatá špinavá“ a DPP jsou výsledky mytí tak nějak fuk.
No, dobrá zpráva. Ale škoda, že se neuvažuje o dosazení i do dalších tramvají, dost by to v létě zvýšilo kulturu cestování. Nicméně dokud se půjde směrem přestaveb T3 na Wany a nákupem vyřazených KT8D5 z Maďarska, tak se asi jen tak nějakého většího nárůstu klimatizovaných tramvají nedočkáme.
Přitom jako i u těchto přestaveb by asi klimatizace nebyla problém, jenže už by to holt nebylo tak low-cost a možná by se ukázalo, že je lepší kupovat nové tramvaje…
Přetavba T3 nebo modernizace KT v žádném případě nevylučují klimatizaci. Německé města mají ve svých přestavěných KT i T3 normálně klimatizaci. Je to o tom chtít. Zrovna v T3 se dá ale poměrně kvalitně větrat aspoň. Každopádně si dovolím nesouhlasit s názorem, že modernizace T3 nebo KT je krok špatným směrem. Zejména pokud jde o T3, myslím si že k Praze prostě patří a vytváří i částečně její image. Stejně jako ve Vídni, kde jezdí ještě starší tramvaje a je to mnohem bohatší metropole. Podobně to má Budapešť, Zurich nebo takové San Francisco = všechno extrémně bohatá města se skvělou… Číst vice »
V kterých T3 a KT a která města ?
Souhlasím, že technicky nevylučují. Nicméně DPP jde tímto směrem, protože je to levné. A pokud by tam nechali dělat klimatizaci, už to nebude tak moc levné. A tím pádem by bylo těžší argumentovat, že je lepší cpát peníze do přestaveb, než nákupu jen třeba o něco dražších, ale úplně nových moderních tramvají. Já nejsem žádný anti-T3 fanatik, souhlasím, že k Praze patří. Ale nemůže to na nich stát dalších 20 let, smysl mají na turistickou retro linku a ve wanách možná na ty noční linky, jakožto anti-vandal low-cost varianta. Ale páteř by měly tvořit modely, co mají nějakou perspektivu, je… Číst vice »
Ve Vídní už v podstatě staré tramvaje dojíždí jediné na čem tato obměna vázne je neschopnost Bombardieru dodávat nové vozy
V KTčkách mi jako cestujícímu čistě pocitově připadá, že když to řidič výjimečně otúruje na víc než 30 km/h, tak že ta tramvaj skřípe a škube jako by se měla každou chvíli rozpadnout.
To by mě zajímalo, co budou dělat, pokud posudek ukáže, že cena je nadsazená. Zároveň mají jiný posudek, že nikdo jiný jim to nenamontuje. DPP moc není v pozici, že by si mohl cenu diktovat.
Holt typický příklad vendor lock-in a jeho důsledek. Podobně jako Bémova opencard (tam se ho aspoň podařilo zbavit změnou celého systému).
Srovnání s „Miškovcem“ není fér, lepší by v tomto bylo srovnávat pražské tramvaje s Budapeští, Bratislavou, Vídní, Berlínem… prostě se srovnatelnými provozy. Tramvaje v Miskolci jsou super, ale podmínky s Prahou nesrovatelné.
My v Liberci nemáme klimatizované nic a taky to přežijeme. Vyhozené prachy. No aspoň budou mít z čeho zaplatit za Novu.
Jak si přišel na to že pražené si kupují Novu? ty jsi ale tr*tlík
Pražané asi ne, ale majitel škodovky ano.
Nevím, jak to cestující z Liberce myslel, a vůbec mi ta zmínka o Nově připadá na tomto serveru podivná, ale Škoda transportation skutečně spadá pod skupinu PPF, která kupuje Novu. Tedy ano – považujeme-li zisk Škody za zisk PPF, pak to asi lze říct i tak, jak to podal cestující z Liberce.