Klíčový krok v přípravě NemaŠe. Úřad zahájil řízení k hlavní trase včetně tunelů

Úsek IV. koridoru Nemanice - Ševětín, vizualizace. Pramen: Správa železnicÚsek IV. koridoru Nemanice - Ševětín, vizualizace. Pramen: Správa železnic

Správa železnic podala žádost o stavební povolení už před Vánocemi 2023.

Odebírat
Upozornit na
guest
26 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
JiP

Jenom dobre ze takova stavba vznikne, ale nejde prehlednout, ze takto velkorysa stavba vznikne na prakticky na jednom z nejmene vytizenych useku ceskych koridoru a naopak tam, kde jezdi i o rad vice vlaku, jsou tunely stale v nedohlednu.viz zmineny usek Usti-Chocen o kterem se mluvi uz skoro 30 let. A pritom tento tunel by mel ekonomickou efektivitu uplne jinde.
SZ zkratka nestavi dle dopravnich priorit ale metodou nahodnych vybuchu podle toho, kde zrovna slo udelat papiry.

Twix

Ono jde taky o to, kdy se které koridory stavěly, dříve prostě „stačilo“ méně (u tratě 260 se řeklo že se vlastně nemusí dělat vůbec nic) a později se šlo do důkladnějších modernizací. V tom mělo Bezpráví smůlu. Ale tady přece jen asi jiná možnost není, stávající trať je nejen výrazně delší ale hlavně je jednokolejná, vlaků tam v posledních letech dost přibylo a nikdo sem nikdy neplánoval VRT, tak to vychází.

Danny

No, když ony ty papíry jsou důležité, protože to bez nich jaksi nejde. 4. koridor měl to štěstí, že se tu prostě spojilo to, že šel až jako poslední (uvažování již bylo progresivnější a ekonomická situace země je někde jinde než před 25 lety), vede méně obydlenými oblastmi (je tedy lehčí něco prosadit) a většinou šlo už o totálně neprespektivní jednokolejku.

JiP

A usti-chocen snad vede nejakou obydlenou krajinou? 4 koridor ma to stesti, ze nikdo timto smerem nevytahl chimeru o VRT. Bohuzel 1. koridor toto stesti nemel a v duchu VRT zustal prakticky cely v puvodni stope a neprovedly se ani ty nejbanalnejsi prelozky. Proc? Protoze VRT….a kde mame po 30 letech VRT? Stale v nedohlednu, budeme radi, kdyz se zrealizuji vyjezdy z Prahy.

Dušan Janovský

Kam dají tu rubaninu z tunelů v mezičase?

Po staré trati bude přece potřeba jezdit až do otevření tunelů.

Tak co ze

Tak to znamená 90 min Praha > Budějovice. Pendolino, ETC, 200 co se zatím nevyužívá. To take ubere třeba 5-10 min. Slušné.

Tak to bude asi promo hodně dlouho. V budoucnu Praha – Benešov plus modernizace park úseku (kolem 20km se reálně dá dostat na 200 ne?) a bude to 60min

Flek

Dnes je to hodiná 55, hodina 45 má pořád daleko k 90 minutám, takhle rychle tam nebude jezdit ani Pendolino, těch cílových 90 minut je potřeba novostavba Praha Beroun a to bude tak v dalsim století.

a8n

Řízení je sice včetně tunelů, ale soutěž předpokládá, že si je bude zhotovitel papírovat znovu, pokud zvolí metodu TBM.

Michal82

Tak jeste ty dalsí tunely prosím. Berounsky, Vysokovský, Bezpráví …

JiP

Presne tak, je trpkou realitou, ze ten Budejovicky se zdaleka nejmensi ekonomickou a dopravni efektivitou je staven jako prvni a tam kde jezdi i o rad vice vlaku, jsou stavby stale v nedohlednu a to se o nich mnohdy mluvi jiz desitky let…..

mgr.pavel

Ještě před pár lety byly NemaŠe u ledu, bez razítek, ekonomicky to nevycházelo. Teď se obíhají razítka, super!

Proč se podobně rychle nepostupuje u žádného úseku VRT??? Proč tam přešlapujeme na místě, pořád malujeme studie, prodlužujeme plánované tunely u ministrovy vesnice a přepisujeme termín začátku stavby?

Českým Budějovicím to přeju, jenom mne překvapuje to porovnání s jinými stavbami (imho potřebnějšími).

Martas

Rychle? Územní rozhodnutí to mělo 2017. SŽ tjednotlivé kroky stavby v letácích neuvádí, ale třeba ŘSD ano a opravdu doporučuji si pár staveb na jejich mapě proklikat, abyste viděl, že u nás trvá vše mraky let. Já chápu, že na tomhle serveru je víc fanoušků železnice a nějaká dálnice/silnice na druhém konci republiky nikoho nezajímá a zároveň je tu SŽ hodne v neoblibě, někdy objektivně, někdy subjektivně. Ale viz taková D3, kde se dneska staví úseky, které měly ÚR už vroce 2008. Takže se otevřou po skoro 20 letech co někdo rozhodl, že tam ta dálnice povede. Středočeský úsek má… Číst vice »

Karl vB.

Mohlo by se třeba jednat o zhodnocení dosavadních investic do trati 220 mezi Bystřicí/B. a Ševětínem.
Pokud by se NemaŠe neudělaly, zůstal by ten poslední 17 km jednokolejný klikatý úsek před CB jako docela tragikomická koncovka jinak docela dobré trati. Doposud provedenou modernizaci by tak docela efektivně znehodnocoval.
Stačí laické porovnání obrázků z nových úseků s tímto:
https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2020/04/Hluboka_3.jpg

Error

VRT pred par lety zacaly prakticky z nuly a nyni jsou jiz nektere useky v priprave dale, nez spousta zoufale potrebnych konvencnich staveb. Verte tomu, ze bavime-li se o stovkach km novostaveb, tak opravdu nejde o maly pocet jednani a papirovani.

Happy

Konečně! Vize se stává realitou…

risk

Ještě jedno riziko – tendr má strop, takže pokud se nabídky nevejdou, může se všechno ještě trošku zdržet. Plus volby – může se škrtat na konci roku, ale zrovna tady ta lokalita, až se vláda změní asi ne.

František Josef

Aha, a já myslel, že ten klíčový krok je podepsání smlouvy o zahájení stavby. Tak ještě ne.

libor

to už je většinou banalita, podobně jako samotná stavba. Nejhorší jsou ty papíry kolem toho 😉

František Josef

Zásadní jsou papíry, stavění je banalita. Tak to jo, a já si říkal, proč se furt papíruje ale nebuduje. Asi si zařídím virtuálního avatara, abych se dokonce života svezl po nových tratích alespoň virtuálně.

Kolemjdoucí

To jste nepochopil. Je mi to sice trapné to vysvětlovat, ale přece: složité je získat všechna povolení a udělat soutěž. Podpis, předávka staveniště a stavba už jsou pak ty jednoduché části celého procesu.

František Josef

A to má být jako správně? Vy a kolega kamioňák jste nepochopili moji jednoznačnou kritiku zdržování dopravních staveb.

Franta

Ono je pryč doba, kdy vládli proletáři. Já stavěl rodinný domek a nejvíc času a práce bylo: sehnat pozemek (stál 3,5 milionu), sehnat finance na pozemek a stavbu (financoval jsem kombinací stavebního spoření a hypotečního úvěru), sehnat stavební povolení (pozemek prodával developer, který tam chtěl stavět předimenzovanou stavbu a nepřešel přes připomínky místních spolků a samosprávy), zpracovat dokumentaci pro provedení stavby (pozemek byl komplikovaný a chtělo to pořádně připravit). Samotná stavba už pak šla relativně v pohodě. Na specializované práce nebyl problém si pozvat třeba 6 různých firem nebo řemeslníků a z nich si vybírat (třeba instalatéry jsem si pozval… Číst vice »

Karel Mio

Prototyp ceskeho chytraka.

Tomáš

Co sakra cyklostezka?

Pavel

Hejtman slíbil, že bude jednat se SŽDC.

Dejf

Tak vzhledem k politickému „výtlaku“ hejtmana Kuby asi bude tak, jak řekne on. Snad dojde k realizaci rychleji, než po stavbě tunelu u ejpovic, nebo u drážní promenády.