Klatovy se dočkají obchvatu. ŘSD uzavřelo smlouvu s firmou Silnice Group

Přeložka má být hotova v roce 2024. Její součástí jsou tři křižovatky, tucet mostů a sedm protihlukových stěn.

14 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
J.K.

Tak super… Jediná proketá silnice zůstává I/20 z Plzně na Budějovice, tam se toho v nejbližší době moc nezmění…

Václav

Nechci být nějaký hnidopich, ale „tucet mostů“? Je nutné používat na technickém webu takovéto archaické výrazy?

Karl vB.

Taky mně ten knižní výraz překvapil, ale jak je podle ohlasů zřejmé, tak jsme v menšině.
Za tuto věcnou poznámku jste už dostal skoro 2 mandele mínusů… :-).
https://www.labo.cz/mft/zvlastni.htm

Luboš Beneš

Nejhorší úsek je okolo Kokšína, před a za je super silnice a pak bum zúžení a zatáčky a nehody. Ale je fajn že se zrychlí průjezd plzeňáků na Rudu…

BND 30

V Kokšíně mají nehody zajímavý důvod. Mastný asfalt. Prý k tomu došlo při pokládání asfaltového koberce, měla prasknout Na stroji hydraulika. Zhotovitel to ututlal. Ale mastnota proniká na povrch a někteří piloti pak mají v esíčkách s fyzikou. Ploty mluví za vše.

Jiří Kocurek

Mno takhle to uděli i jinde. A kupodivu tam ti chodci asi chodili příliš rychle, když jim to kouzalo. Dokonce i kloubový autobus tam za deště jezdil smykem prostřední nápravy.

Je řidič povinen předvídat rozlitý olej zabudovaný do silnice? A co nášlapnou minu?

john334

Já se pořád nemůžu zbavit dojmu, že v JV části je obchvat zbytečně blízko města (i když zástavba tam vznikla až po projektu obchvatu). Takhle by mi to přislo rozumější: https://mapy.cz/s/javacenore – je nějaký důvod, proč obchvat nejde tudy?

suri

A co třeba výškový profil? Ta vámi navržená trasa řeže vrstevnice, takže by připomínala horskou dráhu nebo znamenala mnohem větší objem zemních prací, zatímco ta projektovaná má s ohledem na terén příznivou nivelitu?

john334

To právě že ne – já tam mám asi 30 m rozdíl na 400 metrech, ale to jsou jen extrémy – dole musí být násyp + menší most a nahoře může být kousek zářez. Současně navržený obchvat má to stoupání delší, protože kruháč s I/22 je skoro v nejnižším místě, a pak tam je dost douhý most přes rybník…

Jiří Kocurek

kousek zářez… víte, že vám tam rovina vychází 20 metrů pod povrch?

Koro

Taky jsem nepochopil, proč to tak nalepili na zástavbu. Pak ani není prostor na rozvoj měst. V Rakousku to vždy dělají dál, u nás se to vždy nalepí na nejbližší domy.

Kebab

U nás ze začátku taky, ale během těch dlouhých desetiletí, než se začne stavět, se obce rozlezou.

Koro

A že nezačli už před Štěpánovicemi. Mohli jedním vrzem udělat i obchvat této obce…

Tom Matoo

To je soucasti studie na useky mezi Přešticema a Klatovama, na stránkách ŘSD jsou karty, že se studie aktualizuje, už asi 2 roky tak snad to dopadne aby doslo ke schvaleno projektu a zacala skutecna priprava. Realne u nas tak 10 let do kopnuti.