Klánovická spojka je v procesu EIA. Novou křižovatkou se napojí na D11

Šestajovice a hranice mezi Prahou a Středočeským krajem. Autor: Mirekk – Vlastní dílo, CC BY 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=4572059Šestajovice a hranice mezi Prahou a Středočeským krajem. Autor: Mirekk – Vlastní dílo, CC BY 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=4572059

Projektanti se budou muset vypořádat s tím, že silnice kříží cestu plánované vysokorychlostní trati Praha - Poříčany.

51 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Venca

Dobrý den, nikdo se nezajímá o stávající obyvatelé a život bez dálničního přivaděče…To budou kolony, nehody a hlavně zhoršené podmínky pro klidné bydlení….v Klánovicích a Šestajovicich nepřejdete na druhý chodník! A co posílit hromadnou dopravu? Snad to EIA zamázne. Klidný den!

ABC

A co byste ještě chtěl kromě vlaku po 15 minutách? Hyperloop?

Venca

Os vlaky z Klánovic po 10 min. + dálkový vlak VRT od Nehvizd (terminál východ)+MHD bus…co navrhujete Vy? Kamiony Vám vadit nebudou?…z Újezda skrz Klánovice hurá na dálnici…Asi Vám příjde, že jezdí málo aut! Zdar Všem.

ABC

A kde se budou kamióny v Újezdě najednou brát?

Venca

Klánovická spojka je plánována do 3,5 tuny? Naivní nejsem. Pěkný den!

ABC

To nevím, ale hlavně netuším proč by se měly jezdit přes zpoplatněnou I/12 a motat se přes Újezd když můžou ject rovnou po D11. Omezit tu spojku na 12t asi bude případně ten nejmenší problém.

mirek

Kde jezdí v Šestajovicích vlak po 15 minutách?

ABC

z Klánovic

Gablenz

Většina Horních Počernic se Beranky děsí, protože umožní zástavbu na polích východně od městské části. Navíc změní nyní frekventovanou cyklostezku do Klánovic na silnici

Venca

Přesně tak, zatížení krajiny nic moc…a co se soustředit na to hlavní, dálniční spojka D1 – Běchovice nebo silnice I/12 mimo obce….raději zklidňovat dopravu nebo ne? Zdar!

Cestující, teď ale doma

Aspoň se na tu mapu podívej pořádně, ta cyklostezka vede jinudy než plánovaný přivaděč, pouze na mostě přes D11 je souběh. Jakou souvislost má zástavba na polích s novou MÚK? To zda se tam bude něco stavět určuje územní plán a místní zastupitelstvo.

Gablenz

Pokud vím, netykáme si, pokud se neznáme. Nicméně v zásadě je to tak, jak píšete. Bývalé zastupitelstvo HP změnilo ÚP a od té doby lobovalo na ŘSD za Beranku, aby mohlo splnit sliby developerům. Bez přivaděče tam zatím stavět nelze.
Pro Šestajovice a spol by mnohem větší smysl dávala MÚK na spojce do Zelenče. Už jen proto, že exit 8 – Jirny je extrémně špatně napojený na 611.

Démon

A co je Gablenz? To je na tykačku ne? Pokud chcete vést diskuzi, nemůžete řešit tykání a vykání.
MUK na spojce do Zelenče být nemůže protože tam povede VRT a hlavě by to nedávalo smysl. Klánovická spojka má odvést tranzit z Šestajovic. Někedy se tam ráno postavte na kruháč.

Václav Táborský

Dobrý den,
zastupitelstvo Prahy – Horních Počernic nemá v gesci územní plán. Ten může změnit pouze zastupitelstvo celé Prahy (viz zákon o hlavním městě Praze). Změna územního plánu je sdružené rozhodnutí samosprávy a státní zprávy, takže pokud se Vám změna nelíbí, můžete ji napadnout u správního soudu.
S pozdravem a přáním hezkého dne
Václav Táborský

Cestující, teď ale doma

Naopak to se staví pro stávající obyvatele, kteří až na pár výjimek, všichni vlastní osobní automobil, někteří i více automobilů, a pravidelně s nimi cestují. Proč by to mělo znamenat kolony, nehody, zhoršené podmínky a problémy s přecházením?

mirek

Všichni se stěhují za město do „klidného bydlení“ a pak všude jezdí autem. A pak se diví, že se kvůli těm autům staví další a další silnice.

Zbyněk

Není v normě minimální vzdálenost dvou odbočení od sebe? Vždyť je Beranka nalepená na stávající pumpu.

Sysel

Při důkladném prozkoumání mapy je vidět, že se od dálnice oddělí samostatný pruh (samostatný koridor), ze kterého bude sjezd na pumpu, pak nájezd na pumpu a pak teprve nový sjezd a nový nájezd, pak se pruh připojí zpět

Sysel

našel jsem podobné řešení na D0 x II/605 x D5: https://mapy.cz/s/havogageze

Marian Kechlibar

D8 exit Zdiby (směrem na Ústí) je to samé. Konec připojováku od pumpy a okamžitě začíná odpojovák na výjezd.

https://mapy.cz/s/pomunajezu

Ale bylo to postaveno v 80. letech, takže normy byly asi jiné.

Mailand

Rika se tomu „kolektory“

Démon

Z toho důvodu tam jsou kolektory na nichž je snížená rychlost na 80 km/h.

Michal J.

To je přesně to, co na D11 na příjedu do Prahy nechceš. Zvlášť po dostavění D11 a D35 tu budou kolony na denním pořádku. Super to bude akorát pro místní developery a pro ty, kteří jsou liní jezdit z Klánovic do centra vlakem. Taky si užijou, až tudy začnou motoristé houfně objíždět ucpanou Štěrboholskou.

PetrN

spolu s rozšířením D0 Běchovice-Satalice bude upravena i MUK D0xD11, tak že všechny větve DO-D11 budou mít připojení i odpojení dvoupruhové, což by snad mohlo fungovat…

Démon

Co to je za scestné úvahy? Přečti si článek znovu a znovu ať pochopíš význam „klánovické spojky“.

Gablenz

Ano, cílem je uvolnit výstavbu na polích mezi HP a KL, kde se nyní nesmí stavět kvůli nedostatečné dopravní obsluze území

Démon

NE, primárně má odvézt tranzitní dopravu z Šestajovic.

Gablenz

Váš názor samozřejmě respektuji, i když se domnívám, že se opírá z valné části o PR materiály ke stavbě

Olin

KristePane…!!! Proč zase ty kruháče…?! Nejsem přažskej, ani z okolí, ale párkrát jsem tudy jel. Takže pohledem příležitostného šoféra – ten provoz tam prostě po ránu je. Jestli ho stáhneme na Autobahn… ?! Dobrý, ale jak se tam připlete opět pár nákladáků, a to vyloučit nejde, tak se to celý na nich zakousne. Tristní však je, že tady se úsporami ohánět tedy nelze, protože je to de facto MUK, jen by bylo třeba jí mírně překonfigurovat, aby jsme se zbavili těch kruháčů, což si myslím, že v zájmu obecného blaha (propustnost, ekologičnost, nervy obyvatel) šlo.

Pavel P.

Toto už víc než 10 let docela dobře funguje.
https://www.youtube.com/watch?v=HD-0QnUlLOQ
Kruháče u těchto křižovatek jsou opravdu zlo.

John334

S těmi kruháči asi záleží, jak kde. Mně třeba vadí, že nejsou kruháče na Zličíně na MUK s 605 – tam je ve směru na Zličín odbočení doleva z vedlejší z obou směrů od okruhu.

Jirka

MÚK Beranka měla být již dávno. Pomůže zmenšit kolony v HornoPorno a odlehčí přetížené MÚK Radonice, u které jsou často kolony až na dálnici.

Gablenz

Dovolím si nesouhlasit.
1. MÚK Beranku posunout až ke křížení se spojkou Zeleneč-Šestajovice
2. MÚK Radonice – přidat sjezd z D10 před mostem (bohužel asi málo pravděpodobné, neb v cestě stojí hala, skvělý příklad územního plánování) + spojka z kruhového objezdu přímo na II/611, co by obcházela úzké hrdlo křižovatky Náchodská/Ve Žlíbku.
Bohužel to by řešilo jen dopravu, ne vlhké sny developerů 😉

Démon

1. to nejde, není tam místo kvůli VRT.
2. to nejde, není tam místo a ani by to normově nešlo
3. celé je to plánované již více než 20 let a je tragické, že se nyní řeší EIA

Zbyněk

Přesně naopak, při jakémkoli záseku na rozpletu na D0 pojedou auta na Černý Most kudy? No přece přes Počernice. Neuvěřitelné, jak jsou schopni si počerničtí škodit sami sobě.

Ondra

To mi teda nějak uniká význam této stavby. Tak maximálně pro obyvatele Klánovic, že je od dálnice nebude dělit další obec. Ale zcela jistě to tam přitáhne další auta na Slavětínskou a zaslouží se o fronty před křižovatkou s I/12. Mnohem větší smysl by dávala silnice od Beranky k MOLu u Běchovic, kde by navazovala na plánovanou nábližku na budoucí obchvat Běchovic a Klánovic, bohužel to asi nepude, protože přírodní rezervace.

Démon

A k čemu bude I12 ve 4pruhu?

Cestující, teď ale doma

Spojnice od Beranky k MOLu by šla napojit na ulici Ve Žlínku a poté od ulice Mladých Běchovic uhnout směrem k MOLu. Tímto koridorem by to mohlo projít přes přírodní rezervaci.

ABC

No tvl. Takže v Klánovicích se zavedou modré zóny, aby lidi neparkovali u vlaku a pak se pro ně bude stavět nová silnice, která přes Klánovice stáhne provoz z Újezda n.L., nebot poslouzí jako alternativa k zabité Českobrodské, jejíž přeložka je vázána na panoptikum 511, tudíž není a nebude.
To prostě nevymyslíš…

Jiří Kohout

Nezapomínejme na výstavbu Aglomeračního okruhu. Tam příprava též naplno běží. Tato stavba poskytne pro řadu tranzitu rozhodně lepší alternativu Újezdu nad Lesy než tento průjezd Klánovicemi. 🙂

ABC

Jo to bezpochyby. Pokud je tou přípravou myšlen zákaz tranzitu nákladní dopravy od D1 směrem k D11 už někde od Mirošovic pak je tedy v plném proudu 🙂

Cestující, teď ale doma

Proč jezdit vlakem z Klánovic, když můžeš autem na nové P+R na Černý Most.

ABC

protože se tam musíš proskákat půlhodinovou zácpou v Běchovicích

Cestující, teď ale doma

Tady někdo nepochopil ironii. Stěžuješ si na modré zóny v Klánovicích a na nový přivaděč k D11. Tak co do toho pleteš Běchovice.

ABC

No protože ty jsou jaksi tou cestou na Čerňák. A bohužel mnozí tyhle rady myslej vážně, jako proč chtít parkovat v Klánovicích když v Běchovicích je prakticky nevyužívané P+R.

55p

Třeba pro cestující do centra nebo skrz něj je vlak rychlejší, než metro?

Cestující, teď ale doma

A jakou to má spojitost s modrou zónou v Klánovicích?

Démon

NA to je „D12“

ABC

co?

Démon

pak se pro ně bude stavět nová silnice, která přes Klánovice stáhne provoz z Újezda n.L., nebot poslouzí jako alternativa k zabité Českobrodské
… na to bude „D12“ nikoliv klánovická spojka

ABC

v tom případě nevím co je „D12“, má-li to být desítky let v mapě nakreslená přeložka I/12, tak ta je jak píšu vázána na dostavbu D0 od D1 do Běchovic, tudíž v nedohlednu.