Kladno začíná s přestavbou vytížených křižovatek na oválný a kruhový objezd

Kladenská křižovatka ulic J. Kociana, Vodárenská a Milady Horákové. Foto: Google Street ViewKladenská křižovatka ulic J. Kociana, Vodárenská a Milady Horákové. Foto: Google Street View

Omezení potrvají do konce prázdnin, změní se i trasy autobusových linek.

24 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Pavel Skládaný

Prosím, respektujte odbornou terminologii, stále ještě vás nepovažuji za bulvár. Žádný „kruhový objezd“ neexistuje (to je jen vulgarismus), správný termín je „okružní křižovatka“. Viz TP 135 Projektování okružních křižovatek Ministerstva dopravy České republiky.

Kruhový mor

Ten kdo vymyslel kruhové objezdy by měl být mučen zaživa. Je to peklo které jen zdržuje. nejlepší je systém hlavní a vedlejší silnice bez semaforů a kdo najíždí z vedlejší jednoduše počká..

Beekee

Kruhový objezd je nejlepší systém hlavní a vedlejších silnic bez semaforů jaký známe.

Apex

To je sice obecně pravda, ale ne kruhové objezdy, které se minimálně na Kladensku staví… Křivé, malé, zjevně, aby to stálo co nejméně, takže ve výsledku žádná změna k lepšímu…

rozinka

Na vytváření kolon ze všech směrů.

Pavel Skládaný

Malá okružní křižovatka (tj. průměr v rozmezí 25-35 metrů a všechny prvky jednopruhové) je bezkonkurenčně nejbezpečnějším typem křižovatky. Míra těžkých nehod je cca 10x nižší než u křižovatky průsečné. Přitom kapacita je vysoká – bez čekání a front do 15 000 vozidel denně (vyšší hodnoty si už nutno rozmyslet), v určitém pásmu úspěšně konkuruje i světelné signalizaci.

Ovšem pozor, okružní křižovatky jsou velmi citlivé na kvalitu zpracování (včetně důležitých detailů), pro lajdáckého projektanta jsou nevhodné až rizikové.

haf

Proč se přestala opravovat lávka u podjezdu ve Vodárenské ul.? Nechali ji napůl zrekonstruovanou a napůl rozdělanou, a nikdo na ní nepracuje a to už je to „hotové“ několik měsíců.

Ondřej

Čeká se na preložku ČEZu…

Jan Šulc

Dnešní ranní špička byla na Kladně peklo, objízdné trasy kolabovaly. Je to velký zásek, jednu z nejdůležitějších silnic zcela zavřít, aniž by byl pokus o alespoň jednosměrné zprůjezdnění během stavby.
Kdo Kladno moc nezná: uzavření těchto křižovatek má na Kladno podobný dopad, jako by mělo na Prahu úplné uzavření Baranďáku.

Šárka

Odpoledne to bylo úplně stejné

Ondřej Jindra

Přirovnávat Barrandovský most kde projede 130 tisíc aut a 3 křižovatky v Kladně 🤣 dneska i včera jsem jel přes Kladno z Rozdělova k dálnici D7 okolo 11hodiny a pohoda bez zdržení.

babilon

Opravdu dojde ke zkapacitnění průjezdu? Já měl vždycky za to, že světelná křižovatka má vyšší propustnost než kruhový objezd.

Ryk Mat

Dobře navržený kruhový objezd, v němž vozidla zipují, má bezkonkurenčně nejvyšší propustnost. Zajeďte si na dovolenou na Kypr a pozorujte tam některou z mnoha okružních křižovatek čtyřproudových silnic a uvidíte to na vlastní oči. Křižovatka řízená světelným signalizačním zařízením (SSZ) má propustnost většinou nejmenší. Výjimkou bývají pouze výjezdy z vedlejších ulic ve špičkách. SSZ se zpravidla nezřizují kvůli propustnosti. Většina z nich je zřízena z důvodů bezpečnostních, aby snížily počet nehod. Bezpečnostní hledisko je také jediným důvodem pro provoz SSZ v sedlech a nočních hodinách. Problémem může být kruhový objezd navržený totálním diletantem. Příkladem budiž kruhový objezd u Koruny v… Číst vice »

Beekee

Na základě vašeho pozitivního zaujetí jsem si ten Kypr vygooglil a hned první video co jsem rozklik, prvních pár vteřin… ach ne… https://www.youtube.com/watch?v=g94GhsqN5tw

yxc

Píšete hned několik nesmyslů: 1) kapacita světelné křižovatky je cca 2x vyšší než okružní. Pouze velmi dobře navržená spirálovítá (turbo) okružní křižovatka o dostatečném průměru se kapacitně dokáže přiblížit světelně řízené. kapacita OK: 2000-2500 voz./h kapacita křižovatky se SSZ: 3000-6400 voz./h Např. takový kulaťák v Dejvicích by průsečná křižovatka se SSZ bez problému vyjezdila, takhle se tam tvoří kolony. Vzhledem k urbanistickému odkazu, ale není změna žádoucí. 2) SSZ se nezřizuje kvůli bezpečnosti, ale kvůli kapacitě. Ta je min. 2x vyšší než u neřízené křižovatky. V době nízkých intenzit, např. přes noc je naopak žádoucí SSZ vypínat. Výrazně totiž zvyšuje… Číst vice »

Zbynek

Jak kdy.

Beekee

Tak asi mají v kapacitě super rezervy když si dovolí spojit dvě křižovatky do jedné.

Paolo

Magistrát Kladna bych neřešil…to je DG..samo o sobě

Pepa

Kladenská klasika. IDOS o výuce nic neví…

Zase si občane poraď, proč by se objednavatel/dopravce snažil.

Přece si PDF na stránce dopravce muže najít.

Ryk Mat

Takto prasecky s cestujícími zachází i Arriva vlaky.

Cestující

Na IDOS vídím normálně linka 603 z V. Lanny přes Čapka a ČSAD. Tam je to správně!

idk123

Pozor, idos o výluce samozřejmě ví, jen si musíte zvolit přímo město Kladno v jízdních řádech. V jř PID výluka opravdu není, zde pid tvrdí, že město nedodává data, ale ta evidentně existují, když jř města na idosu je správně. Prostě věčný boj PIDu a MHD Kladno…

Paolo

Stránka PID ví a aplikace lítačka v mobilu take