Kladno neuspělo se žalobou proti Středočeském kraji o platbách za veřejnou dopravu

Autobusy v Kladně. Foto: Pražská integrovaná dopravaAutobusy v Kladně. Foto: Pražská integrovaná doprava

Město může podat ještě kasační stížnost.

26 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Facepalm

Kladno holt bylo, je a bude Bolševická Lhota.

Juraj

Kladeňáci se holt rádi trápí.
Měli šanci ve volbách toto narovnat – dokonce by je to nestálo ani těch 12 mega, protože byla možnost nějakého vzájemného proúčtování výkonů s Ropidem, ale oni raději budou bez spojů, bez integrace a bez peněz, které utratí za právníky.

A teď už jen povzdech, zda se k této mentalitě přihlásíme i v Praze, pokud na magistrátu vznikne menšinová pseudokoalice.

JirkaA

12 miliónů za rok pro město s 67 tisíci obyvatel, to máme 180 Kč na obyvatele na rok, 15 Kč na měsíc…

hroch

Prý jasná pravidla. 😀 😀

Jarda Š.

Z odůvodnění rozsudku vyplývá především toto: Soud zohlednil, že je, že kraj neodmítá paušálně zajistit dopravní obslužnost pro občany města, ale pouze redukuje spoje. Podle soudu obec není ve věcech dopravní obslužnosti ve vztahu ke kraji v podřízeném postavení a ani zde nemůže vystupovat jako zástupce svých občanů vůči státní správě. Koordinace při zajišťování dopravní obslužnosti a rozdělení nákladů na ní je plně věcí dohody mezi obcí a krajem, kde soud nemůže rozsudkem nahrazovat vůli druhé strany, proto žalobu odmítl. Pokud město považuje zajištění dopravní obslužnosti krajem za nedostatečné a nechce doplácet kraji za rozšíření, může zajistit další spoje na… Číst vice »

Zlámalík

„…může zajistit další spoje na svůj náklad nezávisle na kraji…“
A to je to, o co tam jde hlavně 😀

Mikádo

Místo aby peníze šly na dopravu, skončily v advokátce. Takhle to vypadá, když město vede ANO.

RHh

Ale advokát je kámoš, tak kde je problém? /s

Mikádo

No problém je hlavně to, jak někteří obhajují Babiše, jak to umí dobře řídit a že byl nejlepší premiér. A ještě ho chtějí za českého prezidenta. Slováka prolhaného.

Jiří Kocurek

Jako prezident přece zaklekne souseda živnostníka. Konečně! Tomu nenažranci nestačí Škodovka, musí mít Mercedes! .. jo, Sprintera.

Jarda Š.

Ale proč sem toho prolhaného Slováka zatahujete? Co má společného s autobusy na Kladno?

Radek Vičík

Ono ANO řídí Kladno? Ze které švestky jste spadl 😱🤭🤣

Anelim

Kladno je v dopravě historicky banda zmetků – je potřeba ně hodně pevná ruka…
Stejně to nevyhrajou – ale furt se budou stavět na zadní…
Z naprosto otřesných zkušeností z kladenské MHD by si „soudruzi“ nejdřív měli udělat sakra-pořádek v místním DP a velmi důkladně to personálně provětrat a až pak teprve možná něco breptat…

M19

Kladno nemá vlastní DP.

Leinad

Formálně se jmenuje ČSAD MHD Kladno a.s. a není v majetku města.
Prakticky dostává linky za divokých podmínek či bez výberěk. Ropid nesměl zveřejňovat výpadky jejich spojů atd.

M19

A z toho odvozujete, že je to městský dopravní podnik? Nebo co? Zákon přímé zadání zná nebo co myslíte těmi divokými podmínkami? Co myslíte tím nesměl? Nedohoda na předávání dat, není zákaz. Je době si neplést pojmy a dojmy.

Tomas

A k čemu pak je tedy jednotný dopravní integrovaný systém, když Kladno musí mít něco jinak?
Zákon to sice zná, avšak to že se v Kladně jezdí nejdraž v celý ČR to nikdo nikomu nevyvrati. Jsem Kladenak, ale za to co předvádí Kladno ve vedení a hlavně v oblasti dopravy se sakra stydím.
Ale tak Landa a Volf jsou kámoši, tak proč by to nešlo

Leinad

Že se město chová, jako by to byl jeho DP. Ano, pravděpodobně ta smlouva není proti liteře zákona – nicméně taky městu nepřináší moc zajímavých výhod(větší spolehlivost nebo menší cenu, než mají jiné smlouvy).
Těsně po integraci Kladna byl i přímo zákaz (ropid nesměl ve svých mimořádnostech uvádět výpadek linky).

Anelim

Není podstatné kdo to vlastní – ale kdo to platí (to je město)- a když to platí v jak prasáckém je to dlouhodobě stavu – linky, otřesné chování většiny řidičů, (NE)dodržování JŘ, kouření řidičů v autobusech – za jízdy, při odstavech a pauzách!!!!!

Původní Pražák

Pokud jsou právníci, co v tomto případě město zastupovali, placení od hodiny, tak si i tak můžou gratulovat.

M19

A pokud jsou placeni od právního úkonu, tak ne?

Leinad

Pokud jim Kladno nabídlo % z vyhrané částky, tak si zatím moc nevydělali. (Ale pochybuji že by do toho nějaká právní kancelář šla, když už tak jsou města o velikosti Kladna, která mají daleko méně spojů)

M19

Tak takhle to funguje v zámoří, ale u nás ne. Nabídnout mohlo, ale ta právní kancelář má určitě smlouvu a ta je dostupná v registru smluv. Nemusím to ani hledat, abych věděl, že budou placeni od právního úkonu a konzultace od hodiny. Ale klidně si to dohledejte, rozhodně tam o žádné procento z vyhrané částky nejde, protože tam ani vyplácení nějakého odškodnění nejde.

Jan Novák

Je to jak píše M19.

Ve smlouvě na Poskytování právních služeb je pevná částka 247 tis. Kč + 3.200 Kč/h + další náklady. Maximálně na 950 tis. Kč.
Smlouva je uzavřená v květnu.

V září podepsali dodatek na změnu maximální výše na 1.350 tis. Kč a před 20 dny další dodatek s novou maximální výší 1.750 tis. Kč.

Očekával bych ještě jeden dodatek na 1.990 tis. Kč, protože z eráru krev neteče…

Advokátní kanceláří je Weinhold Legal, v.o.s. advokátní kancelář

SaulGoodman

Procenta se používají i u nás, ale samozřejmě ne v tomto typu sporů, kde jak říkáte o žádnou částku nejde.

M19

Ano, ale v minimu případů a ne u veřejných zakázek pokud vím. Nebo znáte nějaký takový případ, kdy ano?