Kladno neuspělo se stížností na Středočeský kraj na omezení veřejné dopravy
Autobusy v Kladně. Foto: Pražská integrovaná doprava
Kladno odmítá nadále přispívat na rozdíl od většiny radnic na provoz krajských spojů.
Kladno odmítá nadále přispívat na rozdíl od většiny radnic na provoz krajských spojů.
„Kraj nemá povinnost zajistit dopravní služby na všech relacích v ideálním rozsahu a kvalitě, nýbrž na základě dopravního plánování alokovat disponibilní finanční prostředky na potřebné dopravní služby v rámci celého svého území,“ tesat do kamene a pak s tím všechny zastánce přebujelé VHD denně rubat do palice.
naopak je to jen arogance kraje a plivanec do tváře daňovým poplatníkům
Není to spíš arogance zastupitelů Kladna a plivnutí do tváře starostů menších obcí, které poctivě platí?
Jednotná pravidla pro všechny obce a města jsou plivanec?
Arogance kraje? Kraj svou část práce splnil, Kladno ne.
To jsou dobří komunisti, v tom Kladně.
Chtějí dopravu do/z města, ale nechtějí ji nijak platit.
Raději dají peníze advokátům do předem ztracené bitvy, než aby ztratili tvář.
Z jakých stran že tito komunisti pocházejí?
Volba pro Kladno a ANO. Bohužel i nová koalice
Můžu se zeptat jak tedy budou vypadat dotované kraské autobusové linky směr Kladno? Myslím, až dopadnou středočeské kraské soutěže na autobusové dopravce od 12/2024.
Přece když změním zadání soutěže, tak soutěž se protáhne, ne?
https://zdopravy.cz/stredocesky-kraj-spustil-miliardove-souteze-na-autobusove-dopravce-zvykove-pravo-konci-120079/
Jsem Kladenak, ale na MHD na Kladně hrdý opravdu nejsem. Paskvil velebnosti
zajimave – chteli od slegra a zaruby metro, a zatim nemaji ani na blbej autobus…
Však oni neříkali, že za něj chtějí platit 🙂
S Kladnem a jeho přístupem k dopravě nesouhlasím. Ale myslím si, že by tuto oblast měla více regulovat příslušná legislativa. Přece není možné, aby tyhle příspěvky na veřejnou dopravu a obecně její standardy byly v každém ze 14 krajů ČR úplně jiné, někde vysoké, jinde žádné, někde vybírané podle počtu obyvatel, jinde podle linek a počtu spojů… toto by mělo regulovat centrálně, a ne že tu bude 14 různých principů.
a proc by nemohlo by 14 principu? od toho je samosprava.
opravdu ma stat pindat i do vylezene regioanlnich zalezitosti? to uz bychom tu samospravu vubec taky nemuseli potrebovat
Proč by to mělo být v celé ČR stejné? Ovlivňuje nějak negativně kraj X, že kraj Y má pravidla nastavena jinak (jako by to ovlivňovalo, kdyby měly kraje třeba jiné sociální dávky, daně, apod.)?
Když už by se mělo něco upravit celostátně, tak rozhraní mezi tím, co platí stát, a co kraje. Např. tam, kde jede státní rychlík, kraj si prosadí zastavování ve víc stanicích, a ušetří za krajský vlak oproti kraji, kudy státní rychlík nejede (např. tuším Nový Bor a Rumburk si musí platit LBK kraj, ale Chlumec nad Cidlinou, Choceň, Ústí nad Orlicí, Olbramovice platí stát)
Teoreticky ano – stěhováním lidí ze zanedbaných částí jednoho kraje do lépe obhospodařovaných míst kraje jiného, což může tamtéž v krajním případě vytvářet přelidnění a tím zbytečné problémy z něj plynoucí.
Ano, protože není důležité, co si lidé přejí, je třeba jim soustavně život přikazovat, řídit, organizovat. Třeba i to, kde mají bydlet, jak se odtud dopravovat, a čím trávit volný čas, že?
Toho bohdá nebude, aby si český človíček svobodně vybral, že chce o víkendu jet třeba na Házmburk či na Housku, když k ní nevedou koleje. Natož aby se rozhodl vzít si kolo a vyrazit s ním třeba do Jizerek… A už vůbec lyžovat do Špindlu!
Protože potom tu máme 14 (13) izolovaných systémů, které spolu často nemluví, a cestující se v tom potom vůbec nevyznají a trpí tím tedy obliba a reputace veřejné dopravy jako celku.
Ta izolovanost a (ne)obliba je dána chybějícími spoji přes hranice krajů a odlišnými tarifními systémy, zejména různými aplikacemi pro jejich nákup (ani samotný rozdíl v ceně by nebyla taková překážka), což problém je, ale ani jedno nemá žádnou souvislost s pravidly pro příspěvky obcí. Stejná pravidla pro příspěvky obcí by přeshraniční spoje ani jednotný způsob nákupu jízdenky nezajistila, a naopak i při propojenosti spojů by ničemu nevadilo, kdyby jeden kraj mít na svém území vložené spoje navíc, nebo chtěl po obcích více nebo méně.
hlavně modrý gumy, (čti čd) nemaj krajske tarify v lásce a imrvere prskaj jak kočky, když přijdu do čd vlaku a vytahnu na je 2 krajský 😀
Já jsem pro krajské tarify. Ale měly by se dát (stejně jako například v Německu nebo Rakousku) koupit přes jednu aplikaci. Dneska hledám v DB Navigatoru jízdenku z Düsseldorfu do Kölnu. V klidu mi to prodá jízdenku tamního IDS, v aplikaci dopravce. To samé platí samozřejmě ve všech (snad) německých regionech. V Rakousku mi to prodají na 1 jízdenku i s dálkovým vlakem přes eshop ÖBB. Až tohle bude v Česku fungovat, tak přestanu remcat…
S sjednocením nesouhlasím. Naopak je správně, že si to mohou kraje řešit sami. Jelikož v každém kraji bývají jiné podmínky.
Jinak rozmístěná hustota obyvatel.
Jiné dopravní potřeby. Kdy třeba ve Středočeském kraji je snaha se co nejvíce dostat do Prahy nebo v Jihomoravském kraji do Brna . Zatímco v jiných krajích naopak je potřeba rovnoměrné rozprostření mezi městy, typicky Vysočina.
Sjednocení by naopak způsobilo různé snahy obejití těchto pravidel pro to, aby některé linky se zdáli výhodné.
A proč by to nemělo být stejné na celém světě a v celém vesmíru?
Středočeský kraj tedy platí i Kladenskou MHD, nebo ta se platí sama? Když prý Kladno nedává na VHD ani korunu.
Ne, kraj Kladenskou MHD neplatí.
Kladenskou MHD platí město Kladno.
Kladno si platí MHD samo.
Kladno si platí svoji mhd, která teda dle mého názoru, není dostačující pravidelná, ale celkově nesplňuje moderní a kvalitní dopravu. Od zbytečného trasování, souběhu linek az po otrávené řidiče.
S Kladenskou VHD se ale bohužel do Prahy nedostanete
Doplácet se mělo na Linky, které projíždí Kladnem a na území Kladna plní funkci MHD
Jeden kolega vždycky v hokně říkal: lidi jsou blbější, než si myslíš. No na vás to platí dokonale.
Jste si jistý, že tím mezi řádky nemyslel vás?
Proc by melo mesto Kladno platit neco co je mimo zakon.
Borecky by mel odstoupit za ty paskvily, co predvadi s dopravou.
Treba Uvaly, odkud pochazi, plati v novem systemu skoro o polovinu mene, nez predtim, tak kde je pak spravedlnost pri vypoctu.
četl jsi článek?
Ono se jaksi z 0 dost těžko zlevňuje. Navíc vzhledem k tomu, že Kladno platilo přesně 0,- tak se dá s klidem říci, že také platí polovinu toho co platilo dřív. Protože 0 / 2 = 0.
co konkretne je mimo zakon? ze chtej aby se kladnompodilelo na nakladech na dopravu, ktera kladno obsluhuje?
my tu zavedli komunismus?
A které město má za stejnou cenu méně spojů, než Úvaly?
On je to dobrý proletář, ale holt – kladeňák… (Skřivánci na niti). Každému zdarma podle jeho potřeb – ideje komunismu stále mezi námi.
Je překvapivé, že obyvatelům Kladna zhoršení veřejné dopravy nikterak nevadí, viz výsledky komunálních voleb. https://www.seznamzpravy.cz/p/vysledky-voleb/2022/komunalni-volby/obec/532053-kladno
Těch lidí, kterým se to zhoršilo, není tolik, aby to zvrátilo výsledky voleb, Ani v předvolebních materiálech se to moc neřešilo. Pouze ANO o tom mělo celou úvodní stranu (kecy o tom, proč by mělo město platit za něco, co je povinností kraje).
Mě to moc nepřekvapuje. Co do rozsahu spojů ty změny byly spíš kosmetické, a hlavní zhoršení (zhoršení spolehlivosti pospojováním do předlouhých linek) postihlo spíš okolní obce, než Kladeňáky. Pro Kladeňáky dojíždějící bez přestupu do Prahy se nic nezměnilo, pro ty cestující jen po městě vlastně taky moc ne.
A nějaké právní bitvy a výhrůžky mezi politiky se běžného cestujícího, natož občana, nijak nedotýkají. A asi tam mají i desítky jiných věcí, podle kterých se rozhodují.
Kdyby (nebo až) by linky z Prahy zajížděly třeba jen k Oáze, tak by si toho asi lidi všimli víc a třeba by se i víc zajímali.