Kladno jedná s krajem o návratu MHD do Pražské integrované dopravy
Jednání zatím neřeší zapojení Kladna do financování středočeské dopravy.
V Kladně by mohl v městské hromadné dopravě znovu platit tarif Pražské integrované dopravy (PID). Více než půl roku poté, co kraj místní dopravu kvůli neochotě Kladna přispívat vyjmul z největšího dopravního systému v zemi, přišlo samo Kladno s tím, že by se chtělo do PID opět zapojit.
O jednání informoval kraj na svém facebookovém profilu. „Město má zájem znovu otevřít jednání. Dnes se uskutečnilo první kolo setkání mezi kladenským magistrátem a Integrovanou dopravou Středočeského kraje (IDSK). A zástupci IDSK byli požádáni, aby ve spolupráci s dopravcem ČSAD MHD Kladno připravili ekonomickou rozvahu,“ uvedl kraj. Další jednání se má uskutečnit na konci května. Kraj zdůraznil, že se jednání netýkalo standardů dopravní obslužnosti. Právě ty Kladno odmítá, protože by muselo na krajskou dopravu začít stejně jako všechna města v kraji doplácet.
Kladno o jednání na svých stránkách nic neuvedlo. Náměstek primátora Kladna Robert Bezděk na dotaz deníku Zdopravy.cz uvedl, že přepravu cestujících chápe město jako veřejnou službu obyvatelům. „Tarifní integrace, o které nyní jednáme se zástupci IDSK, bude zcela jistě znamenat zkvalitnění a zatraktivnění tohoto typu přepravy cestujících na linkách MHD v Kladně,“ uvedl Bezděk.
Je tedy město připravené zapojit se do standardů dopravní obslužnosti? „Ukázalo se, že standardy dopravní obslužnosti v současné podobě vůbec neberou v potaz potřeby sídel s vyšším počtem obyvatel, jako jsou právě statutární města Kladno či Mladá Boleslav. Proto je předčasné se k tomuto vyjadřovat,“ odpověděl Bezděk.
Za opětovnou integraci vznikla i petice, kterou podepsalo přes tisíc lidí. Kladno bylo ze systému PID vyškrtnuto loni v září, protože vytrvale odmítalo přispívat na dopravní obslužnost kraji. Město proto postupně podalo podněty na ministerstvo vnitra, Úřad pro ochranu hospodářské soutěže a krajský soud. Nikde ale neuspělo. Kraj po Kladnu požaduje příspěvek na dopravu 12 milionů korun ročně.