Kladno jedná s krajem o návratu MHD do Pražské integrované dopravy

Autobusy kladenské MHD. Pramen: Město KladnoAutobusy kladenské MHD. Pramen: Město Kladno

Jednání zatím neřeší zapojení Kladna do financování středočeské dopravy.

24 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
martin hodek

Vyhrožování a soudy neuspělo a tak chtějí konečně jednat? Po p****e je poslat.

Lang

To je opravdu jak u blbých na dvorečku. 😀
Odvolávám, co jsem odvolal, slibuji, co jsem slíbil. Ještě že je tenhle proces jednodušší než výstup z EU.

Facepalm

„Ukázalo se, že standardy dopravní obslužnosti v současné podobě vůbec neberou v potaz potřeby sídel s vyšším počtem obyvatel“.

Krása. Takže kladenský noci s překvapením zjistili, že když se nebudou podílet na nákladech, tak budou mít míň muziky než ti, kteří náklady platí.

Holt letitej zvyk z dob, kdy mělo nejbolševičtější město v kraji furt nějaký privilégia za to, že tam soudruzi rubou uhlí a kalej ocel, držej hubu a krok, podporujpu politiku strany a vlády a když v Praze rejděj živly, tak tam pošlou milicionáře.

Za mě by bylo nejlepší to celý zbourat a obnovit význam Buštěhradu :).

Pozorovatel

Proti placení podle SDO je třeba i Mladá Boleslav, kde je primátor za ODS. Takže to není jen o komunistech.

Facepalm

Hele nevim, ODS byla komačema prolezlá vždycky až na půdu.

Lang

Mladá Boleslav má taky jeden z nejhorších provozů MHD, co znám.

Jaroušek

Ta nemá ani na Jáchymov… Ta MHD tam je taková blbost. Zrušit nebo změnu tras je jediná možnost.

původní Jakub P

Myslím, že zrušení MHD je v MB vlhkej sen politickýho vedení města…

Lang

Takhle to dopadá, když o dopravní obslužnosti rozhodují ti, kteří o ní nic nevědí a nadávají na odborníky.

Tom

Podle mě celý systém MHD, tak jak ho nyní řeší Kladno, je dražší než byl a to výrazně. Kladno se teď nenápadně snaží to nějak zoptimalizovat a zároveň dělat jakoby nic, že oni za žádné budoucí úpravy nemohou, že to samo…
Nemám žádné relevantní údaje, jen si to myslím podle kroků, které dělají. Využití „dálkových“ 3xx/4xxx apod. na dopravu některými směry po Kladně určitě vyjde levněji, než pro naštvané obyvatele zřizovat nové linky, které budou pro Kladno dražší a pro obyvatele méně komfortní kvůli intervalu.
Zároveň je třeba pochválit kraj, že nedělá „ofrky“ a začíná s Kladnem jednat.

Facepalm

Co si kladenská populace léta opakovaně a dobrovolně volí, to má. Já osobně jim to přeju.

Pájin

Politujte taky rodilé Pražáky, co si vyžírají různé nesmysly od komunálních náplavek.

Jaroušek

A co vadí na jejich MHD?:)

Pozorovatel

Článek nezmiňuje, že město Kladno po celou dobu uznává jízdenky PID v MHD jednostranně, bez dohody s krajem, na vlastní náklady. Týká se to však pouze plnocenných jízdenek.

Zdroj: https://www.arriva.cz/cs/autobusy-a-vlaky/mhd/stredocesky-kraj/kladno

babilon

Přesně tak. Z článku jsem nepochopil, o co tedy městu vlastně jde.

Pozorovatel

S největší pravděpodobností jde městu o uhrazení protarifovací ztráty za uznávání jízdenek PID. Hlavním důvodem, proč uznávání těchto jízdenek nebylo zrušeno, byly komunální volby v loňském roce. Vedení Kladna si nemohlo dovolit vypadat před svými občany jako ti zlí. Jenže Borecký nezaplatí městu nic, pokud se nezapojí do SDO. Ten spor má i politickou rovinu, protože Bezděk je současně i krajský opoziční zastupitel za ANO a předseda krajského kontrolního výboru. I to je důvod, proč je dosažení dohody vysoce nepravděpodobné. Teoreticky je ale možné dosáhnout dohody takové, že příspěvek města dle SDO bude snížen o protarifovací ztrátu z uznávání jízdenek… Číst vice »

Facepalm

Ono není moc o čem jednat. Podmínky jsou jasný a s tím vychcanost umaštěnejch kladenskejch veksláků (navíc jak čtu, ze Burešovo chovu), ktrrý by chtěli žrát a neplatit, nehne.
Navíc, Kladno je tradiční krajskej troublemaker, kterej jen hledá, jak ostatním do čehokoli hodit vidle, takže opravdu nevím, proč by měl kraj vůči němu vykazovat jakoukoli vstřícnost.

Já osobně bych to oplotil a definoval koridor, kterej by to spojoval s nejbližšími civilizačně kompatibilními oblastmi, což by v tomto případě byl tak Most či Chomutov. 🙂

Pozorovatel

V případě Kladna je o čem jednat právě proto, že Kladno provozuje vlastní MHD a je zde tudíž na stole otázka tarifní integrace a protarifovací ztráty za uznávání jízdenek, kterou by naopak měl platit kraj městu. Města bez MHD nemají vůči kraji takovou vyjednávací páku.

Facepalm

No to vidíte trošku zcestně. Integrace není povinná, je rozumná. A pokud si Kladno, kde rozum tradičně vždycky dostával na prdel, usmyslí, že si to udělá po svým, je to jeho boj. Rozhodli se pro horší, zato dražší a složitější systém, a teď maj vítr, že jim to u lidí ubere politický body, protože už i kladenská populace začíná mrmlat. Proto najednou jednaj o něčem, co sami svojí omezeností a tradičním kladenským sráčstvím před pár měsíci z města vyhnali, a je nabíledni, že z takový pozice tahaj – a budou tahat – za kratší provaz. To, že maj nějakou svoji… Číst vice »

Pozorovatel

Město nemusí tahat za kratší provaz. Přinejhorším stačí počkat na krajské volby za rok a půl. STAN už pravděpodobně nebude nejsilnější stranou a o vítězství se bude zřejmě přetahovat ANO s ODS (případně SPOLU). I kdyby ANO nebylo ve vedení kraje, je vcelku pravděpodobné, že dojde ke změně na postu hejtmana i v jednotlivých křeslech v radě. To může znamenat i konec Boreckého, protože STAN jako druhý nebo třetí na pásce si už nebude moct tak snadno diktovat podmínky.

Facepalm

No a? To jako myslíte, že po konci Boreckého automaticky nová vláda kraje najede na logiku „integrujeme Kladno za každou cenu“? Opakuji, ten problém není na kraji, ten je v Kladně, který odmítá akceptovat obecně platný podmínky integrace (na což má ovšem samozřejmě plný právo). A neintegrace Kladna je téma pouze pro Kladeňáky a max pár vesnic kolem, jinak nikdo do Kladna nejezdí, neb co by tam proboha dělal? Samozřejmě, že kraj může i přistoupit na tohle vydírání a dát Kladnu všechno za nic, ale tím si maximálně tak nasere do bot, protože v tu chvíli se takovíhle „kladeňáci“ objeví… Číst vice »

MartinS.

Jestli bude Borecký dál vést dopravu v kraji nebo ne, je celkem jedno. Kraj má na hromadnou dopravu nějaké peníze a víc mu jich nikdo nedá. Může je maximálně vzít z jiných rozpočtových položek, ale ono tak nějak zdražuje všechno, takže kde brát a nekrást? Takže i po případné výměně Boreckého za rok a půl se může ukázat, že se bude škrtat ještě víc. Jen tam bude jiný zlý radní.

MirekK1

To uráží můj rodný Chomutov 🙂

Lang

Já to chápal jako pochvalu. 😀