Kladenský „piškot” získal cenu. Netradiční křižovatka spojuje kruhové objezdy do oválu
Kladenské křižovatky přezdívané piškot. Foto: ČDS&T
Výstavba okružních křižovatek v Kročehlavech se umístila v kategorii staveb do 150 milionů.
Jakou to má výhodu proti variantě dvou kruháčů s komunikací mezi nimi? Zdá se mi, že se zbytečně projede ten, kdo bude chtít „doleva.“
v liberci u globusu to maji uz davno a nikdo je neocenil😁
V Mostě u zimaku taky podobný…
V angličtině se tomuhle typu křižovatky říká Dogbone. Ač není uplně běžná tak má své opodstatnění.
Více takových oválných, Mošnov mohl udělat něco takového ! ! ! Polská Ratiboř má například tento typ křižovatky…
Ta pumpa MOL, má dva vjezdy? A výjezd už do kruháče není? Nějaké divné.
Ano. Ale výjezd tím směrem snad nebyl nikdy. Vždy se muselo jet přes Americkou.
Díky, no že ten vjezd uprostřed piškotu to kazí, to spíš měli udělat ještě jeden kruháč uprostřed.
Mně se to nelibi.jakekoliv odbočení do 3/4 a na te části vleevo i primy směr, sikanuje ridice k zbytecnemu objíždeni celého toho paskvilu.
Za mně by byly lepší dva normalni kruhaky
Jakožto místní říkám, že dva kruháče by byly lepší a nejlepší by bylo to, co se plánovalo už za komančů. Americkou ulici narovnat a dotáhnout do křižovatky M. Horákové x J. Kociána a tam udělat jeden společný kruháč. Dokonce na to byly i volné pozemky, ale po revoluci se to zhatilo tím, že z jedné strany se postavila pumpa (dnes MOL) – původně tam nebylo nic, resp. to bylo území po zrušené KND a z druhé strany (co je dnes Penny) bylo pole. To, proč byly dvě křižovatky takhle vedle sebe a mezi nimi nic bylo dáno tím, že tam… Číst vice »
Ty dvě světelné křižovatky před tím byly naprosto bezproblémové, dobře sesynchronizované.
Potřebné křižovatky jako Horákové x Unhošťstká se neřeší. Tady je betonový pomník. Že tomu MD dá cenu, jen potvrzuje moje mínění o MD.
No nevím, pamatuju jak jsem často nemohl od Kauflandu vyjet, protože na Americké to směrem k Vodárenské stálo. Pravda, teď se to někdy taky stává.
To ale není pravda. Dnes je po většinu dne, vyjma těch největších špiček, v pohodě průjezdná. Na světlech člověk stal ikdyz nic nejelo a od penny odbočilo jedno, max dvě auta
Není v Mostě něco podobného? Hned vedle nádherné životem bující čtvrti zvané Stovky.
Ano ano 🤣
Tam je ledvina.
Ještě by bylo dobré zmínit, že tato křižovatka se prvních několik týdnů stavěla bez platného stavebního povolení. To by jistě také zasloužilo ocenit…
ano, ano a opět v tomto „právním státě“ nikdo nebyl potrestán. A tak si tady žijem (taky jsem místní)
Tak bylo před volbama a stihnout se to prostě muselo no…
Nejsou někde veřejně intenzity? Tipoval bych dominantně M.Horákové, a trochu slabší Vodárenská+Americká.
Takle mi to přijde spíš trochu zbytečně na efekt. Místo toho dlážděného a neježděného průjezdu bych udělal normální OK.
Ta neúplnost Vodáranská-Americká asi ok… vazba Vod>Ame bude slabší a přednost by to zacpávala hlavní OK.
A proč přes to spojovací rameno vůbec není přechod?
Přitom by se přímo nabízel ten chodík od parkoviště. Na takovém kousku už ten přechod žádné velké zdržení neudělá. Jenom kdo jede po Milady Horákové na sever, ten si docela zajede, ty intenzity by mě taky zajímaly.
Jinak teda přeměřeno z mapy.cz, nejbližší přechody jsou 55 a 68 m daleko, takže středem s rozhlédnutím zcela legálně, neboť obojí je více než 50 m, dejte přednost vozidlům.
https://mapy.cz/s/ponufedope
M. Horákové dominantní? To spíš bude pořadí Kociánova, Vodárenská, Americká (možná Americká před Vodárenskou, ale netipl bych si to) obě větve Horákové daleko vzadu.
Vazba Vodárenská->Americká bude z těch vazeb „přes ruku“ spíš ta významnější.
Teď o tom kruháku píšu článek, město mi po donucení krajem dalo k dispozici analýzu, kterou má, včetně intenzit. Dominantní je směr centrum – Praha, pročež OK ten provoz spíš brzdí, dle dostupné literatury. Když mi pošlete mail na martin.kodera(at)pirati.cz, tak vám pošlu tu studii.
Tohle je už docela dlouhý peanut roundabout. Některými směry je to opravdu daleká cesta. Na pouhé zklidnění dopravy bych volil spíše dva klasické kruhové objezdy. Pokud je tam ale provoz dost silný na to, aby se ve spojnici křižovatek vytvořila kongesce, pak je přínos jednoznačný. Žádné jiné řešení tam nebude mít takovou propustnost. Škoda je, že nebylo napojeno parkoviště u Penny a výjezd z pumpy.
Odborný název tohoto typu křižovatky je peanutabout, v překladu okružní křižovatka ve tvaru arašídu
Sněhulák 😆
Jiný oříšek pár (2) let funguje v Chrasti na Chrudimsku. Vyježděná trajektorie ukazuje, jak to nedělat.
https://www.google.com/maps/@49.9018734,15.9339434,95m/data=!3m1!1e3?entry=ttu
Co je na té vyježděné trajektorii špatně?
Tangenciální průjezd.
Že je skoro přímá, tj. rychlá.
Na příjezdu ze západu ale esíčko při vjezdu do křižovatky je, pak už přímá jízda nevadí.
Podívejte se na příjezd od východu, jak má vypadat „esíčko.“ Ale zas i tom směru dál na výjezdu je to přímý, což vzhledem k tomu přechodu… taky nic moc.
Je cílem řidiče zpomalit, nebo jim znepříjemnit život? K tomu prvnímu totiž esíčko od západu postačuje. A je vzhledem k prostorovým poměrům zřejmé, že víc to tam zakroutit ani nešlo.
Ta trajektorie vypovídá o něčem jiném. Ale nebudu se hádat nad obrázkem – na tom OK jsem byl snad jednou. Jinak obecně to není o znepříjemňování – rychlý průjezd v jednom směru je problém pro řidiče v příčném směru a pro chodce.
Pro řidiče v příčném směru problém není, pokud k napřímení dojde až za křížením. Což je zde splněno. S chodci souhlasím.
A není to vyježděné hlavně autobusy a náklaďáky, které to prostě jinak nedají.
Jak dlouho asi potrvá, než ten termín nějaký bafuňář zohýbá do formulace „je to o buráku“?
Není to spíše jen původní anglický než odborný název? Neumíme to česky odborně přeložit? Ještě takové obtížně čitelné slovo… Nakonec, piškotový objezd možná lepší než arašídový, nebo-li olejnopodzemnicový, burskooříškový. 🙂
Takže kruhák + burák = krurák. … tak raději ten burák.
Oválný objezd. A buráky pro klid.
Já vám nevím, ale každý den jsou zde kolony. Nicméně připouštím, že asi průměrná čekací doba mírně klesla.
Delka kolon na Horakove vyrazne vzrostla. Na prime jezdi auta rychle, takze neni snadne tam najet. A chybi prechod po vychodni strane Horakove. O projetych tisicich vzkm navic a emisich kvuli zbytecnemu objizdeni ani nemluve.
S tou ekologií naprostý souhlas. Nutí to řidiče jezdit po městě tam a zpátky. A možná časem navigace nažene auta do vedlejších ulic kvůli průjezdným časům.
A hlavně je tam blbě vidět – když přijíždíte zdola po té ul. Milady Horákové.
Je tam hodně blbě vidět. Každou chvíli mi tam někdo vjede když jedu po kruhaci a když jsem jel poprvé od M. Horákové tak jsem pochopil proč.
Což do značné míry ovlivňuje neukázněnost řidičů, kdy opouští kruhový objezd bez směrovky, zatímco ostatní auta stojí a dávají mu přednost, protože nebliká.
A pak jsou jedinci, kteří mají asi přehnanou opatrnost a nejedou ani když je vozidlo na kruhovém objezdu v dostatečné vzdálenosti, nebo jedou až když žádné vozidlo po kruhovém objezdu nejede.
v lbc máme taky ovalný kruháč, resp soustavu kruháčů, někteří tomu přezdívají „sněhulák“ a třeba tady tomu bude někdo přesdívat podobně 😀
Tak tohle má tvar více podobný dámské vložce.
V LBC byly 3 kruháče vedle sebe – proto se tomu říkalo sněhulák. Později je museli přebudovat na ovál, protože ve špičce se tam doprava úplně zastavila – všichni museli dávat přednost všem.
Možná dneska tomu tak někdo říká už jen z nostalgie.