Ke stavbě necelých 9 kilometrů D55 údolím Moravy je nejblíže Skanska

Vizualizace D55 u Moravského Písku. Foto: ŘSDVizualizace D55 u Moravského Písku. Foto: ŘSD

Stavba by měla začít v druhé polovině roku, má již všechna povolení.

69 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Ddddd

Paráda, dálnice bude končit rovnou před přejezdem v Moravském Písku…

RARA

Nebojte, jak doufám v dohledné době se dočkáme prodloužení. I ideálním případě až do Rakouska.

RARA

Skvělá správa pro Moravu. Jen tak dál a houšť a snad se jednou ta D55 jednou dočká napojení na D2 a dále pak napojení na rakouskou dálniční síť.

Petr

Chtělo by to aspoň dostat do Rohatce

RARA

Nejen do Rohatce, ale rovnou do Rakouska. Pak by ta D55 dávala z evropského pohledu plný smysl. Ale i tak díky za každý další km dálnic.

Petr

To je sice pravda, ale kdyby to bylo aspoň v Rohatci, byl bych spokojený

RARA

To Vás naprosto chápu. Doufejme, že se jednou po D55 dostaneme až do Rakouska.

Dalibor Skřivánek

Proč ne. Třeba se jim to povede lépe, než rekonstrukce silnice mezi Olomoucí a Moravskou Třebovou.
Tam měli mezi krajnicemi utopený střed vozovky. V dešti to byl opravdu zážitek k nezaplacení No a nebyl to jediný problém.

Kodl

Proč zahájení stavby tak pozdě? Nabízí se umělé zdržování co nejvíce směrem k volbám?

Petr

Protože nejprve musí být dokončen archeologický průzkum.

RARA

Mám za to, že tam už archeologové jsou a učinili nemálo zajímavých objevů. Chápu pana Kodla, že by se chtěl co nejdříve svést po nové dálnici a neposkakovat v kolonách. Ale jak se říká všechno má svůj čas a co nevidět se začne stavět.

Daniel Bečvář

Archeologové jsou na vedlejším úseku D55 Babice – Staré Město: https://kraje.rsd.cz/zlinsky/cetnost-nalezu-na-d55-predcila-ocekavani-archeologu/

RARA

Děkuji za upřesnění. Doufejme, že i na dalším úseku najdou spoustu zajímavých archeologickým nálezům.

Pete

Údolím Moravy krásně se vine, hezčí je, krásnější, než všechny jiné.

Jaká pak je tam asi niveleta 🙂

Michal Rákos

Tak to mají ještě minimálně z tak na 50let protože D1u Přerova v nedohlednu a to určitě děti Země najdou určitě někde křečka a žabku kunkalku a zase vymalováno

Daniel Bečvář

Na tomto úseku už Děti Země prohrály, takže lidé z Kunovic i Uherského Ostrohu mohou slavit 🙂

RARA

Přesně tak. Zkoušeli to zkoušeli, ale naštěstí neuspěli.

Ondra

.. a když ne Děti, tak Vnuci..

mirek

Průšvih je, že to salámovou metodou dovedou až k Bzenci a pak zase budou překvapení, že dál to nejde, protože vybrali nesmyslnou trasu skrz cennou přírodu, jako u D3 Posázavím, D35 Českým rájem nebo D52 Pálavou.

Vladimír Bílý

Navazující úsek do Rohatce povede vedle stávajícího železničního koridoru, což je zdaleka nejmenší možný zásah do krajiny a jednoznačně nejvhodnější trasa. Přesto ten navazující úsek průser je a to hlavně tím, že není a hned tak nebude a pokud bude, v návrhu je jen 1+1. Bez něj je ukončení dálnice u Bzence velmi problematické, protože dál není na Břeclav rozumně kudy.

mirek

Nevede to vedle koridoru, ale půl kilometru od něj, mj. i ptačí rezervací. Takže bude max. 1+1 a překrytí, pokud vůbec. Kolem Strážnice se to asi dalo protáhnout líp. Evidentně není na 2+2 ani poptávka, celkově ta D55 je prioritou někde hooodně dole, ale holt je snadná, potřebnější úseky čekají dál.

Démon

železnice v 19.století tam vypálila koridor a pak se tam uhnízdili ptáci. nakonec to vyhlásí ptačí rezervací. ale pitomci neví, že ty ptáky vyženou tou stavbou tunelu a ti poletí jinam. Ale jinudy to nejde !!!

Petr

Vždycky mě fascinuje, že se u takovýchto staveb říká, že není poptávka. Pokud tam v současné době silnice vede jinudy a přes obce, tak tam tranzit pochopitelně nejezdí a jezdí přes Brno. Až bude trasa kompletní, tak se tam doprava stáhne. Pochopitelně by tomu ještě mnohem víc pomohlo, kdyby dálnice do Vídně vedla přes Břeclav a ne přes Mikulov (ale to už je dneska pasé).

Démon

a kudy asi? rozumbrado

Vojtíšek

Rozumbrada to tam zná jen z mapy.cz

Petr

Já jsem z Uherského Hradšitě a mám takový názor, že od Otrokovic na jih by stačila i 1+1. Plnohodnotná dálnice je samozřejmě bonus, nicméně problémem I/55 je především to, že vede ze 70 % obcemi. Už samotný poloviční profil v trase dálnice vyřeší většinu problémů. Ono totiž z Hradiště do Zlína se jede jinudy, do Hodonína není důvod jezdit (jiný kraj) a do Veselí stejně pojedete po staré a nepojedete na dálnici. D55 se hodí především pro tranzit, pro který však 1+1 stačí (stejně jak stačí 1+1 na I/50, která má podobnou hustotu dopravy).

Petr

Máte pocit, že za hranicemi kraje žijou lvi? Proč by nebyl důvod jezdit mezi kraji, kraje jsou jenom jakési uměle vytvořené celky sloužící jenom pro další politické trafiky.

Petr

Já jen jako místní popisuji realitu, že Uherské Hradiště a Hodonín nejsou nijak významněji provázány a dálnice mi nijak nepomůže, protože na cestu do Zlína, Brna, Uherského Brodu nebo Veselí nad Moravou ji nevyužiji, jediné co, tak odvede tranzit z centra, což ale dokáže i poloviční profil. Myslím si, že je plno důležitějších dálnic. Osobně bych uvítal spíš obchvat Bučovic a Brankovic (či rovnou výstavbu „D50“).

Tomáš Gottschalk

Ty seš tou Pálavou fakt posedej vezmi si prášek. D52 má až před Mikilov vést ve stopě stávajíí I/52. Ta silnice tam už je dost dlouho a kdybyses z ní chtěl dostat na Pálavu, tak Ti garantuju, že se hodně projdeš.

RARA

Jaká cenná příroda? Navíc tam už vede železnice. Dálnice tam povede v souběhu. Navíc se počítá s opatřeními jak ty údajné škody na přírodě odčinit. Hlavně, aby to byla plnohodnotná dálnice až do Rakouska a ne nějaký paskvil.

Johnny

Možná je to pitomá otázka, ale proč je současně hlad po dálničních zakázkách a malý zájem o železniční. Třeba metrostav a další velké firmy prece pracuji v obou sektorech…

MildaIV

Tak to je otázka za desítky miliard.

M H

Možná je problém s dostupností speciálních železničních strojů či s nutností jít do konsorcia s nějakou specializovanou firmou (pokládka kolejí, podbíjení, trakční vedení,…)…naopak u silnic si vystačí s vlastními stroji, které zřejmě můžou mít stále volné kapacity.

Jaaa

A nebo je to prostě kartel.

Jo, už jsem otravnej…

SaulGoodman

Bude o tom, že železnice potřebuje mnohem více specializace. Od strojů přes projektanty po dělníky.

Jestli někdo znáte YT kanál Petr Šmotek (bagrista, má stavební firmu), tak ten nedávno právě zmiňoval, že dvoucestný bagr se vyplatí leda velkým firmám a ještě je pak složité získat kvalifikované zaměstnance a veškerá povolení.

Pavel

Problém je v odbornosti a materiálech. Železniční infrastrukturu může dělat jen pár firem. A třeba štěrk musíte někdy vozit j stovky kilometrů. Musí splňovat určité atesty. Koleje bývají mimo silnice a tak tam cokoliv dovézt, to bývá problém. Drahý problém. Dělám na zakázkách u obou. A lepší jsou dálnice

Lektor

Protože kapacita Železničních stavebních firem je již dávno překročená, kdežto kapacita silničních není ani zdaleka naplněná.

Jarda Š.

Cca 220 mil. Kč za kilometr, to je opravdu levná dálnice. Je to dáno tím, že se staví v rovině (v souběhu s II. ŽK) a součástí stavby je jen jedna MÚK.

Petr

Šíbři z ŘSD by vám vysvětlili, že i když česká dálnice v rovině stojí na km víc než norská pobřežní komplet na pilířích, nevidí na tom nic zvláštního.

roman

Norsko většinou leží na žule do které se nemusí pilíře složitě kotvit. Díky tomu je i stavba levnější. Česká kotlina je geologicky náročná.

thegrid

Prosimvás, co mají říkat v Rakousku? A jaké tam mají silnice..

Nigieu

Skanska, Neskanska, hlavně ať to už postaví!! Každý postavený km dálnice v ČR má cenu zlata

MHD

Nebo třeba Nska-Nska 😁

Marcel

Než vyhrají volby Piráti a bude Bárta II…. 🙁

MHD

Toho se také bojím, stačí se kouknout, jak to vypadá v Praze. Pro piráty jsou auta něco podřadného.

Jakub

Též mě toto děsí, ale na druhou stranu vládu sami sestavovat asi nebudou 🙂

M H

Ono je docela pravděpodobné, že další vláda bude mít problémy s investicemi ať už v ní bude kdokoli. Zvyšování madatorních výdajů a nedostatečné příjmy rozpočtu spolu s covidovými schodky se v dohledné době projeví dost drasticky…a pak bude jen otázka kde šetřit a které daně zvýšit.

thegrid

Nedostatek investic pořád neospravedlňuje škrtat pruhy už na existujících silnicích/ulicích. To je zatím jejich jediná strategie v Praze.

RARA

Asi tak nějak. Škrtnout výdaje do infrastruktury je stejně špatné jako projídat budoucnost. To jak byly svého času krouhnuty dopravní stavby nás velice citelně poškodilo.

Daniel Bečvář

Tipoval bych, že dopravu si stejně vezme ODS, Stanjura už koneckonců ministr byl.

Démon

bože, hlavně to ne

Petr

No, a to je právě to ještě horší než nějací Piráti. ODS už jasně ukázala, jak si s rozvojem dálniční sítě umí poradit. Bohužel, lidi (voliči) mají krátkou paměť, max. 2 volební období… 🙁

Couďák

Nevím kam sahá Vaše paměť ale já si vzpomínám na D5 ta to by opravdu úspěch ODS.

Vojtíšek

Fakt chodí pěšky?

Jiří Kocurek

Ale notak. Mao Ce Tung také hlásal cosi o spravedlnosti v dělbě majetku a sám měl ten nejdražší Mercedes, rovnou 25 kousků.

mirek

Co je to za debilní dotaz? On někdo tvrdí, že se může chodit jen pěšky?

mirek

A jak to vypadá v Praze? Všude auta!

laska

Přesně! Praha je i přes různý problémy pořád pro řidiče auta luxusně dostupná a přívětivá s porovnáním ve světě. Piráti a koalice na tom zatím nic nezměnili – řeší se vnější okruh, vnitřní okruh, radlická radiála, parkovací domy atd. atd.

thegrid

Miluju lidi co chtějí pořád ubírat na právech a berou to jako výhru. Tyhle radiály a okruhy dalších 10 let nebudou a vy a podobní chcete zakázat i to málo, co je. Ještě bych to bral za normální doby ale v dnešní covidové je jízda v přeplněném autobuse s různými individui bez respirátoru opravdu lábuš.

RARA

Nemohu si pomoci, ale Piráti a spol škrtají pruhy, modré zóny pod jejich rukama jenom bují a pokud by mohli, tak by zavedli povinnost jezdit všude a všem na kolech. Myslím, že to co se děje v oblasti dopravy v Praze je více než odstrašující. V tomto ohledu zlatý Bém a jeho malé domů.

RARA

Nějak jsem si nevšiml, že by se v Praze pod taktovkou Pirátů něco radikálně zlepšilo co se týče dopravy. Jenom jsem zatím zaznamenal, že se ve velkém malují jak modré čáry, pruhy pro autobusy a kolo (velocipéd) je považován za ideální prostředek jak pro dopravu osob tak i nákladu. Jediné co se dělá, tak se automobilistům házejí klacky pod nohy. Jen co bylo řevu, když si vláda dovolila na chvilku zrušit modré zóny. To se mohli někteří zbláznit.

looki

Piráti v Praze nemají v gesci dopravu a jsou v koalici i s TOPkou, vy prolhaní trollové.

Pražák

Nicméně radní pro dopravu není z Topky, ale z Čižinského party z Letné. A ti si v postoji k autům nemají s Piráty co vyčítat. Společné síly pro Prahu, jejichž je Topka součástí se naopak snaží ten zelený džihád brzdit.

Jakub P

Jestli vám relativně mírné snížení preferování IAD před vším ostatním v podání současné pražské koalice (díky za něj, bylo by potřeba víc, ale aspoň jsou to změny potřebným směrem) připadá jako zelený džihád, celkem by mě zajímalo, co byste říkal vedení města, které by automobily skutečně tvrdě omezilo…

Jakub P

Prozatím největší omezení pro auta z jejich dílny je něco, co už dávno slibovali jiní primátoři (Kolibříkem počínaje), akorát to potom nesplnili… A co už opravdu mělo být dávno hotové.

RARA

Nějak jsem si nevšiml, že by v Praze probíhalo mírné snížení preferování IAD. Spíše naopak. Za to místní „chytré“ hlavy připravují pro Pražany i jiné zdražení MHD, což jistě povede ještě k jejímu většímu a nadšenějšímu používání.

Mirek

Preference aut klesla ze 100 % na 99,5 a už je to zelený džihád, ty jsi teda materiál 😀

Podívej se jinde po světě, jak města zlepšují život lidí redukcí přebujelé autodopravy, Praha neudělala ještě nic, vše teprve začne.

Kebab

Ta města ovšem mají kompletní systém okruhů a radiál, vyřešené P+R atd.

thegrid

0,5% a proto jsou ráno ty radiály volné. Vy, Piráti a Vámi podobní ví nejlépe, jaký mít názor na dopravu a všechny jiné názory budou řádně umlčeny.