Ke stavbě necelých 9 kilometrů D55 údolím Moravy je nejblíže Skanska

Vizualizace D55 u Moravského Písku. Foto: ŘSDVizualizace D55 u Moravského Písku. Foto: ŘSD

Stavba by měla začít v druhé polovině roku, má již všechna povolení.

Doba relativně levného stavění dálnic bude pokračovat. Nejblíže další velké stavbě dálnice je zatím Skanska, která nabídla postavení nového úseku D55 ze Starého Města do Moravského Písku za 1,95 miliardy korun.

Na twitteru o tom informoval generální ředitel Ředitelství silnic a dálnic Radek Mátl. Cena Skansky je o o čtvrtinu nižší, než byla odhadovaná cena podle projektu ve výši 2,6 miliardy korun. Z šesti nabídek byly všechny pod odhadovanou cenou projektu, většina v rozmezí 2–2,2 miliardy korun.

Stavba má již pravomocné stavební povolení, na trase už probíhají přípravné práce a archeologický průzkum. Zakázku na přípravné práce už na počátku roku získala také Skanska. Stavba má začít v druhé polovině roku. Samotná soutěž se táhla nezvykle dlouho kvůli množství dotazů, podle původních plánů měli uchazeči termín nabídek do 4. prosince.

Zprovoznění do roku 2024

Součástí 8,7 kilometrů dlouhé stavby bude vybudování devíti mostů, dvou mimoúrovňových křižovatek a protihlukové stěny v délce 456 metrů. Odhadované náklady jsou 2,6 miliardy korun. Úsek má být zprovozněn v roce 2024. Vedení trasy je navrženo podél železniční trati v nenáročném terénu Dolnomoravského úvalu. Úsek začíná za mimoúrovňovou křižovatkou Staré Město – jih a končí severně od Moravského Písku. Kompletně je popsán na stránkách ŘSD.

Úsek D55 Staré Město - Moravský Písek. Pramen: ŘSD

Úsek D55 Staré Město – Moravský Písek. Pramen: ŘSD

Úsek mezi Starým Městem a Moravským Pískem je jedním ze souboru staveb, které po svém dokončení vytvoří ucelenou dálnici D55. Stávající dvoupruhové uspořádání přestává být kvůli narůstajícím intenzitám provozu kapacitně dostačující. Současná I/55 a taktéž II/427 navíc procházejí zastavěným územím obcí, takže vybudování D55 v nové trase přispěje ke zvýšení bezpečnosti obyvatel.

Aktuálně se staví úsek D55 z Babic do Starého Města a jihovýchodní obchvat Otrokovic. Další pokračování D55 mezi Olomoucí a Přerovem se zatím zadrhlo na stavebním povolení. Celá D55 od Olomouce přes Přerov a Otrokovice k Břeclavi má měřit 101 kilometrů, hotovo je nyní 18 kilometrů. Úsek Přerov – Hulín bude mít D55 společný s dálnicí D1. D55 má být nejkratším spojením Ostravy a Olomouce s Břeclaví a Bratislavou. Dálnice po dokončení odvede dopravu z center 18 měst a obcí. Osm úseků je v přípravě.

 

Tagy D55 D55 Staré Město - Moravský Písek Ředitelství silnic a dálnic ŘSD ČR Skanska Top
69 komentářů