Když nestačí kbelíky, nastupuje plachta. Do vestibulu metra Muzeum masivně prosakuje voda
Prosakování vody se dá očekávat po celou dobu prací na opravě stopní desky.
Do vestibulu stanice metra Muzeum prosakuje voda. Podle vedoucího tiskového oddělení pražského dopravního podniku (DPP) Daniela Šabíka jde o očekávané průsaky způsobené rekonstrukcí stropní desky stanice, z níž dělníci kvůli pracím odstraňují hydroizolaci.
Prosakování vody se podle něj dá očekávat po celou dobu prací. Rekonstrukce a posílení stropní desky stanice je součástí nedávno zahájené stavby tramvajové trati v horní části Václavského náměstí.
Před návratem tramvají na Václavské náměstí se opraví i stropy podchodů na Můstku a Muzeu
„Nevěřili byste, kolik toho přes noc nateče. Kbelíky nestačí, podlaha je ráno celá mokrá,“ uvedli pro Zdopravy.cz dělníci, kteří mají zachytávání průsaků na starosti. Spodní voda protéká do vestibulu, přestože je v Praze sucho a kulminují největší vedra roku. „Až přijdou o víkendu deště, bude to mnohem horší,“ obávají se dělníci.
Podle Šabíka nejde o nic neočekávaného, protože dělníci kvůli rekonstrukci a posílení stropní desky postupně odstraňují její hydroizolaci. „Do doby, než bude oprava dokončena a bude nainstalována nová hydroizolace, bude k průsakům docházet,“ řekl ČTK.
I když aktuálně je sucho, voda se drží v dutinách od posledních dešťů. „Rozšířili jsme zábor tak, aby byl v maximální míře pod tím, kde zhotovitel pracuje a kde jsou odkryté hydroizolační vrstvy,“ uvedl Šabík. I tak se podle něj voda může dostat i mimo ohrazenou plochu.
Jde o daň za to, že stanice je i v době prací funkční, dodal. „Chtěli jsme to udělat tak, aby probíhaly práce s lokálním záborem a v maximální míře byl zachován provoz stanice,“ řekl.
Návrat tramvají na Václavské náměstí zahájen. Trať se chystala 19 let, primátor má však skepsi
Rekonstrukce stropní desky stanice je součástí budování tramvajové trati v horní části Václavského náměstí, která začala koncem června a potrvá tři roky. Stavba zhruba 550 metrů dlouhé tratě od Národního muzea doprostřed náměstí vyjde na 1,24 miliardy korun.
Úpravy čekají také horní část náměstí, dolní část město rekonstruovalo dřív. Tramvaje v horní části Václavského náměstí jezdily do roku 1980, o jejich návratu rozhodlo minulé vedení města.