Když nestačí kbelíky, nastupuje plachta. Do vestibulu metra Muzeum masivně prosakuje voda
Voda prosakující do vestibulu stanice metra Muzeum. Foto: Zdopravy.cz/ Jan Nevyhoštěný
Prosakování vody se dá očekávat po celou dobu prací na opravě stopní desky.
Asi hloupá otázka, ale neví někdo, proč dochází k zesílení stropní desky? Chápu opravu, ale zesílení – vždyť do roku 1980 přes ní tramvaje jezdili, nebo je to jen proto, že dnes jsou tramvaje o tolik těžší, než dříve 2xT3? Navíc tehdy tam jezdilo mnohem více linek, než se plánuje teď.
tam bude i teď hodně vody, až do stavby Muzea tam tudy tekl potok do rybníka zhruba v prostoru Můstku, voda si pamatuje …
Na Můstku byl rybník? Jako před hradbami a uprostřed zástavby? To se mi teda nezdá. Máte k tomu nějakou mapu?
mapu nemám, četl jsem to asi před 10 roky na výstavě o historii, přímo na horní části Václavském náměstí , nu a tam to bylo uvedeno s tím, že není zachovalý žádný obraz který to zachycuje. Na serveru “ Dvě Prahy kde jsou k dispozici mapy porovnávající současnost s minulostí je nejstarší mapa z roku 1791 a tam je s určitostí vidět jen ten potok v horní části Koňského trhu, víc důkazů nemám…
Já na té mapě teda nevidím ani ten potok, ale to je asi jedno. Každopádně zajímavá informace a trošku jste mě zmátl, protože jsem z toho pochopil, že mluvíte o druhé polovině 19. století (až do stavby Muzea).
byl tam zjevně dřív , asi jsem to měl napsat přehledněji, ale rozhodně tam krom potoka bylo hodně pramenů a spodní vody , novoměstské hradby v tom úseku se zakládaly se sběrači vody kvůli stabilitě a voda se vedla potrubím ( z borovicových kmenů) dolů přes Konský trh na Staré město jako pitná… Ty prameny pak částečně strhl Vinohradský tunel ( svedli je do kanalizace) ,,,
Ten potok má být dnes zatrubněný…
To jde z Vinohrad, není tam někde nějaký pramen na který se kdysi zapomnělo a dnes zvedá hladinu spodní vody až na Koňském trhu? ?
Jak zmiňuje jiný komentář v diskuzi, ano, středem dnešního Václaváku tekl potok z Vinohrad, který ústil do rybníka dole na Můstku. On tam je ostatně dodnes, jen je sveden do potrubí v podzemí.
Proč nad stanovištěm neudělají takový ten „stavební stan“? To se přeci dělá běžně. Všude, kde se staví metro shora – např. Kodaň, to tam měli a problém s dešťovou vodou eliminovali.
Jenže tohle není dešťová voda, ale voda do země již zasáknutá … kdy tam naposledy pršelo?
To co vidíte, s tou plachtou, je všude v mezistropech plechové nebo z laminátu, svedené to není do kýblů, ale do potrubí a končí to v „čerpačce nefekální“. Kdyby se ty čerpadla zastavily, je metro pod vodou.
Natažená plachta a svedeno do kýblu. Chytré! Tak ať se daří.
Vždyť tam mají firmu, co s tím kýblem běhá ven 😁
Pracovní pozice: vylivač kybla. Pak že nejsou lidi…
To bude dělat někdo navíc ke své práci, tipuji. 🙂
Jo. Pak se lidi ptaj, proč je tu nižší produktivita práce než v Německu, když všichni makaj aj s přesčasama….
Hasiči z letiště od kufrů plynule přejdou ke kyblíkům.
Mimochodem ideální práce pro pobírače dávek: Odpracuj alespoň 4 hodiny týdně a 20 za měsíc, bude něco navíc.
Schálně jestli to dnes ráno stíhali, byl pěkný slejvák.