Když nestačí kbelíky, nastupuje plachta. Do vestibulu metra Muzeum masivně prosakuje voda
Voda prosakující do vestibulu stanice metra Muzeum. Foto: Zdopravy.cz/ Jan Nevyhoštěný
Prosakování vody se dá očekávat po celou dobu prací na opravě stopní desky.
Asi hloupá otázka, ale neví někdo, proč dochází k zesílení stropní desky? Chápu opravu, ale zesílení – vždyť do roku 1980 přes ní tramvaje jezdili, nebo je to jen proto, že dnes jsou tramvaje o tolik těžší, než dříve 2xT3? Navíc tehdy tam jezdilo mnohem více linek, než se plánuje teď.
Krom vylozene nabizejici se prilezitosti je to take proto, ze moderni tramvaje jsou vyrazne tezsi a potencialne dynamictejsi, nez jejich predchudkyne (a trat musi byt pripravena k kratkodobe na provoz velke casti prazskych linek, kdyz kiksne neco na IP Pavlova nebo u Vodickovy, coz je zase, byt kratkodobe, zatez navic), dale se uvazuje i s vyssi zatezi od vozidel. Naopak nezvysit nosnost by byla podle mne chyba, ktera by se jen vymstila pozdeji i na nakladech oprav nebo kratsi zivotnosti do dalsi generalni opravy.
tam bude i teď hodně vody, až do stavby Muzea tam tudy tekl potok do rybníka zhruba v prostoru Můstku, voda si pamatuje …
Na Můstku byl rybník? Jako před hradbami a uprostřed zástavby? To se mi teda nezdá. Máte k tomu nějakou mapu?
mapu nemám, četl jsem to asi před 10 roky na výstavě o historii, přímo na horní části Václavském náměstí , nu a tam to bylo uvedeno s tím, že není zachovalý žádný obraz který to zachycuje. Na serveru “ Dvě Prahy kde jsou k dispozici mapy porovnávající současnost s minulostí je nejstarší mapa z roku 1791 a tam je s určitostí vidět jen ten potok v horní části Koňského trhu, víc důkazů nemám…
Já na té mapě teda nevidím ani ten potok, ale to je asi jedno. Každopádně zajímavá informace a trošku jste mě zmátl, protože jsem z toho pochopil, že mluvíte o druhé polovině 19. století (až do stavby Muzea).
byl tam zjevně dřív , asi jsem to měl napsat přehledněji, ale rozhodně tam krom potoka bylo hodně pramenů a spodní vody , novoměstské hradby v tom úseku se zakládaly se sběrači vody kvůli stabilitě a voda se vedla potrubím ( z borovicových kmenů) dolů přes Konský trh na Staré město jako pitná… Ty prameny pak částečně strhl Vinohradský tunel ( svedli je do kanalizace) ,,,
Ten potok má být dnes zatrubněný…
To jde z Vinohrad, není tam někde nějaký pramen na který se kdysi zapomnělo a dnes zvedá hladinu spodní vody až na Koňském trhu? ?
Jak zmiňuje jiný komentář v diskuzi, ano, středem dnešního Václaváku tekl potok z Vinohrad, který ústil do rybníka dole na Můstku. On tam je ostatně dodnes, jen je sveden do potrubí v podzemí.
Proč nad stanovištěm neudělají takový ten „stavební stan“? To se přeci dělá běžně. Všude, kde se staví metro shora – např. Kodaň, to tam měli a problém s dešťovou vodou eliminovali.
Jenže tohle není dešťová voda, ale voda do země již zasáknutá … kdy tam naposledy pršelo?
To co vidíte, s tou plachtou, je všude v mezistropech plechové nebo z laminátu, svedené to není do kýblů, ale do potrubí a končí to v „čerpačce nefekální“. Kdyby se ty čerpadla zastavily, je metro pod vodou.
Natažená plachta a svedeno do kýblu. Chytré! Tak ať se daří.
Vždyť tam mají firmu, co s tím kýblem běhá ven 😁
Pracovní pozice: vylivač kybla. Pak že nejsou lidi…
To bude dělat někdo navíc ke své práci, tipuji. 🙂
Jo. Pak se lidi ptaj, proč je tu nižší produktivita práce než v Německu, když všichni makaj aj s přesčasama….
Hasiči z letiště od kufrů plynule přejdou ke kyblíkům.
Mimochodem ideální práce pro pobírače dávek: Odpracuj alespoň 4 hodiny týdně a 20 za měsíc, bude něco navíc.
Schálně jestli to dnes ráno stíhali, byl pěkný slejvák.