KDS hledá barvu pro opraveného Sergeje, nechce klasickou červenou
Zahájení opravy Sergeje Kladenské dopravní a strojní v Přerově. Foto: Kladenská dopravní a strojní
Návrat na koleje proběhne nejspíše až v září.
Návrat na koleje proběhne nejspíše až v září.
Jak vypadá zavázaný motor?
Terminustechnikus. Zavázaný motor je motor na místě, stejně jako trakčák, generátor a pod.
Já bych ho dal do barev společnosti British Railway.
Žlutý předek zbytek modrý.
Máte teda vkus , co třeba pohřebák v červené barvě. Ono spíš jde o to ,že jste sergeje na živo nikdy neviděl .
Rudá barva, srp a kladivo, a pak poslat zpět do Sovětského svazu.
Hadr na hlavu, mokrý, studený!
Pacienti…🤣🤣😝
Doufám, že se s tím ukážou i na 330, ať si připravím foťák.
Nejsprávnější by byla nějaká vojenská barva užívaná v Rudé Armádě! Protože to byl původní účel téhle lokomotivy. Proto ji ČSD musely používat, stejně jako DR a MÁV, zkrátka státy v první línii Varšavského paktu. Aby v případě konfliktu mohli stroje převzít „málčiky“ v uniformách: Ostatně stejný princip jako o 1/4 století dříve lokomotivy řady 52 Říšských drah, kterými Hitler zaplavil okupované státy Evropy.
nesmysl, to o vojácích je smyšlenka, kterou si vymysleli v ČTv
Proč plácáte nesmysly, Vy jste teda „sečtělý“
Typicky ruskou zelenou😀
Barevné schema podobné jako brejlík 750.202, rozhodně barvy červeno-višňová, stříbro, černá, mapy na bocích a znak velký znak KDS na čelech i bocích loko. Držel bych se zkrátka stylu na Vašich brejlovcích a volbou třeba jiných barev nakonec upoutáte pozornost….tak štastnou ruku při výběru v losovačce.
bleděmodrou se zelenýma čtyřlístkama a žlutým sluníčkem
Přesně tak!
Velmi zajímavý by byl Sergej v Najbrtu.
Také mě to napadlo, vzápětí mi ale došlo, že to budou mít ČD právně ošetřené.
ale byl by to unikát, kromě toho se stačí domluvit ;-´)
Tyrkysovou barvu.
Nechte ho 14 dní venku a sprejeri to nastrikaji, ani jim nemusíte platit. A zadarmo je každá barva dobrá. Je to samozřejmě ironie. Dle mne višňová červená, ale jsem nostalgik a ty stroje jsem si užil, jak profesně, tak zájmově,spolu s pomerančema.
pozlatit
Pokryjte to barevným e-ink papírem ať si každý může nastavit bavu a měnit jako chameleon.
barvy od Kyklopa by tomu sedly jako ušité…
jo a pak poslat Putinovi fotku s nějakým vysvětlujícím popiskem..a pak by neměl n co jezdit..
Neděláš dopisovatele Pirátům?
Natřel bych ho na růžovo-
Pane řediteli, pane řediteli, natřeme ho na pruhovano..
Nebo že by jsme to stříkali každý týden jinak…😀
Na téhle mašině jsem jezdil a jsem na tom, že bývala zajímavě hnědočervená. Při počtu mašin jich v tom odstínů moc nebylo. Po dílnách už byla klasicky rudá a nepamatuji si pruh.
Byla to zajímavá mašina. Kanálové sání ,ventilový výfuk,přeplňovaný šnekovým kompresorem.Opravoval jsem je v Bohumíně
Nastříkat sergeje jinou než původní barvou je stejné jako nastříkat Zetor 25A červenou metalízou.
Taky na draka, protože se to hned zničí?
To jako že ztratí 200kW výkonu? V tom případě stačí doplnit blesky po vzoru brejlovců a výkon bude zpět. 😁😁
No a?
Zetorů 25A v původních barvách je tisíce, nevidím důvod si ho neudělat trochu jinej, zejména pokud ho nechci jako výstavní kus a filmový kompars.
Stejně tak sergej, co s dalším červeným sergejem?
To je jak, když všichni stříkají Tatry T77 a T87 do stříbrné barvy…..
Rozdíl ,ale je ,že těch Zetorů je mnohem více, ale pár unikátů sergejů si zaslouží originál.
Tak ať to nechají v té růžové, ve které už to teď podle obrázku mají, ne? 🙂 Nebo když tak vylepšit ještě třeba fialovými nebo červenými srdíčky…
Hnedá varianta
Hlavně aby ten repasovaný dvoutakt chodil jak má, protože v dílně na barvě nezáleží. Jinak za mne, jak přišly=vínová s chromovými doplňky a doplnit černými podvozky . Vše v lesklé barvě.
Podvozky byly původně šedé.
Černou matnou! Barva má vyjadřovat atmosféru své doby. Maximálně pruh na čele v bílé barvě jako imitace slintáku.
To bude vlastně železniční verze Upíra z Feratu nebo takový pohřebák na kolejích…
Radši by měli zvolit ten originální nátěr.
Přesně tak, černý sergej pro převoz neboštíků a za ním parní lokomotiva jako mobilní krematorium. Jen to nesmí být štokr, kde by neboštík mechanickým přikladačem neprošel, maximálně v podobě karbanátku.
Neboštík…. 😂😂😂😂😂
Přece bych do lokomotivního kotle neházel zesnulé spoluobčany, ale myšlený byl abstraktní personifikovaný objekt. Mrtvolama, resp. starověkými mumiemi, topili Britové v Egyptě v 19. století v lokomotivách.
To mě zajímá, máte k tomu topení nějaký odkaz, zdroj? Určitě záleží na postupu mumifikace, ale dost pochybuji o výhřevnosti mumie 😀
https://journals.ub.uni-heidelberg.de/index.php/aegyp/article/view/40163
Ten clanek je zajimavy, ale autor se k pouziti mumii jako paliva v kotlech lokomotiv nestavi uplne jednoznacne, prestoze jeho argument, ze „topici a strojvedouci by si byli vedomi velke historicke a lidske hodnoty“ povazuji za mirne receno naivni, kdyz jen kousek pred tim tvrzenim cituje historicke zdroje (bavime se o 19. stoleti), dokladajici jak mumile byly levne a jejich zdroje nevycerpatelne, prodavaly se z hrbitovu na jednotly tradicne pouzivane k prodeji palivoveho drivi (cord), navic k balzamovani se intenzivne pouzival prirodni asfalt (bitumen – tj. horely zrejme dobre, navic v pousti byly dostatecne vysusene), to vse v kombinaci s… Číst vice »
Už jsem psal Kunovi (nebo Kuně?) – mrkni se semhle:https://www.straightdope.com/21343478/do-egyptians-burn-mummies-as-fuel
Celá sranda s pálením mumií je tam vysvětlena.
Marka Twaina rozhodne nelaze brat za relevantni zdroj, ale jako s jinymi vecmi, „it comes down to dimes and dolars“. Proste je to otazka penez. Je asi jasne, ze mumie nikdy nemohly byt hlavnim ani nijak vyznamnym topivem na draze, ale dokazu si predstavit, ze vzhledem k jejich nepopiratelne dostupnosti a horlavosti, leckoho mohlo napadnout jak trochu usetrit draheho uhli, ktere se jiste dalo prodat pod rukou dal.
A topili vůbec uhlím? Dá se dohledat, že lze jako palivo použít velbloudí trus (pak by kus mumie, mohl být vhodným aditivem). Otázka je, jak se ten přírodní asfalt bude chovat – kdyby si s tím topil v normálních kamnech, tak je za chvíli odděláš. U lokomotiv si vzpomínám, že chlapi z KHKD, kdysi na fotojízdě s němkou dali do kotle nařezané pneumatiky, aby bylo více kouře. Hořce toho litovali…
V tom clanku, co jsi puvodne odkazoval, je to dost detailne popisovano, ze uhlim topili. Ja sice nejsem specialista, ale vim, ze parni lokomotivy, ktere mohly misto uhli palit drevo (typicky na stredozapade US), maji jinak konstruovane topeniste, predpokladam kvuli rodilne vyhrevnosti paliv. Vzhledem k tomu, ze u egyptskych drah byla britska technologie, zda se mi silne nepravdepodobne, ze by slo o neco jineho, nez uhli, ktere se navic opet dovazelo z Britanie. Ja bych naopak rekl, ze co se tyka slozeni a spalitelnosti, muze mumie impregnovana asfaltem mit k uhli daleko blize nez pneumatika, v mumii neni tolik siry… Číst vice »
Tak už jsme se přesvědčili, že v tom původním článku autor napsal leccos. Fakt je, že uhlí jako palivo tam má popsaný poměrně slušně. To, že jsou lokomotivy britské a konstruovány na uhlí neznamená, že tak musí být provozovány – viz dodnes fungující úzkokolejky na Jávě, které jsou většinou evropského původu typu Henschel OaK apod. a jezdí na zbytky z té třtiny. Hele ty mumie na sobě moc asfaltu mít nemohly – když si přečteš ten druhý článek, kde popisují například veřejné rozbalovaní, použití jako barevný pigment (hnědý) nebo jako přísadu do papíru, tak tam moc asfaltu nebylo. A výhřevnost… Číst vice »
No jo, jenže podle všeho je tohle tvrzení postavené na popisu v knize Marka Twaina a obecně vzato je u seriózních archeologů označováno jako vtipná vsuvka, která měla dokreslit tehdejší nakládání s mumiemi. To že se toho drží i světová média, je spíš smutná záležitost.
Tady máš krásné vysvětlení: https://www.straightdope.com/21343478/do-egyptians-burn-mummies-as-fuel
A popel budete sypat rovnou na koleje, co?
Vy jste tu atmosféru nezažil? Moje ,,osmdesátých,, byly barevny. Krom Prahy. Ta je špinavá co pamatuju
U vás to muselo vypadat
Bude pěkná podívaná vidět a nejdříve z dáli slyšet tuto úžasnou mašinu v čele vlaků. Nečekala bych, že ještě někdy uvidím Sergeje v akci pri jízdě ucelených vlaků max v rámci nostalgických jízd.
Firemní a nebo původní s vhodně umístěným a barevně s laděným logem a bez hvězdy na čele
Růžovou . Jedině růžovou a v matu . Na ten plnič krásně chytne .
Nechte to v základovce. Sovětská lokomotiva si nic lepšího nezaslouží.
Hlava 4. cen. skupina
Když nechtějí retro mají nějaké firemní, ne?
Ať ho udělají růžového se zelenýma hvězdičkama!
Ctitel Belmonda 👍
nebyly ty hvězdičky fialové?
Červená by vypadala blbě, to by bylo jak tramvaj. Lepší je zůstat u klasické vínově fialové.
Podstatné je jedině to, aby ta lokomotiva byla (kvůli bezpečnosti provozu) co nejlépe vidět i ve zhoršených podmínkách, a aby na ní nebyla vidět každá i drobná špína – všechno ostatní jsou jen nebo především šotoušské úlety, které navíc většinou nemají ani mnoho společného ani s estetikou designu. A nejsem si ovšem vůbec jist, zda aspoň nějaký ze zde zobrazeným návrhů nátěru tyto podmínka adekvátně splňuje.
Špína bude vidět vždy … nejméně je vidět špína na šedi. Z hlediska viditelnosti oranžová – odstín „vesta výstražné barvy“ … „Pomerančový Serjožka“.
Mohou zkusit zelenou. V takové barvě jezdí v exSSSR.
Zelené byli i na elektrárně v Německu. Pokud se nepletu.
https://cs.wikipedia.org/wiki/Lokomotiva_781#/media/Soubor:Lokomotiva_781_-_Sergej.jpg
Nakonec je sergej velmi ekonomické vozidlo …..
To teda nevím, 340 litrů na 100 km…?
To máte špatně. Sergej na plném výkonu má spotřebu 405 litrů nafty na hodinu a takové ER20 (Herkules) dokonce 482 l / h.
Jako ve výkonu?
Píši „na plném výkonu“.
Je to snad nejasné?
Jj já sem to blbe prezvykal
Nemáte ještě nějaké srovnání kolik co žere hodinově ve výkonu? 714, 742, 749, 753, 754, 754.7, 771, 779… případně doplnil by někdo? 🙂
No ale k Sergeji ještě musíte přičíst sto litrů oleje, ne? 🙂
Sto určitě ne. Já si pamatuji, že jsme z resívrů vylévali tak 10 – 15 ůitrů oleje za směnu, tedy zpravidla 12 – 16 hodin.
To má tedy pořádnou žízeň…
Kolik chlastá Vectron DE?
Řekl bych, že „spotřeba při plném výkonu“ je asi dost irelevantní číslo, když má ER20 ten „plný výkon“ o polovinu vyšší.
Jde o to, jakou práci vykoná..
753.7 v tahu hodinová spotřeba 337 litrů, to zase není takovej rozdíl.
A kolik 750.7?
My na to nemáme ,Rus jo
Je-li provozován jako magistrální vozidlo na relaci typu Štúrovo – Ústí nad Orlici v čele Nex vlaku, který zastaví 2 x pro V rozkaz a jednou pro střídání strojvedoucích, tak je to ekonomické vozidlo – a tak tomu bylo v začátku jejich nasazení a potvrzuje to i Petr Šimral u „následovníka“ sergeje.
Je-li provozován na přetazích Cheb – Schirnding nebo na vlaečkách na Ostravsku, je to vysoce neefektivní vozidlo.
Tak tak 🙂
Aneb základ ekonomického provozu je v plynulosti bez zbytečného zastavování a rozjíždění. To platí všude, i při jízdě osobním autem.
Pokud tu mašinu natřou jinak než původním odstínem rudé barvy, tak to prostě není Sergej. Pamatuji si jak trapné bylo rozhodnutí když někdo rozhodl že Čmelák bude jako všechny disely červený. Toho Sergeje neopravili proto že to je nějaký technický zázrak doby, nýbrž jako lokomotivu, která tu jezdila 20let. Patří k historii kolejové dopravy. Nedělejte z toho mašinu k cirkusu.
Naprostý souhlas !
Taky nám byly vnuceny stejně jako sovětský tanky. Ta růžová stejně jako u tanku na Smíchově mu sice nesluší, ale patří. Ale vážně jsem pro původní nátěr s chromovanými prvky. To ale nám nepřísluší, to vyřeší sponzor. Bohužel.
Jenže ten Sergej si nechce hrát na muzeum, ale na normální provozní lokomotivu.
Tak by také měl z pohledu nátěru splňovat především požadavek dobré viditelnosti = bezpečnosti v provozu – to, že jistě dokáže na přejezdu rozšrotovat i kamion, ještě vůbec neznamená, že by pro to tmavý nenápadný nátěr musel vytvářet ideální podmínky.
Já si myslím, že by to mělo především splňovat požadavek toho, že si svojí lokomotivu můžou natřít jak chtějí.
To nerozporuji, ale pak ať si ji provozuje jen na vlastních kolejích, kde bude za bezpečnost provozu i ve vztahu k okolí ručit výhradně sám!
Já bych brzdil. V ČR není nijak stanoveno, jak má vypadat čelo HV. Takže ať si ho namaluje každý, jak chce.
Ano, už zase není – dříve byl nařízen žlutý pruh. Ale ani to, že to „není nijak stanoveno“, přece neznamená, že by na to i bez vydaných norem provozovatel nemohl (a neměl) dbát sám od sebe – je to nakonec i pro jeho dobro.
Ostatně stačí se podívat třeba do Maďarska, není to tak daleko.
V Maďarsku můžete mít čelo jakékoliv, divočákům je to stejně jedno…
To je asi hazard? Jak jste vyřešili recivry? Každé den se vypoustely do koleji nejlépe za jízdy. Fuj to bylo strašné.
Napadlo tady někoho, že si to Radek mohl nastříkat dle své libosti a nikoho se ani neptat? Napadlo tady někoho, že je to soukromý majetek a že dávají do toho s Romanou své peníze?!? Jak píše Petr Šimral, brzdil bych…
A jaké lokomotivy jste si koupil a zachránil Vy?
Hlavně je věcí majitele, jakou bude chtít barvu. Nebo by se vám líbilo, kdyby někdo o vaší Octavii v TDI někdo tvrdil, že to bez stříbrné metly nebude Octavie? 🤣
KDS má vyloženě nejhnusnější laky jaký na našich kolejích jezdí. Je to jak kdyby to navrhoval někdo v devadesátkách v malování.
No neřikej. Rozhodně nejnusnější nátěry mají slavné České dráhy!
Trochu studený, ale proč nejhnusnější ? I na to “ há“ jste ve své nevím čím podložené nenávisti pozapomněl. Připomínáte mi mého bratrance, je tím už pro smích kdekomu: „Něco tak hnusnýho, odpornýho jsem v životě nejed, nepil, neviděl atd“. Jí všechno, pije všechno atd. Jen blbě kecá.
Ty si debil 😂😂😂😂😂
Jednoznačně duhovou
To navrhoval náš prostřední 🙂
S tím jezdili chlapy ,ne bukvice
Najbrt ve výběru není? 😀
Ten bude až příště, za účelem vozby rychlíků Praha – Kladno – Rakovník – Chomutov.😀
Slyšíte už ten rachot v Dejvicích?…😂
rychlík jezdí málo často. osobní vlak do Kladna, ať si to v dejvicích užívají častěji.
ta třetí varianta z těch nabízených, ale jinak bych byl pro vriantu červené (trochu světlejší než originál,jen trochu,né moc) a stříbrné nebo bělejší ( slonová kost ) pruhy ( víc ale různé šířky ).
Mě tam ta stříbrná vůbec nepraskne. Všechny zachované jsou vínové, proto bych byl pro pruh žluté nebo pruh „slonová kost“. Popřípadě vzor SSSR zelená.
Mně
600mm pruh ten u nás chybi. Jinak ať si to natře jak chce červenejch je dost.
A proč by to mňelo bejt celý červený. Ta prostřední je dost dobrá. Sergej to bude vždycky.
Sněhově bílou. I podvozky, nárazníky a šroubovky.
Určitě i brzdové špalky.
A mechanici je v depu budou měnit v bílých montérkách a bílém respirátoru.
A tankovat bílou naftu, kdyby náhodou káplo na nádrž 👍
A ostatní provozní kapaliny taky v bílé barvě
Včetně provozní kapaliny strojvedoucího.
A na bočnici airbrush: Fronta na maso se soudruhem Generalissimem v čele.
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/d/df/Letna_stalin_sousosi.jpg
Náhodou my to coby učni na praxi v depu jednou lakýrníkům navrhovali – tu bílou. Ale byli to (z pohledu nás tehdy puberťáků) srabi – vzali ho na červenou se žlutým pruhem 😃
Z těchlech z estetického hlediska jen: 😮 jinak mašince sluší modrá nebo zelená s detaily.
Najbrt!
(jinak jsem zastánce tradiční červené)
Co myslíte, bude hezčí šikmý nebo vodorovný najbrt?
A jaká jiná by tam asi měla být?
V barvách národní vlajky a znak Kladna
Červenou, jinak to nebude Sergej.
Co to pak bude? Zamračená? Brejlovec?
Pomeranč, to když bude na oranžovo.
Tmavě zelenou!
Ta by se mi líbila také. Třeba i ta hnědá. Já na Sergeji najezdil hodně kilometrů a nějaká netradiční barva by pro mne byla vítanou změnou.