KDS hledá barvu pro opraveného Sergeje, nechce klasickou červenou

Zahájení opravy Sergeje Kladenské dopravní a strojní v Přerově. Foto: Kladenská dopravní a strojníZahájení opravy Sergeje Kladenské dopravní a strojní v Přerově. Foto: Kladenská dopravní a strojní

Návrat na koleje proběhne nejspíše až v září.

134 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
JdS

Jak vypadá zavázaný motor?

kroko

Terminustechnikus. Zavázaný motor je motor na místě, stejně jako trakčák, generátor a pod.

Doktor Zombie

Já bych ho dal do barev společnosti British Railway.
Žlutý předek zbytek modrý.

joska

Máte teda vkus , co třeba pohřebák v červené barvě. Ono spíš jde o to ,že jste sergeje na živo nikdy neviděl .

Vlastimil Kocurek

Rudá barva, srp a kladivo, a pak poslat zpět do Sovětského svazu.

Vašek

Hadr na hlavu, mokrý, studený!

Martin Toman

Pacienti…🤣🤣😝

Jiří 3

Doufám, že se s tím ukážou i na 330, ať si připravím foťák.

Martin Lihařík

Nejsprávnější by byla nějaká vojenská barva užívaná v Rudé Armádě! Protože to byl původní účel téhle lokomotivy. Proto ji ČSD musely používat, stejně jako DR a MÁV, zkrátka státy v první línii Varšavského paktu. Aby v případě konfliktu mohli stroje převzít „málčiky“ v uniformách: Ostatně stejný princip jako o 1/4 století dříve lokomotivy řady 52 Říšských drah, kterými Hitler zaplavil okupované státy Evropy.

kakov

nesmysl, to o vojácích je smyšlenka, kterou si vymysleli v ČTv

joska

Proč plácáte nesmysly, Vy jste teda „sečtělý“

Vendelín Opatrný

Typicky ruskou zelenou😀

Libor

Barevné schema podobné jako brejlík 750.202, rozhodně barvy červeno-višňová, stříbro, černá, mapy na bocích a znak velký znak KDS na čelech i bocích loko. Držel bych se zkrátka stylu na Vašich brejlovcích a volbou třeba jiných barev nakonec upoutáte pozornost….tak štastnou ruku při výběru v losovačce.

Marek Janík

bleděmodrou se zelenýma čtyřlístkama a žlutým sluníčkem

Martin Toman

Přesně tak!

Ondřej Raška

Velmi zajímavý by byl Sergej v Najbrtu.

Honza D.

Také mě to napadlo, vzápětí mi ale došlo, že to budou mít ČD právně ošetřené.

kakov

ale byl by to unikát, kromě toho se stačí domluvit ;-´)

Petr

Tyrkysovou barvu.

Jozef

Nechte ho 14 dní venku a sprejeri to nastrikaji, ani jim nemusíte platit. A zadarmo je každá barva dobrá. Je to samozřejmě ironie. Dle mne višňová červená, ale jsem nostalgik a ty stroje jsem si užil, jak profesně, tak zájmově,spolu s pomerančema.

Gwann

pozlatit

vjkm

Pokryjte to barevným e-ink papírem ať si každý může nastavit bavu a měnit jako chameleon.

Jan Sova

barvy od Kyklopa by tomu sedly jako ušité…

BDs

jo a pak poslat Putinovi fotku s nějakým vysvětlujícím popiskem..a pak by neměl n co jezdit..

joska

Neděláš dopisovatele Pirátům?

V.D.

Natřel bych ho na růžovo-

Socha

Pane řediteli, pane řediteli, natřeme ho na pruhovano..

medical_examiner

Nebo že by jsme to stříkali každý týden jinak…😀

Kroko

Na téhle mašině jsem jezdil a jsem na tom, že bývala zajímavě hnědočervená. Při počtu mašin jich v tom odstínů moc nebylo. Po dílnách už byla klasicky rudá a nepamatuji si pruh.

Josef

Byla to zajímavá mašina. Kanálové sání ,ventilový výfuk,přeplňovaný šnekovým kompresorem.Opravoval jsem je v Bohumíně

Vašek

Nastříkat sergeje jinou než původní barvou je stejné jako nastříkat Zetor 25A červenou metalízou.

medical_examiner

Taky na draka, protože se to hned zničí?

Honza D.

To jako že ztratí 200kW výkonu? V tom případě stačí doplnit blesky po vzoru brejlovců a výkon bude zpět. 😁😁

Jan Šlezingr

No a?
Zetorů 25A v původních barvách je tisíce, nevidím důvod si ho neudělat trochu jinej, zejména pokud ho nechci jako výstavní kus a filmový kompars.

Stejně tak sergej, co s dalším červeným sergejem?

To je jak, když všichni stříkají Tatry T77 a T87 do stříbrné barvy…..

joska

Rozdíl ,ale je ,že těch Zetorů je mnohem více, ale pár unikátů sergejů si zaslouží originál.

MaT

Tak ať to nechají v té růžové, ve které už to teď podle obrázku mají, ne? 🙂 Nebo když tak vylepšit ještě třeba fialovými nebo červenými srdíčky…

Miloš

Hnedá varianta

fisa

Hlavně aby ten repasovaný dvoutakt chodil jak má, protože v dílně na barvě nezáleží. Jinak za mne, jak přišly=vínová s chromovými doplňky a doplnit černými podvozky . Vše v lesklé barvě.

Vašek

Podvozky byly původně šedé.

Kuna

Černou matnou! Barva má vyjadřovat atmosféru své doby. Maximálně pruh na čele v bílé barvě jako imitace slintáku.

wimmer

To bude vlastně železniční verze Upíra z Feratu nebo takový pohřebák na kolejích…
Radši by měli zvolit ten originální nátěr.

Kuna

Přesně tak, černý sergej pro převoz neboštíků a za ním parní lokomotiva jako mobilní krematorium. Jen to nesmí být štokr, kde by neboštík mechanickým přikladačem neprošel, maximálně v podobě karbanátku.

Oldřich Sládek

Neboštík…. 😂😂😂😂😂

Kuna

Přece bych do lokomotivního kotle neházel zesnulé spoluobčany, ale myšlený byl abstraktní personifikovaný objekt. Mrtvolama, resp. starověkými mumiemi, topili Britové v Egyptě v 19. století v lokomotivách.

Jussi

To mě zajímá, máte k tomu topení nějaký odkaz, zdroj? Určitě záleží na postupu mumifikace, ale dost pochybuji o výhřevnosti mumie 😀

Zdenda

Ten clanek je zajimavy, ale autor se k pouziti mumii jako paliva v kotlech lokomotiv nestavi uplne jednoznacne, prestoze jeho argument, ze „topici a strojvedouci by si byli vedomi velke historicke a lidske hodnoty“ povazuji za mirne receno naivni, kdyz jen kousek pred tim tvrzenim cituje historicke zdroje (bavime se o 19. stoleti), dokladajici jak mumile byly levne a jejich zdroje nevycerpatelne, prodavaly se z hrbitovu na jednotly tradicne pouzivane k prodeji palivoveho drivi (cord), navic k balzamovani se intenzivne pouzival prirodni asfalt (bitumen – tj. horely zrejme dobre, navic v pousti byly dostatecne vysusene), to vse v kombinaci s… Číst vice »

Jussi

Už jsem psal Kunovi (nebo Kuně?) – mrkni se semhle:https://www.straightdope.com/21343478/do-egyptians-burn-mummies-as-fuel
Celá sranda s pálením mumií je tam vysvětlena.

Zdenda

Marka Twaina rozhodne nelaze brat za relevantni zdroj, ale jako s jinymi vecmi, „it comes down to dimes and dolars“. Proste je to otazka penez. Je asi jasne, ze mumie nikdy nemohly byt hlavnim ani nijak vyznamnym topivem na draze, ale dokazu si predstavit, ze vzhledem k jejich nepopiratelne dostupnosti a horlavosti, leckoho mohlo napadnout jak trochu usetrit draheho uhli, ktere se jiste dalo prodat pod rukou dal.

Jussi

A topili vůbec uhlím? Dá se dohledat, že lze jako palivo použít velbloudí trus (pak by kus mumie, mohl být vhodným aditivem). Otázka je, jak se ten přírodní asfalt bude chovat – kdyby si s tím topil v normálních kamnech, tak je za chvíli odděláš. U lokomotiv si vzpomínám, že chlapi z KHKD, kdysi na fotojízdě s němkou dali do kotle nařezané pneumatiky, aby bylo více kouře. Hořce toho litovali…

Zdenda

V tom clanku, co jsi puvodne odkazoval, je to dost detailne popisovano, ze uhlim topili. Ja sice nejsem specialista, ale vim, ze parni lokomotivy, ktere mohly misto uhli palit drevo (typicky na stredozapade US), maji jinak konstruovane topeniste, predpokladam kvuli rodilne vyhrevnosti paliv. Vzhledem k tomu, ze u egyptskych drah byla britska technologie, zda se mi silne nepravdepodobne, ze by slo o neco jineho, nez uhli, ktere se navic opet dovazelo z Britanie. Ja bych naopak rekl, ze co se tyka slozeni a spalitelnosti, muze mumie impregnovana asfaltem mit k uhli daleko blize nez pneumatika, v mumii neni tolik siry… Číst vice »

Jussi

Tak už jsme se přesvědčili, že v tom původním článku autor napsal leccos. Fakt je, že uhlí jako palivo tam má popsaný poměrně slušně. To, že jsou lokomotivy britské a konstruovány na uhlí neznamená, že tak musí být provozovány – viz dodnes fungující úzkokolejky na Jávě, které jsou většinou evropského původu typu Henschel OaK apod. a jezdí na zbytky z té třtiny. Hele ty mumie na sobě moc asfaltu mít nemohly – když si přečteš ten druhý článek, kde popisují například veřejné rozbalovaní, použití jako barevný pigment (hnědý) nebo jako přísadu do papíru, tak tam moc asfaltu nebylo. A výhřevnost… Číst vice »

Jussi

No jo, jenže podle všeho je tohle tvrzení postavené na popisu v knize Marka Twaina a obecně vzato je u seriózních archeologů označováno jako vtipná vsuvka, která měla dokreslit tehdejší nakládání s mumiemi. To že se toho drží i světová média, je spíš smutná záležitost.

Tady máš krásné vysvětlení: https://www.straightdope.com/21343478/do-egyptians-burn-mummies-as-fuel

wimmer

A popel budete sypat rovnou na koleje, co?

Adamgolias

Vy jste tu atmosféru nezažil? Moje ,,osmdesátých,, byly barevny. Krom Prahy. Ta je špinavá co pamatuju

joska

U vás to muselo vypadat

cestující

Bude pěkná podívaná vidět a nejdříve z dáli slyšet tuto úžasnou mašinu v čele vlaků. Nečekala bych, že ještě někdy uvidím Sergeje v akci pri jízdě ucelených vlaků max v rámci nostalgických jízd.
Firemní a nebo původní s vhodně umístěným a barevně s laděným logem a bez hvězdy na čele

Pe.tr

Růžovou . Jedině růžovou a v matu . Na ten plnič krásně chytne .

Max Bernard

Nechte to v základovce. Sovětská lokomotiva si nic lepšího nezaslouží.

joska

Hlava 4. cen. skupina

Railfort

Když nechtějí retro mají nějaké firemní, ne?

Bmo

Ať ho udělají růžového se zelenýma hvězdičkama!

BND 30

Ctitel Belmonda 👍

Gwann

nebyly ty hvězdičky fialové?

Prazak

Červená by vypadala blbě, to by bylo jak tramvaj. Lepší je zůstat u klasické vínově fialové.

pohledem realisty

Podstatné je jedině to, aby ta lokomotiva byla (kvůli bezpečnosti provozu) co nejlépe vidět i ve zhoršených podmínkách, a aby na ní nebyla vidět každá i drobná špína – všechno ostatní jsou jen nebo především šotoušské úlety, které navíc většinou nemají ani mnoho společného ani s estetikou designu. A nejsem si ovšem vůbec jist, zda aspoň nějaký ze zde zobrazeným návrhů nátěru tyto podmínka adekvátně splňuje.

Miroslav Zikmund

Špína bude vidět vždy … nejméně je vidět špína na šedi. Z hlediska viditelnosti oranžová – odstín „vesta výstražné barvy“ … „Pomerančový Serjožka“.

Krušnohorec

Mohou zkusit zelenou. V takové barvě jezdí v exSSSR.

Kroko

Zelené byli i na elektrárně v Německu. Pokud se nepletu.

Vojtíšek

Nakonec je sergej velmi ekonomické vozidlo …..

Martin Lihařík

To teda nevím, 340 litrů na 100 km…?

Petr Šimral

To máte špatně. Sergej na plném výkonu má spotřebu 405 litrů nafty na hodinu a takové ER20 (Herkules) dokonce 482 l / h.

Jerry

Jako ve výkonu?

Petr Šimral

Píši „na plném výkonu“.
Je to snad nejasné?

Jerry

Jj já sem to blbe prezvykal

Ten_z_Bíliny

Nemáte ještě nějaké srovnání kolik co žere hodinově ve výkonu? 714, 742, 749, 753, 754, 754.7, 771, 779… případně doplnil by někdo? 🙂

Lemmy

No ale k Sergeji ještě musíte přičíst sto litrů oleje, ne? 🙂

Petr Šimral

Sto určitě ne. Já si pamatuji, že jsme z resívrů vylévali tak 10 – 15 ůitrů oleje za směnu, tedy zpravidla 12 – 16 hodin.

medical_examiner

To má tedy pořádnou žízeň…
Kolik chlastá Vectron DE?

czhunter

Řekl bych, že „spotřeba při plném výkonu“ je asi dost irelevantní číslo, když má ER20 ten „plný výkon“ o polovinu vyšší.

Kubrt

Jde o to, jakou práci vykoná..

Vašek

753.7 v tahu hodinová spotřeba 337 litrů, to zase není takovej rozdíl.

medical_examiner

A kolik 750.7?

joska

My na to nemáme ,Rus jo

David

Je-li provozován jako magistrální vozidlo na relaci typu Štúrovo – Ústí nad Orlici v čele Nex vlaku, který zastaví 2 x pro V rozkaz a jednou pro střídání strojvedoucích, tak je to ekonomické vozidlo – a tak tomu bylo v začátku jejich nasazení a potvrzuje to i Petr Šimral u „následovníka“ sergeje.
Je-li provozován na přetazích Cheb – Schirnding nebo na vlaečkách na Ostravsku, je to vysoce neefektivní vozidlo.

Petr Šimral

Tak tak 🙂

Honza D.

Aneb základ ekonomického provozu je v plynulosti bez zbytečného zastavování a rozjíždění. To platí všude, i při jízdě osobním autem.

Honzak

Pokud tu mašinu natřou jinak než původním odstínem rudé barvy, tak to prostě není Sergej. Pamatuji si jak trapné bylo rozhodnutí když někdo rozhodl že Čmelák bude jako všechny disely červený. Toho Sergeje neopravili proto že to je nějaký technický zázrak doby, nýbrž jako lokomotivu, která tu jezdila 20let. Patří k historii kolejové dopravy. Nedělejte z toho mašinu k cirkusu.

Vlk

Naprostý souhlas !

Jézeďák

Taky nám byly vnuceny stejně jako sovětský tanky. Ta růžová stejně jako u tanku na Smíchově mu sice nesluší, ale patří. Ale vážně jsem pro původní nátěr s chromovanými prvky. To ale nám nepřísluší, to vyřeší sponzor. Bohužel.

Petr Šimral

Jenže ten Sergej si nechce hrát na muzeum, ale na normální provozní lokomotivu.

pohledem realisty

Tak by také měl z pohledu nátěru splňovat především požadavek dobré viditelnosti = bezpečnosti v provozu – to, že jistě dokáže na přejezdu rozšrotovat i kamion, ještě vůbec neznamená, že by pro to tmavý nenápadný nátěr musel vytvářet ideální podmínky.

Ten_z_Bíliny

Já si myslím, že by to mělo především splňovat požadavek toho, že si svojí lokomotivu můžou natřít jak chtějí.

pohledem realisty

To nerozporuji, ale pak ať si ji provozuje jen na vlastních kolejích, kde bude za bezpečnost provozu i ve vztahu k okolí ručit výhradně sám!

Petr Šimral

Já bych brzdil. V ČR není nijak stanoveno, jak má vypadat čelo HV. Takže ať si ho namaluje každý, jak chce.

pohledem realisty

Ano, už zase není – dříve byl nařízen žlutý pruh. Ale ani to, že to „není nijak stanoveno“, přece neznamená, že by na to i bez vydaných norem provozovatel nemohl (a neměl) dbát sám od sebe – je to nakonec i pro jeho dobro.
Ostatně stačí se podívat třeba do Maďarska, není to tak daleko.

Petr Šimral

V Maďarsku můžete mít čelo jakékoliv, divočákům je to stejně jedno…

Honzak

To je asi hazard? Jak jste vyřešili recivry? Každé den se vypoustely do koleji nejlépe za jízdy. Fuj to bylo strašné.

Oldřich Sládek

Napadlo tady někoho, že si to Radek mohl nastříkat dle své libosti a nikoho se ani neptat? Napadlo tady někoho, že je to soukromý majetek a že dávají do toho s Romanou své peníze?!? Jak píše Petr Šimral, brzdil bych…

Honza D.

Hlavně je věcí majitele, jakou bude chtít barvu. Nebo by se vám líbilo, kdyby někdo o vaší Octavii v TDI někdo tvrdil, že to bez stříbrné metly nebude Octavie? 🤣

Vojtěch Suchan

KDS má vyloženě nejhnusnější laky jaký na našich kolejích jezdí. Je to jak kdyby to navrhoval někdo v devadesátkách v malování.

Bmo

No neřikej. Rozhodně nejnusnější nátěry mají slavné České dráhy!

Jézeďák

Trochu studený, ale proč nejhnusnější ? I na to “ há“ jste ve své nevím čím podložené nenávisti pozapomněl. Připomínáte mi mého bratrance, je tím už pro smích kdekomu: „Něco tak hnusnýho, odpornýho jsem v životě nejed, nepil, neviděl atd“. Jí všechno, pije všechno atd. Jen blbě kecá.

Jouda

Ty si debil 😂😂😂😂😂

Anonymas

Jednoznačně duhovou

Pája

To navrhoval náš prostřední 🙂

joska

S tím jezdili chlapy ,ne bukvice

Ten_z_Bíliny

Najbrt ve výběru není? 😀

medical_examiner

Ten bude až příště, za účelem vozby rychlíků Praha – Kladno – Rakovník – Chomutov.😀
Slyšíte už ten rachot v Dejvicích?…😂

Gwann

rychlík jezdí málo často. osobní vlak do Kladna, ať si to v dejvicích užívají častěji.

Havran53

ta třetí varianta z těch nabízených, ale jinak bych byl pro vriantu červené (trochu světlejší než originál,jen trochu,né moc) a stříbrné nebo bělejší ( slonová kost ) pruhy ( víc ale různé šířky ).

Džamel

Mě tam ta stříbrná vůbec nepraskne. Všechny zachované jsou vínové, proto bych byl pro pruh žluté nebo pruh „slonová kost“. Popřípadě vzor SSSR zelená.

Džamel

Mně

Rudolf Tuček

600mm pruh ten u nás chybi. Jinak ať si to natře jak chce červenejch je dost.

Dolfi

A proč by to mňelo bejt celý červený. Ta prostřední je dost dobrá. Sergej to bude vždycky.

Pája

Sněhově bílou. I podvozky, nárazníky a šroubovky.

rtep

Určitě i brzdové špalky.
A mechanici je v depu budou měnit v bílých montérkách a bílém respirátoru.

Pája

A tankovat bílou naftu, kdyby náhodou káplo na nádrž 👍

Jiří 3

A ostatní provozní kapaliny taky v bílé barvě

rtep

Včetně provozní kapaliny strojvedoucího.

Jiří Kocurek

A na bočnici airbrush: Fronta na maso se soudruhem Generalissimem v čele.
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/d/df/Letna_stalin_sousosi.jpg

Pája

Náhodou my to coby učni na praxi v depu jednou lakýrníkům navrhovali – tu bílou. Ale byli to (z pohledu nás tehdy puberťáků) srabi – vzali ho na červenou se žlutým pruhem 😃

Majkl

Z těchlech z estetického hlediska jen: 😮 jinak mašince sluší modrá nebo zelená s detaily.

Ondra

Najbrt!
(jinak jsem zastánce tradiční červené)

medical_examiner

Co myslíte, bude hezčí šikmý nebo vodorovný najbrt?

Jochimstahl

A jaká jiná by tam asi měla být?

Petr

V barvách národní vlajky a znak Kladna

Pedro

Červenou, jinak to nebude Sergej.

JirkaM

Co to pak bude? Zamračená? Brejlovec?

Jiří Kocurek

Pomeranč, to když bude na oranžovo.

jirka

Tmavě zelenou!

rtep

Ta by se mi líbila také. Třeba i ta hnědá. Já na Sergeji najezdil hodně kilometrů a nějaká netradiční barva by pro mne byla vítanou změnou.