Kdo v prosinci vyjede? ÚOHS zrušil autobusové soutěže ve Zlínském kraji
Iveco Crossway společnosti ČSAD Bus Uherské Hradiště. Foto: ČSAD Bus Uherské Hradiště
Zlínskému kraji vyvstala nemalá komplikace pro zajištění autobusové dopravy od prosince. Úřad pro ochranu hospodářské soutěže v první instanci zrušil
Vyházet nekompetentní zadavatele a přijmout kompetentní. Takové VZ jsou přitom nijak komplikovanou oblastí VZ, pokud se do toho nemíchá politika.
Dežím kraji palce aby to ustal a tyto nasmlouvané autobusy a vlaky vyjely tak jak mají!
Vzhledem k tomu, jak hloupě si nechal kraj zpracovat železnici, čímž se od prosince 2019 v podstatě dá očekávat její totální rozklad a nefunkčnost, se moc nedivím, že i autobusová VŘ udělali hloupě a s tolika chybami, že to může každý BusLine v pohodě na ÚHOS zrušit…
Obecně se obávám, že šlo spíš o nedůslednost a neodbornost příslušných krajských úředníků a politiků, které problém způsobily. V jiných krajích to přece jde.
Následkem čeho konkrétně nastane totální rozklad a nefunkčnost?
V nepřípojích v Bylnici,24 min čekání v H. Lidči na Valašské expresy,rozvázáni přípojů na 303 ve VM atd Dále sš bude muset připravit změna již hotového jř, dopravce Arriva nemá zaměstnance…..Teď ty autobusy….Zda se Vám to málo?
V cem si kraj nechal zeleznici zpracovat spatne?
V kterych krajich BusLine nenapada souteze na autobusovou dopravu? A problemy s ÚOHS maji skoro vsechny kraje… navic jde vetsinou o formalismus, ktery by vysledek stejne neovlivnil…
To je pravda, ale hloupými chybami se po právu sestřelí každý trumbera. v Ústí šlo o dost jiný problém, kdy UOHS nepochopil, že jde o SGEI.
No já nevím…ale dá se tady vůbec něco reálně udělat, nebo se vždycky všechno zruší? S takovou aby kraje měly vlastní dopravní podniky a rovnou i vlastní továrnu na autobusy…jinak za chvíli nebude jezdit vůbec nic…smutné.
Jinak tedy na ad 1 a ad 2 nevidím nic špatného. Proč by jedna reference nemohla splnit více kvalifikací? A snad jasné, že kilometry vykázat několikrát je pitomost, nebo snad ne? A odbavovací systém a technika opět není totéž…důležité je, co bude pokladna umět a ne od jakého výrobce bude, nebo snad ne? No a ad 3 je blbé přehlédnutí…by mě zajímalo, kdy ta směrnice EU přestala platit – jestli už náhodou tou dobou nebyla soutěž připravená…
Gremli: Zjednodušení zadavacich podmínek, aby byli jasné a stručné.
Mimochodem u nás v obci, stejně jako v okolí dělá větší výběrové řízení firma, která se tímto zabývá, protože starostové a radní již větší výběrové řízení nejsou kvůli složitosti zákonů schopni vypsat a celoročně zaměstnat právníka by stálo více.
Achjo, tak to vypadalo nadějně. Ví se o konkrétních věcech co BusLine vadily?
Doplnili jsme přehled na konec článku.
V podstatě slovíčkaření. Busline prostě před krachem kope kolem sebe. Akorát nevím proč ve ZLK, kde snad ani nesoutěží a nemá zájem(?) Myslím že tímto jednáním se odepsali úplně a nikdo rozumný by jim neměl už žádnou zakázku přidělit.
Kdyby úplně zanikl Busline, ani bych to neobrečel….
A taková to bývala kdysi pokroková firma – viz třeba turistické autobusy po Českém ráji, které byly tehdy snad první takovou aktivitou v ČR …