Kdo postaví D11 do Polska? ŘSD potřetí hodnotí nabídky, rozklad nepodalo

Silnice S3 u českých hranic. Foto: GDDKiASilnice S3 u českých hranic. Foto: GDDKiA

Zatím není jasné, do kdy bude opakovaný výběr hotový.

Odebírat
Upozornit na
guest
42 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Tomáš

Tvl, to je bordel.. To se může stát fakt jen u nás, když všude kolem (v zahraničí) to jde (stavět) a dokonce i rychleji! Česko = právní Kocourkov, všude v Evropě se nám musí smát, jak jsme neschopní! Za 35 let od pádu Komančů tu nejsme schopni vytvořit takové právní prostředí a legislativu, aby to opravdu fungovalo. Přitom těch stejných 35 let jsme mohli čučet za hranice, třeba na Němce, jak jim to funguje – není přeci potřeba vymýšlet nic „českého“.. Ten maras, jak se u nás staví silnice a dálnice, asi nikdy neskončí, dokud tam budou ti „kompetentní“ lidé,… Číst vice »

Ivan Pojar Dr. Mgr.

Jak typické pro industrializaci v Českých podmínkách. Nejen schopnost realizovat ale především rychlost provedení zakázky. České firmy postrádají spolehlivost a jsou v soutěžích upřednostňované státem. Absence trhu je česká cesta kapitalismu.

Jarda

ono by se dalo říci, že za tím můžete hledat konkurenční boj. Stavební fyrmi si hlídají vlastní rybník a teď měli postavit Poláci…z toho se malost našich stavebních firem trošku kákla.

Jarda

firmy

Ondra

Otázka, jak jsou napsané kvalifikační předpoklady. To je podstata problému. Zkoumal někdo, jestli nejsou příliš přísné? Přijde mi zvláštní, že by se firma velikosti Budimexu nekvalifikoval do soutěže na 20 km úsek dálnice v ČR…

Vítek

Myslím, že nejde ani tak o Budimex, ale o tunel jako stavbu. Celkově mi přijde, že české stavební firmy k nim mají jakýsi zvláštní odpor.

Detepak

Zajímavá ba tom celém je jedna věc, MI roads je sdružením, ve kterém je Metrostav, který má soudem zakázáno účastnit se veřejných zakázek. Paradoxem ba tom jejich odvolání je fakt, že když se zase pod jinou hlavičkou účastní soutěže na stavbu metra D, kde VŘ vyhrála, a to přesto, že jejich nabídka byla o 2 miliardy dražší než druhá v pořadí, tak do té nabídky dali pochybné reference hlavně co se týče zkušeností lidí, kteří na uvedených stavbách nikdy nebyli, protože buď byli jinde, nebo v té firmě ještě nepracovali. ÚHOS toto VŘ také zrušil na základě stížnosti druhého v… Číst vice »

Honza

Žádný Metrostav, který má soudem zakázáno se účastnit veřejných zakázek, se o tuto zakázku neuchází.
MI Roads není žádné sdružení.
Jedna nepravda za druhou.

Detepak

Asi umíte čist, ne?

MI Roads a.s. je stavební společnost se zaměřením na segment silniční dopravní infrastruktury, je členem Skupiny Metrostav a dceřinou firmou Metrostav Infrastructure a.s. Skupinu Metrostav tvoří více než 60 subjektů působících v 16 zemích světa.
Při svém podnikání se MI Roads a.s. řídí etickým kodexem Skupiny Metrostav.

Je to hned na jejich první webové stránce.

Gawain

Honza má pravdu, nerozlišujete koncern, resp.holding a sdružení dodavatelů podávajících nabídku ve veřejné zakázce. V této VZ podává nabídku MI Roads, Metrostav, resp. mateřská společnost koncernu v ní nefiguruje.

frank

Centrála společnosti
Metrostav a.s.
Koželužská 2450/4, Praha 8, 180 00

MI Roads a.s.
Koželužská 2450/4
180 00 Praha 8 – Libeň
Najděte 10 rozdílů 🙂

frank

V rejstříku je uveden jediný akcionář – MI Roads a.s.

Metrostav Infrastructure a.s., IČO: 24204005
Koželužská 2246/5, 180 00 Praha – Libeň

Gawain

Zjevně jste nepochopil mojí odpověď. Ano, je to jeden KONCERN, ale jiné SPOLEČNOSTI. A nešli do VZ VE SDRUŽENÍ. Je to již jasné?

frank

Jistě jistě, sice jedna adresa, jeden akcionář , jeden koncern, ALE jiné OUPLNĚ JINÉ společnosti a tak TEDY NEŠLY . Na tom není nic nepochopitelného a je mi to zcela jasné. Inu taková OBEZLIČKA V MEZÍCH ZÁKONA.

Gawain

Pro právníka to je zcela zásadní rozlišení.

Detepak

Proč se té hnusné korupcí prolezlé firmy zastáváte? Snad mi nechcete tvrdit, že na své dceřinky nemá žádný vliv? Zo by jste mě fakt rozesmál. To je stejná pohádka, jako že Babiš nemá vliv na svůj holding, protože tam jsou svěřenecké fondy. U nás v Česku umíme zákony ohýbat fakt bravurně…

Zbyněk

A nenapadlo někoho ten tunel z toho výběrka vyjmout, ať už se konečně staví co jde a udělat novou soutěž? S vyloučením firem, co mají máslo na hlavě, podávají stále odvolání apod.?

Honza

A jak byste to jako chtěl udělat? Zrušit a začít znovu od začátku?

Gawain

Vyjmout tunel = vyhlásit VZ úplně znova.

Miroslav Schier

Jenom krátce….. ostudné a vše zdržující jednání.

Tomáš Kyzour

Vysvětlete to občanům Trutnova, že dopravní kolaps bude po otevření polské dálnice až na hranice trvat ve městě nejméně čtyři roky. To prostě vysvětlit nejde a lidé budou po právu naštvaní na stát, že dovolil blokování a zdržování výstavby na našem území. Jen připomínám, že D11 se staví více než padesát let. Hotovo je za tu dobu 115 km. To nemá ve světě obdoby.

Mengo

To nebude jen usek Trutnov – hranice ale od Jaromere do Trutnova.

Luke

Njn česká legislativa v praxi. Jebat ČR za takový přístup ke všemu.

Pavel

Udělal bych to jednoduše Metrostav a jeho dceřiné společnosti naprostý zákaz.pokud zde budou takové firmy nikdy zde nebudou dobré silnice jen ošizené co se začnou po záruce rozpadat.Kouknete na sever jak nás předběhli ať je konečne ta dálnice hotová a i d35 snad se toho dožiju

PetrN

Zrovna Metrostav patří co do kvality staveb mezi ty nejlepší v ČR a zároveň se schopností ty stavby udělat rychle

Horal

Problém je, že Metrostav byl zapojen do korupce pomocí svých různých dceřiných firem se může opět účastnit veřejných zakázek. A ještě má tu drzost ty zakázky zdržovat svými odvoláním.

KarelzNádraží

Ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha to jste mne rozesmál neskutečným způsobem. dáme si sraz v Praze na Černém mostě. Za prvé se můžete zeptat majitelů řadových rodinných domů jak se jim bydlí a za druhé si pak můžeme udělat sondu do místní komunikace a nebudete se stačit divit. Dobrý vtip. Jako pokus to ušlo, ale bohužel se v reálu nesměju. Téhle firmě bych dělal dodavatele jen za předpokladu, že by mne za to zaplatili oni, že se vůbec zvednu a půjdu něco dělat. Pak by zaplatili kauci a pak bych teprve něco dělal. Jinak… Číst vice »

PetrN

Mám na mysli stavby silnic a dálnic… Stačí se podívat na díla Colasu či jiných. Metrostav je na tom minimálně v této kategorii fakt dobře

Svatava

Drzost našich firem, které staví nekvalitne, pomalu a dráze, je neuveritelna. Prostě mezi sebe na naše stavby nikoho nepustí. Už dávno tady měly stavět cizí firmy aby ty naše viděly jak se to dela

Honza

Které cizí firmy myslíte?
Eurovia
Porr
Colas
Swietelsky
Skanska
Atd.
Zahraniční firmy už tady staví mnoho let, akorát jste si toho neráčila ještě všimnout.

Michal82

Tohle je proste škoda. Každé zdržení je více dopravy v obcích, které by si rady oddychly od tranzitu.

Luky

Mi roads není normální.mel firma polsko.hotovo.
Mohl stavět firma budimex

Pako

Příspěvek od nějakého nižšího stupně vývoje AI ?

Děláš podvody tak za to pykej

Mi roads na tři roky zákaz a zaplatit škodu

Jan

Pokud někdo nemůže mít v pořádku reference, pak jsou to určitě dceřiné firmy založené pouze za účelem obcházení soudního rozhodnutí….

Kodl

Přesně.👍

PetrN

Oni zde ale jsou v konsorciu s Doprastavm, který má reference pro stavbu v pořádku. MI rozhodně nevyužívá reference Metrostavu, protože to ani nemůže…

Jan

Nějak tomu nerozumím… Ptát se potřetí firmy v podstatě na to samé?! Zbytečné zdržování akorát.

noerf

Poprvé se MI roads odvolali k ŘSD, který potvrdil pořadí z výběrového řízení. Podruhé k ÚOHS, který vydal nějaké stanovisko, na jehož základě ŘSD žádá Budimex o dodatečné informace.
Je to podobné, jako když Metrostav a Metrostav infrastrukture se nesmí účastnit výběrových řízení, tak soutezi MI roads u které se při prvních zakázkách také zkoumala kvalifikace.

Dotaz

Pokud bude vybrán Budimex, ke komu se může Metrostav odvolat? Znovu k ÚOHS? Jaká odvolací instituce by rozhodovala?

bumbik

ano ÚOHS (1. instance) pak předseda ÚOHS (2. instance) následně správní soud a posléze NSS tedy 4 možnosti odvolání zpoždění se může táhnout klidně rok …

Pako

I dva …