Kdo bude vozit Západní expresy? Bavoři vypsali soutěž, Die Länderbahn má jistotu do konce roku 2023
Vlak alex Praha - Mnichov, Regensburg Hbf, foto: Zdopravy.cz/Jan Sůra
Bavorský objednatel železniční dopravy Bayerische Eisenbahngesellschaft (BEG) vypsal otevřenou soutěž na provozovatele expresních linek v části spolkové země, které pokrývají
Kdo bude v Bavorsku vozit Západní expresy? Ona už si Die Länderbahn nějakého fajfku najde. 🤣
Kolik času by ušetřila jednotka ICE-TD?
Aby 2/3 trasy jela pod drátama v dieselu? To je docela drahý špás….
Tady by byla dobrá bimodální (trolej + diesel) jednotka. Úvratě by zvládla rychleji, přepřahy taky (žádné tam nejsou).
Spíš bude sranda, jestli někdo postaví biodál trolej – baterka. Přeci jenom, takto velká jednotka s docela vysokým dojezdem na trhu není….
ušetřilo by se i tím, kdyby se nepřepřahalo v Plzni – jet dieslem pod dráty ten kousíček z Plzně do Prahy by nebyla žádná tragédie, jde o pár kilometrů – prakticky stejnou vzdálenost pod dráty jezdí linka R26 s dieslovými jednotkami a celkem nikdo se nad tím nepozastavuje. Eleiminace přepřahu v Plzni by efektivně ušetřila 10 minut – po rekonstrukci nádraží v Plzni přepřah trvá delší dobu a mnohdy se to nestíhá ani za psaných 12 minut, k tomu se ještě často přidává čekání na chybějící stroj u zpožděných vlaků z Německa – záložní stroj v Plzni není vždy k… Číst vice »
Herkules DLB umí v CZ Vmax=100 km/h. Takže nelze.
Jak těžké je tuto byrokratickou překážku odstranit? A proč vlastně existuje? Děkuji!
Tohle by mě taky dost zajímalo…
nemá generální stop? 🙂
Nemá český vlakový zabezpečovač. Nad 100 km/h můžete jet jen s vlakovým zabezpečovačem – národním (je sice Plzeň – Stod, ale více než 100 km/h je jen na novém úseku Plzeň hl.n.os.n. – Plzeň hl.n.N.Hospoda) nebo ETCS (toho předpokládám Herkules má, ale zase není na trase Plzeň – státní hranice, bude až na nové trati, která by měla být dokonce ETCS only).
Na to, že ETCS má bych si úplně nevsadil.
Více ani stejně (mimo krátkého úseku v Plzni mezi Jižním a Novou Hospodou) nejde. Bez vlakového zabezpečovače (ten je Plzeň – Stod, ale na nerekonstruovaných úsecích více jak 100 stejně není), jízdou jen na tlačítko bdělosti, nemohou jet více než 100 km/h ani české lokomotivy.
Jasně, ale Suri to chce tahat až do Prahy a to už by bylo poznat. Navíc drahé…
A na české straně nic, obměna když už, tak generální. Ale asi to neodstraní zásadní věc a to nedostatečnou infrastrukturu mezi Domažlicemi a Regensburgem, kde je vlak až na pár špičkových časů, prakticky prázdný.
Seberte se a jděte si to projet. Takových jako vy tu už bylo a nic z toho.
Milé samosprávy, milé ministerstva. Vemzměte si zde, prosím, příklad. Tendry je potřeba vypisovat v dostatečném předstihu!!! Jinak to bude zase stát za prd.
A tendr na současného provozovatele DLB v Německu byl možná vypsán v dostatečném předstihu a přesto to stojí za prd.
Slibem nezarmoutíš. 😉
Jen by si BEG měl vzít příklad z Anglie a být více razantnější ve vymáhání požadované a hlavně zaplacené služby.
Naštěstí již stoprocentně Alex končí na rameni Mnichov – Lindau. Ale k radosti to moc nebude. Elektrifikované rameno bude obsluhovat Go-ahead se Stadler Flirt. Další Sockoidní dopravce určitě nebude mít interiér vlaků jako například Leoš nebo Švýcarský SOB. Je tedy dost možné, že Alex přeskupí síly a pratechniku vrhne směrem na Bayerische Wald. Brrr.
co si objednavatel zaplatí to má, ne?
Třeba klasiku na R19?
Ano, ale modré gumy to pořád nechápou.
Konečně…..
Takhle se vypisuje tender na 3 roky dopředu. To u ČD nehrozí, tam se vypíše tendr tak 10 měsíců před koncem smlouvy…..
Tak ono ČD nemá žádnou trať, tak žádné tendry vypisovat nemůže.
Ale má vazby. Na správná místa a v kombinaci s lemplovitosti tu převážná jezdí. Ale snad bude líp , i bez Bureše
Máte to úplně popletené.ČD,LEO,RJ opravdu nebudou vypisovat žádné tendry na provozování linek(ani 10 měsíců,ani 10 let před koncem smlouvy). 🙂
Ty tendry vypisuje ten,kdo tu obslužnost platí (MD,kraje).
pravda tendry nevypisuje ČD, tendry se vypisujou pro ČD 🙂
Odpůrcům provozu expresů z Prahy do Mnichova bych rád vzkázal, že tento vlak má význam především v německé vnitrostátní přepravě. Spojuje města regionu Horní Falc (Furth im Wald, Cham) s Mnichovem. Také na českém území by tento vlak za jakýchkoliv okolností jel přinejmenším v úseku Praha – Domažlice, aby zajistil spojení Chodska s Plzní a Prahou. Jeví se tedy jako logické obě vozební ramena propojit a jezdit v celé trase z Prahy do Mnichova, i když je to pomalé. V úseku Domažlice – Furth im Wald tento vlak představuje jediné spojení veřejnou dopravou mezi Chodskem a Horní Falcí, dálkové autobusy… Číst vice »
Logicke je postupovat stejne, tedy ve 2h intervalu vlaky Praha-Domazlice a Praha-Mnichov… H.Falc ma vice vazeb, nejen Mnichov, i kdyz uz po staleti jde o soucast Bavorska, tak je v jeho severnim cipu… to jen naokraj… Jinak trat ma i jeste jeden dulezity prvek Donau-Moldau-Bahn a to je nakladni doprava, CR potrebuje druhou trat na Nemecko… Vnitrostatni spojeni jsou velmi dulezita na obou stranach, Usek Praha-Plzen ma byt konkurenci silnicni doprave, nasledne na Norimberk… Se zlepsenim parametru na nasi strane, se zlepsi i spojeni Mnichova s Prahou, na nemecke strane jde o upravy trate, ktere maji take prinest zlepseni, ale… Číst vice »
To dělá ÖBB také z jižních expresů…
Tak zrovna jižní expresy už povýšily do nejnižší kategorie dálkovky.
Tak tenhle spoj teda fakt terno neni. Sedět 7 hodin na zadku když auto to zvládne za ani ne 4 hodiny z Prahy do Mnichova……
Já teda vidím v jízdním řádu jízdní dobu 5:35… 🙂
I tak, jet 400 kilometru pomalu 6 hodin v dnešní době je teda masochismus.
Za to 4 hodiny řídit auto je terno 🙂
Jde vždy o přístup. Lidé jsou různí. Někdo by nejel autem do Bratislavy z Prahy, nechce se zasekávat na D1, nechce jíst bagetu s kafem na benzínce. Někdo naopak potřebuje z bodu do bodu a nechce se plahočit MHD v Bratislavě někam na okraj města, preferuje mobilitu za cenu pohodlí.
Každopádně, počet nadšených individuálních automobilistů každoročně klesá (snad kromě US, kde nedává smysl nejezdit autem všude).
Hanzi má pravdu.. Až od Krkonoš kousek za Mnichov jsem jel lehce přes 6 hodin. Na 15 minut pauza v Rozvadově. A rychlost po dálnici max 140 až 150 km/h , spíš méně. To vlakové spojení není opravdu dobré.. jet to vlakem, tak to mám bohužel na celý den.
A cenově to teda pro tři lidi autem taky vycházelo o dost lépe než vlak. Byl to hodně velký rozdíl. Situace cca tři roky dozadu.
A ještě dodám.. To já mám nárok na rezijku a Fip a stejně jsme radši jeli autem. Bohužel…
FIP u DLB neplatí
To je pravda, režíjka by mi platila na českém území, ale i tak to před těma třema lety vyšlo mnohem lépe autem a za šest hodin bych se od Krkonoš až za Mnichov vlakem určitě nedostal.. Já osobně netvrdím, že je to nejhorší, pro některé lidi se to vyplatí, ale u nás to bylo až hodně nevýhodné. Jak říkám, bohužel.. vlaky mám rád a je to má práce.
Nam to německý průvodčí uznal ( zřejmě neznalost).
I přes delší jízdní dobu bývají tyto spoje plné v celé trase plné.
Plné v celé trase rozhodně nejsou.
to je standardní vidění světa autofilníma očima, typicky se časy vlaků násobí dvěma (buďte rád, že nepsal o celém dni) a časy auta dělí pěti…
Mě se líbí, jak když někdo potřebuje být zajímavý, tak dokáže dramatizovat situaci. Za běžného provozu přes den to pod 4 hodiny z centra Prahy do centra Mnichova nedáte a vlak pro změnu nejede 7 hodin, ale o skoro hodinu a půl míň. Takže ano, spojení Praha – Mnichov není ideální, ale zase taková tragédie, jak se snažíte tvrdit, to také není.
A hlavně vlak se postupně bude zrychlovat…první vlaštovka je Plzeň-Stod.
Hodne by tomu pomohl tunel Praha-Beroun a VRT Praha-Plzen…
Za běžného provozu nejde z centra phy do centra Mnichova dojet pod 4 hodiny autem? A kudy To jezdíte? Po okreskach? Chcete říct že 380 km neujede autem za 4 h, když 98% jedete po dálnici, s tím že cca půlku můžete jen neomezenou rychlosti? Běžné pro cestu do Mnichova počítám 3 h
Asi jsem jen já ten smolař, kterej když jede z Prahy do Mnichova, tak chytne dopravní zácpy. Jedu to sice tak 2x do roka. Ale pod pět hodin jsem se ještě nedostal.
A to se tady bavíte o jízdě mezi velkými městy. U jízdy mezi okresními je to ještě lepší Zrovna v článku zmiňovaný Hof, jezdíme pravidelně do města v jeho sousedství vlakem to jde už i za 9 hodin, normálně však za 12,5 a autem za 3 hodiny a to převážně po silnicích mimo dálnice, kdyby směrem na Cheb byla od D5 dálnice šlo by to ke dvěma hodinám. Pak se člověk diví, proč je tolik aut, když VHD není schopna nabídnout alespoň přibližnou alternativu. 🙁
To rozdělení na 2 samostatné liky je rozumné.
Copak je to, ten lik nebo lika?
Tady jde přece o jinou věc. Jak to zařídíme s tou tombolou. 🤣
Víte co? Na chvíli zhasnem a vy tu tlačenku vrátíte, jo?
Chytrému napověz. No a vás bude asi třeba teda trknout, no… 😇😁