Kde jezdí který dopravce. Vznikla unikátní železniční mapa české sítě
Ukázka mapy české železniční sítě s dopravci. Foto: Mapfabric.cz
Autor mapy plánuje každoroční aktualizaci.
Autor mapy plánuje každoroční aktualizaci.
Za to se dá jen 👍
Trošku ináč poňatú mapu pre GVD 2022 som vytvoril a uverejnil aj ja. Nie je jej prvoradym účelom ukazať ktorý dopravca obsluhuje akú trať (oblasť). Islo mi len o to ukázať, kde a ako často ešte konkrétnu trať obsluhujú ČD. http://www.zeleznica.wz.sk/
Zajímavá mapka :). Kraj Vysočina pod nadvládou ČD. Naopak třeba České Středohoří ohledně dopravců docela pestré 😊.
Zajímavá mapmapk
K čemu? Zase stát vyhazuje oknem za nesmysly.
Stát??? 😲
Vy to pijete?
Ne, ale tyhle nesmysly z dotací bych zakázal. Vázně to je už trapné, co ODS předvádí
Ti j*be nebo čteš jenom nadpisy a pak to kombinuješ v polospánku s přenosem ze sněmovny a vytváříš si vlastní realitu?
Vždyť to udělal nadšenec zadarmo ve svém volném čase. Státu naopak dal poplatek za registraci.cz domény mapfabric
Vy si myslíte, že peníze za registraci domény jdou státu? Tak to si s tím Sanytolem taky můžete jít podat ruce, nebo dát skleničku. 🙂
Ty asi kouříš dobrej matroš 🤔 anebo se zkus naučit číst 🤔🚂
ty si cyp
Kolik asi stát vyhodil peněz za vás…🤐
Za vzdělání evidentně moc ne… 😉
Pěkný počin. Doplnil bych trať 015 až do Prachovic, sice bez pravidelného osobního provozu, ale jinak je trať funkční pro náklady. Jednou, dvakrát ročně tam projede na výlet rosický spolek s Hurvínkem.
Stejně tak bych doplnil trať Malešice-Běchovice a Krč-Radotín. Legenda možnost značení tratí pro náklady uvádí
Tak jsem zkusil něco „podobného“ vygenerovat z dat CIS JŘ – viz http://babitron.tode.cz/dopravci.html. V některých případech se dopravce liší od údajů v KJŘ (např. Metrans/Zubačka, ES/ČD).
Zjevně pracujeme na tom stejném 🙂 Jak vidím ten POVED, tak předpokládám, že ID dopravce berete z pro TRID. Korektnější je použít bodu, což tento problém vyřeší.
Předpokládám, že značí „vydavatele“ JŘ a to někdy není dopravce.
Tak mi zmizely tagy 🙁 „Berete z Company“ a „Korektnější je použít ResponsibleRU bodu“.
To asi bude lepší. Těch „dopravců“ je tam pak 2x tolik a s tím už se mi nechce patlat.
Taková naprostá nepodstatná drobnost. Na 026 na větvi do Dobrušky je provoz pouze v pracovní dny. 🙂
Máte pravdu, opravím!
Super práce. Takovouto mapu by měla mít na svých stránkách SŽ, ale proč by to dělala, když ji k tomu nikdo nenutí.
Řekl bych, že by pro běžného cestujícího spíš bylo lepší vidět, za jaký tarif se kde dá jezdit. Ale to prostě není starost SŽ.
Ty by spíš mělo být na stránkách ÚPDI ne, ten o tom přece rozhoduje, kdo pojede a kdo ne…
Jo a ještě H. n/V. bych raději rozepsal na Hluboká n/V., to by se tam snad mohlo vejít..
Souhlas:)
Update: černý vs. bílý podklad
Ač si autorsky stojím za černým podkladem (některé barvy i tak zaslouží jisté úpravy), tak, jak se vyjádřil jeden čtenář, bílý podklad by byl určitě praktičtější pro tisk bez vyplýtvání celého toneru. Rád bych tedy po zapracování všech změn a opravách všech chybek vypíchnutých v diskusi udělal i verzi s bílým podkladem pro tisk.
Pokud narazíte na nesrovnalost, která tu ještě nebyla zmíněná nebo na cokoli, napište mi prosím na vojta@mapfabric.cz
Kdy, predpokladate, bila varianta muze byt dostupna?
Pokusím se ji udělat co nejdřív, třeba do příštího víkendu.
Díky velice za tuhle snahu! Loni jsem se tu v diskuzi po takové mapě sháněl. To je podle mě velice užitečné pro každého, kdo nejezdí přes One Ticket a chce mít přehled.
Moc pěkné, líbí se mi, že jsou vyznačeny směry zaústění tratí do stanic. Jen drobná připomínka – většina úvratí je v mapě vyznačena, ale Zásmuky chybí . A přimlouvám se za vyznačení všech tratí bez provozu, ať už jsou v jakémkoliv stavu a ve vlastnictví kohokoliv, a to včetně spojek. Takhle je to takové nekonzistentní (i tím, že třeba Velké Březno – Zubrnice není trať, ale vlečka). A jen opravdu drobnost: Na spojce mimo Meziměstí pravidelný provoz osobní dopravy není.
Díky za zpětnou vazbu. Vaše postřehy zapracuju do aktualizované verze. Tratě bez provozu se tam zřejmě taky objeví, ale asi tam nechci dávat tratě, které jsou zjevně nesjízdné, přeci jen je to schéma toho, kde kdo jezdí pro příští rok (nebo by eventuelně mohl).
Spíš než Zásmuky, kde stejně nic nejezdí, by tam mohly být Žleby. Na druhou stranu netrvání na všech úvratích zvyšuje přehlednost mapy, což je podle mně důležitější. Ale zase takové Stupno tam vyznačené je, tak nevím, jestli v tom je nějaký systém…
Jo, Žlebů jsem si nevšiml.
Stejně u „smyček“:
– Velký Osek (směr Chlumec n. Cidlinou) je,
– Havlíčkův Brod (směr Chotěboř) chybí
Tam ale tunelem osobáky pravidelně nejezdí, pokud se nepletu.
Ještě jsem si všiml, že na spojkách Veleliby – Nymburk město a Srní u Č. L. – výh. Žízníkov naopak sezónní provoz je, tak by tam asi měly být.
Souhlasím s nekonzistentností – např.:
Vraňany – Lužec n. Vlt. zakresleno je
Heřmanův Městec – Prachovice chybí, přestože to podle GRAPPu sjízdné je také (ve výluce je Heřmanův Městec – Chrudim město)
Tomáš: Žleby doplním, Zásmuky taky, úvratě tam chci mít všechny, když už směrově naznačuji zaústění do stanic atd. Ale máte pravdu, čitelnost je hlavní.
G: Vraňany Lužec je v KJŘ, H. Městec Prachovice ne, podle toho jsem se zatím řídil. Ale stran těch tratí bez os. dopravy, sjízdných, místních drah atd., to budu určitě ještě upravovat.
Podle Grappu je sjízdnej Doupov, přestože tam koleje 60 let nejsou, ten fakt neberte jako bernou minci.
Ještě pár hnidopišských, co se týče rozsahu provozu: GWTR mezi Babinami a Strakonicemi, stejně jako osobáky do Dobrušky, jezdí jen v kladiva. A ve Vlárském průsmyku je provoz celoroční, Arriva v pátek, ČD v neděli. Noutonice – Podlešín se jezdí o víkendech rovněž celoročně.
Skvělá práce! Moc se mi to líbí i po stránce designu!
Jen drobná připomínka, chybí tam trať 071 a vlaky KŽC z Prahy do Čakovic.
Díky! 071 je vlevo dole ve výřezu ŽU Praha.
Jinak neznáte někdo podobné mapy pro další státy. Nejen podle dopravců, ale i podle linek? Jmenovitě by mě zajímalo Německo.
Hezké. Chápu, že to vždy bude částečně manuální dílo, ale navrhnul bych nahradit „mravenčí práci“ zpracováním dat z CIS JŘ. Rád pomohu s generováním „mezimapy“.
Díky. Jakožto člověka, co se grafikou zabývá mě na tom právě ta manuální kreslící práce baví. Naopak na zpracování dat jsem krátký. Napište mi na vojta@mapfabric.cz jak to myslíte s tou mezimapou, to mě zajímá:)
Dobrý den pane Davide, omlouvám se, že se připojuji na tento komentář pro zpracovatele, ale zabývám se dopravním plánováním a Váš komentář s návrhem řešení mě zaujal. Mohu prosím rovněž poprosit, protože nejsem tolik zdatný v programování, jak jste to s tou mezimapou podle jízdních řádů zamýšlel?
Děkuji a zdravím
Trošku to rozvedu: V CIS JŘ jsou XML data vlakových JŘ, konkrétně jak těch pravidelných, tak i různých delších či kratších výluk. V ideálním stavu by tam před vyjetím každého vlaku byl jeho JŘ (známí mi říkají, že tam ale jsou chyby). Napsal jsem software JrUtil, pomocí kterého umím z těchto dat generovat GTFS soubory pro vyhledávače spojení, ale i třeba pomocí pár desítek řádků kódu vygenerovat výstup, ve kterém je pro každý úsek napsáno, kteří dopravci na něm jezdí. Navrhoval jsem vytvořit automaticky generovanou mapu, která toto bude barevně znázorňovat, ze které by se pak dalo s nějakou menší… Číst vice »
@mapfabric Chválím dobrou práci, fakt se mi to líbí. Pokud si správně vzpomínám, tak má mezi Prahou a Drážďany jezdit i European Sleeper, nebo má na provoz v ČR nasmlouvaného partnera?
Díky! Ano, European Sleeper má jezdit, ale ještě jsem nikde nezjistil, kdo bude dopravcem na českém území. Jestli to bude vyloženě společnost European Sleeper, tak na 090 přibyde další čárka.
Jízdní řád říká, že dopravcem jsou ČD.
moc pěkné, SŽ by mohla pro autora poslat nějakou sponzorskou odměnu… nebo aspoň adventní kalendář
Rád bych také přispěl.
Díky za odezvu, tak mi napište zde:) https://mapfabric.cz/contact/
Nebo klacek pod nohy s logem SŽ. 😆
SŽ není schopna roky na vánoce dát zaměstnancům notýsek-kalendářík na směny a firemní tužku. Tak snad mile překvapí.
Super počin, děkuji
Zajímavá mapa. Ještě bych na trať Praha-Ústí nad Labem-Děčín-Schöna doplnil dopravce Enjoy Europe, který bude od března jezdit s nočním vlakem z Prahy do Bruselu.
Díky za info, máte na to nějaký oficiální zdroj?
Oficiálně ne, ale na jedné dopravní akci mi termín zahájení provozu potvrdil sám (spolu)zakladatel European Sleeper. V KJŘ SŽDC (trať 090) je psáno zahájení provozu od 20.3.2024.
Zajímavý počin. Ale možná by stálo nějak upravit LE, protože na černém pozadí je špatně vidět.(Vím, taky jsem to svého času měl, ale není to uživatelsky příjemné. Pokud to tady autor čte, ať to prosím bere jen jako připomínku.) Jinak opravdu fajn.
To je super nápad. Ale to černý pozadí… ČD nejsou skorem vidět. Co to je vlastně za módu dělat to takhle reverzně? MHD v Praze taky přechází na tohle… a přitom vždycky bylo černý na bílým, né bílý na černým…
Souhlas,
Pokud autor trvá na tmavém pozadí, mohl by použít tmavošedou, která není tak kontrastní a netrhá oči.
Právě že jak tmavě šedá není tak kontrastní, tak by třeba ty ČD nebyly vidět už vůbec. Ale uznávám, že i teď by se ČD daly trochu zesvětlit. Tahle modrá je přímo z jejich barevného schématu.
OLED display může vypínat nevysvícené části a tím šetří baterií.
Ani dřív se televizní přenos netisknul na papír.
Na monitoru bylo právě vždycky bílý na černým až do příchodu GUI, které se snažily vypadat papírově – dnes se to zase vrátilo, protože zase používáme monitory které svítí jednotlivými body (OLED) a ne celou plochou obrazovky, takže to tak nedráždí oči, a navíc to šetří displej a baterii. Co se týče čitelnosti, na něčem co svítí by měla být čitelnější právě bílá na černém, přesný opak toho, kde se světlo jen odráží – papír. Proto byl i původní IS v metru reverzní – krabice s písmeny byly prosvětlené. Nově je to bohužel jen móda vycházející z toho, že to… Číst vice »
Hezky jste to popsal. I proto jsem zvolil bilou na cerne, protoze dle meho to tahle forma prezentace unese. Ale treba ten novy vizual prazskeho metra mi pripada jako krok zpet, ta citelnost v mnohdy horsich svetelnych podminkach neni nic moc.
Spoustě lidí právě na monitoru bílý text (nebo i grafika) na černém pozadí oči dráždí více, než černý text na bílém. Po tom, co čtu bílý text na černém pozadí, mám ještě několik desítek sekund doslova vypálenou sítnici.
Zkusil jste snížit jas obrazovky?
Ne, to mě vážně nenapadlo. /s
Pro všechny idioty, kteří tady nesmyslně mínusujou bych doporučil si něco přečíst o palinopsii, která je rozhodně častější, než třeba poruchy barvocitu..
nesviti to do očí..
Jde si to snadno dat napriklad do GIMPu a tam udelat reverzni barvy. Sice se ztrati barvicky dopravcu, ale na vytisteni a poveseni na zed je to cajk.
Jinak tedy skvely pocin! Nadherne, carokrasne, luxusni!! 🙂
To není pravda. Schéma sítě byl v 80. letech v metru černý čtverec u dveří, byla to snad potištěná plastová deska nějak nanýtovaná do obložení. Po nástupu reklam sen to přesunulo nad dveře.
Už mě tahle myšlenka napadla tři roky zpět a taky jsem udělal stejnou mapu, kterou každým rokem aktualizuji. Tehdá jsem se bavil s mým dobrým slovenským kamarádem a sám nevěděl kdo kde jezdí, tak jsem mu udělal podobnou mapu a každý rok mu jí posílám a pozorujeme jak se mění. Nejlepší je si je potom porovnávat. Sice pár chybiček na té Vaší vidím, ale věřím tomu, že bude dokonalá.
A odkaz by byl? 🙂
Vidíte, vás to napadlo a SŽ s plným barákem zaměstnanců v tomto směru zrovna moc kreativní není.
Proč sž? To je snad věcí objednatelu.
Objednatelem je vždy kraj, takže bychom měli mít 14 krajských mapiček?
ano, každá jiná a v každém kraji by bavrv znamenalo něco jiného 😉
Protože SŽ je správcem a a má bát i udržovatelem provozuschopnosti sítě pro všechny dopravce,tak právě proto by bylo vhodné,aby se SŽ angažovala.
SŽ se opravdu nestará o to, co kterého objednatele zrovna napadne. Už to, že vydala vlastní skutečnou mapu železniční sítě je vlastní iniciativa pár lidí. Na co není předpis, to prostě nemáme časový prostor dělat. 🙁
„Časový prostor“? Brrr…
Co se vám na tom nelíbí? U nás se jede v pěti dimenzích. 😀
Proč by to SŽ měla vydávat? 🙂 Ta mapy sítě má, kdo na jí jezdí je jim buřt. Jo protože šotosexuální družina to chce?
Tak i běžnému cestujícími by se mohla hodit, pokud má třeba jízdenku platnou jen u některého/-ých dopravce/-ů…
Kupoval jste si někdy jízdenku? 🙂 K čemu mi ta informace je? 🙂 Podívám se do apky najdu zadám výchozí bod a cílový bod zadám čas a zjistím cenu. Kdo mě veze je mi vcelku jedno, protože nemám šotosexuální úchylku, notabene když v té apce dopravce vidím. :-))) Myslíte, že pro dědka s babkou co apku napoužívají je taky taková mapka důležitá?
Pro dědka s babkou bez apky právě důležitá,aby na něm nevybafli ve vlaku,že jeho jízdenka je pro tento spoj neplatnánapř. mezi Mostem a Chomutovem se to stává.
Dědek s Babkou jedou skoro zadarmo, těm je to jedno a kupují si lístek v pokladně aby na ně někdo nevybafnul… 🙂 Takže opět vedle. 🙂
Mám jen dvě připomínky. Změnil bych odstín modré ČD, aby to bylo citelnejsi. A proč některé tratě bez provozu uvedeny jsou a jiné ne?
Řídil jsem se JŘ, bez provozu = prázdná tabulka. Ale asi tam zaznačím i jiné. Existuje někde seznam tratí, které jsou oficiálně sjízdné, ale nejsou v JŘ?
Říká se tomu “prohlášení o dráze”; ale to by vám jaksi číslíčka z KJŘ nestačila. 😉
Grapp je dobrý tip, ale zběžně jsem třeba u Kralovice-Mladotice našel toto https://ctrlv.link/FaLf
Přitom tam minimálně 15 let už nejsou ani koleje , ne?
Tam koleje jsou, akorát zarostlé doubím. Koleje nejsou Horní Slavkov-Kounice – Loket předměstí, byly sneseny pár let zpět.
Nebo ukradeny včetně mostu????
Pro cestující je to rozlišeno právě ne/existencí v Knižním jízdním řádu – trať bez osobní dopravy nemá v KJŘ tabulku a tím ani číslo (to číslo v KJŘ je číslo tabulky, ne tratě, jak je už po generace mylně tradováno a chybně se objevuje třeba i na Wiki).
Bochov je beztak asi v ČR unikum, ne ? Existuje v ČR ještě jiná trať, kde je výhradně nákladní provoz ?
Radotín-Krč-Zahradní město-Malešice-Běchovice.
A pak ještě některé kousky u křížení, jmenovitě
Smíchov – Vršovice (dokud šlo ten šrotomost používat při výlukách na Interligenci)
Libeň – Vysočany
Bubny – Nové Spojení (Libeň) (dokud nebyla výluka v Bubnech a teda pokud nepočítáme jeden večerní spoj Hl.n – Kladno)
Pred mnoha lety jsem sosal informace z Klubu draharu. Ale jestli to ještě existuje, to nevím
Ja bych tam tedy ještě uvítal uvést JMkraj se svými jednotkami, sice to není dopravce v pravém slova smyslu, ale je to jakási definovatelna entita pro účely té mapy 😉 jinak super počin 🙂
Ale jelikož JmK je vlastníkem a neomezeným pánem nad jednotkami, měl by tady být uveden. Aktuálně pro něj někdo za fixní cenu „jen vozí vlaky“, ale tržby jdou do kasy JmK a to je podstatné.
Buď to je mapa dopravců, nebo majitelů vozidel. Pokud by to byla mapa majitelů vozidel, tak by tam byly třeba čáry pro Lokotrain, Rolling Stock Lease, ELL atd.
Co je mi známo, tak jednotky Moravie jsou majetkem JMK, ale v současné době jezdí na licenci ČD, tedy v jízdním řádu jsou ty vlaky tak vedeny a personálně jsou také obsazovány dopravcem ČD. Až proběhne výběrové řízení, tak budou jezdit na licenci toho dopravce, který ho vyhraje.
Super, konecne to nekdo vytvoril. 🙂
Stát platí hned několik institucí, které to mají v popisu práce, tak proč to musí za ně dělat Vojtěch Horák?
Kreslit mapu provozovatelů a tarifních systémů bohužel nikdo nemá v popisu práce…
A co třeba ten úřad, který vznikl na popud RJ a ze stejného důvodu byl letos jistým ministrem dopravy zrušen?
Pod provozování dráhy to nespadá a vlastní invence se trestá vyhazovem, zaměstnanec bude muset k soukromníkovi a …
… zde už je dovoleno používat vlastní invenci k vymýšlení hrůz, které se dějí lidem v soukromém sektoru. Předopkládá se totiž, že zaměstnanec Dráhy neměl vůbec žádné kontakty mimo Dráhu a tak o nepřátelském světě tam venku nemá tušení – soukromník ho každé ráno srazí autem!
Co to melete? My bychom si strašně rádi hráli s barvičkama, ale uvědomujete si, že se už asi dva roky postupně nasazují dva nové IS úhrnem asi za dvě a půl miliardy, jedeme přesčasy až na dřeň, takže prostě není prostor?
Zlepšování kvality služeb také většina úřadů nemá v popisu práce.
Znamená to snad, že se mají chovat jako v 19.století?
Okej, přesvědčte generálního, že ty dva prů*vé projekty, které mají za cíl dostat datovou a procesní základnu SŽ alespoň na úroveň 90. let 20. století, nemají takovou prioritu, jako “zlepšování kvality služeb”, nechť nám dedikuje část pracovní doby na toto. Všichni do jednoho si na tom strašně rádi odpočineme.
Je to super, hned by si Vás měla SŽ najmout:)
Tak to zas prrr, SŽ má profesionálních kartografů dost, akorát nepřišla poptávka. 😉
Díky:)
Mapa opravdu povedená!
Našel jsem ale malou chybu.
V úsecích Vrané nad Vltavou – Dobříš, a Týnec nad Sázavou – Čerčany nejezdí sezónní vlaky dopravce KŽC.
To není chyba. V GVD 2024 bude skutečně jezdit KŽC i do Dobříše a Čerčan.
Perfektní! Navíc s vyznačením hranic krajů a čísel tratí.
Zdravím,
díky za zpětnou vazbu a vypíchnutí chyb.
Klasicky platí, že efektivnější než se ptát na správnou odpověď je postnout špatné řešení, takže mi to prosím pište sem nebo na mail vojta@mapfabric.cz , vyhodnotím a opravím.
Ta mapa/schéma není vždy 100% podle JŘ, protože např. na Kozině bude dle JŘ jezdit KŽC až do Jeníkova-Oldřichova, ale skrz poslední zprávy si to tam fakt nedovolím vyznačit 😀
@mapfabric Moc hezke! Ad chybky: na konci 279 ma byt Bilovec a Studenka je ta stanice kousek jizneji.
Díky. Máte pravdu, šotek, opravím.
Regiojet jezdí odněkud přes Chałupki a Bohumín do Zebrzydowic a dál?
Ne, ale směrem na Chalupki úvraťuje v Bohumíně. Ale každopádně jak koukám na 272, tak v novém JŘ to vypadá, že jede všechno přes Zebrzydowice.
V mapě je malá chybka. Sezónní provoz vlaků na trati Vlašim – Trhový Štěpánov bude zajišťován dopravcem RCAS i v roce 2024, uvádí to tak web dopravce, takže trať bez provozu nebude. Doposud však nebyl stanoven jízdní řád, což je důvodem prázdné tabulky.
V minulých letech bylo zvykem, že jízdní řád se publikoval v rámci dodatečné mimořádné změny, zřejmě tomu tak bude i nyní.
Odkaz: https://railwaycapital.cz/jizdni-rady/
Přesně tak, řídil jsem se JŘ na stránkách SŽ. Na stránkách RC zatím píšou o 2023, co tak koukám. No tak uvidíme, jak se to vyvine a co na to pan Přelepkář:)
Ta mezera mezi Radejčínem a Chotiměří je úmysl nebo nedopatření? Trať je sice nesjizdná, ale to údajně Kozí dráha též, ale zrušená není.
Trať tam fyzicky pár set metrů neexistuje…
Psal jsem o úředním zrušení, ne o fyzické existenci.
Je to úmysl, to je natolik kuriózní věc že jsem tam musel dát mezeru. Ale asi tam vrátím trať bez provozu. Každopádně otazníkem, zda zakreslit či ne, jsou pro mě ostatní tratě, které už nejsou v JŘ, ale fyzicky existují a jsou snad i sjízdné.
Jest tedy otázkou, zda tam neoznačit tratě jen s nákladním provozem? Ty sice v jízdním řádu nejsou, ale existují, a týkalo by se to zřejmě např. i pokračování z Černousů do Polska.
Neřkuli takový Zavidów
Těch zrušených trati je docela dost, nesnížila by se potom přehlednost mapy? Obzvlášť v nekterych regionech
…až na to, že to není mapa, ale plán nebo schéma. Do mapy to má přeci jen kus daleko.
Jinak ta tmavě modrá na černém podkladu má malý kontrast, taky pozor na bílý text na světlých čarách.
Pro jednoduché hledání a hlídání čitelnosti barevných kombinací zkuste použít free aplikaci ColorBrewer (jsou i různé webové verze). Pokud to barevně upravíte, pak by se za výsledek nemusel stydět ani profesionál.
Samozřejmě vyšší level je zajištění “přístupnosti”, tj. čitelnosti pro osoby s vadami barvocitu.
Jinak ty různé mapy pro osoby s vadami barvocitu má krásně zpracováné třeba TfL (legendární Tube map), to je opravdu zajímavé.
Pro mínusáře – mapa má kartografické zobrazení, tohle asi žádné nemá…
Lidi vás nemínusují protože byste neměl pravdu, ale protože nikdo nemá rád hnidopicha.
Osvěta se dělat musí, bez ohledu na mínusy…
V tom případě budete vděční za informaci, že pořadí dopravců na tratích na plánku ŽUP vlevo dole nedopovídá tomu na celkovém plánu
Jo, jako gisák to vidím stejně 😀 jde o produkt. Nejvíc práce je skutečně v tom sehnat dobrá data a naplnit tím databázi, ze které to kolega pak kreslil. Za to upřímný klobouk dolů. Následná grafika/“kartografie“ je pak třešníčka na dortu, kterou by zvládl i šikovný prvák na geoinformatice.
To záleží na zkušenostech toho, kdo to dělá. Pro mě by nebyla problém data, ale naopak by bla děsná piplačka vyrobit tu schématickou mapu místo reálné.
Jojo máte pravdu, je to skutečně spíše schéma. Stran těch barev a čitelnosti, snažil jsem se o co nejvěrnější zachování barevných schémat těch velkých dopravců. U těch ostatních se pak chytit něčeho (tmavě oranžový motorák u RC apod.) Bílá čísla tratí na světlém podkladu jsou samozřejmě horší, tam je řešením snad trochu ztmavit tu regiojetí žluť.
Čitelnost by měla mít přednost před barevnou věrností, zvlášť když se jí stejně nejde ve všech případech držet. Pochopil to nakonec i odbor komunikace SŽ. 😀
Zdravím příznivce železnice,
díky za zpětnou vazbu.
Určitě tam narazíte na nějaké chybky (staré pravidlo, že je 1000x efektivnější postnout špatné řešení než se ptát na odpověď).
Proto budu rád, když mě tady nebo mailem (vojta@mapfabric.cz) upozorníte, narazíte-li na nějakou nesrovnalost. Vyhodnotím to a v případě potřeby (neboť soulad s JŘ není 100%) opravím. Kupříkladu na Kozí dráze jsou KŽC má dle JŘ spoje až do Jeníkova, ale na základě posledních zpráv jsem se fakt neodvážil ji začervenit celou 😀
Hned tam vidím 2 chyby… Ale ten černý podklad je příšerný, rve to oči jak fena.
Které?
Napište mi prosím jaké, pokusím se opravit.
Jinak šel jsem do černého podkladu, protože pro mě osobně je to přehlednější a víc z toho lezou ty barvy. Ale taky záleží na monitoru, displeji atd. Když budu mít čas a náladu, tak snad udělám i bílou variantu.
Naopak, ta černa je dobrá.
Skvělá precizní práce. A černý podklad je opravdu přehlednější.
Chybí tam trať Opatovice. – Chornice a na Vidnavu.
Samozřejmě se ukazuje demence zdejších, protože napsat něco proti znamená dat hned minus… Ten černý podklad je prostě strašný, to je rána pro oči a nedá se v tom nic hledat. O tisku vůbec nemluvím. Se podívejte na mapy SŽ na portále, jak jsou krásně přehledné.
Naopak – ten černý poklad je výborný.
Regiojet jezdí do Německa směr Drážďany?
Podle JŘ pro 090 ano: https://www.spravazeleznic.cz/documents/50004227/160273252/k090.pdf/e99dcaa1-6e06-46ca-bbd1-fc437cf85a5e
Zatím se zdá, že to myslí celkem vážně.
Nakreslene maju, ze od 20.3. pojdu trikrat denne do Berlina.
Pěkný počin, hezky zpracované, užitečné. 👍
Snad se Kozí dráha do příštího roku začervená.
Má tam chybu, trať č. 280 nevede ani ždibec po území MSK.
Máte pravdu, opravím.
Získat data je jednoduché, ale mnohem složitější je udělat dobrou schématickou mapu. Doufám, že to tato naplní.
Při počtu existujících map bych ale už čekal, že několik „vědců“ už napsalo program, který by to zvládl automatizovat za použití pouze úhlů o násobku 45 stupňu.
Takové schéma je dnes obecné vzato možné generovat i volně dostupným software, ale odpovídající grafickou kvalitu to mít ještě nebude. Zvláště souběhy čar jsou pro tyhle programy stále problém.
Cokoli takového jsem nakonec potřeboval, musel jsem si naprogramovat sám.
Jako zdroj rychlých informací se bude hodit.