Kbelské letecké muzeum nechalo zrenovovat dopravní letoun Avia
Letadlo Avia Av-14 po renovaci. Foto: Vojenský historický ústav
Renovace vyšla na několik milionů. Letoun naposledy letěl před 45 lety.
Renovace vyšla na několik milionů. Letoun naposledy letěl před 45 lety.
Rve mi srdce, když vidím nádherná a často unikátní letadla chátrat ve venkovních expozicích.
Ve Kbelích máme Northrop F-5 ukořistěný ve Vietnamu. Takové letadlo se zajímavým příběhem stojí venku na dešti 😢
V lednu budou moci postupně začít s renovací Maxů ze SmarWings.
Je to krsavec ! Škoda, že není letuschopný ! Maďaři mají letuschopný Lisunov 2, kamarád se v něm proletěl na leteckém dni v Roudnici a prý super zážitek !
Za mých mladých let snad nebylo dne, kdy nebyl slyšet z oblohy charakteristický zvuk motorů tohoto letadla, a kdy nebyla vidět jeho charakteristická silueta. Bylo to kultovní letadlo zejména šedesátých let. Několikrát jsem měl to štěstí s ním letět: na lince Bukurešť-Constanca nad úžasnou deltou Dunaje, a pak na vojně z Čáslavi do Přerova a zpět, a z Čáslavi do Malacek a zpět. Všechny tyto lety patří k těm nejhezčím, jaké jsem zažil. Díky nižší letové hladině a nižší rychlosti to byly dokonalé vyhlídkové lety a zážitek na celý život.
Ta zkratka VTÚLaPVO je strašná, nemůžete pořád používat jen VTÚ, jako jinde v textu? Takhle to tahá za oči.
Skvěle zrekonstruováno doufám že takle budou pokračovat i s ostatními letadly a to že by si to zasloužilo plno exponátů.
S IL-14 OK-MCU byl můj první let ve třech letech s rodiči v roce 1960.
Tak to Vám závidím , já jsem bohužel tuto éru letectví nezažil. Jen by mě zajimalo ,Vy si pamatujete tu registraci po tak dlouhé době ,já si nepamatuju ani co jsem měl včera na oběd 🙂
Byl to vyhlídkový let nad Prahou a je společná fotka na schodech při nástupu do zadní části letadla.
Tak teď už to chápu já už jsem si myslel že jste ve třech letech řešil registrace 🙂
Co se na tomto letadlu všechno zrenovovalo? Je letuschopne?
Za pár milionu těžko …
Tak myslím, že do letuschopné podoby se staré letadlo bez spousty elektroniky i za těch pár milionů dostat dá. Nicméně samozřejmě něco úplně jiného jsou certifikace, povolení, apod. Letuschopné by klidně být mohlo, ale někde, kde neplatí žádné předpisy.
Omlouvám se za ten palec dolů. To byl překlep.
A k tématu. Myslím že aby to bylo letuschopne by to chtělo ještě nějaký ten milion přidat. Nevím samozřejmě v jakém rozsahu byla přesně renovace, ale troufnu si tvrdit, že nosná konstrukce a drak do letuschopneho stavu dělán nebyl a jen se konzervoval. Ale rád bych se mýlil. Bylo by hezké ero vidět zase ve vzduchu.
Ještě motory, brzdy a přinejmenším vysílačka pro komunikaci s ŘLP. Tohle není motorové rogalo.
A tohle lítat může? https://www.idnes.cz/zlin/zpravy/batuv-letoun-lockheed-electra-otrokovice.A170501_151858_zlin-zpravy_mav
Ano, do ČR to totiž přiletělo na vlasntích křídlech, tedy v letuschopném stavu. A i před renovací to podle staršího článku v letuschopném stavu bylo.
Čeští fanoušci letectví totiž před časem právě tento „náhradní“ stroj v zámoří objevili. Dokonce v letuschopném stavu. Koupili ho, zrekonstruovali a na konci letošního května s ním přiletěli do České republiky.
Zdroj: https://www.idnes.cz/olomouc/zpravy/olomoucan-josef-englis-doprovod-jan-antonin-bata-cesta-kolem-sveta-letadlo.A150907_2189837_olomouc-zpravy_mip
No tak určitě.
Když jsem se s ni prvně setkal v hangáru bývalého majitele pana Almanda (sběratel byl lékař a létaní bylo jeho koníčkem), byla v poměrně neutěšeném stavu, motory byly shozeny a připraveny k navěšení po jejich generální opravě, letadlo bylo ve stavu rozpracovanosti, v pilotní kabině skoro nic nefungovalo a letadlo vypadalo spíše na odpis. Dostat ho do stavu letové způsobilosti se zdalo skoro nemožné
https://www.tocna.cz/letadla-na-tocne/lockheed-electra-10a/
Leda ze skály.
Nejsem odborník na letectví, ale nejsou to náhodou Kbely místo Kbelt?
V textu je to dobře, tak je to asi překlep.
Spíš to psal někdo kdo ve Kbelích v životě nebyl.