Každé třetí nákladní auto bylo přetížené, ukázaly policejní kontroly za první pololetí
Vážení nákladního auta. Foto: Policie ČR
Počet přetížených vozidel stoupl, i když proběhlo méně kontrol.
Počet přetížených vozidel stoupl, i když proběhlo méně kontrol.
Pokud to bude vážit automaticky, což Kupka evidentně požaduje, pak nemůže ubýt v našich guberniích administrativní zátěž, bo si každý asi spočítá průjezd vozidel v dané lokalitě (většinou obchvaty nebo výpadovky)/každý třetí v problému. Tj. přestupků budou tisíce a nejde to vyřídit jedním beranem, protože demokracie. Z toho plyne – přebujelá byrokracie na městech/obcích. Tak co chcete pane ministře ??
Takže odpovědí na to má být, že necháme nenažrané dopravce jen tak nám působit miliardové škody? Prostě by pokuty ve správním řízení měli být výrazně vyšší, aby bylo výhodnější se přiznat.
Hlavně v době státního zadlužení. Ten pokutovací systém je hotovej zlatej důl. Tak proč safra nefunguje jak má?
protože ČESMAM má zlatej dul pretizenejch kamionu, tak proc by neco resil kdyz to za nej zaplati danovej poplatník z dluhu… zakony pche…
Ale ovčané, stát i ŘSD by si neměli od kamionteroristů a jejich organizace Česmad-Káidy nechat kálet na hlavu. I když ovčanům při sebemenší snaze o redukci kamionů se dřevem je vyhrožováno, že nebudou mít v Kauflandu zavčas dostatek Babišova kuřecího salámu ze separátu za pouhých 27,90 Kč.
To se už děje a po léta. Změníte to leda výstřelem z Aurory.
To je tak: dopravci budou vozidla přetěžovat do té doby, dokud se jim to vyplatí!
Podívejme se, proč se jim to přetěžování nevyplatí v Německu, Rakousku, Beneluxu…
nízké tresty…
Ježíšmarjá to jsou problémy.
Tak proč zastavovali každé auto? Kdyby zastavili 2 auta. Jedno nechali projet. A pak zase zatavili 2 auta a jedno nechali projet.
Nebyl by problém…
Nevím proč ty palce. Každé třetí auto je problémové? Tak každé třetí nezastavujte.
Problém vyřešen.
Ty palce… Proste nekomu to mysli a tak ti to naklikal. Z toho bych usuzoval, ze ti trochu kulha logika.
A já usuzuji, že jde u Toníčka o humor!
Humor, který není vtipný neznáme.
Víte, kdybyste nečetl jen titulek, tak to z textu možná i pochopíte.
Policie zastavuje auta na silniční kontrolu. Normálka, žejo. No a z těch co vyberou a zastaví, tak je zváží. A z těch co zváží, tak jedna třetina je přetížená / problémová. Snad je váš matematický problém vyřešen..
Jinak jste trošililinečinku na štíru s logikou. Jestliže je každé třetí auto problémové, tak proč právě to každé třetí auto (to co je problémové) NEzastavovat? Naopak, problémová auta zastavovat, vážit a sázet pokuty víc než zahradník! (snad jsem vás tím květnatým přirovnáním nezmátl..?)
Děkuji náčelníku, že ses mne zastal! 😀 😀 😀
Mě by ještě zajímalo, kolik z těch přistižených řidičů mohlo po zaplacení pokuty klidně pokračovat v jízdě, aniž by část nákladu přeložili na nějaké jiné vozidlo. Někdo tvrdí, že něco takového nařídit nelze. Ale postižené vozidlo přece ohrožuje i jiná vozidla, je vlastně nezpůsobilé k jízdě. (Někdo by mohl tvrdit, že se to nesmí kvůli evropským předpisům, ale třeba v Rakousku se to může a pochybuji, že si na to vyjednali výjimku.) Není to dokonce ani bránění v podnikání. Předpisy a parametry vozidla každý provozovatel zná, takže to není žádná nečekaná nová podmínka. Pokud je legalizace takového nezpůsobilého vozidla zaplacením… Číst vice »
No konečně rozumný názor, tak my stavíme dálnice, i když pomalu, a přetížené kamióny z celé Evropy je ničí. Tak to je neuvěřitelné hospodaření.
Tak je vidět na Rakousku, že je to civilizovanější země, proč to nekopírujeme ??? Je na vládě, aby to napravia, a je neuvěřitelné, že na takovou základní věc mudí upozornit NKÚ.
Vážení voliči slibovačů a nevážení politici slibující přihlouplých 150 km/h na dálnici, tohle je asi tak 1000000x větší problém než to vaše slibované zvýšení rychlosti, které 99% normálních lidí vůbec nebere. Do pr****, kdy se tomu už konečně začnete věnovat ? !!!
Třeba je to tím, že musí pořád řešit paka z 30 po magistrále.
ze jo vid, kdyby na tu magistrálu odstavili přetizenej kamion, tak si jich policie nevšimne..
No to myslím pan ministr neřeší vůbec, to plně přenechal Magistrátu města Prahy, ačkoliv jde o státní silnice.
Ze zvýšení rychlosti dělají problém lidi jako ty 🙂
Mno jo, je to problém, a řeší se, zrovna za modroptáků víc než za předchozí vlády.
Ti to řešili už dávno s jistýma s ČSSD v rámci koaličních smluv na městech/krajích. Co vyřešili, vidíme dodnes.
Většina aktuálních problému se nyní řeší víc než za předchozí vlády.
Mozna jste si toho nevsiml, ale oni se tomu uz pred casem prave zacali venovat. Kdyby tomu tak nebylo, PCR by nevazila nakladaky, ale dal pohodlne okradala ridice kvuli banalnim prestupkum typu tech 150km/hod na dalnici.
Tak vám jen těžko mohu porozumět, to mi přijde že jste nějaký vládní úředník. Tak tady desítky let měl být přísný systém vážení, a ne, že se tím policie před časem začala zaobírat. To je pro mne jako z jiného světa.
Takze kazdy, kdo vita, ze se aspon s ostudnym zpozdenim v desitkach let, zacina konecne resit pretezovani nakladnich aut, je podle Vas „statni urednik“ (proste idiot..)? To jste mne hodne pobavil.
Na druhou stranu jsem zcela srozumen s tim, ze mi nedokazete porozumet. Ctu Vase prispevky dost dlouho na to, aby mne to prekvapovalo.. Snad chapete aspon ten blabol, na ktery jsem reagoval. ;o)
Až zase bude někdo křičet, jak se vozit po železnici nevyplatí, tak tady je důvod. Vše co je nad povolenou hmotnost, v podstatě kamiondopravce zákazníkovi převeze zdarma. Dále autodopravci jezdí po cizí infrastruktuře, takže jim je její poškození ukradené a nemusí za použití té cizí infrastruktury ani moc platit.
Kdyby se stát na tento problém zaměřil a vybral pokuty od všech přetížených kamionů, tak najednou budou peníze na půlku státního dluhu, nebo na dostavbu zbytku dálnic.
Zatím k tomu ovšem příslušné orgány přistupuji, jak dobrácký majitel neoplocené zahrady, ze které si jeho sousedé udělali parkoviště a majiteli nezaplatí ani korunu.
1) platí mýto a čeští dopravci silniční daň 2) ve finále vlaky comse týče placení infrastruktury jsou na tom stejně jako ty náklaďáky 3) kapacita železniční sítě není stavěná na to aby byla schopna pojmout výrazně více nákladů. Už teď je kapacita tratí téměř plná 4) nedovedete si vůbec představit kolik infrastruktury by se muselo postavit kolem toho. Už jen si vemte že by se to ve firmě nakládalo na kamión někam by se to vezlo na nádraží a naopak v místě dodání zase překládání na kamión aby se to dovezlo až do firmy… Jen toho prostoru a času… Tohle… Číst vice »
Tak taková pitomost to zase není. dřevo (často přetížený náklad) se dá nakládat málem v každé stanici. Velké kovošroty mají vlečky.
„kapacita železniční sítě není stavěná na to aby byla schopna pojmout …“
A kapacita silnic byla stavěná na to, aby ….?
Celý problém je v jediném, vláda (i ty předešlé) nemají koule na změnu!
Když vzpomínáte to dřevo, tak vzpomenu takový ukázkový příklad. Bratranec řeší těžbu a expedici dřeva na konci jedné lokálky. Dnes už přešel stoprocentně na silniční dopravu, protože ta železniční byla naprosto nespolehlivá. Obsluha pouze v úterý a čtvrtek, přistavené uhláky často znečištěné třeba předchozí přepravou šrotu, nekonečné výluky (třeba loni skoro půl roku nepřetržitě), k tomu různé rekonstrukce trati, které z obsluhy lokálky manipulačním vlakem dělají akci na půl dne a navic s omezeným počtem vozů. Zhruba nějakých deset let zpět dokonce vozili dřevo nakládat na druhou stranu kopce k našim východním sousedům, kde to jeden čas bylo trochu lepší.… Číst vice »
Pěkné. A to má omlouvat přetížené kamiony nebo jak?
A pardon, jako to by mu dopravce po domluvě nevypravil další vlak ve dny kdy to potřeboval? Ty výluky jsou divné, protože spousta lokálek leží jen tak ladem. A mohl byste uvést trať?
A sám říkáte, že bývaly doby, kdy šlo dřevo dopravovat v pohodě, a vlaky jezdily 2× denně. Kde je důvod proč to dnes nejde a proč se nevyvine snaha, aby byla doprava smysluplná a výluky neničily ekonomiku vás jako zákazníka? To znamená, že vámi zveřejněné potíže by bylo vhodné emailem sdělit na ŽESNAD a SŽ. Určitě vás rádi vyslyší, když jim budete nutit vaše peníze za dopravu.
Fakt je zajímavé, že stížnost na nefunkčnost dráhy je ohodnocena kladně. Ale návrh řešení, podle normální logiky zákazník-dopravce je ohodnocen záporně. Že by protekce přetížených silničních teroristů? Zdali pak se dočkáme odpovědi jak se složitý problém s dopravou vagonů uživatel 182-097 pokoušel operativně řešit?
Neřekl bych, že se jedná o ukázkový příklad, ale o výjimku nejde. Navíc dřevo není drobný díl, na který čeká továrna, dřevo je surovina.
Pitomost je váš komentář. Kapacita není, protože byly doby kdy se mohutně rušilo a trhaly koleje. Kapacita jakékoliv sítě záleží na investicích. Výhoda, železnice, je že na každý vagon nepotřebuje řidiče, zabírá míň prostoru a přeprava je efektivnější. A slovo vlečka taky neznáte. Kolony a denně nehody na dálnicích určitě žádné nejsou. Smutné.
Krásná demagogie. Kdyby byla přeprava vagónových zásilek efektivnější, taky by se nerušily.
A rovnou říkám, že efektivita, třeba časová, je mizerná.
Znovu si přečtěte můj komentář. Je tam napsáno, že v soutěži autodopravci švindlují, jsou zvýhodňováni a ještě si stěžují, když po nich chce plnění ze zákona povolené hmotnosti a přestávek.
Platba mýta a silniční daně neuhrazuje nadbytečné (zbytečné-nežádoucí) opotřebení vozovek, což zvyšuje náklady na údržbu. Otázka do pranice: Není přetěžování možným obecným ohrožením? Odpovím si sám: Není. Jinak by zodpovědní již dávno zakročili a nebylo by to téma o kterém se jen desítky let mluví a skutek utek´.
Tak ono je u nás i dost stacionárních radarů na přetížené kamiony, ale města radši vybírají pokuty za špatné patkování ne modrých zónach, než řešit kamiony, ze kterých jde většina státu. Tak jim poděkujte, o to vám jde.
Opět mimo. Na D1 se váhy zprovoznily v roce 2021 a fungovaly dva měsíce.
Takže průměrná pokuta na 1 přetížený kamion byla 5100 Kč. To odpovídá minimální sazbě v článku za přetížení do 1 tuny. Vážně bylo 99,9% kamionu přetíženo max o 1 tunu? Takové zvláštní.
Ano. Zvláštně počítáte. Průměr není hodnota u 99,9 % kontrolovaných vozů.
Dovolím si tvrdit, že počet kontrol je nízký a pokuty jsou až trestuhodně nízké. Osobně bych řekl, že výše pokuty od tuny nahoru by měla být výrazně vyšší. Ideálně v takové úrovni, aby dopravce na cestě prodělal. Možná by i nebylo od věci, zavést pravidlo 3x a dost. Poprvé běžná pokuta. Podruhé násobně vyšší pokuta s výstrahou. A po třetí zabavení kamionu i s nákladem na místě a následně vymáhání výdajů na likvidaci/ odprodej zabaveného zboží a kamionu.
uff, to vás demokraté roztrhají, chraňte se… Předložte to do zákona v parlamentu a jeden se vám hned ozve. Sedí tam už od 90 roku.
„Na problém přetížených kamionů na českých dálnicích nedávno upozornil také Nejvyšší kontrolní úřad v kontrolní zprávě o modernizaci dálnice D1. Uvedl, že jízdy takových vozidel vozovku výrazně poškozují a zkracují její životnost.“
Nejen to. Přetížené vozidlo také může mít problémy s akcelerací nebo dosažením nejnižší povolené rychlosti a tím v lepším případě jen brzdit provoz nebo v horším vytvářet nebezpečné situace.
Problém s akceleraci😂. Snad spíš bude problém v delší brzdné dráze ne?
Obojímm
A když máš pod zadkem 600 koní, tak těch pár tun navíc ani nepoznáš.🙂
S akcelerací?? Rozdíl mezi 20t a 25t poznáte jen za pomoci velmi přesné časomíry.
Takže 8391 kontrol za pul roku… 8391 / (365/2) = 45,97 z toho plyne ze policiste udělali za den neskutečných 46 kontol … Komedie…
Tak
Na druhou stranu je 8391 vzorků celkem dost pro statistická data.
Zvláště, když při tom celkovém počtu za den, kde si lze představit, že zvážili jeden kamion a ostatní si to přes vysílačku řekli.
Můj odhad je tedy ten, že zmíněná třetina je ve skutečnosti spíš polovinou.
Tak si to řekli a cestou si kus nákladu odložili?
Proč? Jeli jinudy.
Kudy jinudy? To není tak jednoduché s tak velkým autem, mnoha omezeními, daným časem dojezdu a při sledování GPS od zaměstnavatele. To není jak u osobáků.
ale no tak, když Policie/Celníci začne vážit na navazujících silnicích u lomu/lesa, tak se najednou nejezdí/nebagruje/nenakládá…..
Za stejné období se ovšem na dálnicích ČR pohybovalo přes 9 milionů kamionů (50 tisíc denně). Zkontrolováno a převáženo tedy bylo celých 0,092%! Tak tomu tedy říkám výkon !!!🙈
no právě… děsný….jeste k tomu dodam že pokud udělali 46 kontorol denně, v 8 hodinový pracovní šichtě, tak jim kontrola trvala (8*60) / 46 ´10,46 … cca 10 a pul minuty… to se moc nepřetrhli…
Vážil jste někdy nákladní auto/autobus/dodávku nebo jste to alespoň viděl zblízka ?? Dle vašeho příspěvku soudím že ne. Za 10 min se ani pes nevyto…