Každá sedmá jízda na kole. Žďár nad Sázavou hledá, jak zvýšit podíl cyklodopravy

Ulice Žďáru nad Sázavou. Foto: Facebook.com/ stránky Žďáru nad SázavouUlice Žďáru nad Sázavou. Foto: Facebook.com/ stránky Žďáru nad Sázavou

Na Vysočině bylo ke konci roku 2022 zhruba 160 kilometrů cyklostezek.

24 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Radek

Jako musím říct, že 4% mě taky překvapilo (příjemně). A uvažovaný cíl 15% už zní skoro západně. Jen houšť.

František

Venkov I jako tady Žďár se brutálně vylidňuje a stárne. Důchodci určitě přesednou z těch svých aut na kolo…

Radek

To byste se možná i divil. Znám i potkávám celkem dost důchodců na kole. Mám kolem sebe lidi, kteří ještě dlouho po 70 většinu svých záležitostí vyřizují na kole. Přeci jen ta generace na kolech vyrostla + v sobě má mnohem větší šetrnost/spořivost. A v zahraničí to je taky celkem běžné, tím spíš jak se elektrokola stávají více a více populárnějšími. Však mrkněte někdy v létě na hory kolik se tam promenáduje důchodců na kolech.

MP22

Důchodci úplně v pohodě jezdí na kole, jakmile jim je přes 70 tak berou elektrokolo a jezdí dál. Jeďte se podívat třeba do Prostějova..

superhero

80 letý soused taky jezdí na kole. Ti, co už si na kolo netroufnou, tak do obchodu vyrazí pěšky s taškou na kolečkách. Ten, kdo jezdí všude autem jsou vesměs mladí, plně zdraví lidé z generace 30-40-50. Je to zcela absurdní tenhle stav.

Jan

Dokud budou dělat cyklostezky jen malováním panáčků na silnici jako třeba tady https://en.mapy.cz/?source=stre&id=139598
tak ti lidi na kole jezdit nebudou. Nejsmutnější je, že tento paskvil udělali i na nově opraveném mostě přes Sázavu.

thebearspook

Jo, to je hodně populární. Tady třeba Brno: https://mapy.cz/turisticka?pano=1&source=pubt&id=15205375&pid=105005169&newest=1&yaw=6.114&fov=1.257&pitch=0.271&x=16.6309454&y=49.2306368&z=18 Nově předělaná komunikace z původního 4pruhu. Přitom vedle je málo využívaných chodník a spousta zeleně, kde se dalo vymyslet víc. Panáčci jsou levnější a úkol splněn.

Bmz

Teď už jen, aby šel starosta a radní příkladem, zrušili všechna služební auta a sami nasedli na kolo👍

Ota

Podíl 4 procenta znamená, že každý pětadvacátý pojede po Žďáru na kole, a to za průměrný měsíc. Tomu snad nikdo nevěří, to je číslo vycucané z prstu, protože bych bral, že pár lidí pojede na kole, když je pěkné počasí. Kdybych byl optimista, tak celoročně v případě Žďáru dávám pro cyklistiku maximálně půl procenta.

Jaaa

Opakujete x krát omýlané a vyvrácené stereotypy.

mgr.pavel

Město operuje s nějak získanými a nějak důvěryhodnými statistikami a odhady. Vy zde píšete vaše čísla stylem „bral bych, kdyby ..“.

Sorryjako, ale vaše čísla neberu. Ta jsou vaším příním, ne realitou.

Jan

No moc se nedivím.. když to tam je všude samý kopec.. Ehm ?

mgr.pavel

„na kole nejde do kopce jezdit“, z cyklu Mýty o městské cyklistice, kapitola první.

Na kole do kopce jezdit lze. Do cca 3promilí to není ani nepříjemné, většina kopců tomu odpovídá. Čím dál více se používají elektrokola, která vám do kopců pomůžou.

superhero

Tyhle lidi si koupí cyklodres a o víkendu vyjedou na kole na hory, aby mohli jezdit po kopcích s přehazovačkou. Jezdit po městě nebudou, to by jejich EGO neuneslo. Bohužel, je to marné. Manipulace a demagogie ze strany autoprůmyslu tady funguje víc než 100 let. Celé to zaobalí do hezkého příběhu o „svobodě pohybu“. Marketingové strategie vymysleli lidé původem z tabákové branže. Ti samí lidé také přišli s tím, že kouření je projevem svobody a dokonce, že kouření u žen je symbolem rovnoprávnosti za účelem významného rozšíření trhu. Běžným lidem to jedním komentářem nevysvětlíte, ti budou pořád opakovat tyhle mýty… Číst vice »

Radek

Já bych nebyl tak pesimistický. Na západě vidíte po městě jezdit na kole kravaťáky i důchodce. Jasně, k tomu máme v ČR ještě daleko, ale jde vidět, že to i navzdory té silné lobby je možné. Chápu vaši skepsi, ale nevěšte hlavu a neztrácejte naději.

superhero

Ono je to vidět samozřejmě i v Polsku nebo v Albánii. Jak toho ale dosáhnout, když čelní představitelé státu bez ohledu na politickou příslušnost pořád melou nesmysly o důležitosti automotive, HDP, ohánějí se zaměstnaností a řeší hlavně peníze nebo auta? Když premiér v jednom z prvních rozhovoru ve funkci na dotaz, co mu nejvíc chybí, odpoví, že je to nemožnost si sám řídit auto. Když starostka Orlové (ANO) po volbách v jednom z prvních rozhovorů řekne, že největším problémem Orlové je parkování (Teď chystají v Orlové zbourat dětské hřiště a 2 sportovní hřiště a pojmenujou to jako rekonstrukce střechy parkovacího… Číst vice »

Radek

Já vám rozumím, vlastně do velké míry s Vámi sdílím ten smutek v srdci, o kterém mluvíte. Mám pocit, že se řítíme do propasti a zavíráme před tím oči / nechceme to slyšet. Úplně se mi vybaví Don´t look up. Nechceme slyšet, že životní styl, který žijeme, je velmi pravděpodobně neudržitelný. Jako bych nebyli schopni extrapolovat jednoduché funkce. Souhlasím i s tím křesťanstvím, to je pro mě osobně neskutečně bolestivé téma přesně jak říkáte, namísto toho, aby křesťané byli lídři v ochraně krajiny, kterou nám Bůh svěřil (správně odkazujete na Františkovo Laudato Si), tak řeší nějaké kulturní války (samozřejmě ne… Číst vice »

Kebab

To je neuvěřitelná snůška nesmyslů. Po městě se na kole nejezdí primárně proto, že není kde ho bezpečně zaparkovat a taky proto, že není kudy. Infrastruktura pro kola často nemá hlavu ani patu, případně chybí úplně a jízda po silnici není pro každého. Slovo ego nadužívá zpravidla ten, kdo své vlastní nezvládá.

Nose Peak

Elektrokolo se dneska prodává už snad i v Kauflandu…

Kebab

To bude kvalita😃

Martin Š.

Informace, že na Vysočině je 160 km cyklostezek je nesmysl. Kraj tím myslel spíš cyklotrasy, tedy obdoba turistického značení pro cyklisty… (žluté cedulky). Infrastruktura to nebude.

Zbynek

Zajimave je, ze chteji stavet cyklostezky za miliony, ale cykloobousmerky za stovky korun jsou problem. Zadal jsem o nekolik cykloobousmerek v HB, v souladu s TP 179, ale nejde, protoze pomahat a chranit nechce.

frank

U nás to samé, před mnoha lety nám zavedli Zónu 30 , po dalších pár letech ji zjednosměrnili ovšem na cyklisty zapomněli. Jsme úplná rovina a na kole či koloběžkách jen do školy jezdí stovky dětí ( druhá největší základní škola v Praze) . Požádali jsme o cykloobousměrky a dozvěděli jsme se, že do ulic, kde byl běžný obousměrný provoz, včetně parkujících aut, se nyní cyklisté nevejdou a aby si to pojistili tak udělali anketu do které jako otázku dali : Vadilo by vám, kdybychom z důvodu plošného zavedení cykloobousměrek zrušili parkovací místa ve vaší ulici ? Mimochodem to zjednosměrnění… Číst vice »

MP22

Policie a jejich vyjádření jsou peklo, zase se zde naráží na úřednickou neschopnost a absolutní disfunkci.