Kauza nákupu nevhodných vlaků stála místo šéfa španělských státních drah Renfe
Jednotka CAF 2700 v Asturias. Foto: Ministerio de Fomento de España
Výroba vlaků pro sever Španělska kvůli chybě nabrala přes dva roky zpoždění.
U nás by to nechali vyjet a vyníkem problémů by byl strojvůdce…
A) U nás by se to přeci stát nemohlo……….. Vlaky jezdí na vyjímky a jede se dál. B) Není třeba vyhodit zákonodárce za to, že dělá tak nepraktický věci ? Nejsou jasně daný pravidla – předpisy (zákony) se mění podle toho, jaká chyba se tam najde .
Aké milé….
Keby bol na Slovensku, vyhodili by 10 administratívnych pracovníkov a šéf železníc by dostal batoh s 300000 eurami…
Ne že bych je chtěl obhajovat, ale buď tunely nebo vozidla nedodržují standardní průjezdný profil a celkem chápu, že zrovna to nikoho nenapadlo zkoumat. Asi se tak nějak počítá s tím, že tohle je dodržováno na infrastruktuře i vozidlech. Holt stane se 🙂 Je otázka, na které straně je tedy chyba a jak moc se vozidla musí upravit.
V podstatě vždycky je problém u vozidel (ale problém je i to, že „standardní průjezdný profil“ je takové neurčité spojení – ono je těch standardů, často i v rámci jedné železniční sítě, docela dost) Jde o to, že u vozidel je to oproti stavbám mnohem těžší v tom, že ty se hýbou (navíc se vyvíjejí vozidla podle tratě, ne naopak). A do toho profilu se vozidlo nemusí vejít jen když prázdné stojí (to by bylo hodně jednododuché), ale i v nejextrémnějších náklonech a pohybech – a to se v podvozcích hýbe docela dost. Pokud CAF varoval předem, tak jednoznačně věděl… Číst vice »
jen si říkám k tomu nadpisu, zda by nebylo lepší: „Kauza nákupu nevhodných vlaků ve Španělsku stála místo šéfa státních drah Renfe“. Čeština snese hodně….
bylo, díky za upozornění.
Nevím nevím, jestli nový GŘ dohlédne až na ty Paty a Maty, co o tomhle rozhodli…
U nás by se stal ministrem 😂
Speciálně pro něj ministerstvo zřídilo jakýsi post tajemníka.
en abril de 2004 Director del Gabinete del Ministro de Industria, Turismo y Comercio
… říká tetička wiki.
Říďa vzděláním historik a tajemnice politologie. Na wiki je popsána jejich zvláštní kariéra.
Opravdu? Wikipedie praví na téma „Education“:
Pardo de Vera finished her studies in road, canal and port engineering at University of A Coruña in July 2001.
španělé sou bohatí, tak přeci zvětší tunely aby se do nich vlaky vešli 😉
Jako beztak se to tam nevejde o centimetry, tak by to možná šlo… nebo trochu uřezat střechy… 😀
Na poprvé se to trochu pomlátí a pak už to nevadí.