Kauza nákupu nevhodných vlaků stála místo šéfa španělských státních drah Renfe

Jednotka CAF 2700 v Asturias. Foto: Ministerio de Fomento de EspañaJednotka CAF 2700 v Asturias. Foto: Ministerio de Fomento de España

Výroba vlaků pro sever Španělska kvůli chybě nabrala přes dva roky zpoždění.

Nepovedený nákup nových vlaků pro provoz ve španělských regionech Kantábrie a Asturie si vyžádal první velké personální změny.

Po necelých pěti letech skončil v čele španělských státních drah Renfe jejich šéf Isaías Táboas. Odstoupila také státní tajemnice pro dopravu Isabel Pardo de Vera. Státní dráhy objednaly vlaky, které se svým profilem nevejdou do některých tunelů. Musejí se vyvinout jiné, a dodávka tak nabere zpoždění nejméně dva roky. Novým šéfem Renfe se stal Raül Blanco.

O problému s novými vlaky jsme informovali minulý týden. Nové jednotky od společnosti CAF měly začít jezdit příští rok, nyní se ale zjistilo, že se nemusejí vejít do některých tunelů. Jednotky byly určeny pro tratě s rozchodem 1 000 mm.

Na problém upozornil španělský list El Comercio. Stejný list zjistil, že CAF už v roce 2021 dráhy varoval, že nové vlaky nemusejí projet některými tunely. Objednávka se týká 31 jednotek, z toho pěti dieselových.

Výroba vozidel ještě nezačala, celý projekt se ale musí upravit, což přinese zpoždění nejméně dva roky. Hrozí navíc zdražení celé zakázky. Původní kontrakt se podepisoval ještě v době, kdy byly ceny materiálu úplně jiné.

Působení Táboase mělo vliv i na českou železnici. Za jeho éry vstoupily Renfe do Leo Express.

Tagy CAF renfe Španělsko
16 komentářů