Karosérie pro pražské elektrobusy poputují z Turecka do Plzně na kamionu
Elektrobus Škoda E’City. Pramen: DPP
Turci dodají karoserii, Škoda Electric pak zajistí kompletní elektrickou výzbroj.
Turci dodají karoserii, Škoda Electric pak zajistí kompletní elektrickou výzbroj.
Vzhledem ke stavu dodržování lidských práv v Turecku by se takovéto věci neměli vůbec dovážet. Pro lidi, kterým záleží na dodržování lidských práv a bojkotují výrobky z takovýchto zemí se tím stane část pražské hromadné dopravy nepoužitelnou.
A z Číny, Thajska, Vietnamu, Indie a dalších zemí vám výrobky nevadí?
Vadí
Takže je vůbec nekupujete, předpokládám.
A už se trolli
V Thajsku je vše v pořádku …
Vzhledem k velikosti karoserie typuji že pro dráhu by se jednalo o nadrozměrnou přepravu a když uvážíte přes kolik států by to muselo jet, respektive s kolika správci infrastruktury by se to muselo dohodnout, tak je bohužel přeprava kamionem jednodušší.
Vzhledem k výšce těch karoserií by asi běžných plošinových vozů smysluplně použít nešlo a doprava na speciálních vozech by určitě vycházela mnohem dražší než po silnici – bohužel.
Zlatá sedmistovková Karosa – ta se vešla (na výšku) všude …
3,3m – to se vám zdá moc?
Silniční podvalníky na dopravu jiných vozidel mají podlahu rozhodně níže než je plošina běžných železničních plošinových vozů – já nevím, ale výška nákladu 3,3 metru už může na železnici vyžadovat speciálně určenou konkrétní přepravní cestu.
víte vůbec něco o železnici nebo alespoň jak je třeba vysoká samotná lokomotiva, asi ne co ?
tak já o možné výšce nákladu nevím nic…
mohl by jste prosím napsat, zda je předmětná karoserie pro železnici problém?? děkuji
I hotový trolejbus se dá přepravit na běžném nizkostenem voze Res. Naposledy se takto vozily z Plzně do Bulharska před pár lety. Teoreticky by vagón s karosérií od syrske hranice do Plzně dojet mohl, ale jak dlouho by to trvalo a kolik by to stálo asi nikdo neví. Kamionem je to snazší a rychlejší.
kamionové návěsy se přepravují běžně a mají výšku větší než 3,3m, takže tohle by bylo jednodušší a šel by zde plošinový vůz v pohodě použít.
Mozna by stacilo do te karoserie pridat maly motor a dojelo by to samo 🙂
Nebo by to mohli tlačit migranti a pak už zůstat na západ od Plzně, to už je kousek
Býval bych na to napsal, že je to ukázkou nefunkčnosti železničního koridoru Orient – East Med, ale ona je ta přeprava po silnici spíše proto, že se ty dodávky kastlí asi budou realizovat postupně tak, jak to Turci dovaří. A škodováci by asi nechtěli čekat na ucelenou dodávku a pak nechat 10 kastlí rezavět na dvoře, zatímco by se ty ostatní vyzbrojovaly.
Jenom škoda, že PPF nekoupila nějakého místního výrobce. Problém je spíše v tom, že se to vozí až z Turecka, než že se to vozí po silnici…
Do areálu nevede vlečka, takže by to museli složitě stěhovat kamsi na nádraží, bylo by to několikrát pomalejší a dražší. Železnice je mimo jakékoli úvahy, co se týče kusových zásilek.
Netvrdil bych globálně, že kusovky jsou nereálné. V rámci kombinované dopravy by to asi šlo (byť je to zrovna v téhle relaci násobně pomalejší, než po silnici). Možná by se i ta kastle dala složit na plošiňák v kontejnerovém vlaku? Problém je ale právě tahle relace, kde třeba přes Rumunsko vedou jednokolejky v nezávislé trakci. Zkrátka na koridoru Orient – East Med se bude muset ještě hodně zapracovat, protože ta přepravní relace do Turecka bude nejspíše čím dál silnější.
Z Turecka ze stanice Halkali jezdily před několika lety do různých stanic v západních Čechách ucelené vlaky trubek na stavbu plynovodů Gazela a Antilopa.
Ucelené vlaky trubek je úplně něco jiného než 14 karoserií a pak šlus.
Se na to dívám, 166 km DN1400. Tedy 3 trubky na vagon a tím 55 kilometrů vagonů, aby se to dovezlo. Úplně jiná liga.
Kombinovaná doprava ale znamená překládku. Proč, když by stačilo obnovit blbou vlečku. A takového bordelu jen proto, aby každý den mohla jet jedna kastle, no nevím. Kdyby měli platit následky, tak by radši nechali těch 14 karoserií chvíli někde stát. Další věc je, kdyby se domluvilo více přepravců, kteří na té trase jezdí, tak mohl jezdit ucelený vlak i s jedním vozidlem po týdnu.
PPF koupila Ekovu, ta by kastle pro deset vozů uměla, jenže má s ní jiné plány…
Kouzlo karoserií z Temsy bude z valné části v tom, že je to megafabrika, kde těch 14 kastlí představuje půldenní výrobu (pokud by se dělaly za sebou), zatímco Ekova by je stavěla manufakturním způsobem. Pak ty náklady jsou někde jinde a zbyde i na dopravu do ČR.
Nevím, ale říkal p. ředitel DPO, když jim Ekova ještě patřila, že výroba karoserii je těžký průmysl, který Ekovy nezvládne. Protože se odboráři ptali proč se nakupují Stadlera, když si umíme udělat tramvaj sami……
Nuž, kastle autobusu může vážit tak 4 tuny a je jí plný návěs. To silnici moc neponičí. A na 20t vagoně asi přepnout brzdu do „prázdný“, nikoliv do „ložený“, to není žádná váha.
To bylo zas v článku o lokálkách plků o trendu přesunu nákladů na železnici
Ono je to i tom, že takhle si dá jeden kamión 14 koleček a řeší to jeden dopravce.
Takto by museli vést všechny karosérie najednou, řešit dopravu přes několik dopravců v daných státech, několikrát přepřahat lokomotivu atd.
To je tak, cihelna expeduje pokaždé jinam, protože se staví pokaždé někde jinde. Ovšem komandýrové by chtěli, aby to z cihelny jelo napřed do hobby marketu vlakem a až potom se to dovezlo na stavbu. Lokálkou. A teprve z nádražního skladu (vyskladujete vlastními prostředky) by to mohlo vzít auto s rukou, které to na tu stavbu doveze. Jako když si hraje malý kluk.
Jistě, po kolejích totiž neumíme přepravit jednotlivé vozy pro různé odesílatele a příjemce, že. To umí jen silnice. Já bych byl pro to ty koleje konečně jednou pro vždy všechny zrušit a postupně přestavět celou silniční síť na vozbu úplně všeho. 😉
Máte recht, tu lokálkovou rozhodně. 🙂
četl jste vůbec to množství kolik jich bude a že teď pojede jen jeden?
Taky jsem pro přesun nákladu na železnici, ale musí to mít nějakou koncepci a smysl.
Jasně, a tato koncepce vede k postupnému přesunu většiny přeprav na silnici, protože s vlaky je to moc práce a vůbec. 😉