Karlovy Vary zavedou úsekové měření rychlosti na I/6 nad městem
Karlovy Vary zavedou úsekové měření rychlosti na I/6 nad městem
Magistrát počítá s tím, že po ostrém spuštění provozu výrazně přibude přestupků, přijme pět úředníků.
Hlavně to nastavte jako ve Stráži. Tak je úsekovka. 3km tuším tolerance a za 54km/h už chodí flastr. Nedaleký Ostrov co to spravuje tímhle jedním radarem uživí snad 4 lidi navíc a slušně si přilepšuje do rozpočtu.
Kdyz nekde cesky verejny sektor nedokaze postavit rozumnou ctyrproudou silnici, zavede na stavajici silnici usekove mereni a navysi pocet uredniku verejne spravy nutnych k obsluze rizeni o spravnich deliktech. Misto toho, aby stejne mnozstvi uredniku prijal na RSD stavejici tu ctyrproudou silnici, organy zpracovavajici EIA a stavebni organy, kde by stejny pocet zamestnancu alespon vedl ve strednim obdobi k nejakemu zlepaebi situace. Toto je suchy popis reality, hodnoceni necham na ostatnich.
To bude asi souviset s jinou rozpočtovou kapitolou…. Obce a města holt kupčí na svém. Co je další fakt, tak si pak úřednická místa nechávají dotovat ….
Jsme velmi neukáznění řidiči,i když je obecně známý nebezpečný úsek přesto kaskadéři nesundají nohu z plynu bez ohledu na počasí.Ohrozuji sebe i ostatní řidiče, velká chyba že d.policistu je málo a nemohou dávat flastry dle výše příjmu.To jediné by spolu se zabavováním řidičského průkazu by pomohlo.Protoze zabavení řidičáku tomu i blbove rozumí!
Opravdu? Tak proč neustále čteme o zadržení řidičů bez řidičáku a s několika zákazy řízení? Policistů máme na počet obyvatel skoro nejvíce v Evropě, že nejsou na silnicích je úplně jiný problém.
Tak nějak nechápu, proč ke článku dávají fotku z kopce nad Bočí. To jako pan autor nemůže vyfotit výpadovku na Prahu?
Přijde vám smysluplné jet přes půl republiky kvůli jedné fotce?
Když nemáš kečup tak tam přidej hořčici
Presne tak ! 😀
Kamery úsekového měření snad pokaždé fotí objekt zepředu. Jak se budou řešit motorkáři?
netřeba řešit, motorkář maniak doplatí na svou blbost sám, v lepším případě skončí pouze v nemocnici, ten horší je snad jasný
V lepším případě půjde on sám a v tom horším vezme někoho s sebou.
Ano, to je celkem dobrá otázka.
Taky jeden z faktorů (další je třeba neplacení parkovného), který způsobuje vyšší zájem o zakoupení motocyklu. U zaopatřených mužů kolem 40 let se dá mluvit i o trendu…
Autíčkářskej dobytek si zase stežuje ono je lepší si stěžovat než jezdit normálně podle předpisů co?
Je vidět, že svému jménu dostojíte. Očividně další provokatér, kterému nejde o věcnost příspěvku.
A vy očividně umíte jen skrytě urážet ostatní autíčkáři chtějí věcnost to je stejný nesmysl jako chovat se slušně k největšímu hulvátovi
Tak hlavně, jestli vy všude jezdíte VHD a mohl byste nám rovnou napsat, jak se třeba veřejnou dopravou dostat po osmé večer z Karlových Varů do Prahy?
V čem je můj příspěvek urážlivý? Přezdívku jste si zvolil sám a formulaci textu také. Stejně tak vás očividně minula pravidla českého jazyka.
Jaajínek se respawnul😃
A vy sedláte? Já sedlám (když mám zrovna sebevražedné sklony) a nikdy by mě nenapadlo se takhle do někoho navážet i když někteří řidiči aut jsou na facku. Ruku na srdce. Kolik motorkářů jezdí podle předpisů, hmm? Třeba jako ten „kolega“ co mě předjížděl na okresce na supersportu . Já 80-85km/h, kochačka, během jízdy kontrola zpětných zrcátek, nikde nic a náhle mě předlétl on ani nevím kde se vzlal? S nějakým extra předjížděním si hlavu nelámal a na tacho musel mít tak přes 150 určitě. To byl dobytek zas…ej. Málem jsem z toho leknutí skončil tehdy ve škarpě jak to… Číst vice »
Dříve lupiči pocestné přepadávali, dnes jim stačí kamera. Hanba státu a jeho úředníkům.
A co jezdit podle predpisu?
Doufám, že někdo jako vy shnije v base.
Kdo jezdí jak má nemusí mít z nějakých kamer strach. Stačí vědět o kolik vám tachometr přeměřuje a i s ručičkou nad limitní hodnotou do průšvihu nikdy člověk nespadne, pokud se skutečně přes maximální povolenou nedostane. Když budete mít na 50ce 50-54km/h, tak se opravdu nemusíte ničeho bát. Tedy za předpokladu, že máte správný rozměr kol.
Myslíte úředníky samosprávných celků ?? Já bych viděl žábu na prameni spíše na radnici a nebo v parlamentu…
No jo Anofert a nabírání zbytečných úředníků, tp jim jde a koblihy spokojeně bečí.
Mýtný systém pro vozidla pod 3,5t je v ČR poněkud chaotický a náročný na pracovní síly.
Z mýtného by to nešlo rovnoh do městské kasy. To je, oč tu běží.
Jezděj tam jak dobytkové – opakovaná osobní zkušenost z 5 jízd do KV v roce 2021
Vás tam někdo předjel, když jste jel do kopce mimo obec 60 km/h a nalepený na volantu měl hrůzu v očích?
Jezdí se tam úplně v pohodě. I ostřejší jízdou.
Záleží na počasí . Buchlovské kopce jsou podobný terén a chyby nedopouští .
Na ježdění okreskama to chce mít fištróna. Ale pochopitelně člověk je tvor omylný a má tendenci síly přeceňovat. Ne náhodou pak zkříží cestu těm, co se naopak podceňují ….
řešením není ubrat pruh ale naopak jeden přidat a postavit doprostřed aspoň svodidla
Řešením je dostavba D6
souhlasím – definitivním řešením je opravdu jen dostavba D6 ale v současné době je nutné rozšířit úsek od drahovické křižovatky k letišti na 2+2 pruhy a oddělit svodidly- – – to se zvládne za půl roku za provozu
Proč proboha 5 úředníků? Kdyby nepsali, že se tam neměří, tak by tam všichni jezdili zcela způsobně jako při mých jízdách tímto úsekem v prosinci. Označení je jasné včetně upozornění na úsekové měření, kamery tam jdou taky už vidět. Dolů se dnes jezdí za sucha cca 80 km/h, za mokra tak cca 60 – 65 km/h. Nahoru vyplašenky 70 km/h, ostatní za sucha 90 a za mokra 70 km/h. Kolik tam asi nachytají řidičů? Dle mě čistou nulu, rychlostní „Klondajk“ na silnici a dálnici číslo 6 prostě začne až za Olšovými Vraty a končí na vjezdu do Prahy. Ostatně ono… Číst vice »
Tak ono hlavně ve směru nahoru nejde jen o sucho / mokro, stačí slizké vlho v kombinaci s horším vzorkem pneu a snahou třeba předjet kamion „protože to zrovna jde, jsou tu přece dva pruhy“, a máš mrtvou rodinu raz dva. Předemnou třeba na kruháči ve Varech u solivárny to dal někdo do smyku kolmo – v relativně malé rychlosti, jenom bylo takové to oslizlé mokro – vůbec nečekáš že to může dokázat. Tam se nic nestalo, teda, akorát vypadala že ho žena zabije…:) Ale takhle cestou na Prahu když člověka stejný efekt hodí do protisměru pod kamion, tak je… Číst vice »
Problém je, že agrofertem vedený magistrát v KV místo toho, aby řešil jak ono místo udělat bezpečné, tak tam nakydá úsekáče a zaměstná další zbytečné ouřady. Asi aby měli na prémiové spz jako primator, atd.
A co má magistrát společného se silnicí ve správě ŘSD? Tedy kromě administrstivy s řešením přestupků na území města.
Tak magistrát KV vedený agrofertem má s ministerstvem dopravy vedeným agrofertem posledních 8 let společného velmi mnoho. Jestliže to vedení KV trápilo, měli to řešit se svými straníky. A nejedná se jen o administrativu, ale především o vejvar z pokut, do těch správných dotačních kapes.
A vloni u úsekového měření v omezení na D5 u Rokycan nebo na konci D5 u Prahy to tedy bylo jak?
Vždyž nahoru někdo při snížené adhezi předjíždí s rodinou kamion na horších pneu, tak je to vocas, který si darwina zasloužil.
Jasně, to je sice pravda v univerzální rovině, jenže samozřejmě mechanika těch nehod může být taková že do tebe se jenom trefí a něco sešrotuje tebe.
Dobré řešení tam není – naopak druhé stejně problematické místo teprve vyroste.
Nevím jestli kdo víte, už asi letos se mají předělávat serpentiny nad Bečovem na menší serpentiny – takže místo úseku kde se projíždí 30-40 a maximálně se tam někdo zapíchne do škarpy / kamion vysype lahve, bude úsek dimenzovaný na průjezd 70 – no stejně jako ta nová Pražská. Tedy pak už potenciál na smrťáky.
Nachytají skoro nulu, zato se přiživí dalších 5 lidí na skoro zbytečné práci. Nebezpečné to tam nebylo a není. Kdo se tam vysekal, tak musel hrobě podcenit počasí nebo adhezi nebo rozhled apod.
Já s Vámi souhlasím. Nicméně těch, co se tam „vysekali“ začalo být neúnosně mnoho…
Proto začíná být nezbytné tuto „závodní dráhu“ z Karlových Varů do Prahy, kde automobil jedoucí podle předpisů obtěžuje i autobusy alespoň v nejnebezpečnějším úseku trochu zregulovat.
Osobně nepovažuji za normální, aby se jezdilo 110 – 120 km/h, na dálničních úsecích 150 km/h, autobusy svých 100 km/h (do stoupání 90 km/h – více jim to nejede).
To říkám z pozice toho, který 5 let dojížděl denně do Prahy ze Sokolova a i dnes si tuto silnici dá 1 – 2 x měsíčně…
Jinak je to velmi slušná silnice první třídy, kdy dnes tam jsou pouhé čtyři vesnice (Petrohrad, Hořovičky, Hořesedly a Krupá) a několik problémových křižovatek (Bochov u nádraží, I/27, za odbočkou na Žatec směrem Praha je pak nenápadná křižovatka ve směru od Prahy schovaná pod horizontem). Přitom u křižovatek není zásadním problémem uspořádání, ale vysoká rychlost automobilů v hlavním směru.
A třetí problém: policajta, aby člověk lupou pohledal…
150 na dálnici nepovažuju za problém, spíš styl jízdy, ten může být i ve 100 na dálnici problém.
Ono vůbec obecně, to nejsou vlaky a třeba tempomat byť na 90 může být strašně zrádný, zárukou bezpečného dojetí není rychlost pod limit, ale to že člověk jede bezpečně – nelepí se na jiné, v zatáčkách respektuje počasí / povrch / poloměr, předvídá… (Blbý tempomat pak může přidat zrovna když to vhodné není, na horší adhezi když člověk zrovna trochu víc zatoči, a problém je hned…)
No, je třeba si to nedržení zákonů nějak zdůvodnit. Auta s automatem a tupým tempomatem mám 14 let nepřetržitě s nájezdem 240 + 460 + 90 = 790 tisíc km. Na tempomat jezdím všude, ve městech, mimo ně, na dálnici, z Prahy do Sokolova jsem šlápl na brzdu dvakrát (na klesání do Krušovic a doma před barákem). A je zajímavé, jak vždy u takovéto diskuze se dozvím, že je dobré jezdit rychle a tempomat je k ničemu 🙂
No já tady 150 nejezdím, to už by bylo na pokutu a na to mám svoje body rád. Ale pokud jedu 160 po dálnicích přes půl Německa, tak nemůžu považovat za nebezpečí nebo nenormálnost právě tu rychlost, ale nebezpečné chování, nedodržování bezpečné vzdálenosti a podobně.
I na stovkových omezeních v Holandsku jsou si lidi schopní najet metr před čumák a děje se tam dost nehod, přestože jsou tam dálnice stavebně krásné, přehledné…
150 je problém ! Někdy se to tak sejde . Naše tělo není stavěno na reflexi v této rychlosti a navíc rozdíl mezi kamionem 90km/h a předjížděcim automobilem je původně 20km/h ( 110km/h do roku 1995?) pak jsme si vyvzdorovali rozdíl 50km/h (130 , reálné se jezdi i víc ) a vy chcete aby se rozdíl mezi pomalým pruhem a rychlým byl ještě větší ? 70km/ h ? Jako vážně ? Víte jaké rizikové situace to přináší ? Jak mají jezdit ti co nechtějí závodit a zároveň se použit za kamionem ? Doufat v laskavost těch co pravý pruh naposled… Číst vice »
Já jezdím přes Německo opravdu hodně a problém to není. Kde jsou rizikovější úseky tam je to samozřejmě omezené, nikdo neříká že je ok jezdit 200 všude.
Nejhorší ale stejně je když všichni přejedou Rozvadov, dají tempomat a na té rovince jak je vidět hrad začnou psát SMS že už jsou doma….
Ivanovi Hlinkovi to už život nevrátí
Tomu by vrátily život pásy …
Na D5 loni v omezení u Plzně bylo také úsekové měření, také bylo označené a stejně tam bylo za ty cca 2 měsíce několik tisíc přestupků…
A bylo označené cedulemi, k tomu smrtky, významně namalované čáry, světelná značka, z dálky viditelné kamery, červený drsný asfalt?
Ja tuto trasu jezdim denne 3x, protoze bydlim na Andelske Hore, silnice je normalne sjizdna pro ridice, kteri si nepotrebuji nic dokazovat. Neni sjizdna pro prazaky, kteri si dovoli to valit do Varu 130 a vice a plna cara pro ne neznamena nic! Neni sjizdna pro mlade frajirky v pujcenych autech svych otcu, kteri se predhani, ktere auto bude nahore prvni. O ceste dolu a predjizdeni ani nemluvim!!!
Pět lidí na vymáhání pokut na jednom úseku? Co tam proboha budou dělat? Auto překročí rychlost, systém si ověří zda se nejedná o sanitku, polici, či jiný prostředek a odešle pokutu na adresu majitele vozu. Úředník tak bude řešit, zda systém funguje a pak odvolání a i ta se dají maximálně zautomatizovat. Nevidím práci pro víc jak 1 člověka. Co přesně budou ti další 4 úředníci vyřizovat?
To je velmi jednoduché. Zřídí se nový odbor, dejme tomu s názvem „vymáhání pokut za rychlost“. Každý odbor musí mít svého vedoucího, zástupce vedoucího, asistentku. Další dvě zbývající pozice jsou pro „dělníky“. Tyto „dělnické“ pozice musí být dvě, kvůli zastupitelnosti. Jak prosté … 🙂
Ano bude líp!
Naprosto přesné!
Přitom vše jde řešit – a předpokládám, že tomu tak bude – příslušným softwarem. Úředník je jen od toho, aby nastrkal papírky do obálek, v případě majitelů s datovkami ani to.
Zřejmě potřebovali zaměstnat pár nezaměstnatelných. Bohužel, i to je častá praxe na úřadech, vím to z praxe (ne teda přímo moji).
Na fotce je silnice I/13 u Boče.
Taky jsem si říkal, co je to za blbost. I/6 to určitě není.
Teď jsou tam značky maximální rychlost 70 km/h s dodatkovou tabulkou „při dešti“. To tam zůstane? Jak úsekové měření pozná, že prší a má měřit 70 km/h? Nebo bude měřit jen 90 kmh/h za každého počasí? Ví někdo?
Hlavně by měly přibýt značky s upozorněním na měřený úsek, aspoň pokud je primárním cílem snížení rychlosti.
Před týdnem tam byly. Nevím zda napevno.
Minimálně 15.12. tam již byly a napevno, žádné přenosky.
za dva roky ti příjde pokuta žes jel 90 a dokazování že nebylo mokro bude na tobě 🙂
A při včasném uhrazení poukaz na špekáčky z Kosteleckých uzenin.
Tobě ten Babiš fakt ale leží v žaludku..
Narvat ho do každý věty to už je skoro na léčení. Agrofert, Ano, Babiš, Kostelecký… jeszli si dočetl až sem, zaručeně ti do pár minut praskne cévka 😀
To by mě taky zajímalo,je tam dodatková tabulka „za mokra“a spousta řidičů netuší co to znamená,jezdí 60za suchá.
Ano, odhadem tak půlka 😀
Takže zaměstnáme pět lidí, jejichž životní náplní bude papírování řešitelné strojně. Od změření radarem, přes zjištění majitele až po vytištění výzvy k úhradě pokuty a odeslání poštou by to mělo jít strojně bez zásahu člověka. Teprve když se majitel vozu ozve, že to neřídil on, ale jistý Franta, tak je to práce pro úředníka. Pokud by ve výzvě byl nějaký kód a adresa webového formuláře, kam se má adresa řidiče napsat, tak by i to šlo automatizovat, vč. když si řidič zásilku nepřevezme nebo neexistuje, aby pokuta šla zpět na majitele vozu. Z pěti lidí by se to dalo redukovat… Číst vice »
Co tam rovnou vybirat automaticky myto ? 🙂 nebo je to neco jineho co popisujete ?
Technika je drahá na pořízení ale člověk zadarmo. Výběrem pokut na sebe úředníci bezpečně vydělají. Navíc stát vyžaduje na tyto přestupky podrobný spis, kdy co jak bylo zjištěno, jak bylo vyřízeno (kdy jaký způsobem byla poslána výzva)…… každý pátý se odvolá a věc půjde do správního řízení kde se hledá sebemenší chybička úředníka aby se přestupek přestal řešit. Největším paradoxem je že úředníci se zaplatí na každém měřeném úseku ať je sebelépe označen a limit v jakékoliv výši.
„Úsek silnice I/6 u Karlových Varů, kde zmizí jeden jízdní pruh. “
to by asi chtělo update 🙂
Citace z reportáže Českého rozhlasu:
V nejrizikovějším úseku od stykové křižovatky Drahovice až za oblouk u policejní střelnice uvažovalo ŘSD o změně třípruhového uspořádání na dvoupruhové. Po dohodě s policií ale zatím ponechá tři jízdní pruhy. „Možnost zúžení do dvoupruhového uspořádání i nadále projekčně zpracováváme, nicméně v letošním roce tento krok nebudeme realizovat,“ dodala mluvčí. Po vyhodnocení této varianty pak ŘSD rozhodne, zda se projekt uskuteční, dodala.
Pokud teď dělaj kamery pro 2+1, což zahrnuje i ověření ČMI, tak o tom silně pochybuju. Takto to bude i lépe vydělávat.
Kamery jsou 2+1. Doufám, že dva nahoru zůstanou, plahočit se za kamionem nic extra.
Taky doufám. K jednomu pruhu nahoru nevidím žádný důvod. Naopak nesouhlasím s názorem, že dolů to chce dva pruhy. Takto ten pomalý a bojící se zbrzdí ostatní, což je za klouzavého počasí rozumnější.
Určitě, ono v 90% jízd se jede dolů za pár auty vcelku pomalu, často i pod 80. Stačílo by dle mého oddělit směry bariérou a bude to mnohem bezpečnější