Autobusy

Karlovarský kraj hledá dodavatele 170 autobusů na stlačený zemní plyn

Autobusy SOR společnosti Autobusy Karlovy Vary. Foto: AKV
Autobusy SOR společnosti Autobusy Karlovy Vary. Foto: AKV
Kraj bude vybírat provozovatele autobusů, provoz rozdělí do tří oblastí.

Karlovarský kraj vypíše zakázku na nákup nových autobusů pro regionální dopravu za zhruba 800 milionů korun. Autobusy na stlačený zemní plyn (CNG) by měly od roku 2023 jezdit na všech linkách dotovaných krajem. Na nákup autobusů získal Karlovarský kraj příslib evropské dotace z Integrovaného regionálního operačního programu, řekl náměstek hejtmana Jan Bureš (ODS).

„Za 800 milionů korun bychom rádi nakoupili nové autobusy pro Karlovarský kraj. Celkem by jich mělo být 170. Něco přes stovku by mělo být menších autobusů do 8,5 metru délky a 69 by jich mělo být větších do 11 metrů délky. Všechny autobusy budou na CNG, tedy ekologické, abychom zase o něco málo zlepšili ovzduší v Karlovarském kraji. Díky tomu jsme získali i dotaci ve výši 600 milionů korun a zbytek, 200 milionů korun, by mělo jít z rozpočtu Karlovarského kraje,“ uvedl Bureš.

Karlovarský kraj dává na dotování autobusových spojů v rámci dopravní obslužnosti přes 400 milionů korun ročně. S novými autobusy, které zůstanou v majetku Karlovarského kraje, by se mělo zhruba 80 milionů korun ušetřit jen na odpisech. Další úspory by měly vzniknout díky levnějšímu palivu.

Na provozovatele autobusů chce kraj zřejmě v polovině příštího roku vypsat výběrové řízení. Zakázka bude rozdělena do tří regionů, Chebsko, Sokolovsko a Karlovarsko – sever. Pro každý z těchto regionů se bude vybírat dopravce. Obslužnost v oblasti Toužimska, Žluticka a Bochovska zajistí místní dopravci, což pravidla Evropské unie umožňují.

ČTK

20 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Petr Nick

Jsou pozadu, v Jablonci už přešli z CNG na ekologický diesel

Mufiklo

A udělali dobře, CNG je stejně ekologický jako moderní DIESEL

gajda

CNG je pořád čistší, ono se stačí kouknout jen na olej při výměně. Při rozjezdech, kterých je u těchto autobusů dost ten rozdíl pořád je

Karel Kouba

V textu je něco přes stovku je autobusů do 8.5 délky. To jako vážně bude jezdit více koňských povozů než autobusů. A 69 jich bude do 11m?

Beny

Mě pobavilo tohle: nakoupíme 170 busů, 69 z nich bude 11 metrových. Kolik z nich bude kratších? No, „něco přes stovku“ 😃

gajda

No hlavně to už není autobus, ale midibus a tváří se to jako šitý na míru SORu. Pokud by to měla být Dekstra ta víc jak 100, tak to Pánbůh s náma

Travegoist

Do té větší kategorie by se mohla vejít i nová Citywide LE v “metráži” 10,9 m … To menší je víceméně jasné.

FenyAMG

Budou vozy částečně nízkopodlažní, či to je jedno? A klimatizace?

Pája

Autobus na té fotce není ani jeden.

Zbyněk

Všechny autobusy budou na CNG, tedy ekologické, abychom zase o něco málo zlepšili ovzduší v Karlovarském kraji.

Co je to za propagandu? Tomu už snad nikdo nevěří.

Kubrt

To je jedno, hlavně že jsou na CNG dotace.

T_D

Vzhledem k tomu, jaký význam má v Karlovarském kraji lázeňství, bych čistotu vzduchu jako propagandu neviděl. Třeba to vidět v širších souvislostech 🙂

ABC

tak když přežili Vřesovou a Tisovou za rohem, tak to pár cng autobusů nějak výrazně nevytrhne 🙂

Kubrt

Emise CNG busu jsou dnes srovnatelné s dieselem.

-TR-

Když Karlovarský kraj sám kupuje autobusy, tak by si mohl zřídit rovnou vlastní dopravní společnost. Takhle akorát půjdou dolů mzdy řidičů, protože dopravci budou chtít mít co nejnižší náklady. A to bude znamenat stávky, nevyjetí spojů a další potíže v budoucnu.

aaabbb

„Dopravci budou chtít mít co nejnižší náklady“ – tomu se říká tržní hospodářství.

Ketchup1970

Otázkou vždy je, kterou cestou ty náklady budou snižovat . Zda lepší organizaci práce nebo ošulenim něčeho co by se ošulit nemělo.

Jiří Kocurek

A kde je jistota, že městský úředník bude z pozice ředitele firmy vyplácet zaměstanncům více peněz? Aby to nedopadlo jako jinde, kde je tisícihlavý úřednický aparát a soukromá konkurence nabízí vyšší mzdy.

ABC

přesně tak! jako řádný hospodář nemůže nikoho přeplácet 🙂 soud by nemusel být shovívavý.

On.

Přesně jediné kritérium podle kterého se vybere personální agentura, bude nejlevnější řidič. Vzhledem k nechuti se stěhovat za prací dnes řidiči budou,ale za pár let se těžko bude schánět náhrada, stáří odejdou a nový nebudou mít zájem.