Karlovarský kraj hledá autobusového dopravce na tři roky
Autobus Iveco Crossway společnosti Autobusy Karlovy Vary. Foto: AKV
K prodlužování smluv mělo výhrady ministerstvo financí.
K prodlužování smluv mělo výhrady ministerstvo financí.
Hezký budou nízkopodlažní jako v Plzenským kraji.
Právě, že ne
Místo jednoduchého výběrového řízení na dopravce s požadavky na standard služeb, si kraj chtěl hrát na dopravce a koupit vlastní autobusy a nakonec bude rád, když prodlouží se stávajícími dopravci smlouvu, protože na tři roky se to jinému dopravci nevyplatí, pokud nemá ve křoví 200 autobusů pro okamžité nasazení.
tak Busline má autobusů dost navíc 🙂
Těm ale chybí mezičlánky 🙂
Hledají dodavatele autobusů na CNG? V době,kdy by se jich nejraději jiní dopravci zbavili kvůli nehorázné ceně plynu?
Třeba je to chytré řešení, když se toho ostatní zbavují a takhle vyšponovaná cena nebude věčně, protože se stabilizují alternativní přepravní cesty pro plyn.
Stabilizovat možná, ale snížit ne. Doprava lodi na velkou vzdálenost je a bude vždy dražší než již postavené potrubí na vzdálenost kratší. To je princip
Taky do toho můžou tankovat bioplyn, který jim ze svých bioplynek dodá za nemalou cenu Agrofert. Krajský radní pro dopravu z ODS zaměstnává jako svého asistenta šéfa chebské ODS a manžela poslankyně ANO Vildumetzové, Babiš byl dokonce tomuto členovi ODS na svatbě, v Karlovarském kraji jsou ODS a ANO velmi úzce propojené… takže už to chápeme, proč chceme autobusy na drahý plyn?
„Pro cestující by se nemělo příliš změnit: kraj nijak nemění standardy kvality proti současnému stavu,…“
A je prosím v současných standardech požadavek na klimatizaci? Dá se to zhlédnout někde online? Předem děkuji
Žádné standardy nemaji 🙂
Klimatizace? Nenechte se vysmát, vždyť je to rejdiště 20 let starých Karos
Kdyby 20. Ale takové VV autobusy mají i skoro přes 30 let staré stroje.
Jediný dopravce v kraji, který má solidní autobusy je DPKV, pak ještě možná částečně Ligneta, jinak zbytek je fakt úděs, průměrný věk autobusů tak 15 let a tak 10% nízkopodlažních vozů. Co se týče vozového parku, tak je to zdaleka nejhorší kraj v republice.
Kdyby jenom vozového parku, ale i dopravní obslužnost jako celek je k pláči, a využívanost VHD v KVK tomu odpovídá. Zatímco v sousedním Ústeckém a Plzeňském kraji stabilně stoupá počet cestujících (když nebereme v potaz COVID) a koordinátorům se daří nalákat nové cestující, v KVK jezdí spoje prázdné, protože s intervalem na většině linek (zejména o víkendu) je ta služba nepoužitelná, a absolutně neatraktivní. A to vůbec nezmiňuji ten zoufalý pokus o integraci jménem IDOK. Karlovarský kraj potřebuje nový vozový park, plnou integraci i pro jednotlivé jízdenky v zónově-relačním tarifu, kompletně přepracované linkové vedení, a na většině linek snížení intervalů,… Číst vice »
Tak to je, naprostý souhlas. Některé spoje jezdí v úterý 17. a za úplňku … Veřejná doprava je v KVK naprosto impotentní a k IAD zcela nekonkurenceschopná.
A kdo za to může proč krajský úřad nezadal výběrové řízení. Měl na to minimálně 10 let. Proto jezdí dopravci s vrakama, protože jenom blb by koupil novej autobus když nemá smlouvu min. na sedm let